Iedereen weer veilig thuis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Iedereen weer veilig thuis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Iedereen weer veilig thuis

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

12 Juni 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zo, het belangrijkste van heel Alpe d'Huzes is ook nog uitgekomen. Iedereen is weer veilig thuis. Opa IJsje, tante Lien en ome Harrie zijn vrijdagavond thuis gekomen evenals papa en Leon. Het was al laat toen ze thuiskwamen, dus wij lagen al heerlijk te slapen. Papa en Leon werden keurig ontvangen met een vlag, vlaggetjes, een spandoek, tekeningen, bloemen en champagne. Er werd nog even nagepraat onder het genot van een glaasje champagne. Ondertussen had mama vrijdagavond papa en Leon nog op televisie gezien. Iets wat ik iedereen kan aanraden om even terug te kijken, want in een shot van een paar seconden kunnen jullie precies zien hoe papa en Leon Alpe d'Huzes beleefd hebben en dan met name hun laatste gezamelijke klim. Je kunt hiervoor op onderstaande link klikken. Bij ongeveer 34 minuten en 45 seconden komen papa en Leon in beeld. Dit kun je gewoon onder op de tijdsbalk aanklikken.

Ik vind het vooral gaaf dat ik in dit fragment tutje boven op de berg zie.

Op zaterdagochtend was het onze tijd om onze papa eens een flinke knuffel te geven. Of hij hier echt blij mee was weet ik niet, maar ik geloof van wel. Hij lag natuurlijk nog een beetje bij te komen van zijn geweldige prestatie en de thuisreis. Die tijd kreeg hij natuurlijk niet van ons, want wij waren veel te blij dat hij er weer was. We hebben hem dan ook niet meer met rust gelaten. Wel heb ik hem nog een hele mooie medaille omgehangen die ik samen met heel mijn klas gemaakt heb. Hij is daar super blij mee. De rest van de dag was het vooral spullen opruimen. Mama had vandaag en gisteren late dienst, dus we hebben ook alle tijd gehad om samen met papa te zijn. Gisteren hebben we nog bij opa IJsje en oma Tumtum gegeten.
Met mij gaat het wel zijn gangetje. Een beetje spelen, een beetje eten en vooral niet te gek doen. Vooruit komen doe ik buiten vooral per fiets, want dat vind ik toch wat makkelijker en houd ik langer vol. De sondevoeding loopt nu 's avonds als ik ga slapen. Op zich krijg ik niet veel sondevoeding. Ongeveer een kwart van wat ik in totaal per dag binnen moet krijgen. Het lijkt voldoende, want ik ben wel weer iets beter gaan eten, al is dat wisselend. Er wordt nu vooral gekeken waar het optimum ligt in de verhouding sondevoeding en normale voeding. Het beste is natuurlijk zoveel mogelijk normale voeding, maar het belangrijkste is nu dat ik het laatste stukje tot de top nog volhoud. En volgens papa en Leon zijn de laatste loodjes echt het zwaarst. Al zijn ze er allebei wel van overtuigd dat hun top een stuk lager lag dan die van mij.

Groetjes Janske

• 12 Juni 2011 - 22:11

Ome Tan:

............ maar elke TOP is te bedwingen.
    met kracht, doorzettingsvermogen en een beetje geloof. (of met een helikopter)

Dankzij de prestatie van Leon en jou papa en zijn wij nu ook sterker en strijdvaardiger om de laatste meters van de klim te voltooien.

grtz

Ome Tan

• 13 Juni 2011 - 06:15

Tante Angela:

Hoi trotse Janske,

Fijn he, dat de TOPPERS terug zijn.(deze zijn beter als de zingende, toch?)
    Op de foto is goed te zien hoe trots jij bent op papa (of toch meer op tutje?)
    Geniet weer van het samenzijn.

Groetjes tante Angela

• 13 Juni 2011 - 07:21

DORRY:

HOI JANSKE TUTJE EN FAM.
    WAT EEN MOOIE BLIJE FOTO'S WAT EEN GEVOEL IN DIE PLAATJES DE FOTO MET TUTJE CHAMPAGNE EN BLOEMEN IS ERG GEVAT.
    HET ZAL WEL MOEILIJK ZIJN OM WEER NEDER TE DALEN ,EN WEER EEN GEWONE NOU GEWONE KLOPT OOK NIET OUDER TE ZIJN ?.
    JANSKE NU WEET IK OOK DAT JOU VOEDING WEER EEN BEETJE LOOPT,MAAR TOCH VOLDOENDE VOOR JOU HUMMEL.
    NU ER TEGEN VOOR DE LAATSTE CHEMO RIT ,ZAL NIET ZONDER VALLEN EN OPSTAAN VERLOPEN, MAAR WE GAAN ER MET JULLIE VOOR.
    WE FIKKEN ROETPLEKKEN IN DE SINT JAN ,EN NICASIUS IS OOK VAN DE PARTIJ ,HIJ IS EEN HEEZENAAR DUS DIE HELPT DORPSGENOTEN MEISJE.
    EEN FIJNE DAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 13 Juni 2011 - 07:28

Marieke:

Mooi fragment van jou en Léon boven op de berg! De tranen staan in m'n ogen!

• 13 Juni 2011 - 08:26

Fam Van Gaal:

Hey Super Familie!!!

Ferry wat fijn dat je weer thuis bent bij je meiden! Maar wat hebben Leon en jij een mega Top Prestatie geleverd zeg petje af voor jullie.
    Ook hier zat mama met natte ogen op de bank toen ze Ferry Leon en Tut daar boven op de top zagen. Maar Ferry is nu wel bijna een beroemd iemand eerst een telefoongesprekje met niemand minder dan Giel in de Krant en dan nu weer op de TV. En dit allemaal voor Zijn Janske. En Ferry niet alleen je meiden maar ook wij en misschien wel heel Heeze zijn mega trots op je.
    En Janske heeft Tut nu weer bij jouw in bed geslapen of mag hij nu altijd met je papa mee??
    Nog een hele fijne dag vandaag en als je morgen weer naar school gaat hebt je wel een heel mooi verhaal over die topper van een papa van jouw!
    X Renske Bram Gijs en Nicole

• 13 Juni 2011 - 08:32

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag lief gezin,

Wauwie! Wat een topprestatie, van papa, van Lèon maar ook zeker van de fanclub en de dames thuis! Fijn dat jullie weer allemaal goed terug zijn en elkaar weer kunnen knuffelen!
    Janske; wat knap dat je zo de dagen doorkomt; het einde komt in zicht van dit stuk, we duimen!

Zet 'm op!

• 13 Juni 2011 - 10:23

L & H Bergmans:

Hoi Janske.

Fijn he dat jullie pappa weer thuis is,doe hem maar lekker verwennen dat heeft hij wel verdiend.
    Ferry van harte gefeliciteerd van Frans Bergmans (broer van ome Harrie) hij vondt het een geweldige prestatie om 4 keer de top te halen.
    Frans is vanmorgen per fiets vertrokken naar Santiago de la Compastella, in Spanje,. We hebben hem bij Loozen uitgezwaaid .
    Janske we wensen je veel succes met de laatste loodjes en probeer maar zoveel mogelijk het normale eten binnen te krijgen.
    Geniet allemaal maar van het fijn samenzijn met jullie gezinnetje.
    Groetjes uit Ospel van; tante Liny ome Harrie Bertie en Berke.

• 13 Juni 2011 - 11:01

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Een thuiskomst voor echte sterren, VIP's in Heeze en omstreken.
    Ik kan het blijven zeggen, wat een top-prestatie ferry en Leon.
    Zo'n thuiskomst hebben dan ook wel verdiend.
    Maar de mooiste was denk ik toch wel die van de volgende morgen.
    6 Paar armpjes om je nek die je niet meer los willen laten.
    Ze zullen voorlopig wel alle aandacht willen, en gelijk hebben ze.
    De trots en blijdschap straalt van de foto's af.
    Janske, nu heb jij de zware taak om de top te halen.
    Maar ook jij gaat dat redden.
    En dan barsten we allemaal uit elkaar van trots en blijdschap.
    Dus doe maar rustig aan en gebruik al je energie daarvoor.
    Probeer ook zelf goed te eten.
    Je zult zien, alles komt goed.
    Geniet van deze extra vrije dag.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxx

• 13 Juni 2011 - 11:02

Joli Claes:

Hoi

Foutje, 6 armpjes is natuurlijk 3 paar.
    Doei- doei.

• 13 Juni 2011 - 18:57

GeKkE NEeF BArT :

hey,
    het was vandaag echt kei gezellig en nog maals ome ferry ik ben trots op je 4x die grote berg op fietsen is niet niks en janske je was vandaag in een goeie bui ik heb je alleen maar zien lachen dat is de janske die ik wil zien die SUPER JANSKE

Gr. GeKkE nEeF bArT

• 13 Juni 2011 - 19:23

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske en familie.

Allereerst willen wij jou Papa van harte feliciteren met maar liefst 4 keer die grote reus van een berg te beklimmen. Ferry geweldig om samen met leon alle krachten bij elkaar te rapen om dan samen over de eidstreep te komen, wat zal dat voor jullie een fijn maar ook een emotieoneel gevoel zijn geweest.

Janske jij bent ook al een heel eind op weg om de top te halen en zoals wij jou kennen met al je vechtlust gaat jou dat zeker lukken, zet 'm op Meiske en denk maar als je het moeilijk hebt Papa heeft het gedaan dus dan moet mij dat ook lukken.
    Heel veel succes met het laatste stuk om die berg te beklimmen, hou je vast aan elk grassprietje als je soms een beetje naar beneden schuift.
    Ferry,Joke,Lieke,Janske en Meike geniet van het samen zijn, want zoals het klokje thuis tikt tikt het nergens. Het gaat jullie goed!!!!!!!!!!!!!.
    Heel veel lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny.
    Houdoe allemaal en een dikke knuffel voor iedereen.

• 14 Juni 2011 - 06:43

DORRY:

GOEDE MORGEN JANSKE EN FAM.
    VANDAAG ALLES WEER ZIJN GANGETJR.
    MAAR IK DENK DAT ALS JIJ NAAR SCHOOL GAAT JIJ HEEL VEEL HEBT TE VERTELLEN HUMMEL.
    IK WENS JOU EN IEDEREEN EEN FIJNE DAG
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 14 Juni 2011 - 06:43

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Tja alles is eigenlijk wel al gezegd hierboven.
    Wat een mooie verhalen en wat een mooi beeldmateriaal van de tv.

Kei goed gedaan Ferry. En wat fijn je pa en fam. daar boven op de berg te zien. Wat een verrassing dat ze daar in een keer waren. Wat heerlijk zo'n goede aanmoediging.

Wat goed dat Joke thuis alles in goede banen leid.

En vooral wat fijn dat je tutje mee mocht nemen van Janske.

Dus kort samen gevat ....... Wat een Super familie.

En verder ben ik het helemaal met Bart eens.
    Als je nu de rest eens lachend door kunt brengen.

Groetjes uit Leende

• 14 Juni 2011 - 09:15

Willeke:

Hallo Super familie!!!

Kei goed, wat een toppers!!! Helemaal geweldig wat een sfeer breng dat met zich mee.
    En dan ook nog op de radio Ferry (bij) met Giel Beelen!!! Ik dacht die stem heb ik vaker gehoord.

Janske en als ik jou zien op de foto, ben je helemaal aan het genieten. Op je Super Papa!!
    Veel plezier op school vandaag. Tot gauw.
    Groetjes Willeke

• 14 Juni 2011 - 20:36

Yvonne:

Wow wat een TOP-PRESTATIE!!!
    Zeker iets om heel TROTS op te zijn.

Veel liefs,

Yvonne Bokdam

• 22 Juni 2011 - 20:19

Sanne:

Pfffff..... we zijn er gewoon stil van.
    Wat een ontlading daar boven op de top.
    We zijn trots op jullie!!!
    Groetjes de familie Vrienten