Een weekje Flevoland - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Een weekje Flevoland - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Een weekje Flevoland

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

09 Mei 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Nou, hier komt dan het verslag van een weekje op de boerderij in Flevoland. Ik zal jullie alle details besparen, want anders zijn jullie volgende week nog aan het lezen. Ik zal er een paar dingen uitlichten en voor de rest vertellen de foto’s weer heel veel.
Maandagavond mochten wij ons dus melden bij boer Ab de Lange. Hij heeft een vakantieboerderij voor kankerpatiëntjes. Dit vanwege zijn eigen ervaring met zijn dochter Corine. Zij kreeg op 2-jarige leeftijd te horen dat ze Leukemie had. Daar is ze voor behandeld en in haar tijd was de behandeling nog heel anders dan nu. Een groot gedeelte van de behandeling heeft ze in het ziekenhuis gelegen. Nu is dat bij mij natuurlijk ook zo, maar dat komt door de vele complicaties. In principe is de huidige behandeling grotendeels poliklinisch. Ook het overlevingspercentage lag toen vele malen lager dan nu. Corine is gelukkig een Survivor en wordt dit jaar dertig. Het was geweldig om haar te ontmoeten. Natuurlijk is zij een voorbeeld voor mij en zij heeft ons laten zien dat een Survivor van kinderkanker ook een toekomst heeft. Dit verhaal geeft ons allemaal heel veel energie om door te gaan met het gevecht dat ik momenteel aan het voeren ben.
Ook hadden we geweldige buren. Dit waren Jelle, Mees, Annelot en hun twee mama’s. Mees heeft een tumor in zijn buik gehad. Zijn behandeling is inmiddels twee jaar afgelopen, al ondervind hij nog de nodige klachten ten gevolge van de behandeling. Het klikte prima tussen de twee gezinnen, zowel de kinderen als de ouders hebben de tijd regelmatig met elkaar doorgebracht. Zo hebben we op zaterdagavond nog samen de BBQ aangestoken en ik heb begrepen dat de ouders nog lang hebben gekletst. Dan kom ik terug op wat ik vorig week heb geschreven over begrijpen en begrip hebben. Wij hebben veel mensen om ons heen die begrip voor onze situatie hebben, maar begrijpen is heel lastig. In de gesprekken met boer Ab en de gesprekken met de mama’s merkte je heel vlug dat je elkaar begrijpt. En dan ook nog eens in een heerlijke ontspannen sfeer in plaats van een ziekenhuisomgeving.
Zo, nu heb ik iedereen voorgesteld op de boerderij. Nou ja, nog niet de dieren. Er waren schapen, paarden, een koe, konijnen, kippen en de hond Kira. En er was heel veel ruimte om te spelen. De boerderij lag op 100 meter van de dijk en achter die dijk was het IJsselmeer. Alles was dus aanwezig voor een leuke vakantie en dat is het geworden. Ik ga even een opsomming doen van wat we allemaal gedaan hebben buiten de boerderij. We zijn op Urk geweest, naar het ziekenhuis geweest, naar Imke geweest, gewandeld door het kabouterbos, gespeeld bij het kabouterbos, naar vliegtuigen gaan kijken in het Aviodrome, op het strand gespeeld bij het IJsselmeer en naar Friesland bij de familie Prinsen op bezoek geweest en daar bootje gevaren.
Op de gedeelde eerste plaats staan voor mij het kabouterbos en het Aviodrome. Het Aviodrome had gewonnen als ik daadwerkelijk in een vliegtuig had mogen vliegen, maar ik vond het helemaal geweldig. Ik heb het er vaak met papa en mama over en droom vaak dat ik in een vliegtuig zit. Dat is uitgekomen, want ik heb in verschillende vliegtuigen gezeten. Deze stonden wel aan de grond en dat gebeurd in mijn verhalen en in mijn dromen niet. Ik ben wel nog in een simulator geweest. Hoogtepunt voor mij was dat ik toch nog in een vliegtuigje mocht dat bewoog. Het is zo’n vliegtuigje die je wel eens bij winkels ziet staan. Je moet er een centje in stoppen en dan gaat hij een tijdje op en neer. Dat was het moment dat ik een twinkeling in mijn ogen kreeg. Zo zie je maar dat het niet groot hoeft te zijn, maar met de juiste fantasie voelde ik me een echte piloot. Het was een twinkeling die op papa en mama’s netvlies gebrand staat en ik geloof niet dat deze er ooit nog vanaf gaat.
Het kabouterbos was geweldig, omdat we daar tijdens een wandeling in een bos uitleg kregen over wie de kabouters zijn en wat ze allemaal doen. Dat was heel leuk en soms ook spannend en dat maakte het dan alleen maar leuker.
Zaterdag zijn we naar Friesland gegaan, maar zonder papa. Hij moest trainen en dus gingen mama, Lieke, Meike en ik met de auto naar Friesland. We waren daar aan het spelen met Sietske en Rens toen we ineens een wielrenner zagen. Dat was toevallig, want papa’s training eindigde op de plek waar wij ook waren. Zo kon hij daarna ook lekker mee op het bootje en we hebben heerlijk ontspannen met zijn alle een rondje gevaren. Toen heb ik nog wel even aan school gedacht, want ik had de juf beloofd dat ik een keer zou zwaaien naar haar. Dat heb ik dus vanuit de roeiboot, die achter de boot hing, gedaan.
In Flevoland is het niet anders dan in Brabant en dus was het zondagmorgen Moederdag. We hadden onze knutselwerken meegenomen en Lieke en ik hebben onze gedichtjes voorgedragen aan mama. Ze was er heel blij mee. De rest van de dag hebben we nog veel gespeeld met de buurkinderen en aan het einde van de dag was het tijd om afscheid te nemen. Iedereen ging weer naar huis om bij te komen en na te genieten van deze leuke dagen.
Nu dus even twee dagen rustig aan, waarvan er alweer 1 voorbij is. Vandaag was Karin bij ons en we hebben het ook lekker rustig aan gedaan. Mama was werken en papa was fietsen in Limburg. Woensdag mag ik me weer melden in Nijmegen. Dan begint er weer een Dexa week en deze wordt deze keer vooraf gegaan door een ruggenprik. Nu eerst nog maar een dag nagenieten.

Groetjes Janske

• 09 Mei 2011 - 22:26

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wat hebben jullie veel leuke dingen gedaan op vakantie.
    En wat ziet het er daar leuk uit met al die dieren.
    Jullie hebben ook goed meegeholpen op de boerderij.
    En ook nog allerlei uitstapjes gemaakt.
    Ziet er wel stoer uit hoor, die Beksjes in de cockpit van dat vliegtuig.
    Jullie hebben ook nog nieuwe vriendjes gemaakt, dat zal wel gezellig geweest zijn zo met z'n allen.
    Nu nog fijn een weekje vakantie.
    Kunnen jullie even uitrusten van alle bezigheden en nog lekker nagenieten.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxx

• 10 Mei 2011 - 06:53

DORRY:

HOI JANSKE FAM. EN DE REST.
    NOU ALLEEN DE FOTO'S SPREKEN BOEKDELEN.
    WAT EEN PRACHTIGE WEEK HUM,MEL.
    EN ALS JE ONDER LOTGENOOTJES BENT DAN HOEF JE INDERDAAD NIET ALLES STEEDS UIT TE LEGGEN.
    MAAR NU HEB JIJ EEN ZICHTBAAR VOORBEELD,AAN CORINE NOU HEBBEN JULLIEZELF GEZIEN DAT HET OOK GOED KAN AFLOPEN DAT IS BELANGRIJK MEISJE.
    WEL EEN GOED IDEE VAN AB OM ZIJN BEDRIJF OPEN TE STELLEN VOOR KINDEREN MET DIE ROT ZIEKTE MAAR BLIJF AAN CORINE DENKEN FAM BEKS.
    NU EEN FIJNE DAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 10 Mei 2011 - 08:01

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske en familie

Wat een leuk verslag zeg. En als wij het zo lezen en naar de foto's kijken hebben jullie een super vakantie gehad.
    Wij denken dat wij wel weet wat jij later wil worden... Wij zeggen Piloot van een vliegtuig dat elke keer naar de zon vliegt! Hebben wij het goed?? Of toch maar boerin op een boerderij met heel veel beestjes dat vinden wij ook wel bij je passen.
    En wat gezellig dat jullie weer nieuwe vriendjes hebben gemaakt. AL met al een week om niet snel te vergeten. Dat jullie maar lang mogen nagenieten van deze fijne vakantie!
    Nu nog een weekje thuis van elkaar genieten en dan weer fijn naar school.
    Renske Bram en Nicole zijn een dagje naar Kevelaar geweest en Renske wilde weer een kaarsje voor je aansteken Janske. Dat heeft ze dus ook zeker gedaan.
    Maar dat doet ze overal waar ze een kaarsje mag aansteken. Dan zegt ze mama deze is voor Janske!!

Dikke kus Renske Bram Gijs en Nicole

• 10 Mei 2011 - 08:20

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een super week heb je gehad. Wat is daar veel te doen ........en dan ook nog naar de familie Prinsen en naar de verjaardag van Lieke .....
    Nu kun je mooi dromen van alles wat je weer meegemaakt hebt.
    En wat goed van je papa dat die zijn training niet vergeet.

Groetjes uit Leende

• 10 Mei 2011 - 08:30

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een mooie foto's! Die vertellen op zich al een heel verhaal. En die pilootjes in opleiding stralen.
    Fijn dat jullie zo genoten hebben van alle leuke dingen die op het programma stonden.

Voor morgen wens ik jullie veel succes in Nijmegen en stuur Dexa maar op een weekje vakantie dan heb jij er niet zoveel last van.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 10 Mei 2011 - 12:15

Willeke:

Hallo Super Janske en Familie,

Aan de foto's tezien hebben jullie genoten. Wat heerlijk toch even een week er uit, wat anders als "normaal" leven thuis!! Super leuke dingen gedaan, ben ook wel benieuwd wat je later gaat worden hoor, wat je grote glimlach achter het stuur heeft wel wat.

Heel veel succes morgen in het ziekenhuis. Geniet nog van je vrije week. Want bij ons zijn ze weer naar school.
    Groetjes en tot gauw Willeke

• 10 Mei 2011 - 12:54

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat heerlijk dat jullie het zo naar jullie zin gehad hebben op de boerderij. En wat ontzettend gaaf dat er mensen zijn die dit voor jullie organiseren. Petje af hoor.
    Er klinkt zoveel enthousiasme en positiviteit door het verhaal heen, geweldig!

Morgen wordt weer een wat mindere dag. Dan gaan ze Dexa-draakje weer uitnodigen.
    We hopen dat je wat energie hebt opgedaan en dat je die etterbak Dexa aankunt.
    Sterkte voor morgen en voor nu: geniet nog maar lekker na.

• 10 Mei 2011 - 13:56

HOI JANSKE.
    MORGEN VEEL STERKTE IN HET ZIEKENHUIS EN HOPELIJK IS DEXA RUSTIGER ALS DE LAATSTE KEER .
    STERKTE HUMMEL EN JOKE EN FERRIE DORRY

• 10 Mei 2011 - 22:28

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Nog lekker aan het nagenieten ?
    Morgen veel succes in Nijmegen.
    Denk eraan, de draak kan jou niet verslaan, maar jij hem wel, zet 'm op.
    Slaap lekker.

hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxxxx

• 11 Mei 2011 - 04:44

HOI JANSKE EN FAM.
    VANDAAG WEER ONDERZOEK IN HET ZIEKENHUIS MEISJE?
    DAN KRIJG JIJ DEXA WEER ,EN DE CHEMO?
    IK HOOP DAT JIJ GENOEG WEERSTAND IN DE VAKANTIE POLDER HEBT GEKREGEN,EN WEER EEN KUUR ERAF HUMMEL.
    HOE GAAT HET MET ETEN?
    NU DEXA WEER OP BEZOEK IS EET JIJ NATUURLIJK WEER ANDERS CHIPS STROOPWAFELS?
    WAT ZAL HET DEZE KEER ZIJN .
    NOU VEEL STERKTE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 11 Mei 2011 - 08:44

Renske:

Hey Janske

Hopelijk valt alles mee in het ziekenhuis!! En zal het draakje zich rustig houden. Dat hoop ik wel voor je.
    Als je je weer wat beter voelt wil ik wel weer een keer komen spelen bij je.

X Renske en de groetjes van papa mama en Bram!!

• 11 Mei 2011 - 09:02

Renske:

Ik bedoel natuurlijk als het draakje weer terug is naar drakenland..

X

• 11 Mei 2011 - 10:59

Lambert En Tineke,:

Hoi Janske!!

Het was weer een bijzondere week voor jullie allemaal!! Een mooie herinnering om regelmatig aan terug te denken en over na te babbelen. Met hét mooiste moment voor je papa en mama, die twinkeling in je ogen die ze zo lang gemist hebben!!! Het is vast en zeker een belofte voor betere tijden!!!!!!!!!!!!
    Nog veel plezier in je vakantie en............... blijf die Dexa de baas hoor!!

Liefs uit een zonnig Gooi

• 11 Mei 2011 - 11:40

Judith, Ron, Wout, ?:

Lief gezin,

Wat heerlijk dat jullie het zo heerlijk gehad hebben!
    Zet 'm op!

• 11 Mei 2011 - 19:45

De Stapvriendjes,:

Hoi Janske, Lieke en Meike,

Super om te hoeren dat jullie een kei gave week hebben gehad..
    Maar moeten wij ons al zorgen gaan maken met die nieuwe vriendjes die jullie daar gemaakt hebben....

Super leuke foto's... Lekker in de boot.......

Jullie hadden dit echt verdiend, en geniet er nog lang van........

Kanjers zijn jullie.......

Jens, Brent, Sven Daisy en Fenne