De ene dag is de andere niet - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De ene dag is de andere niet - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De ene dag is de andere niet

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

27 April 2011 | Nederland, Eindhoven

Dag lieve mensen,

Ondanks dat ik het weet, zal ik er nooit aan wennen. De verschillen tussen de ene en de andere dag zijn zo ontzettend groot. Maandag, op tweede paasdag, hebben we de laatste dag dat papa 35 was gevierd. Soms hoor je wel eens oudere mensen zeggen: “Ik zou wel willen dat ik nog 35 was”. Ik weet zeker dat je dat papa nooit zult horen zeggen. Wat een vervelende leeftijd is dat voor hem geweest, gelukkig hebben we het wel heel goed kunnen afsluiten. Het was een geweldig feest, het weer werkte mee en het was gewoon super gezellig met alles erop en eraan. Het begon natuurlijk met ontbijt op bed. Rond elf uur was het tijd voor de paasbrunch. Samen met de opa’s en oma’s, ooms en tantes en neven en nichten hebben we heerlijk gegeten. Het was zelfs zo warm dat we de schaduw van de veldschuur hebben opgezocht. Na de paasbrunch ben ik even gaan slapen of in ieder geval in bed gaan liggen en daarna mochten we nog mee naar opa IJsje en oma Tumtum, want daar was de paashaas geweest en had daar heel veel eieren voor ons verstopt. Toen we weer thuis kwamen was het gezellig druk bij ons geworden en gelukkig waren er ook de nodige kinderen bij. De stapvriendjes waren ook zo slim om te komen, zodat ze mij en mijn zusjes goed in de gaten konden houden. Daarnaast hebben ze er ook alles aan gedaan om indruk op ons te maken. We hebben de nodige rondjes gefietst. Na een tijdje hadden Bart en Stef een buikschuifbaan geregeld. Ik heb vanuit de caravan op oma’s schoot genoten van alle kinderen die hun best deden om ze ver mogelijk te schuiven. Ondertussen vermaakten de “ouderen” zich prima onder het genot van een hapje en een drankje. Natuurlijk ging de BBQ nog aan en daarna was het tijd voor ons om naar bed te gaan.
Gedurende het feest heb ik redelijk goed meegedaan met alle kinderen. Natuurlijk kan en mag ik sommige dingen niet, maar op zich ging het prima. Af en toe ging ik wel naar papa of mama, omdat ik me niet helemaal lekker voelde, maar al met al ging het toch goed genoeg. ’s Avonds toen ik naar bed ging vertelde ik al tegen papa en mama dat ik de volgende dag naar het ziekenhuis moest, omdat ik tandpijn had. Ik kon dan ook maar moeilijk in slaap komen. Ook op dinsdagmorgen voelde ik me niet helemaal fit, maar toch goed genoeg om naar school te gaan. Wel moest papa van mij tegen de juffrouw vertellen waar ik allemaal last van had. Op school is het redelijk gegaan, maar toen ik uit school kwam voelde ik me weer niet goed. Nou, de rest weten jullie. ’s Middags had ik nog geen koorts, maar ’s avonds was het zover en nu lig ik dus in het Eindhoven ziekenhuis aan het infuus, omdat ik een longontsteking heb.
Gisteren of eigenlijk vannacht is er gestart met twee soorten antibiotica en een stressschema hydrocortison, omdat mijn bijnier dat niet helemaal zelf kan opvangen. Ook hebben ze gisteren nog een soort van sondeslang ingebracht en er weer uitgehaald om te onderzoeken of ik nog bepaalde virussen zou hebben. De Chemo Kaspers zijn gestopt en dan is het gewoon afwachten op meer uitslagen. Die kreeg ik vandaag dus te horen. Gisteren wist ik al dat ik heel laag zat met mijn leukocyten, maar mijn “weerstandswaarde” was nog niet bekend. In het gesprek met de oncoloog kregen we te horen dat ze nog wel iets van weerstand hebben gevonden, maar dat dat echt minimaal is. Iets van 0,07 geloof ik. Zwaar in de dip dus. Dat is natuurlijke geen prettige combinatie met een infectie. Ook mijn HB is iets gezakt en de trombocyten zijn ook fors verlaagd. Gelukkig nog niet zo ver dat ik een transfusie hoef. Morgenvroeg wordt er weer bloed afgenomen en dan weten we weer meer. Kijken of mijn beenmerg zich weer wat wil herstellen.
Gelukkig is er ook goed nieuws, want uit de eerste tests is al gebleken dat ik geen “heftig” virus te pakken heb. Ze weten natuurlijk niet of ik geen virus heb, want ze testen niet op alle virussen, maar de belangrijkste zijn uitgesloten. Daarnaast heb ik vandaag geen koorts meer gehad. Aan het einde van de dag wel verhoging, maar geen koorts. Er zijn ook verschillende bloedkweken afgenomen, maar op die uitslagen is het nog even wachten. Waarschijnlijk weten we vrijdagochtend meer. Afhankelijk van die uitslagen, de uitslagen van mijn bloedwaardes van morgen en of ik wel of geen koorts krijg, wordt er vrijdag nieuw beleid gemaakt. Tot die tijd zal ik me op deze kamer moeten vermaken. Iets wat me vandaag wel redelijk gelukt is, maar dat zien jullie wel op de foto’s. Ook is op de foto’s goed te zien wat het verschil is tussen de ene dag en de andere dag. Dat heet: “Het leven van een leukemiepatiënt.”
Ik wil iedereen bedanken voor de massale reacties die wij op verschillende manieren hebben binnengekregen. Het doet ons goed om te zien dat er nog steeds zoveel mensen met mij meeleven. Natuurlijk is het ook weer geweldig om te zien hoe de hulptroepen weer klaar staan.
Als laatste wil ik mijn klasgenootjes alvast een hele fijne vakantie toewensen, want ik zie hun niet meer voor de vakantie. Vanaf vrijdagmiddag hebben we namelijk twee weken vakantie. Iedereen veel plezier toegewenst en ik hoop dat jullie goed weer hebben, want dan heb ik dat ook.

Groetjes Janske

• 27 April 2011 - 19:01

Ellen:

Hou je taai lieve meid (En thuis ook allemaal!) en heeeeeeeeeeeeeel veel beterschap!!!!!!!
    Hopelijk knap je snel weer op!!
    Slaap lekker....
    Veel liefs en een dikke kus!

• 27 April 2011 - 19:12

Corina Wanders:

Maar meiske toch!
    Een longontsteking kan erg vervelend zijn en helaas weet jij daar nu ook alles van.
    Je moet wel snel weer opknappen zodat je er in de vakantie weer goed tegen aan kan!
    Heel veel beterschap!

Sweet dreams en dan morgen weer fit zijn.
    Dikke knuffels van ons allemaal.

• 27 April 2011 - 19:25

Simone (kov Joepie):

Lieve Janske,

Wat erg om te lezen dat je nu met een longontsteking in het ziekenhuis ligt..
    Ik wil je heel veel beterschap wensen en ik hoop dat je je snel weer beter voelt zodat je samen met papa, mama, Lieke en Meike van de meivakantie kunt genieten

Liefs Simone

• 27 April 2011 - 19:29

Leanne:

Ha Janske,
    Hè wat vervelend dat je nu in het Eindhoven ziekenhuis bent. Maargoed daar houden ze je vast en zeker goed in de gaten. Ik zal voor je duimen dat je snel weer thuis bent. Dan kun je daar weer bellenblazen. Of kan dat daar ook? Heel veel succes daar en tot snel! Kom op.
    Groetjes en een dikke knuffel,
    Leanne
    Doe je ook de groetjes aan je papa en mama?

• 27 April 2011 - 19:42

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Het was idd reuze gezellig met papa zijn verjaardag.
    Balen dat je nu longontsteking hebt en in het ziekenhuis ligt. Het ging voor zover je dat kunt zeggen toch allemaal redelijk goed met je. Maar SUPER Janske zou SUPER Janske niet zijn als ze iedereen weer versteld doet staan en weer snel opknapt.
    Beterschap en hopelijk ben je snel weer thuis.

Wat heb je mooie knutselwerkjes gemaakt.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 27 April 2011 - 19:46

Fam. Van Noort:

Hé Janske, wat vervelend voor je dat je nu toch weer in het ziekenhuis ligt. We duimen voor je dat het snel goed komt. Heel veel groetjes Rob, Laurie en Francien.
    Ferry en Joke, veel sterkte !!

• 27 April 2011 - 20:03

Tante Angela:

Hoi lieve Super Janske,

Wat een tegenstellingen op de foto's, de gezelligheid en het zonnetje op papa zijn laatste 35 jaar dag en dan de foto's van jou in het ziekenhuis. Ik kan wel zien dat je je prima vermaakt daar en weet je wat ik zo grappig vind; Elke keer dat ik jou vandaag heb zien skypen ben je aan het eten, krijg je daar honger van of smaakt het eten dan beter?
    Het was fijn om jou nog even te zien en te horen (lachen en grapjes maken) op de skype.
    Doe rustig aan (zal niet anders kunnen denk ik) zodat je longetjes goed kunnen herstellen.
    Heel veel beterschap!

Slaap lekker,

Dikke knuffel van tante Angela

• 27 April 2011 - 20:28

Marleen:

He Super Janske

Wat een tegenvaller, dat was helemaal niet de bedoeling. Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat alle uitslagen vrijdag meevallen zodat je weer snel naar huis kan. Heel veel beterschap gewenst.
    Zet hem op, laat ze maar weer zien dat je Super Janske bent!

groetjes Marleen

• 27 April 2011 - 21:52

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat ziet dat er gezellig uit op de foto's van de paasbrunch en papa's verjaardagsfeestje.
    Wat hebben jullie plezier gehad, vooral met die glijbaan, ziet er heel leuk uit.
    En wat een tegenvaller dat je dan nu in het ziekenhuis ligt.
    Maar voor Superjanske doen de dokters zeker super hun best om jouw weer beter te maken.
    Dus ik hoop dat de uitslagen goed zijn, en dat je geen koorts meer krijgt.
    En hopelijk ben je dan met koninginnedag weer thuis.
    Heel veel beterschap.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxxx

• 27 April 2011 - 22:52

Ineke En Peter:

Goh Janske, dat is schrikken, dat jij weer in het ziekenhuis ligt, na al die goede berichten van de laatste tijd. Ik lees het vanavond pas. Gelukkig zijn er ook al weer wat positieve berichten gemeld. We hopen, dat je héél snel weer opknapt en snel weer naar huis kunt.
    Lieve groetjes van Ineke en peter.

• 28 April 2011 - 06:45

DORRY:

HOI JANSKE FAM.
    DE FOTO'S ZIJN WEER GOED HOOR.
    EN DE BERICHTEN UIT HET ZIEKENHUIS KLINKEN MIJ NIET SLECHT IN DE OREN HUMMEL
    OPA IJSJE EN OMA TUM TUM ZITTEN ALS TWEE STAMHOOFDEN AAN DE TAFEL ZO TROTS.
    IK DENK DAT JIJ OVER TWEE DAGEN WEER THUIS KOMT HOOP IK DAN.
    VERDER VEEL STERKTE MEISJE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 28 April 2011 - 08:19

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Ik ga met Dorry mee ..... dat je van het weekend weer thuis bent.
    Beterschap.........en sterkte voor iedereen om je heen.

Groetjes uit Leende

• 28 April 2011 - 08:39

Nicole Van Gaal:

Hey Super Kanjer

Wat een tegenstellingen op de foto's, de gezelligheid en het zonnetje op het feest van papa en dan de foto's van je in het ziekenhuis. Dan kunnen we allemaal weer zien wat deze ziekte met deze kanjer doet.
    En ik weet dat jij ze in Eindhoven wel eens een zal laten zien waarom jij Super Janske heeft.

Ook ik ben het eens met Dorry lekker in het weekend weer thuis zodat papa zijn 4 meiden weer om zich heen heeft.
    Zet hem op en snel beter worden.
    Joke en Ferry ook veel sterkte voor jullie

X Nicole enco

• 28 April 2011 - 10:02

Fam Kessels Ospel:

Hoi familie Beks, wat een domper na zo'n mooie zonnige en feestelijke verjaardag. Janske heel veel beterschap en hopelijk ben je weer snel terug in Heeze. Laat je in de tussentijd maar lekker verwennen door de zusters en broeders in Eindhoven zodat je snel weer opgeknapt bent. Groetjes en heel veel sterkte allemaal Tanja, Paul, Manou en Jorn Kessels

• 28 April 2011 - 14:47

Anne:

Wat een vervelend nieuws zo na een lange tijd (bijna) alleen maar goed nieuws! Ik hoop dat je snel weer beter wordt en dat je je ondanks alles nog wel een beetje kunt vermaken in het ziekenhuis. Maar de foto's van vandaag laten zien dat dat tot nu toe nog niet echt een probleem lijkt!
    Groetjes, Anne

• 28 April 2011 - 15:19

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag lief gezin,

Wat een avontuur toch weer. De ene dag is inderdaad de andere niet.
    Vertrouw op jullie kracht, en wij joelen wel weer bergopwaarts.
    Zet 'm op!

• 28 April 2011 - 16:18

Nikkie En Jannie:

Haa Janske,

Da is niet zo mooi dat je zo vanuit een gezellig paasweekend beland in het ziekenhuis.
    Heel veel beterschap zodat je snel weer naar huis kan

groetjes Nikki en Jannie

• 28 April 2011 - 17:40

Inge:

Hoi hoi,

Weet je wat het is...
    Omdat de zon zo lekker schijnt, maar niet 'in' het ziekenhuis.
    Zijn ze natuurlijk wel blij dat ze nu wel een zonnetje hebben "in' het ziekenhuis.
    Want dat ben jij natuurlijk! Een zonnetje.

Maar we willen wel graag dat je thuis ook schijnt. Dus als je nou een paar zonnestraaltjes in Eindhoven laat en probeer maar weer snel opgeknapt thuis te schijnen. Dan is iedereen blij.

Beterschap en dikke knuffel.
    Inge.

• 28 April 2011 - 18:22

L & H Bergmans:

Hoi en Hallo Janske.

Een paar dagen geen mailtjes gelezen , we dachten dat het goed met je ging omdat je 2e Paasdag toch best wel leuk hebt gespeeld. Zo zie je maar dat het snel kan veranderen en je nu weer in het ziekenhuis ligt. Wat een tegenvaller zeg! We hopen en wensen je van harte dat je snel beter zal worden en spoedig naar huis kan zodat je nog van een fijne vacantie kan genieten.
    Ook voor de hele familie veel sterkte. Hou jullie taai allemaal.
    Veel groetjes en beterschap van tante Liny en ome Harrie.
    Ook van ons Bertie en Berke veel Knussen en snel weer opknappen.
    Hoie en Houdoe !