Papa, tutje geeft je super krachten! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Papa, tutje geeft je super krachten! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Papa, tutje geeft je super krachten!

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

03 Juni 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag ga ik het even ergens anders over hebben, want volgende week donderdag is het zover. Dan vindt weer de Alpe d'Huzes plaats. Alpe d'HuZes is een actie waarbij fietsers, alleen of in een team, geld bijeen fietsen waarmee zij een bijdrage leveren aan de strijd voor de overwinning op kanker. Alpe d'HuZes zet zich ervoor in dat de strijd voor de overwinning op kanker uiteindelijk wordt gewonnen. Dat kanker niet meer als een dodelijke ziekte, maar als een chronische ziekte kan worden gezien. Alpe d'HuZes hanteert een strikt antistrijkstok beleid. Alleen daardoor kunnen ze garanderen dat 100% van het ingezamelde geld ook daadwerkelijk ten goede komt aan het onderzoek naar de bestrijding en preventie van kanker.
Zoals jullie allemaal weten fietst Léon van Aubel dit jaar voor de tweede keer mee. Vorig jaar heeft hij de Alpe d'Huez al 6 keer op 1 dag beklommen en toen vertelde hij ons dat hij het nooit meer zou doen. Toch belde hij ons weer op en vroeg ons hoelang de behandeling van mij duurde. Dat wist hij natuurlijk al lang en toen wij vertelden dat dit twee jaar was, vertelde hij ons dat hij dus ook twee keer deze uitdaging moest aangeven. Een prachtig initiatief van hem natuurlijk. Wil je Léon nog dat laatste zetje in de rug geven, laat dan een aanmoediging achter via een reactie op dit bericht of steun hem via onderstaande link:

Maar dat is nog niet alles. Want zoals jullie weten is papa ook al een hele poos aan het trainen. Ook hij gaat proberen om de Alpe d'Huez te bedwingen. Geen 6 keer, want papa had tot november vorig jaar nog nooit op een wielrenfiets gezeten en op een andere fiets zat hij ook niet zo vaak. Maar hij gaat minimaal 1 keer proberen om de top te bereiken. Vanaf de eerste dag dat hij ja heeft gezegd was het moraal goed. Hij heeft mij als inspiratiebron. Volgende week donderdag kan iedereen zien welke inspiratiebron Léon en papa hebben, want ook op papa's fiets hebben we nu stickers geplakt met mijn naam erop. Op de fiets van Léon hadden we dat vorig jaar al gedaan.
Afgelopen woensdag is papa voor een laatste check van zijn fiets bij Erik Verrijt geweest. Je kent dat wel. Een nieuwe ketting, nieuwe remblokjes, alle schroefjes nalopen en ga zo maar door. Veiligheid boven alles. Zo moest Erik natuurlijk ook even de fiets testen. Hij ging dus even weg en kwam al vrij vlug weer terug. Toen kreeg papa wel even tranen in de ogen. Gelukkig niet omdat zijn fiets in puin was gereden, maar er lagen andere wielen op zijn fiets. En niet zomaar een paar wielen, maar echte Super Janske wielen. Lichtgewicht met heel vaak Super Janske erop. Het ziet er echt super, super gaaf uit. Papa had de wielen in een wielentas meegenomen naar huis en ik mocht deze een dag later openmaken. Ik vind het echt super wielen en nu weet ik zeker dat het papa gaat lukken om de top te halen.
Ondanks dat alle voorbereidingen zo maximaal mogelijk zijn geweest doen wij er alles aan om papa nog meer te stimuleren. Zo heeft Lieke van de week op school een heel mooi knutselwerk gemaakt van zijn fiets. En die kreeg hij van Lieke uitgereikt met een dikke kus erbij. Ook ik heb voor papa iets heel speciaals bedacht. Zoals jullie misschien nog wel weten is er aan het begin van mijn behandeling flink gezocht naar extra tutjes. Mijn tutje(s) maakt dan ook alles mee van mijn behandeling. Ook deze beklimming vind ik heel speciaal binnen het traject van mijn behandeling. Helaas kan ik zelf niet mee naar Frankrijk, maar daar heb ik dus iets op bedacht. Ik heb tutje bij papa achter in zijn fietstenue gedaan, zodat tutje mee de berg op gaat. Als papa en tutje weer thuis zijn, dan kan tutje mij alles vertellen over zijn belevenissen. Ook had ik een hele speciale zin helemaal zelf bedacht. Toen ik tutje aan papa overhandigde zei ik: "Papa, tutje geeft je super krachten!" Daar was papa even stil van, maar ik kan het weten en het is echt waar. Gelukkig heb ik natuurlijk ook thuis nog mijn tutje, want ik heb die super krachten natuurlijk ook nodig.
Wil je papa nog dat laatste zetje in de rug geven, laat dan een aanmoediging achter via een reactie op dit bericht of steun hem via onderstaande link:

Groetjes Janske

• 03 Juni 2011 - 23:06

Opa Ijsje Oma Tumtum:

in 1 zin . wat ben je toch een Klasse meid
    en papa leon en al die andere fietsers of moeten we wielrenners zeggen
    heel veel succes.
    Wij volgen jullie de 9e juni op kanaal spirit 24 v.a. 12.uur live en op Ned I om 19.00uur tot 20.00uur reportage , zo las Opa dat op de site www.opgevenisgeenoptie.nl

• 04 Juni 2011 - 05:11

Willy En Jeanet:

Hoi Janske
    Wat lees ik allemaal.
    Wat ben je een sterk meisje,je hebt zoveel te verduren.
    Maar gelukkig krijg je zoveel steun van Papa en Mama je zusjes,Opa's en Oma's en familie en vrienden.
    De laatste loodjes wegen het zwaarst maar jij meid haalt de top.
    Ferry ook voor jou duimen we volgende week en wensen je heel veel succes .ik steek een kaarsje voor je aan .
    Het enigste dat ik je mee wil geven is kijk goed uit want je gezin heeft je heel hard nodig.
    Ik hoop dat je de top bereikt maar je hebt hele goede inspiratie want je gezin en de rest staat achter je.
    Janske je mag heel trots op je Papa zijn en geef hem een dikke kus als het zover is.
    Dat heeft hij wel verdiend.
    Hou jullie je allemaal taai het einde van die vervelende ziekte is nu in zicht.
    Alles komt goed.
    P.s Janske geef die dexadraak ook mee aan je papa mee dan kan hij hem in frankrijk achter laten,want op die draak zitten we niet te wachen.
    Heel veel succes

Groetjes Willy en Jeanet

• 04 Juni 2011 - 07:50

HOI JANSKE EN FAM.
    WAT EEN FOTO'S .
    EN HET GAAT ALLEMAAL LUKKEN JANSKE EN PAPA HALEN DE TOP.
    FERRIE IK HEB NOG EEN POSTER VAN JANSKE GEEN PAPIER MAAR WEERBESTENDIG ,IS NOG VAN DE KLIM KILIOMANJARO WIL JIJ DIE VOOR OP JOU RUG AUTO OF WEET IK VEEL .
    LAAT MAAR WETEN DAN GEEF IK HEM .
    WAT FIJN DAT TUTJE MEEGAAT ,EEN ERG GROTE STEUN VOOR PAPA, EN DAN NOG NIEUWE WIELEN WAT EEN BOFKONT.
    NOG EEN PAAR DEXA DAGEN HUMMEL EN JIJ KUNT WEER BETER VOORUIT MET DE KLIM.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 04 Juni 2011 - 07:52

Tonny:

Ja Ferry jij gaat naar de top,maar in gedachten gaan wij met z n allen naar de top,zet hem op.
    Leon heel veel succes net zoals mijn twee neven van den Groenendaal.
    Goed he Janske,wij steken hier een kaarsje voor ze op.
    Groetjes Ger en Tonny.

• 04 Juni 2011 - 11:24

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wat geweldig van jou om samen met papa je krachten te bundelen via Tutje.
    Nu gaat papa zeker de top halen.
    Hij heeft hard getraind, is in topconditie en zijn uitrusting is tip-top in orde.
    En met Janske in,op en aan zijn fiets, moet het zeker lukken.
    Wij wensen hem en leon alle kracht, sterkte en succes om die klim te maken.
    En ze gaan het halen, daar twijfel ik niet aan.

Hoe gaat het met jou vandaag.
    Ben je de draak een beetje de baas ?
    Of laat je hem maar begaan en wacht je rustig af tot deze periode weer van de lijst afgestreept kan worden.
    Hoe je je ook voelt vandaag, ik hoop toch dat je een beetje kunt genieten van het zonnetje vandaag.
    Misschien kun je de draak een beetje te lang onderduwen in jullie zwemparadijs [als die weer in jullie tuin staat teminste]
    Fijn weekend allemaal.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 04 Juni 2011 - 17:52

Leanne:

Hoi Janske,
    hoe is het met het draakje? Is hij nog vuur aan het spugen of houdt hij zich een beetje rustig? Ik zal duimen voor dat laatste, al lees ik wat anders maargoed..
    En wow wat gaat de tijd snel he. Ik weet nog goed dat papa net begon met trainen en morgen gaat hij alweer weg! Maar wil je tegen papa zeggen dat ik het wel heel erg knap vind! Wat zullen jullie elkaar missen, maar het is voor een goed doel. En wat zullen jullie dan weer trots zijn op elkaar. Dat het thuis goed gaat, maar natuurlijk zeker dat papa dan SUPER goed zijn best heeft gedaan. Want het gaat papa lukken, zeker weten! Met alle steun van jullie, alle mensen om jullie heen en niet te vergeten jou tut. Wat mooi zeg dat papa even op tut mag passen. Of past tut op papa? En wil je tegen Lieke zeggen dat ze een heel mooi kunstwerk voor papa heeft gemaakt?
    Tot slot wil ik jullie alle vier heel veel sterke, succes, maar ook plezier wensen. Zet hem op!
    Een hele dikke knuffel, Leanne

• 04 Juni 2011 - 18:23

HOI JANSKE EN FAM.
    JANSKE NOU BEN IK VERGETEN PAPA SUCCES TE WENSEN.
    FERRIE VEEL KRACHT ENERGIE EN AL WA DEN HEER GEVEN KAN,JE KUNT HET JONGEN ZEKER WETEN .
    IK FIK VOOR JOU EN LEON.
    LEON JIJ OOK SUCCES NATUURLIJK ,GEEF ZE VAN JETJE JONGENS DORRY

• 04 Juni 2011 - 20:00

Nikki En Jannie:

Haaa janske
    Voor jouw de laatste zware loodjes.
    Zet hem op net als papa die hoop ik de top gaat bereiken.
    Leon niet te vergeten die zijn best voor jouw gaat doen.

Groetjes ons

• 04 Juni 2011 - 20:01

Lambert En Tineke:

Hallo Janske,

Wat een goed ( én lief ! ) idee van jou dat papa je TUT mag lenen. Het zal hem zeker helpen, zoals tut jou óók altijd geholpen heeft!!
    Ferry, veel succes op weg naar de top!!

liefs uit Hilversum

• 04 Juni 2011 - 20:05

Judith, Ron, Wout, ?:

We zijn er stil van, mooie foto's en een super gevoel van de liefde van jullie meiden, Ferry!
    Fantastisch.

Zet 'm op!

• 04 Juni 2011 - 21:40

Ineke En Peter:

Ferry, wat zal al die support van je prachtige dochters je kracht geven bij deze krachttoer, zeker met tut als mascotte. Die superjanske wielen zijn trouwens ook prachtig. Héél veel succes. We zullen voor je duimen en je volgen. Liefs van ons.

• 04 Juni 2011 - 21:51

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Ik hoop dat het draakje zich wat rustiger heeft gehouden.
    Nog 1 dagje en dan ben je hem weer bijna kwijt.
    Wat een leuke foto's van het Beks-fietsteam!

Ferry, heel veel succes op de Alpe d'Huez en laat TUT je steunen.
    Met zo'n superfiets en uitrusting gaat het je zeker lukken.
    Ik duim voor je en ga op de 9e juni een extra kaarsje branden!
    Leon, jij ook heel veel succes gewenst.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 04 Juni 2011 - 22:11

Kanaal 322:

Even voor diegene die UPC digitaal hebben , spirit 24 , de zender die op 9juni v.a. 12uur uitzend staat bij UPC op 322 ,,,misschien bij andere ook dat weet ik niet.
    Opa ijsje.

• 04 Juni 2011 - 22:11

Kanaal 322:

Opa ijsje.

• 04 Juni 2011 - 22:39

Hetty:

Hallo Janske,
    Wat een sportieve fietsfoto's, met zo'n mooie fiets zal papa zeker de top halen.
    Wij willen hem heel veel succes wensen en zeker kijken, ook voor jouw "zet hem op"
    nog even volhouden samen met tut en alle andere mensen zal het zeker lukken!
    Succes en groetjes Adri en Hetty

• 05 Juni 2011 - 07:06

DORRY:

GOEDE MORGEN JANSKE EN FAM.
    IK GELOOF DAT DEXA VANDAAG ZIJN KOFFER WEER PAKT?
    DAT IS WEL FIJN DAN BEN JIJ ER WEER EEN PAAR WEEKJES VANAF HUMMEL.
    SEM EN SAMIJN ZIJN HET WEEKEND BIJ ONS .
    WAT EEN ENERGIE HEBBEN COR EN IK NOG .
    BIJNA OF WIJ WEER 18 WAREN.
    ZOU JIJMORGEN WEER NAAR SCHOOL GAAN???????

IK HOOP DAT JIJ DAN WEER EENS EEN RUSTIG WEEKJE HEBT
    NU MEISJE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 05 Juni 2011 - 08:06

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Wat lief van je dat tut met papa mee mag!! Wij denken dat papa nu zeker de top gaat halen. Hebben jullie papa al uitgezwaaid??
    Janske is die vervelende draak al weg? Of heb je hem aan papa mee gegeven dat hij hem daar op de top van die berg kan achter laten.
    Speciaal voor Ferry Heel veel succes met het beklimmen van de Top! Wij weten zeker dat jij het gaat halen. Want wat wil je met die fiets waar Janske ook op en aan zit. En natuurlijk al de kaarsjes die zullen branden donderdag.

X Renske Bram Gijs en Nicole

• 05 Juni 2011 - 11:19

Cor En Diny.:

Nou Ferry het aftellen is begonnen nog vier dagen en dan is het zover en laat je aan iedereen zien dat je training niet voor niets is geweest.
    Met die mooie fiets en de Janske wielen moet het zeker lukken, zeker nou je ook nog het tutje van Janske in je shirt mee mag nemen.
    Ferry wij wensen je heel veel succes en ga er voor, je weet waar je het voor doet.TOI TOI TOI. Toi. Een hele goeie reis naar Frankrijk en weer terug naar Nederland. Ferry kom op he je kan het. Zet 'm op he!!!!!!!!!!!!!!!.
    Heel veel liefs van Ome Cor en Tante Diny. en natuurlijk horen daar knuffels en kusjes bij. XXX. Houdoe he.

• 05 Juni 2011 - 19:30

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Zijn jullie het weekend goed door gekomen ?
    Dit was de laatste dag van deze dexaperiode, dus deze kun je weer afstrepen.
    Hopelijk heb je morgen dan weer een beetje meer energie.
    Mag je morgen weer naar school, of is dat beter van niet.
    We horen het wel.

Ferry, heel veel succes in Frankrijk.
    Het zal zwaar zijn, maar je haalt het zeker.
    Leon, jij ook heel veel succes.
    Wij duwen, schreeuwen en trekken jullie in gedachten naar boven.
    Op naar de Top.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 05 Juni 2011 - 21:26

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Jeetje wat heb je het toch zwaar, de laatste loodjes zijn erg zwaar maar het gaat jou wel lukken.
    Ook papa en Leon gaat het lukken zeker met zo'n mooie wielen, stickers en natuurlijk jou Tutje.
    Super zoals jullie ondanks dat jij je niet goed voelt toch voor de volle 100% voor de Alp d'HuZes gaan.
    Iedereen heel veel succes!!!

Groetjes van tante Angela