Thuis nog 100 keer Chemo Kaspers - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Thuis nog 100 keer Chemo Kaspers - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Thuis nog 100 keer Chemo Kaspers

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

24 April 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag was het 1e paasdag en dat begint natuurlijk met een paasontbijt. Of het nu Pasen is of niet, het trainingsschema van papa gaat gewoon door, dus na het ontbijt vertrok hij voor een paar uur met zijn fiets. Het was lekker weer, dus wij mochten in onze pyjama buiten spelen. Daarna was het om het badpak aan te doen en hebben we even in het zwembad gespeeld. Na een poosje duurde alles te lang voor mij en ben ik gaan slapen.
Halverwege de middag gingen we met zijn alle naar oma Hanny en Frans. De paashaas was daar langs geweest en de tuin lag helemaal vol met paaseieren. Een paar lagen in de zon te smelten, maar dat mocht de pret niet drukken. Natuurlijk hebben ik en mijn zusjes heel goed gezocht en alle paaseieren gevonden. Toen we net alle paaseieren hadden gevonden ging de poort open en kwam ome Renier binnen. Hij is weer terug van zijn geweldige reis naar en door Marokko. En gelukkig heelhuids. Lieke, papa en mama wisten dit al, want hij was vrijdag al bij ons geweest, maar toen lagen Meike en ik lekker te slapen. Vooral mijn zusjes, maar ik ook een klein beetje, hebben heerlijk met ome Renier in het zwembad gespeeld. Daarnaast hadden oma Hanny en Frans voor heerlijk eten gezorgd en hadden we een hele gezellige middag. Voor mij waren er zelfs aardbeien. Natuurlijk heb ik me met tijden ook in de weg gezeten, maar uiteindelijk heb ik het toch weer goed vol gehouden. Samen met papa en Frans heb ik nog naar het voetbal gekeken, maar daar zullen we het maar niet over hebben. Het was weer tijd om naar huis te gaan.
Vandaag was het weer een bijzondere dag en dat wist ik al de hele dag. Het duurde dan ook lang voordat het avond was en ik mijn medicijnen kreeg. Vandaag is het namelijk nog precies 100 dagen tot mijn laatste chemo. Nu is het aftellen dus echt begonnen. Om dit inzichtelijk te maken voor iedereen hangt er al een paar dagen een stickerlijst op de koelkast. Vandaag mocht ik de eerste sticker plakken en aan de vakjes die open zijn kan iedereen dan zien hoe lang ik nog moet. Ook voor mij, Lieke en Meike geeft dit veel duidelijkheid. Toen ik mijn sticker vandaag plakte heb ik zowaar even gelachen en heel vrolijk geroepen dat ik nog zoveel chemo’s thuis moet innemen en dat dan de behandeling klaar is. Vol trots wees ik op dat moment naar de lijst. Ook heb ik vandaag al gevraagd of ik de lijst mee naar school mag nemen om hem aan mijn klasgenootjes te laten zien. Dat moeten we volgende week dus maar eens met de juffen gaan bespreken. Ook kreeg ik vandaag mijn laatste Dexa van deze periode en nu maar hopen dat het draakje mijn lichaam weer vlug verlaat.
Dat laatste is nu helemaal te hopen, want morgen viert papa zijn verjaardag. Dinsdag is hij eigenlijk jarig, maar omdat morgen iedereen vrij is, is dat wel zo gezellig. Ik denk dat de feeststemming mij ook wel weer positief stemt en anders heb ik in ieder geval genoeg afleiding om niet te veel met het draakje bezig te zijn.

Groetjes Janske

• 24 April 2011 - 21:13

Opa Ijsje:

He Janske weet je .....toen Opa in militaire Dienst was en de 100 dagen van de dienstplicht braken aan gebruikte wij ook een manier om af te tellen en wel een centimeter. die is normaal 150 maar wij begonnnen ook bij de 100 , en daar dacht ik aan toen ik dit las.
    Dit was in 1966 ....oeps .... lang geleden
    op naar de nr 1

Opa

• 24 April 2011 - 22:22

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat heerlijk dat het aftellen begonnen is.
    Nog 15 weken, 5x dexa, 100x chemo thuis.
    Het lijkt zo lang, maar het gaat zo snel.
    Ik zweer het, het is 2 Augustus voor je er erg in hebt.

Het ziet er wel kei-gezellig uit bij Oma Hanny en Frans.
    De paashaas heeft daar wel zijn best gedaan.
    Is alles ook al opgesnoept?
    Wat een verrassing dat Ome Renier er ook was.
    Heeft hij genoten van zijn vakantie in Marokko?

Ik hoop dat het draakje vanacht al vertrekt, en dat jij morgen volop kunt genieten van het verjaardagsfeest van papa.
    Hiep, hiep, hoera.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxx

• 25 April 2011 - 07:17

DORRY:

HOI FAM BEKS EN DE PAASHAAS
    WAT EEN LEUKE DINGEN HEB JIJ WEER GEDAAN.
    NOG 100DAGEN CHEMO DAT KLINKT AL DICHTBIJ HUMMEL.
    DE PAASHAAS HEEFT AL EIEREN VERSTOPT WANT DADELIJK KOMEN SEM EN SAMIJN ZOEKEN MET JAN EN HEIDI HUN AUWLUI.
    JANSKE IK LEES NET DAT ZE BIJ OMA HANNIE BEGONNEN TE SMELTEN, HELEMAAL NIET BIJ STIL GEZETEN WE ZIEN WEL.
    EN DAARNA GAAN ZE LEKKER BIJ ONS ETEN.
    WAT EEN WEERTJE DAT IS TOCH OOK BOFFEN?
    NOU EEN KEI FIJNE FEESTDAG VOOR JULLIE KRIJGT PAPA WEER IETS MET AAPJES EROP??????????????????
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 25 April 2011 - 07:44

Fam. Kessels Ospel:

Hoi Janske, Eindelijk zijn de laatste 100 dagen in zicht en kun je deze lekker afplakken op je mooie stickerplaat op de deur. Ik weet zeker dat de juffrouw en jouw klasgenootjes deze stickerplaat ook willen zien, je mag en er supertrots op zijn. Hopelijk verlopen deze dagen voor jou zoals het weer buiten, lekker zonning. Ferry (alvast) proficiat met je verjaardag en maak er maar een gezellige zonnige paasverjaardag van! Opa IJsje volgens mij heeft iedere militair wel zo'n centimeter gehad want ik ken dit verhaal ook van Paul en wat was het fijn om iedere dag zo'n stukje af te knippen toch. Misschien moet je nu ook maar zo'n centimeter maken voor Janske, dan gaat het misschien nog sneller ;)! Groetjes uit een zonnig Doospel en veel plezier vandaag allemaal, geniet ervan Tanja, Paul, Manou en Jorn Kessels.

• 25 April 2011 - 07:57

Judith, Ron, Wout, ?:

Lief gezin,
    100, jeetje nee, 99 nu natuurlijk!
    Super!
    We denken aan jullie!

Fijne paashaasdag nog en voor Ferry alvast een dikke proficiat!

Zet 'm op!

• 25 April 2011 - 10:42

Inge:

Hoi lieve kuikentjes,

Inmiddels al weer 2e paasdag.
    Maar nog voldoende tijd om jullie een fijne 2 paasdag te wensen.

99 inmiddels.

Nog een zonnige paasdag en de groeten aan de paashaas mochten jullie die nog zien.

Doei.

• 25 April 2011 - 19:22

Tante Angela:

Hoi Janske,
    Wat een super leuke foto's van zowel zaterdag als gisteren, ook leuk zo'n eendje aan het paasontbijt en dan die gekke neef Bart in het kleinste zwembad, die is wel erg leuk!
    Je had me super goed geholpen met poetsen, de boot was super schoon. Was, want Bart heeft vanacht in de boot geslapen. (grapje).
    En ach dat je er dan uitziet als ma flodder is helemaal niet erg, mijn mening; liever een meewerkende ma flodder dan een opgedrikte niksnut,toch!
    Succes met stickers plakken!

Groetjes tante Angela

• 25 April 2011 - 19:29

GeKkE NEeF BArT:

hoi Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Janske
    ik ben weer helemaal in zomer stemming en zo'n speciekuip zit best lekker.
    En ik heb de boot nie vies gemaakt.

Groetjes: GeKkE nEeF bArT

• 25 April 2011 - 19:53

L & H Bergmans:

Hoi en Hallo Janske

Fijn om jou vandaag weer eens te zien op het feestje van Pappa (mijn Petekind) zijn verjaardag).
    Ook leuk dat je ondanks het draakje toch nog hebt kunnen lachen toen ik je aan het plagen was.
    Zo'n feestdag geeft toch wel afleiding ook met zoveel kinderen om je heen waarmee je heerlijk kunt spelen.
    Het aftellen vanaf 100 is nu begonnen (vaak gaat het terugtellen sneller),al 2 daagjes eraf.
    Ook jouw Pappa kan nu gaan aftellen tot 9Juni ,vanaf morgen nog 40 dagen, dan komt voor hem ook de grote dag van de AlpeD'Hu(Z)ez.. Voor alletwee vanuit Ospel 'ZET HEM OP !
    Ferry voor morgen de 26e nog een fijne verjaardag samen met je gezinnetje.

Ook wij Bertie en Berke wensen jou Janske de laatste 100 dagen het beste en dat ze snel voorbij gaan zonder veel tegenslag. WIJ duimen van harte hiervoor,en tellen in gedachte met je mee.

Heel veel groetjes en Knussen van ons allen uit Ospel.

• 25 April 2011 - 20:04

Fam Van Noort:

Hoi Janske, wat een goede verhalen weer. Succes met aftellen. Oh ja, wil je papa nog feliciteren van ons !!

• 26 April 2011 - 06:41

Gefeliciteerd, Ferry!

• 26 April 2011 - 07:23

Lambert En Tineke:

Hallo Janske!

Wat een heerlijke zomerse dagen waren dat toch hé! En jij hebt geweldig je best gedaan om iets feestelijks te maken van al deze bijzondere dagen. Zonde hoor, dat Dexadraakje zich er steeds zo tussen wringt. Hij was deze keer weer héél brutaal en lastig hé. Gelukkig blijft hij nu even weg! Ondertussen heb jij weer een paar dagen weg kunnen strepen van je 100 dagen-kalender! We hopen dat de komende periode zo soepeltjes mogelijk verloopt zodat je een héle dikke streep door je kalender kunt krassen!!! Wat zál iedereen en jíj vooral dat een feestelijk moment vinden!!!!!!!!
    Wij duimen voor jou, voor je papa en mama en voor je zusjes natuurlijk.

Lieve groetjes van ons uit Hilversum

• 26 April 2011 - 07:48

DORRY:

MAAR WAT EEN WEERTJE ZEG DAT GEEFT ENERGIE.
    IK HOOP DAT IEDER KIND EN GROOT MENS EEN LEUKE PASEN HEEFT GEHAD .
    WIJ WEL OP EEN KLEINIGHEIDJE NA.
    IK KIJK MET PASEN NAAR BUITEN HET WAS 5UUR EN ZIE EEN PAAR LANGE OREN EN EEN MOOI VACHTJE SPRINGEN HET WAS DE ZELFDE HAAS DIE IK OP HET BELSLIJNTJE GEHOLPEN HAD.
    WANT HIJ HAD NOG EEN VERBAND OM ZIJN HAZENPOOT PERSOONLIJK DOOR MIJ GEDAAN.KLUNZIG DUS
    HIJ STAK ZIJN POOT OP EN IK MIJN HAND ,EN TOEN JA TOEN VIEL HIJ LANG UIT ,NOG NET NIET IN DE VIJVER.
    IK REN NAAR HEM TOE NAM ZIJN BLOEDDRUK OP EN ZIJN HARTSLAG VEEL TE HOOG .
    IK ZETTEN DE HAAS IN EEN STOEL MET ZIJN POOTJES IN DE VIJVER GING GAUW WAT WORTELSAP Halen en een bospeensalade en stelde hem gerust,ik zei nu gaat u even rusten en dan komt alles goed NONDE KNOL NOU HAD IK OOK NOG OP DE CAPS LOCK GEDRUKT OMDAT IK HET WEER ALLEMAAL BELEEFDE.
    EN WETEN JULLIE WAT ER GEBEURDE HIJ VIEL IN SLAAP.
    IK RIEP COR EN ZEI DADELIJK KOMEN SEM EN SAMIJN WAT NU.
    COR HAD EEN PLAN HIJ ZOU WAT WATER OVER ZIJN OREN LATEN LOPEN ,MAAR PAKT DE HELE HAAS EN PASTE DE SCHRIK THERAPIE TOE DAT IS EN WAS KOPJE ONDER HOUDEN TOT HIJ NIET NEER KoN .BIJNA STIKKEN DUS.
    DAT WERKTE IK HEB NOG NOOIT EEN HAAS ZO VLUG BIJ ZIEN KOMEN, MAAR DIT WAS OOK MIJN EERSTE KEER DAT IK DIE THERAPIE ZAG bij een paashaas.
    DE HAAS SLINGERDE ZIJN EIEREN OP ZIJN RUG EN VERTROK
    HIJ GILDE BEDANKT EN RIEP DIT OVERKOPMT MIJ NOOIT MEER.
    cor riep nog zal ik een stukje meespringen?MAAR DE HAAS WAS AL ZO VER DAT HIJ HET NIET MEER HOORDE.
    TOEN HOORDE IK KINDERSTEMMEN ,SAMIJN EN SEM.
    MAAR DE HAAS WAS DOOR DIT VOORVAL VERGETEN ZIJN EIEREN TE LOSSEN.
    DUS MOEST MIJN KALE HAAS GAUW RONDSPRINGEN EN VERSTOPPeN .
    MAAR HET WAS EEN HELE FIJNE VREDIGE PASEN BIJ ONS HOOR KEI FIJN , EN BIJ JULLIE OOK DAT WEET IK ZEKER ,WANT JIJ BENT ZO GOED ALS DEXA VRIJ JANSKE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY
    WEER DE CAPS LOCK

• 26 April 2011 - 08:35

Oma Hanny En Frans:

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Ferry!!!
    Dat loopt nu aardig richting 40!!!!!!
    Nog een fijne dag.

• 26 April 2011 - 08:57

Marleen:

He Super Janske !

Ik heb even de tijd genomen om alle verhalen te lezen want ik liep een beetje achter. Ik heb veel leuke dingen gelezen, maar ook veel minder leuke dingen. Nog 100 keer chemo thuis, het aftellen is begonnen, en fijn dat je dat zo duidelijk is gemaakt met de stikkers. Dat het velletje maar heel snel vol zit en in de tussentijd hopen we op heel veel goede dagen kralen. Zet hem op!

groetjes Marleen

• 26 April 2011 - 10:52

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Ferry, Hiep hiep hoera, Gefeliciteerd.
    Maak er nog een leuke dag van met z'n allen.

Janske, heb je papa's verjaardagsfeestje gister uitbundig mee kunnen vieren of zat het draakje nog in de weg.
    Het zal wel gezellig geweest zijn, de Bekse-feestjes kennende.
    Ben je nu weer naar school of hebben jullie nu al vakantie, of de volgende 2 weken.
    Het is overal zo verschillend dat ik het niet meer weet.
    Veel plezier nog vandaag.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx

• 26 April 2011 - 13:58

Willeke:

Hallo Super familie,

Ferry hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. Laat je maar lekker verwennen door jou eigen megjes!!! En drink er maar een goede borrel op!! Geniet er van.
    Hoe is het met fietsen kom je nog een keer naar Limburg toe?? Na 8 mei staat de koffie klaar, want we gaan op vakantie, en dan zijn we weer thuis, Is jammer als je wilt komen en we zijn er niet.

En kei fijn dat het aftellen is begonnen Janske, dat wordt plakken.
    Hou jullie goed en tot snel Houdoe!!

Groetjes Willeke en de rest van de familie!!

• 26 April 2011 - 14:37

Asmara:

Lieve AllemaalJullie hebben weer een goed weekend gehad met heeeeeeeel veel feestjes.
    Eerst de verjaardag van Bart. Tweede paasdag de verjaardag van papa.
    Leuke dagen om van te genieten.

Ferry gefeliciteerd met je verjaardag.

Veel liefs en tot later.

• 26 April 2011 - 20:31

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Ferry hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Janske wat kan jij goed paaseieren schilderen ondanks de dexa, super knap van je.
    En dan ook nog zo'n mooie foto's van jou terwijl je boot aan het poetsen bent, je mag hier ook wel een keer komen poetsen, ha, ha, want dat gaat je goed af.
    Janske hou vol, op naar 2 augustus,

heel veel groetjes van de Fam.vrienten