Bart's feestje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Bart's feestje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Bart's feestje

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

22 April 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Laat ik eerst maar eens met het goede nieuws beginnen, want ik heb genoeg redenen om te klagen over afgelopen twee dagen. Vandaag had ik gelukkig wat afleiding, want mijn grote en gekke neef Bart vierde vandaag zijn verjaardag. Hij is afgelopen dinsdag 13 jaar geworden. Met recht mag ik dan ook zeggen, mijn grote neef. Ook op deze manier wil ik hem nogmaals feliciteren met zijn verjaardag. Helaas was ik vandaag zeker niet op mijn best, maar ik was toch wel blij dat ik er bij ben geweest. Voor mij was het vooral een feest van hangen bij papa of mama op schoot, op de bank liggen, in bed liggen en me niet fit voelen. Gelukkig had ik toch zo mijn momenten en op die momenten heb ik toch nog af en toe mee kunnen spelen. Het was weer een heel gezellig feest, alleen dachten mijn medicijnen daar af en toe anders over.
Helaas denken mijn medicijnen de laatste twee dagen wel vaker anders dan dat ik graag zou willen. Het Dexa draakje is weer eens ouderwets groot, of misschien moet ik gewoon zeggen dat hij zeer dominant aanwezig is. En met dat laatste overdrijf ik geen woord.
Het begon gisteren al met opstaan. Het was heel lastig om mijn bed uit te komen, ik had heel veel pijn op verschillende plaatsen en mijn humeur was terug gezakt tot onder het vriespunt. Dat was nog niet alles, want voor mij voelde het buiten ook of de temperatuur was teruggezakt tot onder het vriespunt. Ik zag iedereen in zomerse kleren lopen, maar ik hield buiten mijn hemd en T-shirt ook nog een vest en mijn winterjas aan. Als ik ook maar iets uitdeed had ik het koud. Het naar school gaan, ging nog redelijk goed, maar toen ik uit school kwam hadden de medicijnen echt gewonnen. Ik vertelde mama dat alle medicijnen, dus de Dexa, de bananendrank, de Chemo Kaspers, de melatonine en de poepdrank, helemaal niets leuk vonden op school. Gelukkig wist ik mama ook nog te vertellen dat ik, Janske, de school wel heel leuk vind.
’s Middags lonkte het goede weer mij toch naar buiten en ik heb zowaar nog even in mijn bikini rondgelopen en heel even met water gespeeld. Natuurlijk niet te lang, want ik had het koud. Tijdens het slapen, zowel ’s middags als ’s nachts, moet ik weer de veiligheid van papa of mama hebben, want anders lukt het me echt niet om te gaan slapen. Over het eten zullen we het ook maar niet hebben, maar gelukkig zijn er nog altijd de stroopwafels.
Vanmorgen was het naar school gaan echt een probleem. Ik had dit al aangegeven, maar ik ging het toch proberen. Eenmaal in de klas aangekomen trok ik het echt niet meer. Dikke tranen en ik kon papa maar niet los laten. Ik wilde echt met hem mee naar huis. Papa en de juffrouw probeerden van alles, maar tevergeefs. Uiteindelijk heeft de juffrouw mij op schoot genomen en is papa toch gegaan, ondanks dat ik nog heel hard aan het huilen was. Dan is het helemaal geweldig dat ik zo’n lieve juf heb en zo’n lieve klasgenootjes, want na even hard gehuild te hebben, heb ik daarna toch gewoon met de les meegedaan. Zeker niet zoals Janske dat doet zonder de Dexa, maar toch. Toen ik uit school kwam verscheen er zelfs even een lach op mijn gezicht.
De rest van de dag kennen jullie. Alles duurt lang, ik heb pijn aan mijn billen, mijn buik, mijn handen, mijn voeten en mijn oren. Al met al heel vervelend en daar word ik natuurlijk ook niet vrolijk van. Ik slaap en speel inmiddels met sokken over mijn handen, zodat ik niet aan mijn velletjes ga pulken of aan mijn nagels ga bijten. Toen ik ging slapen, moest papa bij me blijven tot ik sliep. Het is dus geen lolletje zo met de paasdagen en papa’s verjaardag voor de deur, maar toch. Ik houd me maar vast aan de gedachte dat ik na deze Dexa periode er nog maar vier heb te gaan.

Groetjes Janske

• 22 April 2011 - 22:35

H & H & I:

Hoi SUPER Janske.

Je doet het harstikke goed hoor meid !!!
    Dat die draak weer eens flink te keer gaat kun jij ook niks aan doen. En wij vinden het heel erg knap dat je hem dan toch overwint en even mee gaat spelen.
    Zet hem op met zijn allen..............hierna nog 4 te gaan.

Het was idd weer reuze gezellig op de verjaardag van Bart.
    Een half uurtje nadat tante Hariette en Imke thuis waren is er een mooi merrieveulen geboren.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariette en Imke XXX

• 23 April 2011 - 06:20

DORRY:

HOI JANSKE FAM EN LICHTJES.
    WAT EEN ROTKLIER,MAAR NODIG HEB JIJ HEM.
    IK DENK JANSKE HOE MEER LAST JIJ VAN DEXA HEBT ,HOE BETER ZIJN MEDICIJN WERKT.
    BART JIJ BENT NU EEN TIENER NOG HARTELIJK GEFELICEERD JONGEN.
    EN EEN MEISJES PAARD GEBOREN IS OOK EEN GELUKWENS WAARD HARTELIJK GEFELICITEERD FAM HAK, SORRY IK WEET HET MERK VAN DE PAARDEN NIET MEER ,MAAR WEL IETS MET HAK.
    EEN FIJNE DAG EEN DIKKE VETTEHIFIVE LOWFIVE DORRY

• 23 April 2011 - 11:29

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat een vervelende klier toch weer die dexadraak.
    En zeker met dat mooie weer en die verjaardagen kun je hem eigenlijk niet gebruiken.
    Maar mischien heeft hij morgen al zijn energie al opgebruikt en kun jij gewoon papa's verjaardag vieren.
    Ik zal voor je duimen.

Ferry, alvast van harte proficiat.

Bart jij ook nog gefeliciteerd, nu een echte tiener.

Fam vd Berg, proficiat met jullie merrieveulen.

Iedereen hele fijne gezellige en zonnige paasdagen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxx

• 23 April 2011 - 14:09

DORRY:

HOI JANSKE.
    IK MOET EVEN IETS RECHTZETTEN DAT MAG WEL VAN JOU HE 'HUMMEL.
    IK WEET HET RAS VAN DE PAARDEN.
    DAT ZIJN HAFLINGERS EN GEEN HAK.
    IMKE WAT LIJKT MIJ DAT GEWELDIG EEN VEULENTJE HOE NOEM JE HAAR???????????????
    FERRIE IK WOU JOU OOK NOG GELUK WENSEN, HET NIEUWE LEVENSJAAR IS GOED HOOR JONGEN.
    EN DAN NOG IETS FERRIE GEBRUIK JIJ HAARGROEIMIDDEL?
    JIJ KUNT AL BIJNA WEER EEN STAARTJE.
    MAAR ALS JIJ DE BERG OPGAAT SCHEER ZE DAN MAAR WEER AF DAT HELPT MINDER GEWICHT DUS EEN SOEPELERE FIETSER.
    EEN KEI FIJNE FEESTDAG MORGEN DORRY

• 23 April 2011 - 20:33

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Bart en wij ook vinden dat mede dankzij jou aanwezigheid Bart een Super feestje heeft gehad.
    We konden zien dat je veel ongemakken had maar jou wilskracht is altijd nog groter!
    Je kwam mij een paar keer helpen en dat vind ik altijd heel erg fijn.
    Ook vandaag kwam je mij helpen met poetsen van de boot en ik moet zeggen; hij blinkt als een spiegel.
    Nog een paar daagjes en dan is die vervelende draak de deur weer uit, ZET HEM OP!
    Ondanks de vervelende draak een fijne 1e paasdag morgen en tot maandag!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

tante Angela

• 24 April 2011 - 18:38

Sanne:

Bart gefeliciteerd met je 13e verjaardag!!!
    Fijn dat het aanwezig zijn op de verjaardag van je grote neef wel fijn was.
    Maar hopen dat die zeer dominante draak je snel met rust gaat laten.
    Hou vol super Janske en familie!!
    Groetjes de fam. Vrienten