4 x de top voor mijn 4 kanjers thuis - Reisverslag uit Alpe d'Huez, Frankrijk van Janske Beks - WaarBenJij.nu 4 x de top voor mijn 4 kanjers thuis - Reisverslag uit Alpe d'Huez, Frankrijk van Janske Beks - WaarBenJij.nu

4 x de top voor mijn 4 kanjers thuis

Door: Papa

Blijf op de hoogte en volg Janske

09 Juni 2011 | Frankrijk, Alpe d'Huez

Dag lieve mensen,

Wat een onbeschrijfelijke dag was het vandaag. Afgelopen zondag ben ik hier in Frankrijk aangekomen en ik heb heel lang gedacht dat het voor mij onmogelijk zou zijn om die Alpe d'Huez met de fiets op te komen. Tenslotte fiets ik pas een maand of vier serieus. Natuurlijk had ik veel getraind, maar deze bergen zijn toch net even iets anders dan wat uurtjes fietsen in het vlakke Nederland. Toch is het me gelukt om de top van die berg te bereiken. En niet alleen voor Janske, nee ook een keer voor Lieke, een keer voor Meike en een keer voor Joke. Uiteindelijk ben ik dus vier keer die berg op gefietst. Ik kan het zelf nog steeds niet bevatten. Ik weet ook niet hoe ik het gedaan heb, maar het is me gelukt. Echt ongelofelijk. En ja, het heeft pijn gedaan, maar de weg ergens naar toe mag pijn doen, als je uiteindelijk je doel maar bereikt.
Ik wil in ieder geval Leon, Erik en Jorg van harte bedanken voor alles wat zij voor mij gedaan hebben om deze mijlpaal te bereiken. Helemaal super jongens. Natuurlijk wil ik ook iedereen bedanken die mij heeft gesteund in mijn plan om deze berg te gaan beklimmen. Alle aanmoedigingen, tips, donaties en weet ik wat al meer hebben ervoor gezorgd dat het mij gelukt is. Natuurlijk ook de organisatie van Alpe d'Huzes en alle fietsers en vrijwilligers. Zo'n top bereik je niet alleen, dat doe je samen. En als je samen dan ook nog eens meer dan 20 miljoen bij elkaar fietst voor de kankerbestrijding is dat natuurlijk helemaal gaaf.
Morgen ga ik weer naar huis en dus was dit mijn laatste verslag over de AD6. Bedankt voor jullie interesse, medeleven en reacties.

Groetjes papa

• 09 Juni 2011 - 21:56

Toine:

Niemand zei dat het eenvoudig zou zijn, maar jij / jullie hebben het gedaan.... TOP !
    Nu lekker thuis uit-fietsen met hopelijk geen hoge bergen meer op jullie pad met in augustus de laatste finish.

Kan nu vol trots tegen iedereen vertellen dat mijn zwager eventjes 4 keer de alpe d huzes heeft bedwongen.

SUPER

grtz

Toine

• 09 Juni 2011 - 22:23

Ha Ferry en medefietsers

Je doel was 1x, je dacht dat haal ik 0x, en je doet het 4x.
    Hoe fantastisch is dat.
    En als team doen jullie 28x
    En dan ook nog het gehoopte streefbedrag van 20 miljoen.
    Jullie dag kan niet meer kapot.
    Ik hoop dat de champagnekurken geknalt hebben vanavond.
    Jullie hebben het dubbel en dwars verdiend.
    Petje af en een diepe buiging voor jullie allemaal.
    Voor nu lekker slapen.
    Voor morgen een rustige en veilige terugrit.
    En een feestelijke thuiskomst.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxx

• 09 Juni 2011 - 22:28

Hoi Ferry

Hier ben ik nog een keer.
    Ik denk dat je TUT wel mag inlijsten.
    Als dank voor het geven van die Superkrachten.
    Slaap lekker, en tot snel.

Au revoir

• 09 Juni 2011 - 22:37

Fam. V. Noort:

Wauw Ferry, wat ongelofelijk knap !! Wij zijn er stil van. Geniet van dit moment en heel veel groetjes aan de meisjes. Wat zullen ze blij zijn als je er weer bent.

• 10 Juni 2011 - 06:06

Tonny:

Hoi Ferry.
    Proficiat met het behaalde resultaat,knap hoor.
    Nu gaat Janske deze top nog bereiken,en je zult zien wat dit jullie
    een opluchting zal geven.Sterkte verder met alles.
    Groetjes Ger en Tonny.

• 10 Juni 2011 - 06:15

Judith, Ron, Wout, ?:

In 1 woord: FANTASTISCH!

Geen moment uit onze gedachten geweest, wat een prestatie, we buigen diep voor je Ferry!
    Ook voor je teamgenoten; geweldig!

Liefs, Judith, Ron, Wout, ?

• 10 Juni 2011 - 06:54

Lambert En Tineke:

Hoi stoere Ferry!!

Wat een mega-prestatie, vier keer naar de top. Geweldig, en net zoals al die andere fans van je zijn we vreselijk trots dat dit je gelukt is. Je zult wel genoten hebben van die speciale sfeer op zo'n dag, een dag die je nooit vergeten zult. Zóveel mensen, allemaal op weg naar hetzelfde doel!
    Een goede terugreis, het thuisfront wacht op je!!!

liefs van Lambert en Tineke

• 10 Juni 2011 - 07:07

HOI WINNAARS .
    JANSKE WAT EEN BERICHT.
    HUMMEL JIJ BENT OOK EEN WINNAAR EN 2AUG HOPELIJK EEN HELE GROTE MEISJE .
    FERRIE LEION EN DE REST KNAP HOOR .
    JOKE KIJK UIT DAT EEN GROTE CLUB JOU LOVER NIET KOOPT WANT NA ZO'N KUNDIGE TOEREN HEB JIJ DAAR WEL VEEL KANS OP HOOR GEWELDIG ALLEMAAL.
    NU BOUWEN JULLIE WEL WEER EEN FISTJE DENK IK .
    JOKE JIJ HEBT DE TOP OOK AL VELE KEREN BEREIKT MAAR DAN ZONDER FIETS ZELFS OOIT OP HANDEN EN VOETEN ,JIJ SNAPT WEL WAT IK BEDOEL HE'MEID .
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE ONTVANG DIE TOPMAN MAAR FEESTELIJK JANSKE LIEKE EN MEIKE.
    EN ZET MAMA ER LANGS DORRY

• 10 Juni 2011 - 07:23

Oma Hanny En Frans:

Een geweldige prestatie Ferry!
    Geniet maar fijn na van alles.
    Thuis zullen de meiden wel heel blij zijn je weer terug te zien.
    Ennuhhhhhhhhhhhhhhhhh, niet alleen de meiden thuis.

Groetjes.

• 10 Juni 2011 - 08:15

Leanne:

Ik heb al veel gezegd in mijn vorige bericht..
    .. maar Ferry knap gedaan!
    Geniet van je prestatie!

• 10 Juni 2011 - 08:40

HOI JANSKE.
    IK LEES NET IN HET E.D. EEN STUKJE OVER JOUW PAPA, MAAR ZE SCHREVEN DAT HIJ UIT EINDHOVEN KOMT .
    EN WIJ WETEN ZEKER DAT HIJ UIT DE POLDER IN HEEZE KOMT HE'?
    EN ER STOND OOK DAT TOD HEM KRACHT GAF, ZOU DIE SCHRIJFER TUT BEDOELEN?
    IK DENK HET WEL MAAR TOD IS EEN OUDE LAP VODDEN OF ZO IETS .? KAN OOK EEN OUDE ROZE ONDERBROEK ZIJN HOOR OF EEN WITTE
    EN TUTJE BESCHIKT OVER BOVENNATUURLIJKE KRACHTEN,EEN HEEL VERSCHIL.
    GELUKKIG WETEN WIJ DAT PAPA NIET MET EEN TOD DE BERG VERSLOEG ,MAAR MET JOU LIEFSTE TUTJE HUMMEL. GENIET MAAR LEKKER VAN ALLES LAAT HET MAAR OVER JULLIE HEENKOMEN DORRY

• 10 Juni 2011 - 11:35

Gerda:

Geweldig, wat een prestatie.
    Zoals al eerder gezegd, diep onder de indruk en petje af!

Het ED heb ik ook gelezen maar ik denk dat ze daar niet echt goed kunnen luisteren en vertalen,
    Eindhoven is zeker géén Heeze en todje kan niet tippen aan tutje!

Geniet lekker na van alle belevenissen met z'n allen en ik wens jullie allemaal een heel fijn pinksterweekend.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 10 Juni 2011 - 11:39

Ellen:

Klasse Ferry, echt SUPER gedaan!
    Ik kan alleen maar zeggen dat ik echt ontzettend trots ben, op jullie allemaal!
    En nu lekker van elkaar genieten, dat hebben jullie weer verdiend.
    Veel liefs

• 10 Juni 2011 - 16:14

Harry Mennen:

Geweldig om te lezen Ferry, en dan ook nog eens 4x voor alle vier de kanjers van jou. Kom maar lekker even tot rust en als je een keer lekker uit wil fietsen dan bel je me maar. Misschien is het leuk om een keer mee te gaan met de tourclub, maar geniet eerst maar even met je gezin je hebt het verdiend, grjjzz Harry

• 10 Juni 2011 - 19:55

Opa Ijsje:

Jongen , wa heb ik genoten , van jou , en van alle andere team leden en van alle andere mannen,vrouwen,meisje,en jongens die daar die echt waar onbeschrijfelijk knoepert opgingen. de sfeer die daar hing was onbeschrijfelijke gaaf.
    Hoewel ik al 2x onbeschrijfelijk heb gezet ,wil ik graag mijn kant van 4 dagen alpe d'huzes hier een keer aan toevoegen , maar dat dan later.
    Wij zijn vanmorgen om 10uur uit chamrousse vertrokken , rond 9uur thuis .
    Ik kom zo naar je toe om je thuiskomst mee te beleven.

Wat gaaf wat gaaf wat gaaf was dit !!!!

• 10 Juni 2011 - 21:33

Hetty:

Ferry, Super wat een prestatie, proficiat voor jouw en je gezin.
    Geniet ervan! Fijn Pinksterweekend, groetjes.

• 10 Juni 2011 - 21:45

Inge :

PROFICIAT! TROTS! SUPERKRACHT!

• 10 Juni 2011 - 22:38

Ha Janske en familie.

Wat zullen jullie blij zijn geweest toen papa thuis kwam vanavond.
    Ferry, ik denk dat je thuiskomst vanavond misschien net zo emotioneel was, als je aankomsten op de top.
    Kanjer, geniet van je eigen 4 kanjers en de rest van de familie.
    Slaap lekker alle 5.
    Geniet van het weekend.

Dikke kus van ons.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 11 Juni 2011 - 09:03

DORRY:

HOI JANSKE FAM EN DE REST.
    ZIJN JULLIE BEKOMEN VAN DE THUISKOMST VAN JULLIE PAPA EN MAN?????????
    WAT EEN GEWELDIGE BEGROETING ZAL DAT GEWEEST ZIJN?
    TOEN WIJ GISTERENAVOND IN DE POLDER WAREN ZAGEN WIJ SLINGERS HANGEN.
    HET ZAL WEL ALLEMAAL HEEL ONWERKELIJK ZIJN VOOR JULLIE FERRIE MAAR JIJ HEBT HET HEM GEFLIKT MET JOU ELASTIEKE BEENTJES.
    JANSKE GAAT HET MET JOU EEN BEETJE EN OOK MET TUTJE DIE ZAL NOU WEL WEER IN JOU BED LIGGEN EN ALLES VERTELLEN OVER DE GROTE KLIM.
    GENIET MAAR LEKKER NA VAN ALLES EN HOPELIJKBLIJFT HET GOED GAAN BIJ JULLIE
    EEN DIKKE VETTE OOK VOOR TUTJE HIFIVE LOWFIVE EEN SUPORTER HOU DOE

• 11 Juni 2011 - 12:02

Opa Ijsje:

Hoe ik die dagen als supporter beleefde, ik hou wel kort anders wordt het een boekwerk.

Samen met mijn zus Lien en mijn zwager Harry vertrokken wij op dinsdagmorgen om half 5 richting de alpen om Ferry a) te verrassen en b) hem vooral te steunen.
    Beide zijn zeer goed gelukt. mede ook dankzij de vele vele stickers (82) met teksten die ik van jullie heb mogen ontvangen.
    Het weerzien in Allemont tussen ons beide was natuurlijk emotioneel en met dikke knuffel stond vader en zoon daar in de Franse Alpen in hun Hotel.
    Alle team genoten waren er bij en natuurlijk ook Leon v Abel die in het complot zat. Leon hartelijk dank voor alles , vooral het stilzwijgen geweldig jongen !!!
    Wat wij de dag verder gedaan hebben , heeft Ferry al beschreven , maar na het avond eten , was onze taak een plek zoek op die alpen reus.
    zouden we op 12 gaan staan daar was plaats , nee beetje vroeg in hun race , 11 dan ook daar was plek , nee we kijken nog even verder en teruggaan kunnen we nog altijd , en toen kwamen we bij bocht 10 uit . Na later bleek een geweldige plek.
    Er stond 1 camper en er brande een kampuurtje , wij de auto geparkeerd ,toen we uitstapte was het wederzijds goedenavond zeggen.
    "blijven jullie hier vannacht staan" vroeg 1 van hun ,, Ja antw ,wij ,, oh maar dan lusten jullie wel een bekske koffie (brabanders dus). Graag ,....komt erbij zitten en zo begon onze onvergetelijke nacht.
    Rond 11uur ,begon wat kouder te worden ,zochten wij ons bedje op , naja bedje,, de voorstoelen werden achterover geklapt , en 1 achterstoel was ook een slaapplaats,, slaapzak over ons heen geslagen en zo begon onze nachtrust..rust rust rust ..
    Dan kwam er weer een auto die even stopte , alle gevarenlichten aan , want er moest weer wat op de weg gekalk worden , dan weer colonne autos die naar boven wilde en met hun lichte onze oogjes weer deed opendoen.
    Dan ik ook maar even wat op de weg gaan schrijven , niet met kalk maar met stoepkrijt.
    Maar uiteindelijk toch maar gaan slapen tot...............half 4 , de eerste motaars kwamen al naar onde met in hun kielzog een ploeg van ca. 50 renners die al afdaald naar het startplaats.
    Allemaal voor een klein wit lichtje ,achter een klein rood lichtje , Wij konden achter ons mooi in het dal kijken en het was net de Coca Cola reclame met kerst ..wat was dat mooi.
    en dat duurde zo tot kwartover 4.
    Nu was het wachten op de 4400 deelnemers. en ja hoor rond half 5 melde zich de eerste deelnemer zich al en al spoedig was het een groot peleton aan renners die ons passeerde.
    Inmiddels had Radio Heino zich in die bocht ook al opgesteld en vanaf half 6 was het kei gezellig , goeie muziek , naa later bleek keken de renners uit naar bocht 10 , de muziek en onze aanmoedigingen was voor vele een welkome opkikker.
    Het bord met de 2 foto;s en stickers erop hadden wij opgesteld en ik weet zeker dat 75% van de renners naar dat bord gekeken hebben . ( Dankzij Oma tumtum stond dat bord als een huis)
    En zo ging de dag voorbij , renners die even kwamen uitrusten , of vroegen heb je plakband , of mijn spaak is los hebben jullie misschien materiaal ervoor. (Mijn zwager heeft er wel een beetje verstand van) en zo hebben wij ook menig renner kunnen helpen.

Even terug naar rond 7uur .Ondertussen was Ferry allangs ons gekomen , en zoals afgesproken zou hij met de afdaling bij ons stoppen , om de eerste keer de top bereikt te hebben voor Janske te vieren.
    Ineens hoorde wij YES YES YES YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESSS
    en daar kwam hij aan MIJN ZOON , wat er toen gebeurde kunnen jullie wel bedenken.
    Echt wat een moment !!!!!!!!!!
    En zo kwam hij nog 3 boven en weer naar onder

Met het uur zagen wij dat de deelnemers het zwaarder kregen , en zo tegen 17.00-18.00uur waren en vele bij die op hun tandvlees naar boven kropen ,
    MAAR OPGEVEN DAT NOOIT !!!
    Wat een sfeer , een grote familie , veel dankbaarheid van deelnemers die onze aanmoedigingen erg op prijs stelde en dan zeiden "Dank u wel meneer" Hi Five gaven ..ja zo kan ik wel door blijven gaan.
    Moe maar zeer voldaan gingen wij rond 8uur de berg af , met voor onze in de afdaling Leon en Ferry , en ik voelde mij even ploegleider ,met de auto er achter aan.
    In hun hotel hebben wij nog met hun mee gegeten en zijn wij deze keer wel een bedje in ons hotel in chamrousse gaan opzoeken en als een blok in slaap gevallen.

9 juli 2011 , was weer een dag om NOOIT te vergeten.

Opa ijsje

• 11 Juni 2011 - 12:10

Foutje ik bedoelde.

9 JUNI 2011 , EEN DAG OM NOOIT TE VERGETEN

• 11 Juni 2011 - 12:24

Ha Janske en familie.

Hebben jullie allemaal lekker geslapen nu papa weer thuis is.
    Ferry, hoe is het met de spierpijn, of misschien wel zadelpijn, of valt het allemaal wel mee.
    Opa IJsje, geen schorre keel vammorgen van het schreeuwen op die berg.
    Blij dat iedereen weer veilig thuis is.
    Geniet van het extra lange weekend en van elkaar.

Hou vol en zet 'm op.
    dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxx

• 11 Juni 2011 - 13:46

L & H Bergmans:

Dit was een dag om nooit te vergeten. WAT EEN SFEER heerste daar en toen Ferry voor de eerste keer bij ons stopte was een emotioneel moment van goed gedaan jongen en kei gaaf.
    Maar dat je dit 4 keer zou halen hadden wij nooit verwacht, in een woord KLASSE!
    Ook was het heel fijn om al die fietsers aan te kunnen moedigen en wat waren ze dankbaar daarvoor. Verder veel dank aan Leon en de anderen van de groepn voor de fijne ontvangst.
    Ook het thuisfront mogen we niet vergeten die ons via SMSjes op de hoogte hielden van de stand van zaken. We zijn blij dat we dit hebben mogen meemaken en steun hebben kunnen verlenen aan Ferry en onze Frans.
    Hierbij willen we het laten ,anders wordt het verhaal veel te lang.
    Heel veel groetjes van; tante Lien en ome Harrie

• 11 Juni 2011 - 14:11

L & H Bergmans:

Oh Ja Janske.

• 12 Juni 2011 - 07:01

HOI JANSKE EN FAM.
    TOEN IK HET VERSLAG LAS VAN OPA IJSJE VOELDE IK DE EMOTIES ERVAN.
    FRANS JIJ HEBT GELUK DAT JE NIET GESMOLTEN BENT WANT WAT ZAL JIJ HET HEET GEHAD HEBBEN?
    MAAR ZOIETS KUN JE VOLGENS MIJ MAAR EEN KEER MEE MAKEN IN JE LEVEN.
    JANSKE GA JIJ VANDAAG NOG LEUKE DINGEN DOEN ? MET LIEKE EN MEIKE.
    JOKE BEN JIJ BEKOMEN VAN ALLE EMOTIES VOOR JULLIE ALS KWARTET?
    NU GENIET VAN HET ZONNETJE EN EEN FIJNE DAG .
    JANSKE GAAT HET WAT BETER NU JIJ WEER ETEN UIT DE RUGZAK KRIJGT?
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 12 Juni 2011 - 19:55

Leanne:

Opa IJsje,
    Wat een mooi verhaal..
    En wat mooi dat jullie daar naar toe zijn geweest om Ferry en ook Leon te steunen!
    Echt kei mooi!
    Groetjes Leanne

• 19 Juni 2011 - 20:31

Nikki En Jannie:

Haa Janske

4x 10 punten voor papa.
    Kei goed van je Ferry en natuurlijk ook van de rest
    die dit allemaal doen.

groetjes Nikki en Jannie