Wij springen hoog, mijn bloedjes weer laag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Wij springen hoog, mijn bloedjes weer laag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Wij springen hoog, mijn bloedjes weer laag

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

15 Juni 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen was het tijd om na een vakantie van 4 dagen weer naar school te gaan. Ik had er erg veel zin in maar eenmaal op school was het afscheid nemen van mama toch moeilijker dan verwacht. Ook kregen mama en ik te horen dat er krentenbaard in de klas is. Krentenbaard is een van die infectieziektes waar ik voor moet oppassen. Ik mocht dus wel blijven maar dan bij Lieke in de klas. Mama zou dan thuis met het ziekenhuis bellen om te bespreken wat wel en niet mocht. Mijn oncoloog was heel duidelijk, ik moet thuis blijven totdat de krentenbaard uit de klas is. Ik werd dan ook al om 10.00 uur weer opgehaald om thuis mij fruit op te eten en mijn drinken te drinken. Goed en wel thuis stond ome Tan op de stoep. Achter in zijn bus zaten 2 grote dozen. Eenmaal uit de bus werd me vlug duidelijk wat erin zat. Een trampoline. Deze moest natuurlijk direct in elkaar gezet worden want ik wilde nog maar een ding, springen zo hoog ik kon. Om het werk vlot te laten verlopen heb ik dan ook goed meegeholpen met veren sjouwen, frame vasthouden en kussens tillen. Eenmaal klaar heb ik dan ook als eerste mogen springen. Wauw, wat gaaf, een eigen trampo in de tuin. Via deze weg wil ik dan ook Lieseth en Huub heel erg bedanken.
Om half een was het tijd voor mijn wekelijkse ziekenhuis bezoek. Voordat we gaan, kijken papa en mama mij altijd even aan om te gokken wat mijn bloedjes gedaan hebben de afgelopen week. Gezien mijn kleur en gedrag was de inschatting dat het wel oké zou zijn. Eenmaal in het ziekenhuis bleek echter dat dit niet het geval is. Ik zit weer in een dip en ook de witte bloedcellen zijn zo laag dat ik maar 50% van de chemo Caspers mocht hebben. Ook thuis is de 50% dosering weer voor de dag gehaald. Verder heeft papa in het ziekenhuis nog een gesprek gehad met verschillende mensen en heb ik een heel mooi iets gemaakt voor Sietske. Zij moest namelijk vandaag ook naar het ziekenhuis. Sietske heeft een liesbreuk maar deze is vandaag verholpen. Toch jammer dat zij naar Veldhoven moest en ik naar Eindhoven anders hadden we gezellig samen kunnen keten en spelen op de afdeling. Sietske via deze weg dan ook heel veel beterschap!

Dan wil ik graag nog even terug komen op de dag van gisteren. Gisteren zijn namelijk Hanneke en Veronique op bezoek geweest. Zij waren de dames die van mijn wens dag een top dag hebben gemaakt. Zo’n bezoek noemen ze een evaluatie. Maar ze brachten ook nog wat dingen mee. Zo was er voor ons nog een CD van K3. Kregen papa en mama een bos bloemen en was er taart. Met die taart was iets bijzonders aan de hand. Er stond namelijk een foto op. Het was een echte Janske zit in het vliegtuig taart. Maar hij was niet alleen mooi hij was gelukkig ook heel lekker. Het was echt weer een moment om even heerlijk na te genieten van mijn wensdag.

Groetjes Janske

• 15 Juni 2011 - 22:12

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wat vervelend dat je bloedjes niet meewerken.
    Ondanks je dip heb je wel genoeg energie om die mooie trampoline uit te proberen.
    Wat kun jij hoog springen .
    Wat jammer dat je nu niet naar school kunt, maar je mag niks riskeren.
    En nu je in een dip zit is dit misschien maar beter zo.
    En wat en mooie foto op die taart, bijna te mooi om op te eten.
    Maar hij zal wel opgesnoept zijn zo lekker zag hij er uit.
    Geniet maar lekker na van al die leuke dingen die je gedaan en meegemaakt hebt de laatste tijd.

Sietske, van harte beterschap.
    Ik hoop dat je snel hersteld.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 16 Juni 2011 - 06:51

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat jammer dat je nu weer aan een "gewone" dag wilt beginnen en dat er dan op school weer iets aan de hand is.
    Maar van de andere kant wel weer fijn .... zo kon je mooi al eerste springen....wat een mooie trampo....en wat is ie groot.

Wat lief van Hanneke en Veronique dat ze ook nog een taart en bloemen komen brengen.
    Een mooie taart.....;-)

En heeft papa afkick verschijnselen nu dat ie niet meer zo hoeft te fietsen of traint ie mooi af?

Groetjes uit Leende

• 16 Juni 2011 - 06:51

HOI JANSKE EN FAM.
    NONDE JU STOUTE BLOEDJES.
    EN DAN OOK NOG EENS KRENTENBAARD OP SVCHOOL.
    BLIJF MAAR LEKKER THUIS SPRINGEN TOT DE KRENTEN EN BAARDEN WEG ZIJN .
    WAT LEUK DAT DE STICHTING DOE EEN WENS NOG EEN C.D. EN ZO'N MOOIE TAART KWAM BRENGEN
    JANSKE MET VRUCHTJES EN SLAGROOM HEEL APART HUMMEL.
    SPRING MAAR LEKKER DAN WORDEN DE BLOEDJES FLINK GESCHUD ,DAN MOETEN ZE WEER NORMAAL WORDEN MEISJE.
    EN DIE DIP SPRING JIJ ER OOK UIT HOOP IK..
    MAKKELIJK VOORSTEL MAAR OF HET WERKT????????????????????????????????????????????????????????????
    EEN KEI DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 16 Juni 2011 - 07:37

Tante Angela:

Hoi Super Springer,

Wat kan jij al goed springen en Dorry heeft wel een goeie met het door elkaar springen van de bloedjes, misschien werkt het straks ook wel met de draak.
    Van dat hoog springen moet de dip wel snel over zijn denk je niet?
    Tja en dan niet naar school mogen is niet zo fijn, maar elk nadeel heeft zijn voordeel; mee de trampoline in elkaar zetten en fijn springen.
    Met Sietske is alles goed verlopen.

groetjes tante Angela

• 16 Juni 2011 - 08:57

HOI JANSKE.
    SIETSKE DEZE MUTS WAS JOU VERGETEN STERKTE EN BETERSCHAP TE WENSEN ,BIJ DEZE MEISJE DORRY

• 16 Juni 2011 - 13:43

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat vervelend dat die bloedjes van jou niet doen wat ze moeten doen.
    En dan ook nog de pech dat je niet naar school kunt gaan...

Maar gelukkig zijn er ook nog leuke dingen in het leven, zoals een echte Janske-vliegtuigtaart en ook nog een mooie trampoline van Huub en Lieseth.
    Een beetje voorzichtig nu met dat springding he en niet meer energie eruitspringen als je hebt.
    We komen deze week weleens even kijken hoe alles erbij staat.

En voor je nichtje Sietske...Heel veel beterschap. We hopen dat je niet teveel pijn hebt, zodat je straks kunt meegenieten op dat springding.

Liefs en dikke knuffel

• 17 Juni 2011 - 06:10

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag allemaal!

Joehoe, wat cool dat jullie een trampoline hebben! We hebben natuurlijk de snoeten van Meike en Janske bij ons op de trampoline gezien dus we weten: dit wordt genieten met hoofdletters!
    Geweldig dat er weer mensen zijn die dit voor jullie mogelijk maken.
    Die taart....mmmm....daar had iedereen denk ik wel van willen smullen, ziet er echt mooi uit!

De dip en de krentenbaard zijn weer even een tegenslag, hopelijk duurt het niet te lang!
    Sietske, veel beterschap!!

Zet 'm op!

• 17 Juni 2011 - 07:21

HOI JANSKE EN FAM.
    HEB JIJ VEEL GESPRONGEN MET JOU ZUSJES???????????
    IK DENK OF HOOP DAT DE BLOEDJES NU WEER BETER WORDEN.
    KRIJG JIJ NU WEL DEXA ?OF OOK NIET?
    DE TAART ZAL WEL OP ZIJN ?
    DE C.D. AL VEEL MEE GEZONGEN?
    EN DE DIP EEN DIPJE GEWORDEN ?
    FERRIE EN JOKE EEN BEETJE BEKOMEN VAN ALLE ZORGEN ? ZAL WEL BLIJVEN MAAR IK BEDOEL HET FIETSEN EVEN
    DAAR GA IK NIKS OVER MAILEN ZOIETS ALS LACHEN OF ZO ,DAT MOETEN JULLIE TOCH AL DIKWIJLS DOEN AL IS HET MAAR VOOR HET OOG EN DE KINDEREN,DAN PERSEN JULLIE ER EEN LACHJE UIT ALS EEN BOER DIE KIESPIJN HEEFT EN JE ZOU HET LIEFST WILLEN VLOEKEN GILLEN ,MAAR JULLIE MOETEN DOOR GEEN KEUS ALS JE OUDERS BENT VAN 3ZO'N PRACHT MEIDEN EN DAT DOEN JULLIE OOK .
    WAAR JULLIE DE KRACHT HALEN WEET NIEMAND MAAR NU DE LAATSTE RONDE ,WIJ ZIJN ER OOK VOOR JULLIE AL IS HET MAAR WAT SCHRIJVEN OF FIKKEN ,MAAR HET IS OPRECHT VAN IEDER VAN DE KRING OM JULLIE
    JOKE FERRIE EN ZUSJES FAM. EN JANSKE DEZE MOEILIJKE WEKEN GAAN OOK VOORBIJ ,EN DAN IS HET HOPELIJK GOED.

• 18 Juni 2011 - 06:36

DORRY:

GOEDE MORGEN JANSKE EN FAM.
    IK DENK DAT JULLIE DE HELE DAG AAN HET SPRINGEN ZIJN?
    DUS BEWEGING GENOEG.
    IS DE KRENTENBAARD NOG OP SCHOOL AANWEZIG?
    IK DENK HET WEL,ZO'N KRENTEN GEVAL IS HARDNEKKIG.
    BEN JIJ NU MET DEXA BEZIG ?OF MAG JIJ DIE OOK NIET HEBBEN NU JIJ IN EEN DIP ZIT?
    IK HOOP DAT JIJ WEER ENERGIE GENOEG HEBT?
    NOU MOET ER OOK EEN LIEDJE KOMEN OVER SPRINGEN BEROEMDE HUMMEL.
    SCHOMMELEN WAS OOK EEN GOUDEN DUS SPRINGEN PAST ER GOED BIJ.
    HIER HET BEGIN JANSKE SPRINGT HOOG IN DE LUCHT .
    BIJ HET NEER KOMEN SLAAKT ZIJ EEN ZUCHT.
    IK MOET NOG EEN PAAR WEKEN EEN MOEILIJKE WEG BEGAAN.
    MAAR DAN IS HET HOPELIJK MET DIE ROT LEUKEMIE GEDAAN.
    GEEF ONS KRACHT OM DOOR TE GAAN.
    EN LAAT ONS NIET IN ONS HEMPIE STAAN.
    IK ZAL MAAR STOPPEN WANT IK ZIE DE TOETSEN ZO WAZIG .

• 19 Juni 2011 - 06:40

DORRY:

GOEDE MORGEN JANSKE EN FAM.
    VANDAAG EEN BELANGRIJKE DAG VADERDAG.
    VERWEN JIJ LIEKE EN MEIKE PAPAEXTRA VANDAAG?IK DENK HET WEL.
    GAAT HET EEN BEETJE BETER MET JOU?
    IK DENK DAT JIJ MORGEN NOG NIET NAAR SCHOOL MAg OF IS DAT KRENTENGEVAL WEG?
    NOU DAN LES JIJ THUIS TOCH LOOPT DENK IK OOK SOEPEL?
    NOU ALLEMAAL VERWEN DE PAPA'S ZE VERDIENEN HET.

• 19 Juni 2011 - 14:23

Even Laten Weten:

Vandaag was de hele familie bij ons om Opa en Vaderdag te vieren , zo ook Janske dus , en vanmiddag wilde Ferry en Joke naar Guus gaan in het PSV stadion.maar helaas het werd wel Eindhoven , maar het Catharina ziekenhuis ,want Janske kreeg weer te hoge koorts.
    Op dit moment zijn ze daar en wachten ook wij af hoe het verder gaat ,maar dat lezen jullie vast wel van Janske zelf.

Opa ijsje

• 19 Juni 2011 - 14:45

DORRY:

NOU DIT WEER NOG NIET BIJ MIJ OPGEKOMEN DAT ER ZOIETS KON GEBEUREN NONDE JU.
    HEEL VEEL STERKTE OUDERS OPA 'S EN OMA'S FAM EN JANSKE