Ik lijk steeds meer op opa IJsje - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ik lijk steeds meer op opa IJsje - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ik lijk steeds meer op opa IJsje

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

29 April 2011 | Nederland, Eindhoven

Dag lieve mensen,

Vandaag heb ik weer een record gevestigd. In dit geval een diepterecord, maar wat maakt het uit. Een record is een record. Vanmorgen leken de bloedwaardes nog mee te vallen met neutrofielen van 0,21. Dat is dus het cijfer voor mijn weerstand. Helaas bleek er bij de hertelling iets heel anders uit te komen. Daaruit bleek dat mijn neutrofielen nog 0,035 zijn. Mijn weerstand is momenteel dus echt helemaal niets. Gelukkig zitten er voldoende monocyten in mijn bloed, dus we hebben goede hoop dat mijn weerstand weer vlug omhoog gaat. De oncologen hebben er in ieder geval het volste vertrouwen in en die hebben er voor geleerd. Daarnaast is mijn HB gedaald naar 5,0. Morgenvroeg wordt er weer bloed afgenomen en met een beetje pech moet ik op dit punt in de behandeling alsnog een bloedtransfusie ondergaan. Ach ja, ik blijf natuurlijk Janske en ik zorg er gewoon voor dat ik de oncologen tot het einde van mijn behandeling bezig hou.
Het mooie van dit alles is dat de oncologen eigenlijk wel heel tevreden zijn. De antibiotica doet zijn werk, want de koorts blijft weg. Mijn beenmerg laat iets van herstel zien, wat natuurlijk ook moet na het stil leggen van de chemotherapie en dus lijkt het er toch op dat ik binnenkort weer naar huis mag. Dat is ook te hopen, want voor volgende week staat er iets heel leuks op de planning, alleen weten Lieke, Meike en ik daar nog niets van. Vanuit het ziekenhuis hebben ze er goede hoop op dat dit volgende week ook gewoon door kan gaan. We zullen zien.
Natuurlijk komen er in het ziekenhuis altijd nog wat extra kwaaltjes boven. Het eerste was het vasthouden van het vocht en inmiddels ben ik ook gek op lucht. Mijn buik lijkt dan ook wel een trommel als je er op klopt. Het velletje is strak gespannen en er zit een mooie klankkast onder. Het kan dus zomaar zijn dat ik binnenkort heel veel scheetjes moet laten. Tot die tijd lijk ik steeds meer op opa IJsje. Eerst had ik al zijn kapsel overgenomen, nu heb ik ook zijn buik.
Nu ik het toch over opa IJsje heb, die is vanmiddag nog bij mij op bezoek geweest en hij had heerlijke ijsjes meegenomen. Keurig in een koelbox met vrieselement, dus dat was genieten. Eerder was Lieke al met mama meegekomen. Toen Lieke kwam lag ik nog te slapen, maar toen ik haar stem hoorde was ik heel vlug wakker. Toevallig was de dokter ook op de kamer en hij zag meteen wat het beste medicijn voor mij is. Gewoon mijn zusjes en papa en mama knuffelen, het liefste thuis. We zijn vandaag dan ook als gezin weer compleet geweest, als was het nog wel op de digitale manier. Meike zat te Skypen bij de familie Prinsen en Lieke, papa, mama en ik zaten dus hier op de ziekenhuiskamer. Ook ome Renier is nog geweest, dus al met al heb ik me vandaag goed vermaakt. Natuurlijk wel vanuit mijn bed of mijn stoel, want lopen heb ik vandaag nog niet veel gedaan. Dat komt wel weer als ik weer wat meer zuurstof in mijn bloed heb. Misschien moet Rob, de papa van Leanne, ook eens langskomen om wat stopcontacten te maken. Niet dat die stopcontacten nodig zijn, maar vanavond bij mijn boterhammen kreeg ik een roze koek en als ik een roze koek zie, dan wil ik die altijd graag delen met Rob. Nu heb ik de koek gedeeld met papa, al was dat nog best lastig, want de zusters hier wilden ook graag een hapje, maar ik heb de koek goed verdedigd.
Lieke had vandaag ook de postkikker meegenomen en ik had heel veel knutselwerken, verrassingen en tekeningen van mijn klasgenootjes gehad. Daar wil ik ze dan ook voor bedanken. Mijn kamer wordt er steeds gezelliger op. Ook de kaarten die ik ontvang zijn weer super.
Morgenvroeg wordt er weer bloed afgenomen en ik moet nog minimaal 1 dag antibiotica. Misschien dat ik morgen aan het einde van de dag toch naar huis mag, maar we zullen niet te vroeg juichen. Voor mij wordt het in ieder geval een Koninginnedag vanuit het ziekenhuisbed.

Groetjes Janske

• 29 April 2011 - 21:29

Opa Ijsje:

Een mooie aanhef van dit hoofdstuk.
    Maar ik voel me niet aangesproken ,, want dat kaal bolletje is voor jou tijdelijk en die dikke buik kan Opa ook wel wegkrijgen als hij buikspier oefeningen gaat doen. Want van snoepen heb ik het niet.
    Slaap lekker en dat morgen de dag voorspoedig verloopt en goed naar buiten kijken misschien zie je wel de helicopter van de Koningin , zij gaat morgen nar Weert en Thorn en ik heb gevraagt of ze over Eindhoven wilde vliegen en naar jou wil zwaaien.

Opa

• 29 April 2011 - 22:02

DORRY:

HOI KANJER JANSKE EN FAM.
    MEISJE JIJ BENT WEER OP DE GOEDE WEG,NEEM NU DE BOCHTEN NIET TE SCHERP.
    WAT LEUK OPA IJSJE MET EEN KOELBOX MET IJS BIJ JOU.
    Wij zijn niet in de polder geweest vandaag, maar Ank en Ben bij ons.
    Paco was voor het eerst in zijn leven hij is al twee kei zenuwachtig van het weer.
    Dus dan ga je niet weg he'hummel.
    Meisje ik ben blij dat de doktoren het goed vinden hoe het met jou gaat wereldwondewr dat jij bent en blijft meisje.
    ik blijf de SINT JAN BESTOKEN EN AAN JOU DENKEN NU SMIJT IK EEN KWAK ENERGIE NAAR JOU WAT VOOR EEN BEER NOG GENOEG ZOU ZIJN .
    DAG SCHATJE STERKTE OOK JOU OUDERS EN FAM.DORRY EEN KNOER DIKKE VETTE

• 29 April 2011 - 22:43

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Wat jammer, ik had zo gehoopt dat je vandaag naar huis mocht.
    Maar als het nog niet mag dan mag het niet.
    Maar je hebt je vandaag wel vermaakt, met bezoek van de familie en zelfs opa die ijsjes kwam brengen.
    Ik hoop dat je uit die dip komt en dat je bloedwaardes morgen goed zijn zodat je morgen toch naar huis mag.
    Die bolle toet en dat buikje gaan wel weer weg.
    Lekker slapen vanacht en ik duim weer voor morgen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxx

• 30 April 2011 - 08:20

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Als het goed is heb je inmiddels al bezoek maar laat ze niet op je buikje trommelen want de bezoekers zijn volgens mij niet zo zachthandig.
    Ik vraag me af of opa ijsje aan die buikspieroegeningen gaat beginnen, maar volgens mij ben jij eerder van je buikje af.
    Die papa en Lieke kunnen wel hele gekke bekken trekken, maar nu zien we meteen waar Meike die gekke bekken vandaan heeft.

Op naar goede bloeduitslagen (en je bedje thuis)

dikke knuffel van tante Angela

• 30 April 2011 - 10:44

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Volgens mij is de koningin met de bus gekomen.... dus dan is zeker langs Eindhoven gekomen en zelfs over Heeze.

Jammer dat je nog niet thuis bent. Dus inderdaad maar vanuit het ziekenhuis kijken. Misschien dat ze in het ziekenhuis nog wel iets doen. Misschien kun je zelf een vrijmarkt maken en je boekjes verkopen op een dekentje.;-)

Groetjes uit Leende

• 30 April 2011 - 12:36

DORRY:

HOI MEISJE FAM EN ONDERDANEN.
    IK BEN LAAT VANDAAG MAAR HEB IN BED GELEGEN DE LICHAAMSSAPPEN OF TE WEL SNOT DRUPT ZO UIT MIJ NEUS ,NU GAAT HET DE GOEDE KANT OP .
    MAAR NU EERST NAAR JOU HUMMEL.
    HOE ZIJN DE BLOEDWAARDES EN JOU DIKKE BUIK EN HOOFDJE?
    ALS IETS GESLONKEN ,EN DE WAARDES GAAN DIE DE GOEIE KANT OP?
    HEB JIJ VANUIT HET ZIEKENHUIS UITZICHT OP IETS LEUKS?
    IK VIND WEL DAT DE MENSEN BOFFEN MET ZO'N GOEI WEERTJE.
    MEISJE IK HOOP DAT DE DAG SNEL GAAT VOOR JOU ,EN DAT JIJ GAUW WEER NAAR DE POLDER MAG.
    EEN ERGE DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 30 April 2011 - 18:14

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Opa IJsje had gelijk. Ze waren met de helikopter gekomen en alleen in limburg met de bus.
    Ze zijn toen straks hier overheen gevlogen....dus ik heb maar gezwaaod voor je.

Succes en beterschap daar in Eindhoven

Groetjes uit Leende

• 30 April 2011 - 18:20

Wilma Van De Vin:

Ik sprak daarstraks opa IJsje, en die zei dat je vanavond misschien naar huis mocht.... Ik ben sindsdien al voor je aan het duimen, grote meid!

Hopelijk ben je weer snel in Heeze.

Groetjes
    Familie van de Vin

• 30 April 2011 - 18:48

Judith, Ron, Wout,?:

Dag lieve Janske,

Dat je zussen en papa en mama het beste medicijn voor je zijn dat zien we wel op die mooie skypefoto, heerlijk zo'n snoeten!'
    Wij duimen dat de waardes mogen gaan stijgen.
    Enneh, wij kennen nog iemand met een heel dik buikje, ken jij die ook? hihi!
    'Zet 'm op!