Het laatste woord is aan jullie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Het laatste woord is aan jullie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Het laatste woord is aan jullie

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

31 Augustus 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zo, dit is dan mijn laatste reisverslag van mijn reis naar een kankervrij bestaan. Ik heb bijna 600 reisverslagen geschreven en meestal ging ik daar voor zitten en binnen de kortste tijd stond er dan iets op 'papier'. Bij dit laatste verslag is dat toch heel anders. Net zoals velen van jullie al eerder aangaven is het eigenlijk heel raar om te stoppen met dit verslag. Een verslag dus met meerdere emoties, maar de verlossing door het feit dat mijn behandeling erop zit overheerst gelukkig. Dit is dan ook geen afscheid, maar een afsluiting van een periode.
Op 7 juli 2009 schreef ik mijn eerste verslag. Niet wetend wat ons te wachten stond en niet wetend wat dit reisverslag allemaal teweeg zou brengen. Het was onze communicatie met de buitenwereld. We wilden de informatie naar buiten toe eerlijk hebben. We wonen in een dorp en voor je het weet doen de raarste verhalen de ronde. Ook hebben we veel familie en kennissen op grote afstand wonen en ook hen konden we op deze manier van goede informatie voorzien. Wat we niet hadden verwacht was dat zoveel mensen ons zouden blijven volgen, ook mensen die we helemaal niet kenden of zelfs mensen die we nu nog niet kennen.
Vanwege mijn jonge leeftijd kon ik al deze verslagen nog niet zelf schrijven. Wel is er altijd vanuit mijn perspectief geschreven. Hierdoor was alles wat luchtiger, want een kind van mijn leeftijd kijkt toch anders tegen de wereld aan dan een volwassene. Gelukkig konden de meeste mensen goed tussen de regels doorlezen en begrepen jullie heel goed wat er bedoeld werd, want 1 ding kan ik jullie vertellen: "Afgelopen twee jaar waren een hel." Nu, zo'n 8 weken na het beeindigen van de behandeling, beginnen we ons een beetje te realiseren wat ons allemaal overkomen is. Hierdoor weten we ook dat we er nog lang niet zijn en dat we nog keihard door moeten knokken. Hoe dit gaat verlopen zal verteld worden in mijn volgend reisverslag, waaraan ik volgende week begin. Wel weet ik dat wij jullie steun nog keihard nodig hebben, al willen we zeker geen uitzonderingspositie meer innemen.
Dit is misschien wel het moeilijkste verslag wat ik geschreven heb, want ik zou nog zoveel willen vertellen. Over emoties, gebeurtenissen en gevoelens. Toch denk ik dat alles in voorgaande verslagen al verteld is.
Na dit verslag gaan we proberen om alle verhalen, foto's en reacties te bundelen en er zo voor te zorgen dat ik een naslagwerk heb. Want ook voor mij zal er een moment komen dat ik ga vragen aan papa en mama wat er allemaal met mij gebeurd is. Waarom ik ooit de titel 'Super Janske' heb gekregen en wie mijn verhalen tot het bittere einde heeft gevolgd.
Bij deze geef ik dan ook het laatste woord aan jullie. Ik hoop echt dat iedereen die dit leest een reactie achterlaat. Of het nu je naam is, je me nog 'iets' wil meegeven voor de toekomst of wat dan ook, als je maar laat weten dat je me hebt gevolgd. Op momenten dat ik het in de toekomst moeilijk ga krijgen, en ja, die zullen er zeker zijn, dan kan ik dit verslag en jullie reacties nog eens teruglezen en hoef ik niet heel het naslagwerk door te nemen. Ik hoop dat ik op die momenten net zoveel steun uit jullie reacties kan halen, als wij de afgelopen twee jaar gedaan hebben.

Groetjes Janske

• 31 Augustus 2011 - 19:31

Renee (Kov Joepie):

Met tranen in mijn ogen lees ik je laatste bericht. Niet alle verhalen heb ik gevolgd maar toch wel heeel veel. Janske, je werd ziek toen je bij ons op de peutergroep zat. Jou kende ik niet zo goed maar je zusje Meike wel.. Ik heb zo ontzettend veel bewondering voor jullie.
    Zowel mama als papa kwam ik geregeld tegen en hielden me op de hoogte van alle veranderingen. Samen met Nikki (mijn collega) sprong ik dan ook een gat in de lucht toen we hadden gehoord dat je "kankervrij" bent. En dan nu, voor mij, heel plots ben je beter. Verschillende mensen vroegen nog: "hoe kan dat nou, gister had ze nog koorts"...
    Het is ook raar en jullie zullen vast nog vele moeilijke/schrikachtige momenten tegen komen maar ik weet zeker, jullie zijn een super familie en gaan ook deze tijd weer super tegemoed!!!

Lieve allemaal, Nu het dan "zover" is wil ik jullie heeeel veel sterkte wensen met de komende tijd. Geniet ook van de mooie momenten en probeer samen de mindere tijden te overleven! Op de achtergrond zal ik aan jullie denken..

Heel veel liefs,

Renee

• 31 Augustus 2011 - 19:44

Leanne:

Ha Janske!

Al een tijdje zit ik te bedenken wat ik hier nu nog wil schrijven.
    Er is zoveel wat ik kan vertellen...
    Aller eerst wil ik zeggen dat ik super trots op je ben!
    Wat heb jij het knap gedaan de afgelopen twee jaren.
    En wat een kanjers zijn jou papa en mama en zusjes.
    Samen hebben jullie deze moeilijke periode tot een periode gemaakt om nooit te vergeten:
    De vele behandelingen, opnames en alles wat daarbij kwam kijken..
    .. maar niet te vergeten ook de leuke uitstapjes, het presenteren van jou eigen boekje met cd, en bijvoorbeeld het super feest om de behandeling af te sluiten.
    Het was een tijd van verdriet, lachen, angst...
    Een tijd waarin ik ook mijn steentje heb kunnen bijdragen, net als vele anderen.
    Wat was het leuk om bij jullie te zijn, al was het niet altijd makkelijk.
    Ik genoot van het spelen met jou en je zusjes. Dat zal ik vast nog blijven doen.
    Je hebt nog een heel leven voor de boeg...

Janske, ik wens jou een hele mooie toekomst! Vol geluk, gezondheid en liefde.
    Blijf lachen zoals je dat nu ook doet. En wanneer je terug kijkt op deze moeilijke periode bedenk dan dat je een kanjer was! En nu nog steeds bent.
    Geef jij je zusjes een dikke knuffel van mij? Doe je papa en mama de groetjes van mij?

Tot snel!
    Groetjes, xx Leanne

• 31 Augustus 2011 - 19:48

Anja Dortmans:

Lieve super Janske
    Ook wij zijn je reisverslag pas laat gaan volgen, maar wat hebben jullie zo je best gedaan om alles zo goed en zo kwaad als dat op dat moment kon, je weten te verwoorden dat is alleen al petje af voor jullie allemaal! Echt geweldig... Wij willen jullie dan ook alle goeds van de wereld wensen met heel veel liefde, kracht en vooral ook veel speelplezier!
    Liefs

• 31 Augustus 2011 - 19:56

Sandra, Jan En Luna:

We hebben bijna al jouw verhalen gelezen.
    De ene keer verdrietig de andere keer opgelucht weer een andere keer met een diepe zucht.
    Wij kennen jou persoonlijk niet zo goed maar we kennen jou papa en mama wel via tante harriët en ome hans. We hebben diepe bewondering voor jou maar ook voor het hele gezin hoe jullie hiermee zijn omgegaan en nog steeds doen.
    In een woord GEWELDIG.Wij wensen jullie veel geluk toe op weg naar het kankervrije bestaan.
    Je hebt het zeker dubbel en dwars verdient.

Groetjes uit Limburg van sandra jan en luna smits

• 31 Augustus 2011 - 19:57

Fam. Kessels Ospel:

Vanuit Ospel en ook vanuit andere oorden hebben we jouw verslagen telkens gevolgd. Vaak was het heftig en hielden we het zelf ook niet droog en dachten we steeds wat moet die Janske en haar familie toch allemaal doormaken, met maar 1 doel voor ogen: beter worden van die stomme ziekte. Maar ook vaak hebben we jullie gevolgd met een grote smile op ons gezicht, als je weer eens fratsen had uitgehaald of de dokters versteld had laten staan. Keitrots waren en zijn we op jou en je familie dat jullie dit allemaal op jullie manier hebben doorstaan. Daarom zijn en blijven jullie voor ons Super Janske en Super Kanjers. Wij wensen jullie dan ook alle goeds voor de toekomst en geniet van alles en iedereen! Dikke knuffels oet Doospel Tanja, Paul, Manou en Jorn Kessels

• 31 Augustus 2011 - 19:57

Marga Van Zantvoort:

Lieve Janske en familie.
    Twee jaar geleden zijn jullie in mijn leven gekomen ik hoorde jou verhaal van Jeanet Nouris en ken jou opa en oma Beks van de paarden.
    Samen met jou en nog heel veel andere mensen ben ik mee gaan klimmen die hele hoge berg op.
    Iedere dag even kijken hoe het je verging, het hoorde bijna tot mijn dagelijkse ritueel.
    Af en toe heb ik een reactie gegeven op jou site, gewoon om jullie een steuntje in de rug te geven net als een heleboel mensen dat deden.
    Het was een lange en moeilijke weg met veel vallen en opstaan.
    Gelukkig kwam je onverwacht sneller aan de top dan iedereen had verwacht, maar je hebt dan ook niet voor niets Super voor jou naam staan.

Natuurlijk mis ik jou verslag maar de gedachte dat je nu een kankervrij bestaan hebt maakt dat zeer zeker goed.
    Als er een nieuwe site komt over de rest van jou leventje ga ik dat ook zeker volgen, gewoon Janske zonder kanker een kindje net als alles andere kinderen.
    Heel veel succes in toekomst voor jou en je familie.
    Groetjes van Marga van Zantvoort.

• 31 Augustus 2011 - 20:05

Stephanie:

Lieve lieve super Janske,
    Ik heb je blog gevolgd, als onbekende lezeres. Ik heb zelf twee kinderen van jouw leeftijd en ik heb dan ook grote bewondering voor jou, maar ook voor je papa, mama en zusjes. Wat een tijd is het geweest. Maar vergeet niet: het leven is een groot feest! en volgens mij houd jij wel van feestjes. Alle geluk van de wereld en ik hoop te kunnen blijven volgen hoe het met jou en je familie gaat.
    Stephanie

• 31 Augustus 2011 - 20:07

Fam. Schenkels:

Lieve Janske,

Vanaf het begin hebben we al je reisverslagen gelezen. De ene keer met een traan omdat het slecht met je ging en de andere keer met een lach omdat het weer beter met je ging.
    Wat hebben jij en je familie veel mee moeten maken. Wij hebben ook vaak in spanning gezeten hoe het met je ging en dan was het altijd fijn om weer een nieuw reisverslag te lezen. Je bent tenslotte toch familie al is het dan van de heibessumfamilie. Wij zijn super trots op je. En niet alleen op jou maar ook op je papa, mama en je zusjes. Wat waren en zijn jullie sterk.
    Heel veel sterkte met de moeilijke momenten, maar maak er vooral iets moois van en ga lekker genieten zoals een kind van jou leeftijd moet kunnen genieten samen met papa, mama, je zusjes en iedereen die dicht bij je staat.
    Tot snel.

Groetjes Erik en Joyce en een dikke knuffel van Evi en Sem

• 31 Augustus 2011 - 20:22

Joop,Diana Lous:

Hai Janske, Meike, Lieke, Ferry en Joke,

Wij volgen elkaar vanaf het moment dat we kennis maakten in kamer 23. Stijn en Janske allebei in een dip. We bekeken elkaar met argus ogen. Totdat we erachter kwamen in het zelfde "schuitje"te zitten. Leukemie.
    Vele veel te spannende "avonturen'" volgden, wij volgden jullie en jullie ons. En dat schept een band, nog steeds. Gelukkkig zijn we met z'n allen, wel met wat "kleerscheuren" hier en daar, aan de eindstreep gekomen. Wat was het heftig zeg. Voor ons een reden om elkaar niet meteen uit het oog te verliezen, dus als jullie een nieuwe blog oid starten, horen we dat graag.

Heel veel liefs en........................ geniet van elkaar!!!!
    Stijn, Jurre, Joop en Diana.

• 31 Augustus 2011 - 20:50

Harry Mennen:

He Super Janske, ook wij hebben bijna alle reisverslagen gelezen, we hebben niet iedere keer een reactie geplaats, soms was het zo'n droevig verhaal dat we niet meer wisten wat we moesten krabbelen. Het einde van je reisverslag klinkt ook weer zo droevig, maar we moeten met zijn allen blij zijn dat het toch zover is gekomen, want het betekend gewoon dat je met je behandeling klaar bent, en die vreselijk hoge bergtop hebt bereikt. Nu proberen jullie het gewone leventje weer op te pakken, en dat is ook weer een hele klus. Maar ook dat gaan julli wel redden. Vorige week zondag een kei leuk feestje gehad met de nodige biertjes, het was helemaal top. Ik begreep een dag later pas dat ik was toegetreden tot het SUPER JANSKE team voor Alphe D'Huzes 2012. Ik gaf mijn ja woord onder invloed van de nodige biertjes, maar een woord is een woord dus gaan we ervoor volgend jaar. Wij wensen jullie het allerbeste vvoor de komende tijd, probeer jullie leventje weer op te pakken en als we iets kunnen doen voor jullie dan horen we het graag. Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal van Harry Antonet Justin en Lindsey xxx

• 31 Augustus 2011 - 21:13

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Jij begon je verslagen altijd met ...Dag lieve mensen
    Vandaag beginnen wij met............Dag lieve Janske, Ferry Joke,Lieke en Meike.

7 juli 2009 , een donkere wolk , heel donkere wolk trok er over de heipoldersstraat ,over jullie gezin
    en de grote vraag was ... wat komt er uit die dreigende wolk.
    We hebben het allemaal samen ervaren , soms werd de wolk grauw , soms zelfs pikzwart en was het beangstigend,soms scheen de zon er doorheen en zagen wij weer zonnestralen.
    Als Opa en Oma zijn wij heel betrokken geweest bij deze reis van jou en hoe wij dat ervaren hebben kan iedereen zich wel voorstellen , je kleinkind heeft LEUKEMIE . je moet er niet aan denken.Het pasfoto filmpje zegt genoeg.
    Heel graag zijn wij jullie steun en toeverlaat geweest , maar ook wij hebben van vele vrienden kennissen buren en directe familie Beks en Hendriks veel steun gehad .
    In het bijzonder willen wij Hans en Hariette en Toine en Angela en die andere 4 kleinkinderen hierbij noemen.
    Dat is nu een uitgelezen plaats en tijd om die allemaal te bedanken.
    Zoals Johan Cruijf zei : ieder nadeel heeft zijn voordeel.
    Heel veel mensen in Heeze en omgeving kende ons Frans en Gerry Beks niet , en nu nog niet, wel kent bijna iedereen Opa ijsje en Oma Tumtum.
    We zijn daar trots op , en heel erg trots op SUPER JANSKE en haar familie

• 31 Augustus 2011 - 21:23

Janny:

Lieve Janske en Familie,

Wat en zware tijd hebben jullie achter de rug, wij hebben getracht jullie zoveel mogelijk te volgen, en te steunen in die zware tijd naar een kankervrij bestaan, wij hebben erg veel bewondering voor jullie gekregen hoe jullie met dit alles omgegaan zijn, ook naar de buitenwereld toe.
    Janske jij wist toch steeds weer met je streken iedereen aan het lachen te krijgen, in het ziekenhuis op school, thuis, overal.
    Je hebt hele slechte tijden gehad en hele goede, de pasfoto's spreken voor zich.
    Je hebt erg genoten van de vele uitstapjes en de feestjes, (want feesten dat kunnen jullie), wij hebben dan ook met veel plezier naar de foto's van de mooie dingen gekeken, en met een traan naar de minder leuke dingen.
    Erg veel bewondering hebben wij gekregen voor jouw ouders, die zo sterk in hun schoenen staan, en ook voor je lieve zusjes en familie.

Wij zijn dan ook erg blij dat de top gehaald is en dat je nu kankervrij door het leven kan gaan.

Janske wij blijven je volgen, geniet van een mooie toekomst , het gaat je goed,

Heel veel liefs van de Familie Vrienten

• 31 Augustus 2011 - 21:28

Ineke En Peter:

Hoi SuperJanske Joke, Ferry, Lieke en Meike
    Ook voor ons was het een vaste gewoonte om bijna dagelijks op de site te kijken. We zullen het gaan missen. We hebben gigantische bewondering voor de manier waarop jullie allemaal deze afschuwelijke periode hebben doorstaan. Gelukkig met een goede afloop. We willen jullie heel veel sterkte wensen voor de komende toch nog onzekere tijd en jullie veel succes wensen om weer een gewoon gezin te worden. Wij zullen zeker blijven volgen, hoe het met Janske en ook met haar ouders en zusjes gaat. Wij duimen keihard, dat dit vervolg nu eens zonder complicaties gaat verlopen.
    Heel veel liefs van ons

• 31 Augustus 2011 - 21:32

Corina Wanders:

Hey Super, Super, Super, Super Janske,
    Super, Super, Super, Super Lieke,
    Super, Super, Super, Super Meike,
    Super, Super, Super, Super Papa en Mama!!!!!!!!

Wat hebben jullie ontzettend intens geleefd de afgelopen 2 jaar....Ik kan me er geen voorstelling van maken maar heb wel mee mogen kijken in jullie leven met soms ups en veel downs dankzij dit reisverslag.
    Door alles wat jullie overkomen is hebben jullie zo'n sterke band ontwikkeld met elkaar en met jullie hulptroepen dat daar niks meer tussen kan komen. Jammer dat die #*!## ziekte daar de oorzaak van is geweest, maar jullie band is for "Life". En dat is precies wat jij nu gaat doen.
    Leven!!!!!Gewoon leven, zoals een kind behoort te doen. Je niet meer druk maken over ziekenhuis bezoeken, prikken op rare plekken, een ketting die steeds langer wordt, papa en mama zien in situaties waarbij de emoties hoog op,lopen en ga zo maar door.
    Wat ik wens, hoop en denk te weten voor jou, voor nu en in de toekomst, is dat je een gezellige kleuter bent en een hele grote meid gaat worden met alle "gewone" strubbelingen die daar bij horen. Laat papa en mama zich daar maar druk over gaan maken. Over jou en je 2 super zussen die gewoon lekker opgroeien tot de prachtige meiden Beks!
    Ondanks dat je voor alle juiste redens stopt met je verslag, zal ik het zeker gaan missen! Ik heb een unieke kijk in het leven van de bekskes gekregen en het zal toch lastig zijn om in mn mail geen berichtje van jou aan te treffen. Maar ik vind het helemaal geweldig dat je toch een verslag bij gaat houden over jou verdere loopbaan als bijna 5 jarige. Het zal niet elke zijn dag zijn dat je een bericht plaatst, maar dat verwacht niemand van je. Je hebt 2 jaar in te halen met spelen en kleuteren en daar krijg je alle tijd voor! Ik zie het nieuwe verslag wel verschijnen, met alleen maar leuke gezellige verhalen over vakantie's, bbq's, speelafspraken, kinderfeestjes, eerste verliefdheden...(of die toch niet ;))
    Voor nu wens ik jullie alle kracht toe die jullie nodig hebben om jullie gewone leventje weer op te kunnen pakken. Het zal niet zonder slag of stoot gaan, maar weet dat er veel mensen zijn die jullie op de lastige momenten graag bij staan.
    Slaap lekker!
    Dikke Kus!

• 31 Augustus 2011 - 22:28

Marika Vieveen-Beks:

Ook wij hebben je verslagen trouw gevolgd. Het is echt knap zoals jullie alles weten te verwoorden, petje af. Zelf ben ik niet zo'n reageerder geweest, niet goed wetend wat te schrijven.
    Het is fijn dat jullie beginnen aan een nieuw reisverslag zodat we toch een beetje op de hoogte blijven. We wensen jullie heel veel succes, liefde, lol, plezier, geluk en kracht voor de komende tijd en daarna natuurlijk !
    Hans, Marika, Nick en Amber Vieveen

• 01 September 2011 - 05:09

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Zo begonnen we iedere keer..... dus ook de laatste keer van dit verslag.
    Als ik zo terug denk aan alles lijkt het wel een beetje op een heeeel spannend boek.
    Iedere dag benieuwd naar waar er nu weer gebeurde. Als het slecht met je ging dan wilde ik weer een positief hoofdstuk lezen. Gelukkig is het geschreven vanuit jou perspectief .... het maakte het voor iedereen goed te lezen en te begrijpen wat er allemaal met je gebeurde.
    Gelukkig zit er aan dit boek een happy eind :-).

Verder willen wij je heel veel succes wensen en dat je leven maar zo gewoon mogenlijk mag zijn.
    En dat het de volgende editie ook zo positef mag eindigen.

Bedankt nogmaals dat we er deel vanuit mochten maken.
    Een dikke knuffel voor je Papa en Mama .... en geef en Meike en Lieke ook maar eentje ;-)

Groetjes uit Leende
    Frank Heidi Maike Mandy en Hans Beks

• 01 September 2011 - 06:24

Ina Vos:

Hallo Janske,

Ook ik wil nog een keer reageren op jouw verhalen. Iedere dag was het ....even kijken hoe het met Janske gaat. Soms met ontroering en soms met een glimlach heb ik je verhalen gelezen.
    Ik ben heel blij dat je nu leukemievrij bent. Wat heb je samen met je ouders en je zusjes veel meegemaakt. Maar telkens kwam daar daar vechtertje weer bovenop.
    Ik wens je een prachtige toekomst toe met alle ups en downs die daar bij horen, en blijf je zeker volgen.
    Hartelijke groeten voor allemaal
    Ina Vos uit Drongelen (was eerst Waspik)

• 01 September 2011 - 06:35

Asmara:

Lieve Allemaal,

Ik ken jullie al wat langer via tante Angela en ome Tan. Ome Tan is mijn neef en ik kom al zeker 4 jaar bij hun helpen. Op zondag 6 juli hadden wij samen met hun een kraampje gehuurd voor het Graverspektaker waar een rommelmarkt was. Jullie kwamen ook kijken maar jij was al niet zo fit.
    Toen ik s'maandag bij tante angela kwam werken vertelde zei mij wat er aan de hand was. Janske was ziek ze had leukemie. Er ging vanalles door mijn hoofd, en wist niet wat ik moest zeggen. Ik ben door tante angela en ome tan goed op de hoogte gehouden hoe het met jullie ging. Jullie hebben ups en downs gehad, jullie hadden geen keuze en moesten door. Ik heb zoveel respect voor jullie. Ik blijf jullie via de site en tante angela volgen.

Veel Liefs
    Asmara

• 01 September 2011 - 06:35

Robx Jolanda En Tom:

hallo super familie Beks

Wat hebben jullie veel moeten doorstaan de laatste twee jaar .
    Ik heb de verslagen vaak met een traan gelezen.
    Ik (wij) hopen dat jullie lekker kunnen genieten ieder op zijn eigen manier.
    En natuurlijk hopen wij jullie weer veel te zien bij de heibessums.
    Veel sterkte bij de moeilijke momenten en geniet van de mooie momenten

groetjes jolanda x rob en Tom

• 01 September 2011 - 07:14

Willeke:

Hallo Super Janske, Ferry, Joke, Lieke en Meike,

Hier zijn geen woorden voor hoe Super het jullie de afgelopen 2 jaar hebben gedaan!! Moet altijd even denken hoe zal ik het op schrijven. Petje af voor jullie allemaal!!!!
    Wens jullie heel veel succes, veel geluk, gezondheid en veel liefde!!! En we komen jullie nog wel op bezoek. Liefs Willeke, Richard, Jaey, Ryan en Valery

• 01 September 2011 - 07:56

HOI JANSKE EN FAM.
    SCHRIJVEN IS NOOIT MOEILIJK VOOR MIJ GEWEEST ,ALLEEN ERGDE IK MIJ AAN FOUTEN DIE ER IN STONDEN DOOR MIJN ONGEDULD.
    MAAR MET WAT IRONIE TYPEN ALS HET WAT BETER GING MET JANSKE WAS EEN UITLAADKLEP, EN NATUURLIJK FANTA.
    IK GA ECHT NIET BESCHRIJVEN WAT DE SITE MET MIJ DEED ,HET GING OVER HUMMEL JANSKE EN HAAR FAM.
    MAAR ALLES WAT IK MAILDE KWAM RECHT UIT MIJN HARD.
    JULLIE ZIJN ER ECHT NOG NIET, DAT WEET IK OOK WEL.
    DE ANGST OM STEEDS TE DENKEN DAT HET TERUG KOMT,EN HOE ERG HET GEWEEST IS, ZAL BLIJVEN DENK IK.
    EN IEDER KUCHJE KAN EEN HOESTBUI WORDEN.
    JOKE IK HAD HET MET JOU DAAR OVER TOEN WIJ NAAR HUIS GINGEN VAN HET FEEST.
    IK WEET DAT ER DIKWIJLS EEN DREIGING BOVEN JULLIE ZAL HANGEN.
    NORMALE ZAAK ,ALS JE ZOIETS MEE HEBT GEMAAKT FERRIE EN JOKE MAAR JANSKE IS WEL LEUKEMIE VRIJ,JULLIE HEBBEN GEKNOKT OM HET TE HALEN ?MAAR GELUKT IS HET.
    EN JULLIE GAAN NU HET ONDERSTE UIT DE KAN HALEN EN PROBEREN TE GENIETEN VAN ALLES .
    EEN DIKKE VETTE DORRY

• 01 September 2011 - 08:11

Ina- Denemarken:

hoe ik ooit op je site ben gekomen weet ik niet meer.
    heb jullie ´dagboek´altijd met bewondering en respect gelezen, theeft me nooit los gelaten. ieder keer ´klikte´ik weer op je site om te kijken hoe het met je/jullie ging.
    Voor de toekomst wens ik jullie alle goeds

• 01 September 2011 - 08:59

GDB1975:

Ik ben ongeveer een jaar geleden per toeval op deze site beland en volg je sindsdien. Ik 'ken' je al sinds je ouders je geboortebord in de tuin zetten, Janske! Ik heb tien jaar in de Heipoldersstraat gewoond, in het grote huis op de hoek tegenover de wei. Toen je geboren werd, viel dat extra op omdat mijn man een lieve tante had die Janske heette, die toen net was overleden.

Ik heb altijd kracht en hoop gehaald uit je verhalen. Als ik zelf in de put zat, of het moeilijk had, hoefde ik maar een verhaal van jou te lezen om te weten: als Janske dát aankan, kan ik dit ook aan. Als zij en haar familie zó sterk zijn, dan moet ik ook sterk zijn. Ik denk niet dat je in de gaten hebt wat jij voor veel mensen hebt betekent. Je bent een echte superheld, een Superjanske!

Tussen de regels door las ik vooral mee met je moeder. Haar verdriet, haar hoop, haar kracht; ongelofelijk. Ik zou zelf dolgraag moeder worden, al jaren, maar wacht nog steeds tot ik een geboortebord in de tuin mag plaatsen. Dat jouw moeder drie prachtige dochters heeft gekregen en vervolgens zoveel zorgen had om jouw ziekte, dat deed mij ook veel verdriet. Ik weet dat je niet teveel naar het 'waarom' moet vragen in het leven, maar dat je het leven moet accepteren zoals het is en het erom gaat hoe je met het leven omgaat. Jij bepaalt zelf hoe je in het leven staat. Ik weet niet of ik zelf zo sterk zou zijn als jouw mama (en ook papa, hoor!).

Ik heb laatst de Vriendin gekocht en iedereen laten zien dat jullie erin stonden. Ik was zo trots alsof het om mijn eigen familie ging! Door je verhalen sta je heel dichtbij je lezers. En ik hoop dat dat nog heel lang doorgaat!

• 01 September 2011 - 10:36

Leontien:

Lieve janske
    Een berichtje voor jou achterlaten is nog niet zo eenvoudig... Je hebt zoveel meegemaakt samen
    Met jouw gezinnetje. Ik wil je heel veel gezondheid en geluk wensen ! Je bent een superkanjer !
    Groetjes Leontien ( trouwe lezer)

• 01 September 2011 - 10:51

Laurie:

Hey Janske,,

Wat ben jij een kanjer, dit is volgens mij al heel vaak tegen je gezegd, maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden.
    Ik ken jou het beste als Janske van de Heibessums en heb jou en Lieke ook dansles mogen geven afgelopen jaar. Je was er niet altijd, maar wilde er eigenlijk wel altijd bij zijn. Je bent daarom ook zoveel je kon geweest, en dast was dan ook altijd een feestje. Je mocht mee dansen en swingen en ik zag je gewoon stralen wanneer je er was. Je genoot er met volle teugen van.
    Komend jaar ga je weer helemaal meedansen en ga je ook mee optreden!! Dit gaat helemaal goed komen en we gaan er een super leuk vet cool gaaf en gezellig jaar van maken!!

Groetjes Laurie

• 01 September 2011 - 11:29

Hilde:

Hee super Janske en super Lieke, Meike, Joke en Ferry!
    Ik werk bij jou mama en toen ik hoorde dat je ziek was ben ik geregeld je site gaan volgen om op de hoogte te blijven hoe het met je ging. Ook heb je me aan het einde van je behandeling een paar keer gezien in het Eindhoven-ziekenhuis voor een vingerprik. Door het lezen van je verhalen werd ik telkens weer nieuwsgierig of het al wat beter ging en hierdoor las ik uiteindelijk bijna al je verhalen. Hierdoor heb ik enorm veel respect gekregen voor jullie! Jullie hebben je er echt samen door heen geslagen en jullie zijn dan ook alle 5 super kanjers!
    Ik wens jullie allemaal het beste voor de toekomst, met heel veel gezondheid, liefde en alle geluk! Hopelijk krijg jullie snel jullie gewone leventje weer terug!
    Groetjes Hilde

• 01 September 2011 - 11:35

Maaike Griep:

hoi Janske,

Wat hebben wij veel aan jou gedacht afgelopen 2 jaar!
    Ook hier hebben er heel wat kaarsjes gebrand en alle reisverslagen hebben we (vaak met tranen in onze ogen) gevolgd.
    Wat heb je moeten knokken meisje! Wij hebben enorm veel bewondering voor jou, je papa en mama, Lieke en Meike. De bergtop die jij moest bereiken, was heel lang niet in zicht. Uiteindelijk hebben jullie, met enorm veel tegenslagen die top toch maar mooi bereikt!!
    Nu gaat het "gewone" leven weer verder...wat zal dat wennen voor jullie zijn om daar je weg weer in te vinden.
    Wij wensen jou het allerbeste voor de toekomst. Dat je samen met je papa, mama en je zusjes maar onbezorgd kunt gaan genieten van alle mooie dingen in het leven.
    Want als iemand dat verdiend heeft, zijn jullie het wel!!

Groetjes,
    Maaike, Rudy, Indy & Senna

• 01 September 2011 - 12:19

Edith:

Ik ben de mama van een lotgenootje van jou en volg jullie verhaal al weer een hele tijd en hoewel er natuurlijk ook veel verschillen zijn zijn er zeker zoveel momenten van herkenning geweest met ons verhaal. Ik weet daarom ook goed hoe moeilijk het is om je draai weer een beetje te vinden in het dagelijks leven. Vooral voor papa en mama valt dat de eerste tijd vast nog niet mee want de eerste tijd zonder de vaste ritjes naar het ziekenhuis brengen ook heel veel onzekerheid. Maar ook jullie zullen merken dat je langzaam maar zeker weer vertrouwen gaat krijgen en dat je elke dag een beetje meer een gewoon gezin gaat worden. Wij zijn nu 3 jaar verder en genieten elke dag van onze dochter, die morgen 7 jaar wordt, en van elkaar als gezin. Uiteindelijk zijn we er sterker en hechter van geworden en ik weet zeker dat dat met jullie ook het geval is. Geniet van elkaar en van jullie prachtige dochters....en Carpe Diem!!! Groetjes Edith

• 01 September 2011 - 13:22

Miep Somers :

Hoi Janske ik wens jou en de hele Familie heel veel succes en een goede gezondheid in de tijd die komen gaat Toi Toi

• 01 September 2011 - 14:08

GeKkE NEeF BArT:

Hey Janske,

De ziekte gooide citroenen naar je en jij maakte er limonade van

Lekkere ranja trouwens haha

Dus bij deze beindig ik ook mijn rol als GeKkE nEeF bArT

Nu is het dus voortaan gewoon bart

Al blijf ik gek

Maar janske jij blijft voor mij een SUPER JANSKE

Groetjes : BART

• 01 September 2011 - 14:26

Dag Super Janske,

Ik heb je weblog vanaf janari denk ik gevolgd niet heel lang dus.. maar de verhalen die ik heb gelezen wauw wat ben jij een KANJER ook jou papa, mama en je zusjes!!!

Ben erg benieuwd naar de verhalen van Super Janske in haar kankervrije toekomst!!!

Liefs Lies

• 01 September 2011 - 14:44

Agnes:

Hallo Janske en familie,
    ook ik ben een onbekende lezeres. Ik woon in Peru maar toen ik vorig jaar met kerst op vakantie was in Nederland hoorde ik bij mijn ouders thuis op Omroep Brabent over jou, Super Janske. Sindsdien lees ik zo nu en dan hoe het met je gaat, en het is super om te lezen dat je nu helemaal klaar bent met alle behandelingen. Zo zie je maar, zelfs aan de andere kant van de wereld word je gelezen!
    Ik wens jou en je familie een hele mooie en zonnige toekomst vol liefde, geluk en vooral gezondheid!!
    Groetjes uit Peru...

• 01 September 2011 - 15:24

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske en familie,

Nu zal ik toch echt een nieuwe aanhef moeten verzinnen al blijf jij natuurlijk wel Miss Super Janske fideranske!
    Het ontwennen van dagelijks even klikken of er nieuws is over jou en je familie gaat nog niet zo geweldig, het zit zo in mijn dagelijkse ritme.
    Heel heel erg bedankt voor het mogen meebeleven van jouw/jullie (niet altijd leuke en fijne) belevenissen op dit medische pad.
    Het heeft enorm veel gevergd van jullie gezin, familie en vrienden maar dat is steeds geweldig goed geregeld. Uitzonderlijk goed mag ik wel zeggen.
    En nu ben jij "vrij" zoals dat heet.
    Toch ben ik nog even doorgegaan met kaarsen branden want jij hebt ook hierin een goede start nodig en alles kan helpen.
    Vanochtend heb ik de laatste aangestoken met een hele goede intentie.

Dus nu wens ik jou en je hele familie een heel goed "vrij" leven toe zodat jullie allemaal kunnen genieten van al het goede, niet meer en niet minder, genieten is de boodschap.

Hou je taai kleine guit en familie!

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 01 September 2011 - 15:50

Linda:

Hoi Janske,

Ook ik ben een van jou Anonieme lezers.
    Ik ben jou gaan volgen ergens begin 2010.
    En vanaf toen ben ik eigenlijk zonder dat ik daar bij nadacht dagelijks jou verhalen gaan lezen.
    Ik heb respect voor jou en jou famillie.
    Jou strijdlust is een groot voorbeeld voor iedereen.

Nou, geniet van alles wat je te wachten staat.
    En hou je taai!

Groetjes Linda

• 01 September 2011 - 16:18

Neef Rens:

hey super janske
    ik ben blij dat de behandeling is afgelopen en dat je bijna niet meer naar het ziekenhuis hoeft en dat we fijn samen kunnen spelen!!!
    en dat je fijn weer naar school kunt en dat je lekker met je vriendjes kan spelen!
    ik vind het ook fijn dat je weer haartjes hebt en geen slangetje in je neus en geen chemocaspers meer hoeft

joehoe!!
    blblblbblblblbl!!

Rens

• 01 September 2011 - 16:43

Oma Blijham:

Natuurlijk heb ik dagelijks je wederwaardigheden gelezen. De ene keer was het akelig spannend, of alles wel goed zou gaan. De andere keer was het leuk om te lezen, als je gezellige dingen beleefde. Als je zo ver weg woont, is dat niet leuk, want je zou zo graag even met eigen ogen willen zien hoe het met je gaat. Fijn dat je nu weer een normaal leven hebt. Lekker spelen met je vriendinnetjes en regelmatig naar school.Ik wens je dan ook veel succes in je verdere leven,veel liefs voor papa en mama en voor jullie alle drie een dikke knuffel van oma.

• 01 September 2011 - 16:47

Riet En Ben Faas:

ha die JANSKE EN FAMILIE ; wij zijn kennissen van oma en opa TUMTUMIJSJES en hebben met veel spanning jullie gevolgd ,de opmerking v/d hel kunnen wij ons goed indenken , wij vonden het telkens weer geweldig hoe positief de reisverslagen bij ons binnen kwamen , ook dat heeft jullie op de been gehouden , maar doe het maar eens zo ; petje af , nee nee ; HOED AF , WIJ HOPEN VAN HARTE DAT JULLIE DIT NOOIT MEER MEE HOEVEN TE MAKEN ! wij wensen jullie veel geluk en gezondheid toe in jullie verdere leven en laat de kuilen maar links liggen , grrrr , riet/ben.

• 01 September 2011 - 16:57

Jos Zwieber De Vos:

Hoi SUPERJanske die ik vanaf nu denk ik maar "LacheBEKSke" noem. Ja, want ondanks alle verdrietige dingen zag ik jou alleen maar lachen !!! Altijd weer dat lacheBEKSke dat voorbij de keukenraam kwam lopen.
    De laatste periode volgde ik je blog steeds vaker en ik kreeg daarom ook steeds meer bewondering voor jou, maar ook je mama, papa en zusjes.
    Ook van de verhalen van je papa ´s avonds bij de vuurton gingen de haren in mijn nek soms overeind staan. Superknap wat jij allemaal al kan. Vooral dat je bijvoorbeeld nooit zeurde over een ijsje terwijl je zusjes die wel mochten. Dan krijg je als volwassenen toch wel tranen in je ogen.
    Ik denk dat het wel goed komt met jou hoor !
    Ik ben in ieder geval blij met zo´n leuke buren.
    Nou, dat je maar een gezonde grote sterke meid mag worden. Gezondheid !

Groetjes van Zwieber.

• 01 September 2011 - 17:11

Ome Gijs Tante Nelly:

hallo allemaal
    wij hebben het laatste bericht gelezen en hebben veel respect voor jullie zoals jullie hiermee zijn omgegaan.
    de zorg en verdriet wat je dochter allemaal moet meemaken.
    wij hebben alles gevolgt,soms met tranen in de ogen.
    " de zon schijnt weer in jullie leven" heb ik op de vlag gezet.
    wij hopen dat hij blijft schijnen.

groetjes allemaal ferry joke lieke janske meike

ome gijs tante nelly

• 01 September 2011 - 18:16

Esther :

Ik volg jullie verhalen al twee jaar lang, je kan wel zeggen dagelijks, met heel veel bewondering voor jullie allemaal, als ouders, als zussen, hoe moeilijk moet het zijn als kleine meisjes bepaalde dingen moeten of juist laten omdat hun allerliefste zus zo ziek is, superknap! En dan nog de geweldige familie en vrienden, dat voelde zelfs op een koud beeldscherm als een warme deken.
    Mooi om te zien, en mooi dat wij met z'n allen mee hebben mogen maken hoe jij je reis tegen een kankervrij bestaan hebt voltooid, ook hier in Woerden werd er een traantje weggepinkt toen het op je site bekend werd gemaakt, al dat knokken van jullie allemaal eindelijk beloond!
    Nou lieve dappere kleine meid, ik hoop dat je nu na al deze ellende van een mooi, lang, gelukkig en gezond leven mag gaan genieten samen met je papa en mama en die twee hele stoere zussen van je, jullie hebben het verdiend.

Veel liefs uit Woerden

• 01 September 2011 - 18:27

Marieke:

Hoi Janske,

Ook ik ben een anonieme lezer. Op de site waarbenjij.nu was ik opzoek naar een reisverhaal van iemand die op reis was. Daar kwam ik jou reisverslag tegen, ergens eind 2009. Vanaf dat moment heb ik je verhalen dadelijks gelezen. Een vast ritueel, zodra ik mijn computer aanzetten. Zoals iedereen zegt, met een lach en een traan!

Groetjes Marieke

• 01 September 2011 - 18:32

Pieter-Jan & Lonneke:

Hey Janske (en de rest van de familie),

Ook wij hebben je verslag regelmatig gevolgd om te lezen en te zien hoe je de afgelopen twee jaar de strijd bent aangegaan. Jammer dat nu de laatste woorden van dit reisverslag worden geschreven omdat het mooi verwoord werd wat jullie in deze moeilijke tijd allemaal meemaakten. Maar super blij dat je de einstreep gehaald hebt! We wensen jou en de familie heel veel geluk voor de toekomst!

Liefs Pieter-Jan(oud-collega van papa) en Lonneke

• 01 September 2011 - 18:39

Rob En Francien :

Lieve Janske,
    Het waren tropenjaren voor je (en ook voor jullie gezin), maar je hebt je er doorheen geslagen. Hoe moeilijk het ook was en nog wel zal zijn, jullie zijn er vast alle 4 sterker van geworden. De enorme brok levenservaring die jullie als gezin hebben opgedaan, neem je mee voor de rest van je leven. Natuurlijk wensen wij jullie alle goeds toe en we gaan heel hard duimen dat jullie nooit meer een dergelijke beproeving door hoeven te maken. Hopenlijk gaan we nog veel leuke momenten met jullie beleven in de heibessumfamilie.
    Heel veel liefs van Rob en Francien van Noort.

• 01 September 2011 - 20:30

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Een hele dikke kus voor jullie alle vijf.

• 01 September 2011 - 20:46

Ome Renier:

Ruim 2 jaar geleden waren jullie begonnen aan deze blog en eigenlijk hebben we naar dit punt uitgekeken! Wat er allemaal niet in die 2 jaar is gebeurd! Iets wat sommige mensen nog niet ineens in een leven mee maken. Echt knap hoe jullie dit allemaal hebben doorstaan! Ben er net als vele van overtuigd dat dit uiteindelijk jullie als gezin alleen maar sterker maakt! Ookal zal de komende tijd alles nog niet zo makkelijk. Hopelijk krijgen jullie snel het "normale" leventje weer helemaal terug. Hiervan kun je dan extra genieten.

Tot zondag kunnen we weer samen gaan stoeien!!
    Liefs en een dikke knuffel,
    Ome Renier

• 01 September 2011 - 21:15

Annemieke:

Lieve familie,

Ik ben ook een van de anonieme lezers en ben ruim een half jaar geleden op deze weblog terecht gekomen en heb toen 3 uur aan een stuk gelezen....ademloos, vol bewondering en regelmatig met een lach en een traan! Vanaf die tijd was het iedere dag even kijken of er weer een nieuw stukje stond en in de slechte periode's meerdere keren per dag.

Voor jullie begint een nieuwe periode...een periode waarin verwerken de boventoon zal voeren maar zoals ik jullie van papier ken ook een periode van het leven vieren! Geniet van elkaar, wees trots op elkaar en koester elkaar!

Heel veel liefs uit Vlissingen

• 01 September 2011 - 21:42

Karin:

Dag familie Beks, ooit heb ik jullie ontmoet en gesproken in het ziekenhuis tijdens een bezoek aan een jongetje met leukemie in Nijmegen. Ook de weblog kwam toen ter sprake en vanaf die tijd heb ik jullie dagelijks gevolgd, vooral het laatste stukje naar de top wat een ongelooflijke strijd! Ik ben geen held in mooie zinnetjes maken, probeer het maar kort en krachtig te zeggen: heel veel sterkte de komende tijd en vooral heel veel geluk en gezondheid toegewenst!

• 01 September 2011 - 23:08

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Ik heb lang na moeten denken over wat ik nog wilde zeggen.
    En eigenlijk weet ik het nu nog niet.
    Raar, elke dag kletste ik weer een mail vol en nu weet ik het niet meer.
    Ik [wij] heb je al die tijd gevolgd.
    Al je verhalen gelezen, gejankt heb ik als een kind, als het niet goed met je ging.
    Gelachen heb ik om al je plezier dat je ondanks alles toch had.
    Genoten heb ik van al je uitstapjes.
    Vol trots heb ik gelezen hoe je papa en mama en je zusjes, je rots in de branding waren [zijn]
    En petje af voor de rest van de familie die altijd klaar stonden als het nodig was.
    En nu is het het einde van die grote zware reis.
    Je bent kankervrij.
    De allerbeste reden om nu je verhalen te stoppen.
    Ik ben zo blij voor jou [jullie] dat het erop zit.
    Maar wat zal ik het vreselijk missen, elke avond nog even kijken hoe het met Janske en haar familie is.
    Daarom zal ik ook elke avond even kijken of er een nieuwtje op je nieuwe site staat.
    Ik vind het fijn dat we je toch nog een tijdje kunnen volgen, gewoon als Janske Beks.
    Ik wens jou en je zusjes en je papa en mama alle liefde, geluk, hoop en gezondheid toe voor een super mooie toekomst.
    En weet dat we er altijd voor jullie zijn, mochten jullie ons nodig hebben.

Dikke, dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 02 September 2011 - 07:24

HOI JANSKE EN FAM.
    IK KWAK ER NOG EEN MAILTJE TEGEN AAN.
    WAT EEN MAILTJES HEB JIJ GEKREGEN HUMMEL
    DOOR HEEL NEDERLAND EN ZELFS IN PERU ZITTEN VOLGELINGEN .
    IK BETRAP MIJ ER OP DAT IK NOG STEEDS DE GEWOONTE HEB OM MEERDERE KEREN PER DAG TE KIJKEN WIE ER ALLEMAAL EEN MAIL VERZEND?
    JIJ BLIJFT MET JOU FAM. IN VELE HOOFDEN ROND SPOKEN.
    JANSKE NU WEER LEVEN ZONDER TOETERS EN BELLEN ,IK BEDOEL NOG WEL WAT PRIKJES AF EN TOE ,MAAR GEEN DEXA ,WAT WAS DAT EEN ROTKLIER ,MAAR ZIJN MEDICIJN HEEFT WEL GEHOLPEN MEISJE, WAT HEBBEN WE DIE KLIER DIKWIJLS IETS TOEGEWENST EN DAT IS ALLEMAAL VOORBIJ WANT JANSKE IS LEUKEMIE VRIJ.
    IK BLIJF NATUURLIJK EEN VOLGELING,EN BLIJF OOK KLODDERS ENERGIE EN VAN FANTA KAN IK OOK WEL WAT MISSEN, IN DE RUIMTE SMIJTEN .EN DE KLEUR ROZE BLIJF IK MOOI VINDEN ,EN APEN ZIJN ZO'N LEUKE DIEREN HE'JOLIE?
    IK WEET DAT JULLIE EEN HELE FIJNE TOEKOMST GAAN KRIJGEN MET JULLIE DRIE MEISJES.
    JANSKE DOE GOED JOU BEST.KENNIS IS MACHT
    EEN SLIMME MEID IS OP DE TOEKOMST VOORBEREID TELT OOK VOOR LIEKE EN MEIKE
    HEEL VEEL SAAMHORIGHEID EN LIEFDE ALS GEZIN EN FAM.EEN DIKKE VETTE DORRY

• 02 September 2011 - 07:37

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Véél woorden zijn er geschreven, véel verhalen zijn er gelezen. Over je pijn, je verdriet en je wanhoop!! Met regelmatig die lichtpuntjes die aangaven wat een sterk meisje je was, die ook zo heerlijk kon genieten van de mooie dingen. Voor mij is onvergetelijk jouw uitspraak, toen je aan de kant van het water zei dat je toch zo'n bofkont was!!!! Lieve Janske, ik hoop dat je dát in je toekomst nog heel vaak zult zeggen.
    Lieve Joke en Ferry, ik hoop dat alle spanning en machteloosheid van de afgelopen tijd langzamerhand plaats zullen maken voor vertrouwen in een mooie toekomst met jullie geweldige meisjes!! Het zal wel spannend blijven, maar ook dát kunnen jullie samen aan!!!

Liefs en knuffel van Lambert en Tineke

• 02 September 2011 - 09:15

Judith,Ron,Wout,Sien:

Lief gezin,

Het laatste woord...

Dat jullie toppers zijn,
    dat we bewondering voor jullie hebben,
    voor jullie uithoudingsvermogen, doorzettingsvermogen, en ga zo maar door.
    1 ding is voor ons de rode draad in jullie verhaal: boven alles: jullie liefde voor elkaar.
    Als partners, als papa en mama, als zussen, als kids en ook als opa, oma, oom, tante, neef, nicht, vriend, vriendin, kennis, buren. ..., ......

Onderstaande tekst geven we graag aan jullie mee, immers alles is veranderd en een nieuwe weg moet nog worden gezocht.
    Ook daar moet weer hard voor worden gewerkt, klaar ben je immers nooit.
    Vasthouden aan dat wat is geweest zorgt voor een rem, niet kunnen kiezen en hetzelfde blijven doen. Het loslaten van alle gedachten van de afgelopen jaren, van mooi tot lelijk is eng want hoe ze ook waren ook daaraan kon je je vasthouden.
    Nu ligt alles open, heb je er weer meer invloed op hoe je de volgende dag / weg gaat ervaren. Dat er obstakels zijn? Ja, ding dat zeker is, net zo zeker als dat je mooie dingen tegen zult komen.
    De nadruk gaat liggen op dat wat jij wilt zien. Zorg er dus voor dat je er niet in trapt, in die vicieuze cirkel en zie hem bij jezelf en bij een ander; dan kun je verder vooruit!

In de afgelopen jaren hebben jullie laten zien dat jullie in bovenstaande meer dan sterk zijn.
    Bedankt, lieve Joke, Ferry, Lieke, Janske, Meike, dat we met jullie mee mochten.
    Onze wens voor jullie is dat jullie dit vast kunnen houden met alle liefde voor elkaar.

De Vicieuze cirkel van het beeld.

"Als ik blijf kijken zoals ik altijd heb gekeken,
    blijf ik denken zoals ik altijd heb gedacht.

Als ik blijf denken zoals ik altijd heb gedacht,
    blijf ik geloven wat ik altijd heb geloofd.

Als ik blijf geloven wat ik altijd heb geloofd,
    blijf ik doen wat ik altijd heb gedaan.

Als ik blijf doen wat ik altijd heb gedaan,
    blijft mij overkomen wat me altijd overkomt."

Een hele dikke knuffel en zoenen op alle wangen!

Judith & Ron, Wout / Sien

• 02 September 2011 - 09:19

Annemieke Van Beek:

Lieve Janske, lieve familie,

Ik kwam via via op jouw site. Ik heb anderhalf jaar mee gelezen hoe het jou ging.
    Ik ben super trots op jou, wat jij heb doorgemaakt en hoe jij je er door heen heb geworsteld.
    Dit is een prestatie op heel hoog nivo (Alpe d'huez nivo ;)).
    Ik wens je heel erg veel gezondheid in de rest van jouw leven. Maar ik wens je bovenal toe, dat je een leven krijgt waar je 'normaal' kind kan zijn. Dat je mag genieten van alle leuke dingen die het leven geeft.
    Lieve familie, ook op jullie ben ik enorm trots. Want ik lees het verhaal wel mee, hoe het met Janske gaat, maar tussen de regels door, besef ik dat dit 2 loodzware jaren voor jullie geweest zijn. Die dus niet alleen lichamelijk zwaar waren, maar bovenal geestelijk.
    Ik wens jullie ook heel veel gezondheid, geluk met jullie gezin en positieve uitslagen van alle controles die Janske nog gaat krijgen.

• 02 September 2011 - 11:58

B En B :

HALLO JANSKE
    in je eentje dansen !!!!!!!
    Weer n nieuwe dag
    Die begint met n lach
    Door wat gister iemand zei
    Dat maakte iets los in mij
    Dans in het rond in je huis
    Want nu ben je echt thuis
    De mensen blijven lachend staan
    En zien jou dansen voor het raam
    Maar wat ze niet weten hier
    Dat je danst van plezier
    Je zusjes als achtergrond koor
    Samen dansen jullie heel lang door

heel veel succes met zn alle maar in het bijzonder voor jou

GROETJS

• 02 September 2011 - 12:07

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske want dat blijf jij voor ons.
    Wat een mooi laatste verslag van de afgelopen twee jaar, Bekskes uit de Heipolderstraat bedankt dat wij zo op hoogte konden blijven hoe het met Janske en jullie is gegaan.
    De dag dat wij te horen kregen dat Janske het dochterje van Ferry en Joke en het kleinkind van onze Frans en Gerry leukemie heeft zullen wij niet vergeten.
    Maar ook bepaalde datums b.v. 19 Januari 2010 is zo,n dag die ons altijd zal bij blijven als een hele rot dag niet alleen voor ons maar zeker voor jullie want toen ging het heel slecht met Janske en was het kantje boord of Janske het wel zou redden, maar gelukkig is Janske een vechterbaasje en klom ze weer uit het diepe dal omhoog.
    Ferry, Joke, Lieke Janske en Meike wij hopen dat jullie leven weer een beetje de normale weg zal vindenal zullen jullie gedachten nog dikwijls stil staan bij de afgelopen twee jaar.
    Probeer met z,n alle toch te genieten van de mooie momente, want wij weten dat jullie er met z,n alle de schouders onder zetten en het "gewone"leven weer op pakken.
    Hierbij wensen wij jullie allemaal het aller aller beste en zoals ik altijd schrijf heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny van Zesgehuchten en voor iedereen een hele dikke knuffel. Houdoe he
    Het is vandaag Vrijdag 2 September 2011. Tot Ziens.

• 02 September 2011 - 12:19

Fam Geurts:

Lieve Super Janske en familie

Vanaf de allereerste verslag hebben we je trouw gevolgd met alle dingen die jij en je familie hebben beleefd in de afgelopen 2 jaar.
    We hebben diepe bewondering en respect hoe jullie alles hebben doorstaan.

Lieve Janske en de hele familie veel geluk,liefde en plezier in een zonnige toekomst !
    Als je weer begint met een nieuwe site,dan blijven we je zeker weer volgen !!!

Houdoe, Super Janske !!!!!!!!!!!

Groetjes van Fam. Geurts

• 02 September 2011 - 13:59

Jan Miranda Kim Nick:

lieve super janske en familie
    wij hebben de laatste tijd je verslag gevolgd
    en hebben heel veel bewondering
    met hoe jullie er mee om gaan
    wij wensen jullie veel geluk en kracht toe
    geniet met elkaar
    veel liefs jan miranda kim en nick
    van vorstenbosch

• 02 September 2011 - 15:38

Lies:

Ook wij Fam. Bosch uit Gelderland hebben jou via internet gevolgd.
    Ik vond het zeer moeilijk om vaak een reactie te plaatsen omdat er in mijn omgeving en familie deze vreselijke ziekte constant aanwezig is.
    Ik wens jou een kankervrije toekomst toe.
    Ferry, Joke, Lieke, Janske en Meike veel geluk toegewenst.

Groetjes uit Gelderland.

• 02 September 2011 - 16:28

Anne Van Vlerken:

Hoi Janske en familie,

Via het artikel in het ED een hele tijd geleden ben ik op deze site terecht gekomen.. Ben die dag alles terug gaan lezen en heb vanaf die dag iedere dag een kijkje genomen! Phoe hee, wat hebben jullie moeten knokken zeg.. Ondanks dat ik jullie helemaal niet ken heb ik geregeld een traantje weg moeten pikken en ontzettend meegeleefd.

Ik wens jullie heeeel veel sterkte en succes met het terug krabbelen naar het gewone leven en hoop van harte dat dat jullie heel snel lukt!

Groetjes Anne

• 03 September 2011 - 00:15

Annie:

Janske, Lieke, Meike, mama en papa, ik wens jullie samen heel veel geluk.

• 03 September 2011 - 07:54

Ger En Tonny:

Hallo beste familie,
    Ja knap hoor om maar iedere keer weer zo'n verslag te schrijven en dat iedereen het dan maar snapt.
    Wij als naaste buren van Opa ijsje en Oma tumtum hoefde eigenlijk het reisverslag niet te lezen.
    Wij zagen al aan Opa ijsje hoe het met jou ging Janske!
    Wanneer het minder met jou ging liet Opa zijn hoofd hangen en was in gedachte wanneer hij de paarden naar de wei bracht.
    Was het goed met jou dan liep hij met een rechte rug.
    Zo zie je maar wat de gezondheid van je naaste voor iemand kan betekenen.
    Wij wensen jou Janske en familie een hele goede toekomst en probeer de schaduwen achter je te laten en probeer naar de zon te kijken die ons toeschijnt dan komt het zeker goed.
    Heel veel liefs en groeten van Ger en Tonny.

• 03 September 2011 - 15:38

Niels & Linda Goorts:

Hoi Lieve Janske,

Wat mij nog rest aan het einde van jou reisverslagen is:

GENIET VAN AL HET MOOIS WAT NOG KOMEN GAAT!

Liefs,
    Linda en Niels

• 03 September 2011 - 16:12

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske.

De afgelopen twee jaar zijn ook voor ons een hel geweest.
    Het verdriet en onzekerheid of je het wel zou redden, was schrijnend.
    De pijn en behandelingen die je moest ondergaan, verschrikkelijk.
    De wanhoop en angsten voor je ouders heel moeilijk om aan te zien.

Vandaag hebben we, samen met jou, nieuwe schoenen en jurkje voor je vijfde verjaardag kunnen kopen. En natuurlijk een dagje met ons samen uit met alles erop en eraan.
    Dat dat in dit geval heel bijzonder voor ons is, begrijp je natuurlijk wel.
    Je genoot van de dag zoals een meisje van 5 dit hoort te kunnen.
    We hebben er dan ook dubbel van genoten en hopen dit nog vaak met je te kunnen meemaken.

Janske, je heet niet voor niets Superjanske.
    Je hebt het allemaal overleefd en we hopen dat je nu de kans krijgt om een gewoon leven van een gewoon kind te kunnen gaan leiden.
    Heel veel liefs en een dikke knuffel.

• 03 September 2011 - 20:03

Wijnand En Janneke:

Lieve Janske,

Wat een mooie woorden van jou. Heel knap gedaan.
    Wij zullen jou en heel jouw familie nooit vergeten.
    Ongelofelijk dat er zelfs op de moeilijkste momenten berichten op deze site stonden.
    Wij wensen jou absoluut het allerbeste toe en hopen dat jij met een goed gevoel kunt terug kijken als jij later groot bent. Dat jij een super familie hebt dat is nu ook voor eeuwig duidelijk.

Ook vonden wij het ongelofelijk dat jij zelfs ook aan onze Menno dacht terwijl jullie dit meemaken. Hij heeft het niet gehaald en eerlijk gezegd doet dat je hele leven heel veel pijn. Wees heel blij dat daarom iedereen jullie zo goed geholpen hebben. Petje af voor alle artsen en onderzoekers die er voor zorgen dat er een kans is.

Uiteindelijk lijkt een gezond kind heel gewoon maar dat is het abosluut niet. Dat besef je pas als je echt iets binnen je eigen gezin mee maakt.

Wij hopen dat jij een heel normaal leven gaat leiden en dat je super gelukkig en oud mag worden!
    Dat hebben jij en jouw familie kei hard verdiend!!!

Wij komen nog wel een keer bij jullie spelen in dat mooie speelparadijs of jullie hier in Eindhoven.

Dikke kus van Wijnand, Janneke, Menno*, Frederique, Valentijn en Linde

• 04 September 2011 - 07:39

Karin:

Lieve Janske en familie
    Ook ik ben een 'stille volger' sinds ik per toeval op jullie site ben gekomen.
    Zelf moeder van twee gezonde kinderen én juf..
    Zoveel mooie, hartverwarmende woorden zijn hierboven al gezegd.
    Wat moet ik hier nu nog aan toevoegen.
    Bewondering, heel veel bewondering voor jou en jullie gezin voor de manier waarop jullie de afgelopen twee jaren hebben doorstaan.
    Leef het leven, geniet van elkaar, van alle kleine en grote dingen die op je pad komen.
    Ik blijf jullie volgen want ik ben van jullie gaan houden.
    We kennen elkaar niet, maar het voelt zo!
    Alle geluk voor jullie allemaal.
    Karin

• 04 September 2011 - 16:17

HOI SCHATJE EN DE3 REST.
    MEISJE HET LUKT MIJ NOG NIET OM JOU LOS TE LATEN NONDE JU.
    WAT EEN ZEURMUTS BEN IK,MAAR IK BEN RUIM TWEE JAAR AAN HET MAILEN EN BEN EEN GEWOONTEDIER.
    IK MIS DE CONTROLE OP JOU TERWIJL IK ER GEEN DONDER MEETE MAKEN HEB.
    GOD HUMMEL WAT ZIT IK MOEILIJK IN ELKAAR.
    IK BEN ZIELS GELUKKIG DAT JULLIE MET ALLE KRACHTEN GEVOCHTEN HEBBEN,EN JIJ LEUKEMIE VRIJ BENT,MAAR MIJN TAAK ALS ONDERSTEUNINGKJE IS NIET MEER NODIG WENNEN DUS VOOR DEZE MUTS.
    HUMMEL ZING LACH EN BEWONDER EN GENIET VAN ALLES .
    EEN DIKKE VETTE DORRY

• 04 September 2011 - 17:34

Opa Ijsje:

Vandaag was het tegeltje klaar wat ik van Bart kreeg met Vaderdag.
    Ik mocht daar een zelf bedachte spreuk opzetten.

En die wil ik iedereen meegeven.

Als de zon altijd schijnt
    is het nooit mooi weer

Opa

• 04 September 2011 - 18:26

Nienke Blijham:

lieve janske, maar natuurlijk ook joke, ferry, lieke en meike,
    ik heb via dit blog jullie pad van de afgelopen 2 jaar gevolgd. hoe ver weg we ook van elkaar wonen, hoe weinig we elkaar ook zien, door de familieband en jullie verslagen voelt het toch dichtbij. jullie hebben ontzettende moeilijke jaren achter de rug; ik hoop dat de mooie tijden nu gaan komen!! veel liefs,
    nienke

• 04 September 2011 - 18:55

Opa Frans Van Hanny:

Lieve Janske,

Het is nog maar ruim 5 jaar geleden, dat ik jouw Oma Hanny leerde kennen. En daarbij maakte ik ook kennis met jouw papa Ferry, jouw mama Joke, jouw zusje Lieke,jouw opa Jan en ook Renier.
    Al heel snel was er een klik tussen ons allen en jouw zusje Lieke stal steeds mijn hart. Een heel bijzonder moment voor mij was na 2 maanden jouw geboorte, Janske. Je was voor mij daarom een heel apart kind. En we kennen nog je gezegde op onze vragen: Jaaaaaa, op een toon, die we nooit zullen vergeten. Op 21 februari 2008 was je zelfs met Lieke mijn bruidsmeisje en jouw Oma wist dat helemaal niet van te voren. Jullie waren daarbij een plaatje en hadden de grootste lol tijdens onze huwelijksvoltrekking in het gemeentehuis en tijdens het feest in de Boschwachter.
    Groot was daarom ons verdriet toen je tijdens mijn verjaardag in 2009 helemaal niet fit was en kort daarna te horen kreeg dat je aan leukemie leed. Meisje wat hebben wij in de twee jaar daarna ons hart vastgehouden. Jou overkwam alles wat je je maar kon indenken. Maar daaraan is nu een einde gekomen. En we hopen na dit gevecht weer ons Janske terug te krijgen zoals ze daarvoor was. En ik kon gisteren bij onze inkopen in Eindhoven constateren, dat ik al weer het nodige begin te herkennen, ook al ben je er nog lang niet. Maar jouw stralende lach geef een ieder van ons nieuwe levensvreugde. Laten we hopen, dat we nog daarvan mogen genieten.

Jouw "OPA"

• 05 September 2011 - 08:15

De Stapvriendjes:

Dag Lieve fam. Beks,

Ja wat kunnen wij na al deze lieve woorden nu nog zeggen!!!!
    We hebben het al zo vaak gezegd... Jullie zijn alle vijf kanjers!!!!!!!
    En Janske wij zijn super blij dat je de top gehaald hebt, en nu kunnen we dan ook echt eens gaan stappen!!!!!! Al zullen onze papa's en mama's nu nog wel mee moeten maar dat vinden ze vast niet erg... WE zullen dan snel maar eens een datumn prikken om met zijn alle iets gezelligs te gaan doen.. Onze papa's en mama's doen geregeld en gezellig avondje plannen, nu is het onze buurt om plezier te hebben......

Wij hopen van harte dat alles een plekje krijgt en jullie nu als gezinnetje Beks verder kunnen...
    Al weten wij dat julie nog vaak zullen terug denken aan de afgelopen twee jaar..

Verder weten we eigelijk niets te schrijven nu, als dat wij nog wele even eerlijk willen vertellen,
    dat wij ook wel hulp gehad hebben van onze mama's met schrijven want dat konden wij niet alleen hihihihi!!!!!!

HOp HOp hop, Fam. Beks aan de TOp.....

OP een gezellig heibessum jaar bij met zijn alle...........
    Enne Janske, wij Daisy en Fenne gaan ook bij swet candy.... dat wordt gezellig!!!!!!!!

Jens, Brent, Sven, Daisy en Fenne
    En niet te vergeten onze mama's en papa's

• 05 September 2011 - 19:44

Gertie Uit Stein:

Lieve Allemaal
    Hier staan al zoveel mooie woorden en wensen En ik kan me er helemaal in vinden wat iedereen voor jullie toekomst wenst Dus maak ik me er nu gemakkelijk af met.
    Familie een hele mooie gezonde toekomst voor jullie allemaal.
    HOUDOE dikke knuffel voor de meidjes xxx.Gertie

• 05 September 2011 - 20:39

Annick:

Lieve Janske en lieve familie Beks!

Bij toeval kwam ik vrijwel aan het begin van jullie reis op deze pagina terecht. Twee jaar geleden... Als ik bedenk wat er in die 2 jaar in mijn eigen leven allemaal is gebeurd besef ik pas hoe lang dat van jullie heeft stil gestaan. In die periode heb ik mijn bachelor afgerond, gewerkt, stage gelopen en gereisd in zuid-oost Azië, een master opleiding begonnen en afgerond en op zoek gegaan naar werk. Terwijl ik kon doen waar mijn hart lag en mezelf kon ontwikkelen waren jullie verwikkeld in een gevecht waarvoor verder alles noodgedwongen moest wijken. Als ik één reden moest aanwijzen waarom ik jullie verhaal ben blijven volgen dan is dat het. Hoe kan zo'n verhaal iemand niét aangrijpen? Een gewoon gezin uit een gewoon dorp met een gewone dochter voor wie al dat gewone plotseling helemaal niet meer gewoon was. En eigenlijk hebben jullie ook bewezen helemaal niet zo gewoon te zijn, maar juist ontzettend bijzonder! Want dat jullie de reis van Janske zo openlijk deelden met de buitenwereld is ontzettend speciaal!
    Maar nu is het eindelijk afgelopen met het leven in het ziekenhuis en met het leven 'in de spotlights'. Zoals ik jullie al vaker heb laten weten wens ik jullie natuurlijk vooral veel gezondheid in de toekomst. Dat jullie alle 5 verder mogen groeien en mogen genieten van een mooie, kankervrije reis door het leven!

Veel liefs uit Utrecht

• 06 September 2011 - 09:35

Janske Rene En Lynn:

Beste Fam,

We wensen je alle geluk, gezondheid en liefde voor heden en de toekomst.
    Groet Janske Rene en Lynn

• 06 September 2011 - 20:50

OmeTan/tanteAngela:

Hoi Super Janske,

Het woord is aan ons.

Maar dat is nog niet zo eenvoudig.

De dag dat we gebeld werden met de vraag of we Meike voor een langere periode op konden vangen blijft in ons geheugen gegrift. Daarna volgende vele spannende en onzekere uren, dagen, weken, maanden, jaren. Telkens als de telefoon ging en er stond Ferry en Joke op dan bekroop ons de angst dat het niet goed met jou ging. Het was fijn dat we via het dagboek hele duidelijke informatie kregen die vaak lastig door de telefoon duidelijk uit te leggen of na te vertellen was. Zo was het voor iedereen duidelijk en werden er ook geen ‘verkeerde’ dingen doorverteld. En dan werd het ook nog allemaal zo prettig leesbaar geschreven. En wij konden zo jullie ook een beetje op de hoogte houden van het reilen en zeilen hier als jullie weer in het ziekenhuis waren.. Wat is er in ruim 2 jaar toch ongelooflijk veel gebeurd. Toen we vrijdag een nieuw bandje in de camera deden en keken wat er opstond zag en we Meike die ijverig de door tante Angela schoongemaakte spruitjes in de pan deed, ze kon nog maar een paar woordjes zeggen, en als we haar dan nu zien, jeetje wat is ze groot en wijs geworden. Het was fijn om haar belevenissen hier zo met jullie te delen. Ruim 2 jaar op een mensenleven wat is dat nou eigenlijk? Veel, heel veel, zeker als de 2 jaar zo’n hel zijn. En je zoveel van het normale dagelijkse leven moet missen. Gelukkig hebben we door jou gekke fratsen ook heel vaak kunnen lachen, en op de momenten dat het wat beter met je ging hebben we veel leuke dingen gedaan. Er zijn ook veel mooie dingen op jullie pad gekomen; liedjes die speciaal voor jou geschreven en gezongen zijn, een boekje helemaal op jou gebaseerd en speciaal voor jou, een Super wensdag met een limo, vliegtuig, trein, berg etc. Een Super Janske braderie met loterij, duiven en paarden etc. Verwendagjes en weekendjes weg. En dan natuurlijk dat prachtige feest. Het waren dikverdiende lichtpuntjes. De reden voor deze speciale dingen was natuurlijk helemaal niet leuk maar juist door ze te beleven werden we allemaal even afgeleid van jouw ziek zijn.

Ook bij ons werd voor het slapengaan nog even op de site gekeken en menigmaal riep ome Tan dan tante Angela nog even naar beneden als het verslag wat later geplaatst was. Veel mensen lezen een boek voor het slapengaan maar we denken dat er veel mensen waren (incl. onszelf) die dit spannende boek lazen voor het slapengaan en we moeten zeggen dat we de ene keer wat beter sliepen als de andere keer. Maar altijd vonden we het fijn om te lezen hoe het precies met je gegaan was. En ook de lieve reacties van de vele volgers waren ook voor ons hartverwarmend.

Jou papa en mama hebben vele boeken gelezen de afgelopen 2 jaar maar we denken dat daar niet 1 boek bij was dat zo goed geschreven was, afwisselend met vele (soms te) spannende hoofdstukken maar met ook hele komische stukken en met natuurlijk dat prachtige slot.

Kortom, bedankt voor het schrijven van dit dagboek.

Lieve Super Janske, Lieke, Meike, Ferry en Joke, heeeeeel veeeeeel sterkte de komende tijd.

Nu op naar de zonnige kant van het leven!

Een heeeeeeele dikke knuffel van tante Angela en ome Tan

• 07 September 2011 - 16:58

Emmie Bogaart:

Lieve Janske, Meike, Lieke, Joke en Ferry,

Net als vele heb ik jou reisverslag met alle ups en downs van het begin af aan gevolgd.
    Vaak heb ik met tranen over m'n wangen de verhalen gelezen, maar gelukkig heb ik ook regelmatig kunnen genieten van de verhalen van de mooie, goede en leuke dagen in de afgelopen twee jaar.
    Hierbij wil ik jullie dan ook voor de komende jaren alléén mooie, goede, leuke, liefdevolle, gezonde dagen wensen met heel veel plezier en geluk!!!

Lieve groetjesss
    Emmie

• 07 September 2011 - 20:54

Lianne:

Er zijn al zoveel lieve woorden gezegd, wat kan ik nu nog toevoegen.. Janske, ik wil jou maar natuurlijk ook Lieke, Meike en papa en mama heel veel geluk wensen voor de toekomst!

Groetjes Lianne

• 08 September 2011 - 12:34

Ymke:

Lieve Janske en lieve familie,

de reis naar een kankervrij bestaan zit erop. En wat een reis is het geweest. 2 jaar lang.... Dat is een onmenselijk lange tijd. Maar gelukkig kunnen jullie nu weer vooruit kijken, naar een prachtige, gezonde toekomst.

Ik heb jullie altijd via de zijlijn gevolgd. Af en toe een reactie geplaatst maar altijd intens mee geleefd. Ik vind het heel bijzonder dat jullie de reis van Janske op deze manier hebben willen delen
    en dat ik op deze manier heb kunnen zien wat kracht is. Want krachtig dat zijn jullie zeker, allemaal!
    Janske, vergeet nooit hoeveel kracht je in je hebt en hoeveel liefde je om je heen hebt. Deze dingen zullen je zeker door de moeilijke tijden helpen die ongetwijfeld nog zullen komen. Je bent een voorbeeld voor iedereen en zeker ook voor mij. Soms zat het mij even tegen en dan wilde ik gaan mokken en zeuren. Maar dan las ik jou verhaal weer en dat vond ik dat als jij in zo'n helse tijd de mooie dingen van het leven kon zien, dat ik dat dan ook moest kunnen. Dank je wel daarvoor.

Er schoot mij laatst nog een liedje te binnen, je kent het vast wel, maar ik wilde het je toch nog even mee geven, voor in vrolijke en in minder vrolijke tijden:
    Stap uit de schaduw
    Loop in de zon
    Kijk om je heen
    En zie wat er komt
    Je haalt uit elke nieuwe dag
    Meer dan je ooit had verwacht
    (Is Ook Schitterend)

Ik wens jou en je familie een hele mooie toekomst vol gezondheid en liefde. Blijf van elkaar genieten.

Liefs Ymke

• 15 September 2011 - 20:36

Hetty:

Hallo lieve Janske, Lieke ,Meike, Joke en Ferry,

Jee, wat een hoop lieve woorden, ook wij hebben jullie verslagen 2 jaar lang gelezen en meegeleefd in deze moeilijke periode.
    Nu ik zelf net uit het ziekenhuis kom en nog een herstelperiode tegemoed ga, merk ik hoe fijn het is als fam.,vrienden en buren er voor je zijn.
    Even een praatje of kaartje, 't is weer een steuntje in de rug.
    We hebben veel bewondering voor jou Janske maar ook voor mama, papa, Lieke en Meike om met zoveel tegenslagen toch uiteindelijk de top te bereiken!
    We wensen jouw en de rest van de fam. die jullie door dik en dun gesteund hebben alle goeds voor de toekomst en dat je nu eindelijk mag gaan genieten van het "kleuter" zijn!
    Heel veel liefs!
    Adri en Hetty

• 19 September 2011 - 23:03

John En Gien:

Sinds een hele tijd volgde ik jouw dagboek en was natuurlijk heeeeeeeeel blij toen jij schreef dat jij geen gemo meer hoefde te hebben en al die nare medicijnen die daar bij hoorden.Ik vond het ook fijn om deelgenoot te zijn ook al was het van intens verdriet en op afstand.
    Vaker met tranen in mijn ogen dan met een lach.
    S'avonds kijk ik nog vaak of er een berichtje van Super Janske op de mail staat en dan ben ik blij dat ik dan weer kan lezen hoe het met jou,jouw Ouders en jouw zusjes gaat.
    Veel beterschap en ik wens jullie allemaal veel "rust" en dat jullie nu van de gewone dingen in het leven kunnen gaan genieten......maar vooral van elkaar.
    Veel lieve groeten uit Geldrop

• 18 Maart 2012 - 13:18

Lies:

Ik hoop dat jullie weer een normaal gezin in doen en laten worden.
    Veel succes.
    groetjes uit Gelderland.

• 21 Mei 2012 - 13:57

Geertje:

Alles op de achtergrond gevolgd.
    Succes met jullie nieuwe leven!
    xxx

• 12 Juni 2012 - 20:09

Chantal Vermeulen:

Hallo daar, toevallig kwam ik vanavond op jouw verslag uit. Ik zat zo maar wat te googelen. Nu moet je weten: ik werk in Dierenrijk, daarop zocht ik ook. Verder ben ik bij ons degene die altijd de dreamnight at the zoo organiseert. Erg leuk om te lezen hoezeer jullie van de avond bij ons hebben genoten. Twee weken geleden hadden we weer een dreamnight. Wat een feest was dat ook weer! Gelukkig hebben heb jij nu de behandelingen achter de rug, fijn om te horen dat de dreamnight er toe heeft gedaan voor jullie. Ik wens je nog een prachtig leven met veel bezoekjes aan Dierenrijk.