Mijn papa op de top - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Mijn papa op de top - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Mijn papa op de top

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

09 Juni 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

De dag begon vanmorgen al heel vroeg bij ons. Om kwart voor zes ging namelijk al de telefoon dat papa al voorbij opa Ijsje was gegaan. Mama ging direct naar beneden om de computer aan te zetten en natuurlijk was dat genoeg reden voor mij om ook uit bed te komen. Om kwart over zes was papa al voor de eerste keer boven. Hij belde direct en mama en ik waren al zo trots op papa dat onze dag niet meer stuk kon. Wel vertelde papa direct dat hij nog een keer ging fietsen omdat alles zo super was en het gevoel helemaal de goede kant op stond.
Om ook op school te kunnen laten zien hoe goed papa het al had gedaan had mama voor ons een blaadje geprint met daarop de doorkomsten van papa zijn eerste tocht. Heel bijzonder was het dat toen ik de klas binnen kwam heel groep 1/2 B begon te klappen. De juf had namelijk al verteld dat papa de top had gehaald. Van zo'n binnenkomst werd ik natuurlijk wel een beetje stil. De rest van de ochtend stond ook nog een beetje in het teken van papa zijn fietsen want we zijn met de hele klas ook nog even op het digibord van groep 5 live naar het fietsen gaan kijken. Eenmaal thuis kwam ook papa net voor een derde keer boven. Deze was zwaarder geweest dan de tweede en hij ging nu goed uitrusten. Eerst goed opwarmen en eten en wat rust voor de benen. Ik kon me in dat plan wel vinden en ben dan vanmiddag ook lekker gaan slapen (op papa zijn plaats in bed). De rest van de middag rustig aan gedaan en veel op de fiets buiten geweest. Oma Hanny en Frans zijn nog even langs geweest om alvast een bos bloemen voor ons allemaal te brengen. Ook kregen we weer telefoon van papa. Het was aan de vierde beklimming begonnen en stond nu in bocht 10 bij opa Ijsje, tante Lien en ome Harry. Vanuit daar zou hij op Leon wachten om de laatste bochten samen te maken. Na de pannenkoeken zijn we dus allemaal samen op kantoor gaan zitten om papa over de finish lijn te zien komen samen met tut en Leon. Vanavond om kwart over zeven was het dan zover. Papa zijn fietsavontuur zit erop. Hij heeft zichzelf overtroffen en kan alleen maar heel tevreden terug kijken op de dag van vandaag. Zowel papa als Leon hebben een prestatie neer gezet waar je U tegen zegt. Nu is het zaak de spieren te verzorgen en het lijf weer rust te geven. Ik hoop dan ook dat de douche warm is en het eten wil lukken. Verder een goed nachtrust en dan zien we onze kampioenen morgen vanzelf weer in Heeze verschijnen. Mannen de champagne mag open.

Groetjes Janske

• 09 Juni 2011 - 21:00

Leanne:

Wat knap van papa.. Of nee ik moet zeggen, SUPER knap van papa!
    Echt heel erg goed gedaan!
    Het vele trainen, de goede steun van thuis, de aanmoediging langs de lijn en iedereen die aan hem heeft gedacht heeft hem denk ik naar boven gebracht. Maar niet te vergeten ook danzij jou tut die papa superkrachten heeft gegeven en zijn doorzettingsvermogen.
    Doorzettingsvermogen die iedereen in jullie gezin kent.
    Op tv heb ik gekeken en wow... wat is dat indrukwekkend om te zien!
    Bijna geen woorden voor.. Zo veel mensen, zo veel steun..
    Iedereen fietst met een doel, een heel goed doel.
    Wil je nog een keer tegen papa zeggen dat ik het echt een super prestatie vind?
    Hij is ervoor gegaan en heeft niet opgegeven. Zijn doel behaald en daar kan hij, maar ook jullie, heel trots op zijn! Geef hem maar een extra knuffel als hij morgen weer thuis is,
    maar dat zal vast wel goed komen.
    Groetjes Leanne (en ook van Walter)

• 09 Juni 2011 - 21:02

Wijnand En Janneke:

Ferry, grote klasse!! Petje af!!
    Die vechtlucht en doorzettingsvermogen zit dus zeker ook in de genen van Janske.

Janske, wat kan jij trots zijn op zo'n superpapa!!

• 09 Juni 2011 - 21:05

Frank En Heidi :

Super goed gedaan.
    Wat een kanjer.

Groetjes uit Leende

• 09 Juni 2011 - 21:16

Tante Angela:

Hoi Janske,

Dat hebben papa en Leon Super goed gedaan. De tweede keer dat hij boven was heb ik hem aan de telefoon gehad en klonk het alsof hij achter de computer zat ipv al 2x de Alp opgefietst te hebben, wat mooi dat Leon en papa hun laatste rit gedeeltelijk samen hebben gereden.
    Hopelijk heeft hij niet teveel last van spierpijn morgen (of later) maar hij zal vast een uitfiets schema hebben zodat dat ook allemaal wel goedkomt.
    Wel heel slim van jou om vanmiddag even een dutje te doen (op papa's plaats) ik denk dat papa daar nu ook wel naar verlangt en dan misschien wel het meest naar zijn eigen papa's plaats.

Ferry en Leon, maar ook opa Ijsje, tante Lien en ome Harry, een hele goede en veilige terugreis.

Heel veel lieve groetjes van tante Angela

• 09 Juni 2011 - 21:22

Asmara:

Lieve allemaal,

Terwijl wij weer op de terug weg waren van zweden heeft jou papa samen met heel veel andere fietsers een mega prestatie neergezet. Jullie als thuisfrond mogen ook zeker niet vergeten worden. Super goed gedaan.

Veel liefs en tot later

• 09 Juni 2011 - 22:14

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Ik raak er niet over uitgesproken dat papa Ferry 4x de top gehaald heeft.
    Ik vind dat zo verschrikkelijk knap van hem.
    En het bedrag wat tot nu toe is binnen gehaald voor die k.......ziekte is ook al niet te geloven.
    Jullie mogen apentrots zijn op deze prestatie van papa en leon.
    Ik denk dat ze morgen een warm onthaal krijgen thuis.
    Ik vind het ook heel knap dat jij toch naar school bent gegaan op zo'n spannende dag.
    Geniet nog even van papa's plaatsje in bed, want ik denk dat hij dat morgen weer zelf opeist.
    Veel plezier morgen met de thuiskomst van Superpapa.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxxxxxxx

• 10 Juni 2011 - 05:06

Willy En Jeanet:

Hoi Janske

Nu hebben we niet alleen maar een super Janske maar ook nog een super Papa.
    Het is helemaal te gek dat papa dit heeft gedaan .SUPER.
    En dan niet te vergeten Leon waar het allemaal om begon.
    In een woord GEWELDIG.
    Jullie zijn fantastisch.
    Ferry nu nog even naar de masseur dan is alles in kannen en kruiken.
    Nu nog 2 maandjes en dan kan de vlag buiten gehangen worden ,
    Hierbij wil ik aan iedereen vragen of ze de vlag dan buiten willen hangen als symbool voor Janske .
    en hun gezin.
    Was het maar al zover.
    Maar voor nu geniet ervan wat er allemaal gebeurd is de laatste dagen.

Groetjes Jeanet

• 10 Juni 2011 - 06:19

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag lieve dames!

Wauwie! Wat een papa / man om trots op te zijn! (dat was natuurlijk al maar nu met gouden randje!)
    Ook jullie hebben het geweldig gedaan; petje af!
    Vandaag lekker papa knuffelen en vertroetelen als 'ie weer thuis is.

Zet 'm op!

• 10 Juni 2011 - 06:44

Lambert En Tineke:

Hoi Janske!!

Niet één keer naar de top, maar vier keer!!!
    Wat een bijzondere prestatie van jullie eigen "sportheld". En jullie hebben allemaal een rondje gekregen van papa!! En nu jouw "rondje" nog, Janske. Jij ziet ook de top, nu nog er bovenop!!! Zet hem op, wij denken aan je.

Liefs van ons

• 10 Juni 2011 - 11:37

Ellen:

SUPER KANJERS, dat is wat jullie allemaal zijn!
    Geweldig, echt heel goed gedaan!
    Veel liefs

• 10 Juni 2011 - 13:16

Ome Renier:

Een midweekje bij de 4 meiden van Ferry.
    Ben normaal niet zo van het schrijven maar wilde nu toch een poging wagen. De afgelopen dagen mocht ik, vanwege de afwezigheid van Ferry, mijn grote zus mee helpen in de huishouding en zelfs in janske’s bed slapen. Janske vond dit geen probleem want hierdoor mocht ze iedere dag gezellig naast Mama slapen! Het in slaap komen voor Janske blijft een probleem en in het begin moest en zal mama erbij zijn maar als snel was ze met mij ook tevreden! Al snel werd het in plaats van het roepen naar Mama veranderd in Mama of Ome Renier. En je begrijpt dan natuurlijk wel wie er aan kwam zetten! Het doel was dus geslaagd want hierdoor was de belasting voor Joke wat minder en daarbij was het heel gezellig buurten met haar. Wat een verhalen, dat wordt nog iets over dikke 10 jaar.

S-ochtends wakker worden in een huis met 4 vrouwen had ik mezelf wel anders voorgesteld maarja….je kunt niet alles hebben! In de ochtend was het meestal wel even strijden met het aankleden maar daarna was het gezellig mijn zijn alle ontbijten. De kids houden alles in de gaten dus ik moest het goede voorbeeld geven en at dus netjes een boterham mee. Daarbij zijn er ook nog de komische dingen want nu weet ik hoe papa plast en dat hij liever geen pottenkijkers heeft tijdens het plassen. Ondanks sommige noodzakelijke afwijkende regels draait het gezin met de benodigde helpers gewoon als elk gezin. Een topprestatie dus!

Donderdag was natuurlijk het hoogtepunt van de week want die stond in het teken van papa Ferry die de berg beklom. De dag begon al vroeg en was een dag vol (emotionele) spanningen in en rondom gezin maar wat een prestatie.. 4x die berg op!! Echt een SUPER prestatie. Daarbij was het met zijn alle zingen papa aan de top (als variant op dames aan de top) onvergetelijk.

Door al die vrouwelijke charme in het huis werd ik vaak aan het werk gezet maar heb dit met alle plezier gedaan. Denk dat ik ze naar tevredenheid heb uitgevoerd want ik mocht terugkomen en kreeg ik een enorme afscheidknuffel. Het was een gezellige leuke mid-week!
    Tot snel.

Liefs, Ome Renier