Zomerkoninkje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Zomerkoninkje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Zomerkoninkje

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

23 April 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen ben ik op dezelfde voet verder gegaan. Pijn, verdriet en niet weten waar ik met mezelf naar toe moest. Gelukkig stonden er vandaag heel wat activiteiten op het programma en dat brengt je dan vanzelf weer op andere gedachten.
We hebben de afgelopen dagen wat aandacht besteed aan het nieuwe zwemparadijs. Omdat Mickey en Donald, onze konijnen, nu zo gewend zijn aan hun ren, vonden we het zonde om het zwembad hier weer in te zetten. Omdat veiligheid toch voorop staat is er een nieuwe afzetting in de tuin gemaakt en daar staat het grote zwembad nu in. Vanmorgen wilden we dan ook alle drie onze bikini al aan. Omdat vanmorgen de lucht nog koud was, zijn we eerst begonnen met paaseieren schilderen, want dat moest ook nog gebeuren en daar hadden we niet veel tijd meer voor. Het is tenslotte morgen al Pasen.
We hebben weer in de tuin gewerkt en daarna was het alweer tijd om te gaan eten. Ik wilde niets eten tot het moment dat ik hoorde dat mama aardbeien had. Tja, die zijn toch wel heel erg lekker. Het deed me ook weer denken aan de vakantie van vorig jaar, toen we naar Aardbeienland zijn geweest. Mama heeft dan ook niet veel tijd gehad om zelf te eten, want telkens als mijn bordje leeg was, wilde ik nog meer aardbeien. Natuurlijk heb ik wel netjes gedeeld met mijn zusjes. Ik leefde weer helemaal op van de aardbeien.
Na mijn middagdutje was er nog meer activiteit in de tuin. De familie Prinsen kwam de boot poetsen, want zij gaan morgen naar Friesland. Dan kan de boot weer het water in. Bart en Sietske waren er ook bij en toen konden we ook in het grote zwembad. Ook zijn we nog even bij de buren in het grote zwembad geweest. Ik heb ook nog meegeholpen met de boot poetsen en soms was ik wel wat kortaf, maar in het algemeen ben ik de dag goed doorgekomen.
Toen de rust weer was teruggekeerd, kwam de onrust bij mij weer boven. Ik had weer allemaal pijntjes en wilde niets eten. Gelukkig had mama nog wat aardbeien bewaard, dus daar heb ik er nog een paar van opgegeten. Niet veel, maar iets is beter dan niets.
Natuurlijk moesten we na zo’n drukke dag in bad, maar als ik ergens een hekel aan heb tijdens de Dexa, dan is het wel douchen of in bad. Ik moest er toch aan geloven, ondanks dat ik het onder luid protest heb gedaan. Na de medicijnen mocht ik gelukkig weer naar bed, want ik was toch wel heel erg moe. Slapen kon ik nog niet, want ik had oorpijn en nog wat last van andere kwaaltjes. Nadat hier de nodige maatregelen tegen getroffen waren kon ik eindelijk gaan slapen en hoop ik morgen toch leuk mee te kunnen doen met de paasactiviteiten.

Bij deze wil ik dan ook iedereen, ook namens papa, mama, Lieke en Meike, een vrolijk Pasen toewensen.

Groetjes Janske

• 23 April 2011 - 21:27

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat erg dat die vervelende draak weer zo vervelend doet.
    Gelukkig bedenken papa en mama vanalles om jou af te leiden.
    Ik heb begrepen dat aardbeien wonderen kunnen verrichten bij jou. Nou dat treft, want die heb ik voor jou ook in huis. Vanavond durf ik er geen een op te eten, want ik wil voor morgen een reserve-voorraad hebben.

Die auditie voor de rol van ma Flodder is zeer geslaagd. Wie weet wat de toekomst gaat brengen? Er is per slot van rekening al een boekje en een cd van jou gemaakt, dus wie weet?

Ik hoop voor morgen dat het een betere dag voor je wordt.
    Neem je voor ons ook zo'n mooi geverfd ei mee?
    Tot morgen!

Liefs en dikke knuffel!

• 24 April 2011 - 07:12

DORRY:

HOI JANSKE FAM EN ALLE MENSEN.
    ALLEREERST GOEDE MORGEN KLIERKOP IK GROET JOU MAAR WANT JIJ HEBT GEEN MANIEREN DEXA.
    IK HAD NOG WEL GEFIKT OF JIJ WILDEN OPHOUDEN MET KLIEREN, MAAR BEKIJK HET MAAR NOG MAAR EEN PAAR DAGEN EN DAN HOEPEL JIJ WEER OP.
    JANSKE DIE EIEREN ZITTEN GOED IN DE VERF HUMMEL,EN DIE FLODDERFOTO IS MOOI.
    DUS NU EET JIJ VAN DIE RODE VITAMIENEN BOMMEN DAT IS GOEDEN LEKKER ,MAAR IK KREEG ER GALBULTEN VAN EN DAT VOND IK ZO ZIELIG VOOR MIJ .
    IK HOOP DAT HET VANDAAG ALLEMAAL WAT BETER GAAT MEISJE .
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 24 April 2011 - 08:01

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag paashaasjes!

Jullie zijn kanjers en we buigen weer diep; even naar het ziekenhuis, even nog de dexa en even de medicijnen.....
    Jammer dat Dexa zo vervelend is, wij duimen!

Zet 'm op!

• 24 April 2011 - 11:06

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat goed dat jij de vitamientjes hebt ondekt.
    Aardbeien zijn ook erg lekker en zien er mooi uit. Dubbel op dus.
    Ik hoop voor jou dat er voor deze laatste dagen dexa nog genoeg zomerkoninkjes in voorraad zijn zodat jij lekker kunt smullen en toch een en ander binnen krijgt.

Geniet verder van het heerlijke weer en Ferry, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Dit wordt vast en zeker een buitenfeestje!

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 24 April 2011 - 13:34

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Ik vind dat je het prima doet hoor meis.
    Als je iedereen kunt helpen, de tuin, het zwemparadijs opbouwen en mee de boot poetsen, dan mag je op het eind van de dag best even tegensputteren.
    Ten slotte is het dexa die zo vervelend doet en niet jij.
    Aardbeien zijn wel heel lekker, ik heb ook een schaal staan en ik kan er ook niet van af blijven.
    vandaag laatste dexadag, dus ik hoop dat het vandaag maar vooral morgen een stuk beter gaat.
    Toch hoop ik dat je kunt genieten van deze prachtige zonnige dag.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxx