Het kan morgen alle kanten op - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Het kan morgen alle kanten op - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Het kan morgen alle kanten op

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 April 2011 | Nederland, Eindhoven

Dag lieve mensen,

Na een goede nachtrust werd ik vanmorgen wakker gemaakt voor een vingerprik. Dat is pas raar, je doet je ogen open, je ziet een zuster, ze lacht een keer vriendelijk, ze vraagt welke vinger, ze telt tot drie en dan heb je al je eerste prikje van de dag gehad. Helaas waren mijn bloedjes nog niet goed genoeg wakker en dus moest ik nog een tweede keer geprikt worden ook. Ik praat over een goede nachtrust, want ik heb heerlijk geslapen. Dat ondanks dat er ’s nachts 3 medicijnmomenten zijn. Telkens wordt er dan een zakje met medicijnen aan het infuus gehangen wat in een half uur inloopt en daarna moet er nagespoeld worden. Er is dus wel wat bedrijvigheid op mijn kamer, maar daar heb ik ’s nachts weinig last van. In totaal heb ik per 24 uur tien van deze medicijnmomenten.
Ik had vanmorgen echt moeite om mijn ogen open te doen, maar dat kwam dan weer doordat ik weer een echt boksergezicht heb. Het lijkt wel of ik de hele nacht heb gevochten en zo te zien verloren en dus veel tikken tegen mijn hoofd heb gehad. Gelukkig is dat niet waar en is het gewoon vocht. De rest van de dag ben ik dan ook niet veel gaan liggen, zodat het vocht in de loop van de dag uitzakte naar de rest van mijn lijf. Daar wordt mijn gezicht in ieder geval weer een stuk mooier van.
Omdat mama steeds meer aan het werk is en ik nu op haar werk lig opgenomen, blijft papa bij mij slapen en is hij de hele tijd bij mij. Gelukkig hoeft mama deze dagen zelf niet te werken, maar het is wel een beetje een rare situatie voor iedereen. Natuurlijk komt mama wel elke dag enkele uren bij mij op bezoek en zorgt ze ervoor dat ze bij de gesprekken met de dokter is. Nu hoop ik dat papa mijn voorbeeld niet gaat opvolgen. Het past namelijk niet in papa’s trainingsschema om opgesloten te zitten in een kamer van 5 bij 4. Natuurlijk is dat geen kleine kamer, maar papa is inmiddels gewend om vele kilometers te maken en dat kan hier natuurlijk niet. Daarnaast ben ik in iets meer dan een dag ruim 1,5 kilo aangekomen. Dat zou voor papa niet goed zijn. Gelukkig is het bij mij voor het grootste gedeelte vocht. Papa zou papa niet zijn als hij toch niet op zoek ging naar mogelijkheden om toch aan de nodige beweging te komen. Nu is de kinderafdeling van het Catharina ziekenhuis op de 12e verdieping en iedereen neemt dus de lift, behalve papa. Hij is dikke vrienden aan het worden met het trappenhuis en zo overbrugd hij toch dagelijks de nodige hoogtemeters en volgens hem zijn die trappen ook echte kuitenbijters.
Vandaag lukte het mij niet om heel veel activiteiten te ontplooien. Ik heb eigenlijk alleen gezeten en vanuit mijn zetels, het bed of de buggy, dingen te ondernemen. Vanmorgen ben ik begonnen met puzzels op de computer. Dit waren puzzels van Dora en Boots en ik ben begonnen met 16 stukjes. Dit was een makkie voor mij, dus daarna heb ik de 32 en 64 stukjes gedaan. Ook dit ging me goed af en uiteindelijk heb ik de puzzel van 100 stukjes gedaan en dat is mee ook gelukt. Hier ben ik super trots op. Ook heb ik vanmorgen nog iets gemaakt voor Moederdag, maar daar kan ik natuurlijk niet veel over vertellen.
Mama had de leskoffer meegenomen en vanmiddag heb ik na het slapen dan ook weer samen met mama schooltje gespeeld. Daar ben ik helemaal gek op. Uiteindelijk hebben we ook nog met zijn drieën een partijtje gedobbeld en na het avondeten kwam de dokter nog op bezoek. Ze kwam ons “duidelijkheid” verschaffen over de eventuele plannen voor morgen. Nou, het de duidelijkheid die we hebben gekregen is dat het alle kanten op kan. De bloedwaardes van vandaag waren niet erg hoopvol, maar toch zat er een lichte vooruitgang in en als die zich voortzet…. Mijn HB is teruggezakt naar 5,6 en dat verklaard mijn witte kleur, de trombocyten zijn gedaald naar 64, dus het is beter dat ik nu even niet val, want anders krijg ik van die grote blauwe plekken. De leukocyten zijn iets gestegen naar 1,0 en de neutrofielen (weerstand) is gestegen van 0,07 naar 0,1. De grens van de dip is 0,5. Nu is die laatste waarde heel belangrijk voor de plannen in combinatie met de uitslagen van de bloedkweek. Ook vandaag heb ik geen koorts gehad, dus laten we er even vanuit gaan dat die ook wegblijft.
Nou, er zijn drie scenario’s op een rij gezet en die zijn heel simpel. Of ik verhuis morgen naar Nijmegen, of ik blijf nog een paar nachten in Eindhoven, of ik mag morgen naar huis met thuismedicatie. Die laatste optie is overigens het kleinst, maar wordt niet helemaal uitgesloten. Met ander woorden, we weten nog niets en we wachten gewoon rustig af tot we alle uitslagen hebben.
Het gaan slapen ging vanavond niet zo goed. Gelukkig heb ik dan nog mijn eigen CD. Na een keer of tien ‘Schommelen’ en ‘Zo benieuwd’ gehoord te hebben ben ik toch lekker in slaap gevallen. Natuurlijk met tut onder mijn armen.

Groetjes Janske

• 28 April 2011 - 20:52

Mama:

Hoi Lieve Janske en papa,
    Slaap lekker vanavond en ik hoop morgen een telefoontje te krijgen met goed nieuws!
    Dikke kus van mama

• 28 April 2011 - 21:07

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Tante Hariètte hoorde van papa dat jij de puzzel met 100 stukjes hebt gemaakt. Wat SUPER knap van jou !!!
    Zet papa maar lekker aan het trainen, want wij geloven goed dat de 12de verdieping zorgt voor kuitenbijters.

Hopelijk is het nieuws voor jullie morgen SUPER goed !!! Wij duimen met jullie mee.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 28 April 2011 - 21:28

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Wat ben jij een Super goede puzzelaar, nog even en je kunt samen met Sietske en Gerda de puzzel van 1000 stukjes die hier half af ligt verder afmaken.
    Wakker worden met een vingerprik lijkt me nou niet zo'n fijne wekker en logisch dat je bloedjes dan nog niet wakker zijn.
    Dat je een vechtertje bent dat weet natuurlijk iedereen maar om nou een boksergezicht te krijgen is ook niet de bedoeling.
    De Dora pet staat je Super goed!!! En je kan zo mee met een goochelaar met dat bekertje dat plotseling verdwijnt.
    Papa heeft nu wel al de nodige hoogtemeters gemaakt maar hopelijk kan hij snel weer gaan fietsen.
    Meike heeft besloten om bij Sietske op de kamer te slapen en dat ligt ze nu dan ook heerlijk te doen, eerst wilde ze in het kleine bed maar toen ik dat opgezet had wilde ze toch niet meer en gelukkig heeft Sietske een uitschuifbed dus nu liggen ze fijn langs elkaar.

Hopelijk lig je inmiddels ook zo lekker te slapen en heb je net zo'n goede nacht als gisteren en morgenvroeg GOED NIEUWS!

Heel veel lieve groetjes van tante Angela

• 28 April 2011 - 21:30

Leanne:

Ook ik zal duimen dat jullie morgen goed nieuws krijgen.
    Heel veel succes daar, slaap lekker en
    maak er het beste van daar!
    Groetjes aan papa en morgen ook aan mama.

En Lieke en Meike, hoe is het met jullie?
    Lieke, je hebt je takenbord natuurlijk al lang af of niet? Al een sticker verdiend?
    Meike, nog steeds zo veel aan het kletsen en zingen? Vast wel...

Groetjes Leanne, tot snel allemaal!

• 28 April 2011 - 21:44

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat een aparte snoet heb je door al dat vocht. Hopelijk trekt dat weer snel bij.

Je moet papa wel wat aanmoedigen met dat traplopen he! Hij moet zijn conditie wel op peil houden.

Slaap lekker en laten we hopen dat er morgen goed nieuws van de dokter komt.

Dikke knuffelxxxxxxxx

• 28 April 2011 - 22:18

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Zelfs een dikke toet staat je goed, maar een smalle beter.
    Gelukkig gaat dat vocht ook weer weg.
    Wat een slimme papa om in het ziekenhuis ook te trainen.
    Doe jij maar lekker rustig aan en slaap maar goed vanacht.
    Ik hoop en duim mee voor goed nieuws morgen.
    Welterusten allemaal.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxx

• 28 April 2011 - 23:13

Opa Ijsje.:

Mocht je morgen niet naar huis mogen , kom ik hoogst persoonlijk een lekker ijsje brengen.
    Makkelijker is het als jij gewoon naar huis mag en bij ons naar de diepvries loopt en dan zegt
    Opa ijsje?

• 28 April 2011 - 23:15

Opa Ijsje:

natuurlijk hoort daarbij ,,, en dat hopen wij , Opa en Oma natuurlijk van Harte .... en als je dan weggaat ,noooooooooooooooit zonder een tumtummetje

• 29 April 2011 - 05:39

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag allemaal,

Wow, wat een bol toetje!
    Hebben jullie vanacht een beetje lekker geslapen? Vandaag een spannende dag, we duimen.
    Nog een tippie voor papa; bij de fysiotherapie is vast wel een hometrainer te vinden, als mama bij Janske is kun jij misschien wel even wat kilometers maken?!

Zet 'm op!

• 29 April 2011 - 07:00

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Een goeie morgen allemaal daar in het catharien ..en hopelijk wordt het een goeie dag !
    We horen het wel.

• 29 April 2011 - 07:04

Meike:

Goedemorgen Janske, papa en mama,

Hebben jullie net zo lekker geslapen als ik?
    Ik heb loops geheten vanmorgen en heb Rens en Sietske mee naar school gebracht en Rens uitgezwaaid en heel veel handkussen gegeven.
    We hebben ook nog lang zal ie leven gezongen voor opa Broer want die is vandaag jarig. Ik heb heel hard meegezongen.
    Nou ga ik fijn spelen.

Dikke kus van Meike

• 29 April 2011 - 07:20

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Gelukkig lijkt je boxerneus niet helemaal want het ziet er nog heel gaaf uit..... niet van die lelijke bloed plekken en en gebroken neus.

Maar wel goed van je dat als je zo goed kunt puzzelen.
    Nou maar goed aansterken dat je vlug naar huis mag.....we wachten de berichtjes wel af.

Groetjes uit Leende

• 29 April 2011 - 07:53

DORRY:

HOI JANSKE FAM,EN DE REST.
    MEISJE JIJ BENT NOG EEN MOOIE GRIETHOOR ALTIJD MAAR NU ZIE JIJ ER WEL ERG APART UIT ZEG.
    JOU VADER KAN DE KLIM IN HET TRAPPENHUIS ZWAARDER MAKEN DOOR EEN RUGZAK MET WAT BLIKWERK OP ZIJN RUG TE DRAGEN ERG GOED VOLGENS COR .
    JANSKE 100STUKJES IS WEL ERG VEEL HUMMEL WAT KNAP VAN JOU.
    DUS NU OP DE DAG VAN MORGEN WACHTEN.
    JANSKE JIJ EET ZELF GELOOF IK ,EN GEEN SONDE VOEDING KRIJG JE, DAT IS ZO GEBLEVEN HE
    NU MEISJE DE FIK ZIT ER WEER IN DUS HOPELIJK WERKT DE HELE SINT JAN MEE .
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 29 April 2011 - 09:04

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een guitige uitdrukking op jouw bolle toetje. Ziet er grappig uit maar ik hoop dat het vocht weer snel verdwenen is. Maar jij blijft goed bezig zie ik op de foto's.
    Wat kan jij al goed puzzelen. Misschien kan jij Sietske (en mij?) wel meehelpen met de grote puzzel van 1000 stukjes. Hij is heel mooi maar ook heel moeilijk.

Voor vandaag hoop ik op een héééééél goed bericht voor jou en de kaars blijft branden.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en ohudoe.
    Gerda

• 29 April 2011 - 10:38

Nicole Van Gaal:

Hey Kanjer

Wat een raar snoetje heb zo met al dat vocht. Hopelijk trekt het snel weg.
    En ook wij zullen hier duimen en een kaarsje branden op goed nieuws.
    En wat slim van die papa van jouw om steeds met de trap te gaan. Is het een beetje vol te houden voor hem. Ik zeg de volgende keer een wedstrijdje doen jij met de lift en papa met de trap kijken wie het eerste boven is;-).
    En lukt het vandaag een beetje met die puzzel? Maar papa zal toch ook wel goed kunnen helpen.
    Succes vandaag en we hopen snel op goed nieuws..

X Nicole

• 29 April 2011 - 11:05

Janske Beks:

Dag lieve mensen,

Even een kort berichtje. Mijn bloedwaardes zijn nog niet goed. De bloedkweken waren negatief en dat is dus positief. Er is geen plek in Nijmegen en dus is de conclusie dat ik nog even in Eindhoven blijf logeren.

Groetjes Janske

• 29 April 2011 - 13:13

DORRY:

HOI SCHATJE.
    NONDE JU DAT HADDEN WE NIET VERWACHT.
    MAAR ALS HET NOG NIET GOED IS DAN KUN JIJ BETER IN EINDHOVEN BLIJVEN OOK AL REKENDE JIJ EN JOU FAM, OP JOU THUISKOMST.
    IK HAD OOK DE FIK IN EEN KAARS VOOR BLOEDWAARDEN GESTOKEN . DUS NIET AFGEDAAN.
    IS JOU SNOETJE GESLONKEN HUMMEL?
    HEEL VEEL STERKTE VOOR JULLIE IN HET ZIEKENHUIS EN THUIS OOK NATUURLIJK .
    DAG MEISJE MIJN GEDACHTEN ZIJN BIJ JOU DORRY

• 29 April 2011 - 13:14

Opa Ijsje:

Ik kom er aan met ....................

kusjes

Opa ijsje

• 29 April 2011 - 19:28

Leanne:

Wat vervelend dat je nog niet terug mag naar huis.
    Maargoed, de dokters zullen wel weten wat het beste voor je is...
    Maak er het beste van met koninginnenacht. Is het daar ook een beetje oranje versierd?

Groetjes,
    Leanne