Indrukken - Reisverslag uit Allemond, Frankrijk van Janske Beks - WaarBenJij.nu Indrukken - Reisverslag uit Allemond, Frankrijk van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Indrukken

Door: Papa

Blijf op de hoogte en volg Janske

05 Juni 2011 | Frankrijk, Allemond

Dag lieve mensen,

Ik zal proberen om jullie dagelijks ook even kort op de hoogte te houden van de gebeurtenissen in Frankrijk. Vandaag zijn er dus twee berichten geplaatst. De eerste door Janske en de tweede door mij.

Vandaag was het voor mij al een dag van hele diepe indrukken. Natuurlijk begint het bij het feit dat Janske zich niet fit voelt. Al dagen worstel ik met de gedachte om niet te gaan of om later te gaan. Natuurlijk moet ik net als Janske doorzetten en door alle aanmoedigingen en donaties heb ik toch besloten om te gaan. Natuurlijk nadat ik gerust gesteld was door iedereen om ons heen die er voor zorgen dat Joke er niet alleen voor staat. Want wat ik even voorop wil stellen is dat ik donderdag misschien wel een hele prestatie ga neerzetten, maar Joke doet dat natuurlijk ook. Zij heeft mij altijd gesteund in mijn gedachte om mee te doen aan de Alpe d'Huzes en ook neemt zij de zorg voor Janske, Lieke en Meike even alleen op zich. Dit alleen is een topprestatie op zich.

Dan was er vanmorgen het emotionele vertrek naar Frankrijk. De dikke knuffels en kussen van je dochters. Daarbij rolden de tranen over mijn wangen, maar ook mijn dochters steunen mij volledig en zeggen dan dat papa die berg wel op gaat fietsen. Ook mijn papa en mama waren er vanmorgen. Heerlijk om van je ouders nog even die dikke vette knuffel mee te krijgen. Heerlijk om te voelen wat voor een vertrouwen ze in hun zoon hebben. En als laatste natuurlijk afscheid nemen van Joke. Ze is zo sterk. Ze zegt dat ik er van moet genieten en dat ga ik dan ook proberen. Zo stap ik in de auto en vertrek naar Frankrijk.

De reis verliep niet zonder problemen, maar gelukkig wel zonder grote problemen. Na enig sleutelwerk aan de auto reisden we steeds verder naar het zuiden. En dan duiken ze ineens voor je op. Je wilt omdraaien. Het kan toch niet waar zijn. Wat zijn die bergen hier hoog. Daar is Zuid Limburg dus echt niets bij. Even later komen we aan bij Auberge La Douce Montagne. Onze verblijfplaats voor de komende paar dagen. Gelukkig kunnen we alles uitladen en kom je in een echte fietsomgeving. Je haalt je fiets van de fietsendrager en er wordt naar gekeken. Zeker toen ik de wielen ging verwisselen. Er worden vragen over gesteld en je voelt je direct op je gemak. Ook wordt er kennis gemaakt met de eerste teamleden uit ons team. Gezellige mensen die er allemaal zin in hebben.

Na het heerlijke eten gaan we nog even naar de berg. De Alpe d'Huez, want het dringt nog niet tot me door dat je een berg in deze omgeving kunt opfietsen. Dan maar kijken. We rijden over een bruggetje en zien nog geen weg. Voor ons ligt de berg, maar er is geen weg te zien. We rijden tot aan de berg en draaien naar links. Er ligt toch een weg, maar wat gaat die hard omhoog. Dat was slikken en met de auto rijden we tot aan bocht 16. Vandaar maak ik een foto terug naar bocht 17, maar er is geen weg te zien. Het zal zwaar worden donderdag. Gelukkig stelt Leon mij gerust, want na bocht 16......heb je nog maar 15 bochten te gaan en heb je er 6 gehad. Vol goede moed dalen we weer af.

We hebben nog even kennis gemaakt met de andere leden van ons team en na de gezellige gesprekken is het nu tijd om ons bedje op te zoeken. Of ik kan slapen? Ik heb vandaag al heel veel indrukken opgedaan....

Groetjes papa

• 05 Juni 2011 - 23:27

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Dank je jongen,
    Wat betreft die weg ,die weg lijkt te zijn.
    een ding weet je zeker de weg loopt door verder nog als waar de streep getrokken is.
    Geniet.

• 06 Juni 2011 - 06:41

Angela:

Hoi Ferry,

Wat een indrukken op 1 dag. Goed dat je even kunt 'wennen' aan de bergen.
    Probeer zoveel mogelijk te genieten.

groeten Angela

• 06 Juni 2011 - 07:01

Frank En Heidi :

Hallo Ferry

Geniet er maar zoveel mogenlijk van.
    Goed van je ............maar je gaat het wel redden.
    vooral samen met tutje. Je weet waar je het voor doet.
    Maar we zijn nu al trots op je. Na al die trainingen.
    Maar we zijn nog trotser natuurlijk als je boven aan die berg staat.

Succes ........ op naar de top

Groetjes uit Leende

• 06 Juni 2011 - 07:18

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM.
    WAT MOEILIJK IS AFSCHEID NEMEN HE'.
    MAAR HET GAAT JOU OOK LUKKEN JOKE NET ALS FERRIE EN LEON MEID.
    DEXA IS WEER WEG VOLGENS MIJ ,EN DE TIJD DAT JIJ MET DE KINDEREN ALLEEN BENT ZULLEN JOU FAM. LEDEN DIKWIJLS OP DE KLEP VALLEN EN HAND EN SPAN DIENSTEN VOOR JOU EN DE KINDEREN DOEN.
    FERRIE LEON SUCCES EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 06 Juni 2011 - 07:43

Lambert En Tineke:

Hoi Ferry,

Succes joh, het thuisfront staat áchter je en wacht in spanning af!!! Het zal een hele ervaring voor je zijn, geniet van de mooie momenten !!
    Zet hem op, wij volgen je !!!!! Nou ja, niet létterlijk dan hé!!

Rij voorzichtig, zeg ik altijd tegen onze kinderen als ze op reis gaan. Nu voor jou: fiets voorzichtig !!!

groetjes van ons

• 06 Juni 2011 - 09:04

Ellen:

Heeeeeeeel erg veel succes Ferry!!
    Haal je kracht en doorzettingsvermorgen uit ALLES wat jullie samen al hebben meegemaakt! Ik weet zeker dat er ontzettend veel mensen zijn die jou steunen, en de belangrijksten zitten natuurlijk thuis jou aan te moedigen. Nogmaals VEEEL succes en ik weet ZEKER dat je het kunt!!!!
    Veel liefs

• 06 Juni 2011 - 10:59

H & H & I:

Hoi lieve SUPER Ferry,

Natuurlijk gaan wij er ook vanuit dat het jou lukt om de TOP te halen, maar we zijn nu al helemaal TROTS op jou dat je al zover gekomen bent met trainingen e.d.
    Wat je ook doet, luister naar je lichaam en afzien mag maar niet TE veel.
    Je bent voor ons zowiezo al een kanjer !!!

Zet hem op en zoals iedereen hier al gezegd heeft probeer er vooral van te genieten !!

Dikke knuffels en kusjes van Hans, Hariètte en Imke XXX

• 06 Juni 2011 - 11:11

H & H & I:

We vergeten Leon ook te vertellen dat hij moet proberen te genieten want ook hij gaat weer een topprestatie leveren.
    Heel veel plezier met jullie hele team en zet hem op met zijn allen.
    SUCCES

Hans, Hariètte en Imke.

• 06 Juni 2011 - 14:41

Joli Claes:

Ha Ferry

Afscheid nemen is nooit leuk.
    Maar je gaat voor een goed doel, en dat weten ze thuis.
    We zijn allemaal ape-trots op jou.We zijn er van overtuigd dat jij die top gaat halen.
    Het zijn veel bochten op een hele hoge berg, en elke bocht die je neemt is een topprestatie op zich en brengt je dichter bij je doel.
    Maar een topprestatie leveren jij en Joke al een hele lange tijd, dus we weten hoe Super jullie beiden zijn.
    Ferry, Leon en heel het team ; heel veel succes, maar bovenal geniet van alle indrukken en ervaringen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxx

• 06 Juni 2011 - 14:52

Anne Soetens:

Hey Ferry,

Wat een bergen, wat een wegen.. maar we weten hier zeker dat het je gaat lukken! Met zoveel steun en vertrouwen kan dat bijna niet meer verkeerd gaan!!

Liefs,
    Wouter en Anne

• 06 Juni 2011 - 15:20

Lies:

Hoi Ferry,

Veel succes donderdag en bedenk dat het thuisfront je steuntje in jou rug is.
    Ga ervoor,je weet waar je het voor doet.

Een ruggensteun vanuit Gelderland.

• 06 Juni 2011 - 15:33

Harry Mennen:

He Ferry, al heel wat indrukken opgedaan, geniet er van jongen, het zal afzien worden, maar je weet waar je het voor doet. Ik zal aan je denken, heel veel succes van ons Harry Antonet Justin en LIndsey

• 06 Juni 2011 - 16:50

Judith, Ron, Wout, ?:

Wauw Ferry; nu al goed bezig!
    Bewondering hebben we voor jou, Joke, de meiden en alle mensen om jullie heen die dit mogelijk maken.
    Wij supporteren van een afstand en volgen je.
    We twijfelen geen moment; dit MOET je doen en je GAAT het doen.

Succes!

• 06 Juni 2011 - 18:49

L & H Bergmans.:

Hoi Ferry.

Zoals je gezien hebt zijn die bergen daar heel hoog, maar het gaat je vast lukken om de Top te halen. Op punt zestien staat Joop Zoetemelk 1979. Straks kun jij zeggen; Ferry Beks 2011 "De Top gehaald' Succes kerel en zet 'm op!
    Evenals Joke en de kinderen kunnen jullie samen dit wel aan! Geniet er maar lekker van.
    Vele groetjes uit Ospel en Ohe en Laak van; ome Harrie tante Lien en tante Anneke..

• 06 Juni 2011 - 19:05

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Wij je van ons Leon en het hele Team heel veel sucZES toewensen.

• 06 Juni 2011 - 19:39

Cor En Diny.:

Hoi Ferry. Wij weten dat jij er voor gaat, het zal voor jou een hele klus worden en na bocht zetien nnog maar ??????? bochten en je bent op de top.
    Janske is ook bezig om de top van die hoge berg te halen en zij komt steeds dichter bij dus Ferry wat is er mooier om straks te zeggen zie je wel Janske en ik hebben er voor gevochten en hebben uiteindelijk samen de top gehaald.
    Geniet ook van de mooie momenten en wij wensen jou, Leon en het hele team heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel succes, doe het rustig aan en luister goed naar je lichaam.
    Je bent voor ons al een kanjer dat je het gaat proberen. ZET 'M OP HE wij zullen donderdag zeker voor je duimen en aan je denken. Het gaat je goed houdoe he.....

• 06 Juni 2011 - 20:13

Inge:

Hoi Ferry,

Succes, je bent een superheld voor je meiden en voor vele, dus op naar die top.
    Veel kracht toegewenst, je kunt het!

Lieve Joke en meiden.
    Jullie zijn toch allemaal bij elkaar. Ook al kun je elkaar nu even niet aanraken, in je hart kan dat gelukkig altijd.

Janske, papa is trots op jou, dat wil hij je laten zien.
    Jij kunt ook trots op jezelf zijn en op al die fietsers die voor je rijden.

groetjes en Ferry 'tut' maar lekker naar boven...

• 06 Juni 2011 - 20:29

José:

Lieve Ferry,

Je bent geweldig. Ik heb diepe bewondering voor de uitdaging die je aangaat. Ik vind persoonlijk de zolder al een hindernis en een diep bord al een reden tot hoogtevrees. Alle lof dus van mij, voor jou. En voor Joke geldt: de thuisblijver is een minstens zo grote bikkel. Voor jullie allebei en natuurlijk voor jullie 3 dochters, een dikke kus. Ik volg het allemaal op de voet, weet dat.

Veel liefs, José.

• 06 Juni 2011 - 21:51

Gerda:

Hallo Ferry,

Ja, grote bergen hebben ze daar in Frankrijk.
    Maar jij gaat naar de top van die éne!
    Hééééél veel succes en iedere bocht die je achter je laat is een opruiming.
    Minder bochten te tellen, minder bochten te fietsen, bijna bijna bijna ben je er!!!

Succes en ik heb gehoord dat je in een lekker ritme moet zitten!?!
    Als dat waar is wens ik je een heel goed ritme en een fantastisch uitzicht op de top!
    En voor nu nog even genieten van alles om je heen.

Lieve groeten,
    Gerda