IJle lucht - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu IJle lucht - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

IJle lucht

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

19 Juni 2011 | Nederland, Eindhoven

Dag lieve mensen,

Dat de weg naar de top zwaar is en dat de laatste loodjes heel zwaar zouden wegen, dat wisten we allemaal al. Het zijn van die simpele uitspraken die je snel maakt, maar ze blijken ook nog eens waar te zijn. Als je dan nagaat hoe de afgelopen twee jaar (mijn weg naar de top) zijn geweest, dan kun je een beetje invullen hoe de laatste loodjes zullen zijn. Eigenlijk valt er maar 1 ding te concluderen. Het is lood- en loodzwaar. Mijn lichaam heeft afgelopen twee jaar zo ontzettend hard gevochten en nu moet ik ook nog de laatste 7 weken zien te overbruggen. Mijn energie is op en toch wordt er weer heel veel van me gevraagd. Afgelopen twee dagen heb ik er nog heel hard tegen gevochten.
Het was vanaf vrijdag wel duidelijk dat ik me niet fit voelde. Met temperaturen van hoog in de 37 lukte het mij om alles nog onder controle te houden. Vanmorgen was het al vrij snel duidelijk dat het zeker niet beter met me ging. Veel hoesten en me niet fit voelen. Toch was mijn temperatuur vanmorgen nog goed genoeg. 37,5. Na 's ochtends eerst papa een ontbijtje op bed gebracht te hebben en de nodige knuffels en kussen uitgedeeld te hebben, was het tijd om naar opa IJsje te gaan. In al die tijd had ik zelf helemaal niets gegeten. Dat lukte mij gewoon niet meer en dan gaat het natuurlijk fout. Mijn temperatuur liep op naar laag in de 38 en er werd contact opgenomen met Nijmegen. Dan weet je al wat er moet gebeuren en dus zaten we weer in de auto op weg naar het Eindhoven ziekenhuis.
Na de gebruikelijke onderzoeken kwamen er een aantal zaken naar boven. Ik heb weer een longonsteking. Mijn 3e sinds 26 april en dat terwijl ik profilactisch antibiotica en Immunoglobunine krijg. Dit geeft wel aan hoe zwaar mijn lichaam het heeft. Gelukkig doet mijn beenmerg nog steeds zijn best en zit ik niet meer in de dip en dus heb ik zelf een klein beetje weerstand om er tegen te vechten. Er is nog even overwogen om mij toch naar huis te laten gaan met extra antibiotica, maar daar waren papa en mama het niet mee eens. En zoals zo vaak hebben zij het bij het goede eind. Mijn temperatuur is opgelopen naar 39,2 en ondanks paracetamol, extra antibiotica en hydrocortison lukt het niet echt om mijn temperatuur naar beneden te krijgen. Het is allemaal heel vervelend en ik heb er ook nog buikpijn bij gekregen. Zojuist is de dokter gekomen om mij daarvoor te onderzoeken, maar gelukkig heeft hij niets gevonden waar hij zich zorgen om maakt. Wel is mijn temperatuur "gedaald" naar 38,7. Dit na een extra dosis paracetamol. Er wordt dus heel hard gewerkt door mijn lichaam om ervoor te zorgen dat ik vlug weer naar huis kan.
Ik zal jullie even aangeven hoe hard er wordt gewerkt, want inmiddels lig ik aan de monitor, zodat ze mij goed in de gaten kunnen houden. Daarop kun je continue zien wat mijn ademhalingsfrequentie is en wat mijn hartslag is. Ik lig nu in mijn bed te slapen en mijn hartslag is momenteel net zo hoog als die van papa toen hij de Alpe d'Huez aan het beklimmen was. Hoezo een hoge berg die ik aan het beklimmen ben?

Groetjes Janske

• 19 Juni 2011 - 20:23

Opa Ijsje Oma Tumtum:

meisje meisje meisje toch , wa moeten ze jou toch weer hebben. Weer long ontsteking. En weer vechten en knokken om die top te halen.
    En weer kreeg je een valkuil in die zware weg ,die weg naar de top.
    En als we nu lezen dat jij met slapen dezelfde hartslag hebt als Papa op de Alp. dan ben je inderdaad aan het knokken , maar we weten inmiddels wel dat jij een bikkel bent en dat je voor hetere vuren gestaan hebt.
    We wensen jou en iedereen om je heen een rustige nacht en een snel herstel toe , naar een vlak stuk weg op die laatse zware beklimming.

• 19 Juni 2011 - 20:27

Nikki En Jannie:

Haa Janske,

Zet hem op de laatste loodjes met tegen slag
    Leuk dat je zaterdag bij joepie op feest was.
    Hopelijk heb jij het ook leuk gevonden.

dag meisje Groetjes joepie

• 19 Juni 2011 - 20:41

Karin:

hoi lieve janske en fam.Wat een pech meissie dat je weer longontsteking hebt jeetje mina.Nu maar hopen dat je inderdaad de laatste top van die berg gaat halen maar daar zorgt SuperJanske wel voor.Wij wensen jullie heel veel sterkte en we geven je een flinke zet om naar die top te komen.Tot gauw en welterusten.

• 19 Juni 2011 - 21:24

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Ik heb papa toen hij de Alp opklom een paar keer een stukje van de tekst van een liedje van Guus geschreven nl: "Niemand zei dat het eenvoudig zou zijn, niemand heeft beloofd dat het vanzelf zou gaan." Maar zo zwaar als jij (jullie) het nu te verduren krijgen is niet onder woorden te brengen.
    "Jij bent bijzonder en jij bent het waard dus we vechten tot de lucht is geklaart"
    Heel veel kracht en sterkte zodat je snel weer opknapt.

Heeeel veeeeel lieve groetjes van tante Angela, ome Tan, Bart, Sietske en Rens.

• 19 Juni 2011 - 21:29

Ineke En Peter:

Hoi Super Janske.
    Ja, dat laatste stuk van de berg is wel loodzwaar voor jou en de mensen om je heen
    Maar opgeven is geen optie! We hopen, dat de dokters je de nodige duwtjes kunnen geven en wij schreeuwen je dan met ons allen dat laatste stuk naar de top van jouw berg toe.
    Janske een héél snel herstel gewenst.
    Liefs van ons

• 19 Juni 2011 - 21:42

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat jammer dat jij weer een longontstekening hebt.
    Zijn de bloedjes goed geschud, zoals Dorry zegt, komt er weer iets anders opzetten.
    Ik hoop dat het heel snel weer beter met je gaat en de koorts weg gaat.
    De extra kaars heb ik weer aangestoken voor jou.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 19 Juni 2011 - 21:50

Gertie Uit Stein:

Janske en Fam. Heel Heel Veel Sterkte op dat laatste stuk.
    Kom op meid je kunt het.
    Verder schieten woorden te kort die berg lijkt wel een gletsjer maar ook die is te bedwingen.
    Sterkte Allemaal

• 19 Juni 2011 - 22:15

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

God..........., het zit je echt niet mee.
    Het lijkt wel of jij de gifbeker tot de laatste drup moet leeg drinken.
    Kleine tegenvaller voor de "'opdrachtgever''', jij bent imuun voor dat gif.
    En hoe loodzwaar dit ook weer is, ik weet zeker dat jij weer iedereen versteld doet staan.
    Hoe dan ook, die top is in zicht, en als we hem zien gaan we hem halen ook.
    Rust goed uit zodat jou lijfje genoeg energie heeft om hier bovenop te komen.
    Heel veel sterkte, liefde en kracht voor jou en iedereen om je heen voor een snel herstel.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 20 Juni 2011 - 06:28

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske,

Wat ben je nu weer aan het doen........ Lukt het niet om het laatste stukje gewoon te laten verlopen. Moet je toch nog ff goed knokken om de eindstreep te halen.

Veel kracht en strekte om het laatste stukje te halen.

Groetjes uit Leende

• 20 Juni 2011 - 07:04

DORRY.:

HOI HUMMEL EN FAM.
    WEER LONGONTSTEKING? MAAR GELUK BIJ EEN ONGELUK IS DAT JOU DIP WEER OP DE VLUCHT IS EN JOU BEENMERG HET NOG AAN KAN.

JOLI GEBRUIKTE MOOIE WOORDEN ZO IS HET OOK LIJKT WEL.
    MAAR KOMEN ZAL JE ER MET OF ZONDER LONGONTSTEWKING ZONDER DUS .
    NU NOG 7 WEKEN WAAR JULLIE ZO HARD VOOR MOETEN KNOKKEN DAT HET NIET TE BEVATTEN IS.
    MAAR ALS WIJ NU EENS EEN TOUW SPANNEN ?EN JIJ JE EIGEN AAN DAT TOUW OP KUNT TREKKEN?
    EN DAN GEVEN WIJ JOU OOK NOG DUWTJES EN DAN MOET HET LUKKEN MEISJE ,MAAR IN HET ECHT IS HET GEEN FANTA ,MAAR KEIHARDE WERKELIJKHEID.
    NU GAAN WE EERST IETS AAN DE TEMP. DOEN ALS DIE ZAKT DAN HEB JIJ WEER MEER KRACHT HOOP IK.
    DE BUIKPIJN DOEN WE OOK DE DEUR UIT, EN DAN BEGIN JIJ AAN DE LONGONTSTEKING.
    ALLEMAAL THEORIE DE PRAKTIJK IS ZAO ANDERS ,MAAR WINNEN GAAN WE JANSKE MET ZIJN ALLEN ,MAAR JIJ MOET NATUURLIJK HET ZWAARSTE WERK DOEN, MAAR OVERAL STAAN HULPTROEPEN HUMMEL ECHT WAAR NU GA IK MAAR WEER FIKKEN EEN DIKKE VETTE WIJ DENKEN AAN JULLIE ,DAT JULLIE DE KRACHT VOLHARDING EN GELOOF IN ALLES HOUDEN DORRY

• 20 Juni 2011 - 08:02

Janske:

rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqquuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuqdddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooozzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccczzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvpppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp

• 20 Juni 2011 - 08:50

Janske:

sssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

• 20 Juni 2011 - 09:36

Leanne:

Ha Janske,
    Dat is balen zeg! Weer in het Eindhoven ziekenhuis. Maargoed daar wordt je in ieder geval goed in de gaten gehouden. Ik zal duimen dat het snel weer wat beter met je gaat en dat je naar huis kunt. Ik hoor het nog wel..
    Probeer er het beste van te maken daar... maar dat zal je vast wel lukken.
    Groetjes Leanne

• 20 Juni 2011 - 14:29

Inge :

Beterschap! knuffels Inge.

• 20 Juni 2011 - 16:37

Jose:

Dag meisje,

Pieken en dalen zijn het en met bergen heeft dat niet altijd wat te maken.

kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Liefs, José.

• 20 Juni 2011 - 19:57

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske en familie.
    Janske Janske toch, waarom kom je steeds opstakels tegen bij het beklimmen van die hoge berg.
    gisteren {19 juni 2011}was het Vaderdag en dat had eigenlijk een hele gezellige dag voor jullie moeten zijn maar het is jammergenoeg voor jullie gezin heel anders gegaan,.
    Met longontsteking en hoge koorts moest je in ziekenhuis blijven wij hopen dat het vlug beter met je gaat en weer naar huis mag in je vertrouwde omgeving en in je eigen bedje kan slapen.Waarom kom je steeds opstakels tegen bij het beklimmen van die hoge berg, Janske zet door en hou vol meiske je zal zeker die top halen al zullen de laatste loodjes nog heel zwaar voor jou worden en probeer voetje voor voetje naar boven te gaan.
    Vanmorgen was ik in de kerk van Zesgehuchten om mee te helpen en heb voor jou bij het Maria altaar nog een kaarsje aangestoken.
    Janske heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeel sterkte en beterschap en zet 'm op, laat aan iedereen zien dat je een echt vechtersbaasje bent.
    Heel veel lieve groetjes en een dikke knuffel van Ome Cor en Tante Diny.

• 20 Juni 2011 - 20:29

Tante Diny Brouwers:

Sorry ben ik vergeten.
    Ferry, Joke, Lieke en Mieke voor jullie ook het allerbeste en ik hoop dat jullie gezin weer heel vlug bij eilkaar zal zijn.
    Heel veel lieve groetjes en het allerbeste allemaal het gaat jullie goed. Houdoe he!!!!.
    Tante Diny.

• 22 Juni 2011 - 20:46

Sanne:

Hè SUPER Janske
    Wat een ellende op dat laatste stukje van die berg.
    Weet dat wij met zijn allen achter jouw en je papa, mama, Lieke en Meike staan te duwen.
    Wij duwen jullie hoe dan ook die berg op!!
    Toi toi......
    Groetjes fam. Vrienten