Papa uitzwaaien - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Papa uitzwaaien - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Papa uitzwaaien

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

05 Juni 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Pfff, het valt allemaal niet mee de afgelopen dagen. Ik ben extreem verdrietig en hang als het even kan de hele dag om mama heen om haar te vertellen hoe lang alles duurt. Nu is er een ding wat ik gewoon te lang vind duren. De komst van mijn voedingsrugzak. Afgelopen vrijdag is namelijk de sonde weer in mijn neus gegaan. Ik kon er gewoon niet meer mee wachten en heb me dan ook super gedragen met het inbrengen ervan. Natuurlijk is het daarna wennen maar ik kan wel zeggen dat ik er inmiddels al weer aan gewend ben. Nu is het dus wachten op de rugzak maar deze heeft door de feestdagen het weekend en het aanvragen van een nieuwe machtiging wat vertraging opgelopen. Ik hoop dan ook dat deze komende dinsdag bezorgd gaat worden. Nu is het niet zo dat mijn slangetje nu dan zinloos in mijn neus zit. Nee, want met dit warme weer gaat er nu een paar keer per dag wat extra vocht doorheen.
Verder is vandaag ook alvast duidelijk geworden dat ik morgen nog niet naar school ga. Draak is nog te groot en ik voel me alles behalve lekker in mijn vel zitten. Ik hoop dat draak zich morgen wel een beetje gedraagt want mama is morgen werken en Karin mag de hele dag op ons (Meike en mij) passen. Een "mooi" voorbeeld van hoe ik me voel was afgelopen zaterdag. Pleun en Janske kwamen spelen en ik keek daar erg naar uit. Toen ze er eenmaal waren hebben zij gezellig met Lieke en Meike gespeeld terwijl ik op nog geen 5 stappen van mama ben geweest. Ik wil wel maar het lukt gewoon niet.

Natuurlijk stond een groot deel van het weekend ook in het teken van het vertrek van papa naar Frankrijk. Zaterdag kwam Leon al een deel van papa zijn spullen halen en vanmorgen om half acht mochten ook papa en zijn fiets met de auto mee. Na een emotioneel afscheid waarbij veel geknuffeld en gekust werd, hebben wij, samen met opa Ijsje en oma Tumtum, papa en Leon uitgezwaaid. Vanavond om half 8 kwam het telefoontje dat papa goed was aangekomen. Hij vertelde dat de omgeving mooi was maar de bergen wel erg hoog. Toch heel anders dan in zuid limburg. Wij willen papa dan ook vanuit hier heel veel succes wensen en papa een tip van ons. Geniet van alle gebeurtenissen die de komende dagen nog voorbij komen!!!!!

Groetjes Janske

• 05 Juni 2011 - 21:56

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Maar meisje toch, ik weet hoe het voelt als je wel wil maar het niet lukt.
    Dat is heel moeilijk, maar laat het maar over je heen komen, niet tegen vechten dan word het alleen maar erger.
    Het komt wel weer goed.
    Dat zal een moeilijk moment geweest zijn om papa uit te zwaaien, en die nu een weekje te moeten missen.
    Maar hij is weg voor een goed doel, en we zijn allemaal ape-trots op hem.

ferry en Leon, zet 'm op naar de top.
    Maar bovenal geniet van alles wat er deze week op jullie pad komt.
    SUCCES.

Janske, morgen nog niet naar school.
    Doe maar rustig aan en ga maar weer als je er aan toe bent.

Opa ijsje, het klopt op upc, kanaal 322 zit spirit 24.
    Dus allemaal kijken donderdag va 12.00 uur.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxxxxxxxx

• 06 Juni 2011 - 07:08

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat jammer dat je je nou niet zo goed voelt. En dan ook nog afscheid nemen van je papa :-(
    Je bent voort zo gewend dat die altijd in de buurt is, zodat je hem nu nog meer mist.
    Maar je weet waarvoor hij dit doet. (goed he).

Doe Karin mee alles schoonmaken en dan kan ze je draak ook meteen een poetsbeurt geven. Misschien gaat ie dan wel weg.

Groetjes uit Leende

• 06 Juni 2011 - 07:54

Lambert En Tineke:

Hé Janske,

Nou, dat wordt wél een pittig weekje voor jullie allemaal. Gelukkig zullen er veel mensen zijn die jullie er doorheen helpen. En het is natuurlijk leuk om papa te volgen op zijn tocht naar de top. Zou hij die halen??? Maar elke bocht die hij haalt is al een hele prestatie, met al dat bochten werk!!! Hij zal deze week eerst nog wel goed oefenen, denk ik!
    En a.s. donderdag................... dan duimen we de hele dag!!!!!!!

Dag Janske, Joke, Lieke en Meike, we duimen óók heel hard voor jullie, de hele week!!!!!

• 06 Juni 2011 - 16:46

Diana Lous:

Hoi Joke en meiden,

Heel veel sterkte de komende dagen, maar als "doorgewinterde" ouder moet dat goedkomen (we zijn wat gewend, al went het nooit)!
    Gaan jullie donderdag naar radio 2 luisteren? Twee jaar geleden heeft iemand voor Stijn de berg beklommen en is via de radio een "knoop" gelegd (bij knooppunt Kranenbarg). Levert extra geld op en dat is mooi meegenomen, maar misschien wist je dit al wel? Ik ga in elk geval luisteren en vanuit hier heel veel postitieve energie die kant op sturen.

Groetjesssssssssssssssssssssss Diana

• 06 Juni 2011 - 16:54

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag lieve dames aan het thuisfront,

Phoe, da's allemaal wel pittig; niet lekker in je vel; effect op alle andere dames hiervan en dan ook nog Ferry / papa missen.
    Jullie zijn sterk en we duimen voor jullie!

Zet 'm op!

• 06 Juni 2011 - 17:10

Asmara:

Lieve Allemaal,

Vanuit Zweden zit ik je berichtjes te lezen. Janske ik hoop dat je je gauw weer wat beter zult voelen. Het was voor papa vast heel moeilijk geweest om jullie achter te laten. Maar ik weet zeker dat jullie een mega prestatie zullen neerzetten. Jullie als thuisfont en papa in frankrijk.

Ferry heeeeeel veel succes.

Veel liefs tot later.

• 07 Juni 2011 - 16:08

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat fijn dat jouw rugzakje is binnengekomen.
    Nu kan jij eten zonder energie te verspillen.

Voor morgen in het ziekenhuis wens ik je weer veel succes.
    En na morgen gaat Papa voor jou fietsen samen met Leon.
    Ik ben heel benieuwd naar alle verhalen die tut jou straks gaat vertellen.
    Toch heel bijzonder dat jouw tut naar de top van de Alpe d'Huez gaat!

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda