Afsluiting Alpe d'Huzes - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Afsluiting Alpe d'Huzes - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Afsluiting Alpe d'Huzes

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

14 Juni 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Omdat we allemaal zo trots zijn op de prestaties van Leon en papa, hadden we besloten om gisteren nog een kleine receptie te houden ter afsluiting van de Alpe d'Huzes. Het was de mogelijkheid om alle foto's te kijken, alle verhalen te delen en vooral om gezellig samen te zijn.
Alpe d'Huzes heeft ons als gezin zoveel gebracht. Een uitdaging die papa eind vorig jaar is aangegaan. Hij heeft toen ja gezegd en vanaf die tijd is hij zich gaan verdiepen in het wielrennen. Het was heel lastig voor hem, want het was een tijd waarin papa er helemaal doorheen zat. Toch stapte hij telkens op de fiets van Jorg om in de kou helemaal naar Someren te fietsen en weer terug. Een afstand van maar liefst 12 kilometer en hij reed dan gemiddeld wel 21 kilometer per uur. Hij was toen al heel trots, al wist hij zelf ook wel dat de weg naar de Alpe d'Huzes nog heel lang zal zijn. Het was niet altijd even makkelijk en zeker als het minder met mij ging, had papa het ook moeilijk om zich te motiveren. Mama moedigde hem dan aan om de fiets te pakken en toch even te gaan fietsen. Met tegenzin stapte hij dan op de fiets, maar als hij terugkwam bedankte hij mama, omdat het fietsen een goede uitlaadklep voor hem was. Zo heb ik hem ook wel eens gezien na een ziekenhuisopname van mij. We kwamen thuis, hij kleedde zich om en fietste weg. Dat waren de momenten dat ik medelijden met zijn fiets kreeg, want alle (negatieve) energie die hij dan in zich had kwamen er via de pedalen uit. Hij heeft zich verdiept in het fietsen, het materiaal, de voeding en de kleding. Uiteindelijk reed hij dus een goed half jaar later, afgelopen donderdag, dus 4 keer de Alpe d'Huez op. Jullie zullen begrijpen dat de emotionele lading die hier bij vrij kwam ontzettend groot was. Dit niet alleen bij ons gezin, maar bij iedereen die ons al die tijd al steunt. Vaak hebben we het vergelijk van het fietsen van de Alpe d'Huzes vergeleken met de loodzware tocht die ik momenteel maak. Ondanks het feit dat mijn weg naar de top vele, vele, vele, vele malen zwaarder is zijn er toch ook heel veel parallellen. Nu gaan we deze parallel voortzetten en gaan we ervoor zorgen dat ik ook de top haal.
Gisteren kwamen we onderstaand gedicht tegen en hier wil ik dan ook de Alpe d'Huzes mee afsluiten.

Als alles je heel erg tegenzit,
er geen lichtpuntje wil verschijnen.
Moet je soms heel erg vechten,
om wolken te laten verdwijnen.
Maar als je in jezelf blijft geloven,
dan is de eerste stap gezet.
En zal je straks kunnen zeggen,
dat je dit ook hebt gered.

Groetjes Janske

• 14 Juni 2011 - 21:54

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wat een goed idee om Alp d"huzes zo af te sluiten.
    Ook bij de foto's zullen de verhalen en emoties nog wel los zijn gekomen.
    Wat was het een prachtige ervaring voor jullie allemaal.
    En Janske, met dit gedicht heb je alles gezegd.
    En in jou geloven doen we allemaal.
    Ook jij zal staks kunnen zeggen dat je het gered hebt.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxx

• 15 Juni 2011 - 05:53

Judith, Ron, Wout, ?:

Hallo allemaal,

Wat een mooie afsluiting van zo'n avontuur; super.
    De foto's zijn prachtig!
    Een diepe buiging voor iedereen!

Zet 'm op!

• 15 Juni 2011 - 07:18

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM.
    WAT EEN GOEDE MANIER OM IETS AFTESLUITEN .
    JANSKE JOU GEDICHTJE IS GEWOON VOOR JOU GESCHREVEN.
    MEISJE EN FAM, OP EEN OF ANDERE MANIER MOET ZE HET LAATSTE ROT END OOK BEKLIMMEN MAAR WIJ PROBEREN HET PAD TE VERLICHTEN EN VEGEN HET ZELFS SCHOON HUMMEL .
    OOK DOEN WIJ KEI VEEL KAARSJES IN DE FIK STEKEN ZODAT JIJ DE KORTSTE WEG GOED KUNT VINDEN HUMMEL.MAAR NU JIJ WEER GENOEG VOEDING KRIJGT HOOP IK DAT JE MEER KRACHTEN HEBT OM BOVEN OP DIE JOEKEL TE KOMEN MEID.
    JIJ HEBT NIET VOOR NIKS DAN TWEE JAAR OP ZEER WOELIGE BAREN GEVAREN.
    EN HEEL DIKWIJLS STUURLOOS ,MAAR NU OP DIT MOMENT GAAT HET WEER REDELIJK .
    DUS WEER KNOKKEN EN LACHEN VECHTEN EN HUILEN DAT MAG OOK HOOR JANSKE EN FAM.
    EEN DIKKE VETTE EEN KLODDER ENERGIE WEERSTAND EN VOORAL GELOOF HOOP EN LIEFDE EN VOLHARDING EN KRACHT HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 15 Juni 2011 - 07:41

Tante Angela:

Hoi Janske,

Ik kan niet meer uitbrengen dan WAUW, wat een mooi verhaal met een heel mooi gedicht en ja de foto's die spreken voor zich!
    En niet alleen jij gelooft in jezelf, iedereen gelooft in jou dus dat moet wel goed komen!

Heel veel lieve groetjes van tante Angela

• 15 Juni 2011 - 08:14

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Als ik het goed heb Janske nog 8 bochten (weken) , wij fietsen weer met je mee.
    succes vandaag in het ziekenhuis , en kan je weer uitkijken naar bocht 7 .

• 15 Juni 2011 - 09:14

Ymke:

Hallo Janske en familie,

wat een mooi gedicht. Daar ben ik echt door geraakt. En zo toepasselijk...
    Ferry, echt een top prestatie! Daar heb ik diep respect voor. En een mooie manier om de hele ervaring af te sluiten met een receptie.
    Janske, jij gaat ook zeker de top halen. Succes met die laatste, zware zware loodjes.

Groetjes Ymke

• 15 Juni 2011 - 11:04

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een mooie foto's weer.
    En wat staan Papa en Leon in het zonnetje! Kei goed gedaan en echt verdiend!
    Dit lijkt me een ervaring om nooit meer te vergeten en ik begrijp helemaal dat er al weer plannen gesmeed worden voor volgend jaar.
    Aan supporters zal het jullie zeker niet ontbreken.

Heeft tutje jou al mooie verhalen verteld over alle beklimmingen van Papa en Leon?
    Ik denk dat tutje ook wel moe was van zoveel indrukken en emoties.
    Maar Papa heeft er extra kracht door gekregen en dat was de bedoeling.

Voor vandaag weer veel succes in het ziekenhuis.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 15 Juni 2011 - 11:25

Ellen:

Wauwie, wat een foto's.... Krijg er echt weer kippenvel van als ik eraan terugdenk.. Wat een prestatie van papa en Leon zeg!
    En dat gedicht... Wat mooi! Ik hoop dat jij de laatste loodjes net zo goed aflegt als dat je altijd hebt gedaan, samen met jouw supporters!
    Veel succes lieve meid, ik weet zeker dat je het kunt.
    Veel liefs

• 15 Juni 2011 - 19:12

De Stapvriendjes.:

Hey Lieve Janske

Wat een mooi gedichtje....het is echt heel toepasselijk.
    Als wij het berichtje van je opa lezen. Nog 8 weekjes.......dan komt de bergtop voor jou echt goed in zicht. Heel veel succes met deze laatste loodjes naar de hooge bergtop voor jou.
    Maar wij weten zeker dat je van je Papa heel veel kracht hebt gekregen.
    Succ66666666666666666666666

Dikke kus van de stapvriendjes

• 16 Juni 2011 - 20:22

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat een mooie foto's en super gedicht, dit vertaalt alles,
    Knap gedaan wij zijn trots op jullie allemaal,

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten