125% - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu 125% - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

125%

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

07 April 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Mijn excuses dat ik gisteren geen bericht heb geplaatst, terwijl ik wel naar het ziekenhuis ben geweest. De reden dat ik geen bericht heb geplaatst is dat ik met gisterenavond heel ellendig voelde. Ik had met de dokter goede afspraken gemaakt over het in mijn eigen bed slapen. Vol goede moed ging ik dan ook naar bed. Met papa en mama heb ik de afspraken ook nog eens doorgenomen. Het gaat nu zo goed met me dat ik ook best in mijn eigen bed kan slapen. Als ik dan toch uit mijn bed kom, dan moeten papa en mama dit gewoon nog een keer tegen mij vertellen en mij terug in mijn eigen bed leggen.
En dan gaat het dus mis. Lig ik lekker in mijn eigen bed. Voor de rust was ik op de speelkamer gaan liggen, word ik toch ineens wakker. Ik had verschrikkelijke oorpijn. Eerst kwam papa bij mij om mij te troosten en ik heb weer geprobeerd om verder te slapen, maar een half uurtje later moest ik weer ontzettend huilen van de oorpijn. Gelukkig hadden we nog oordruppels en deze heb ik toen gekregen. Weer heb ik geprobeerd om te gaan slapen, maar wederom zonder succes. Tja, dan wordt het allemaal wat lastiger. Ik had geen koorts, maar kreeg tegen de pijn toch een pilletje in mijn billen. Zelfs dat werkte niet en papa is nog een tijdje bij mij komen liggen. Uiteindelijk ben ik verhuisd naar het bed van papa en mama en uiteindelijk ben ik daar dan toch in slaap gevallen. Ik ben vannacht nog wel een paar keer wakker geworden van de buikpijn.
Vanmorgen ging het opstaan dan ook zeer moeizaam. Ik was als laatste uit bed en heb me aan laten kleden. Normaal kleed ik mezelf helemaal aan. Aan de ontbijttafel ging het wel weer redelijk en heb ik twee boterhammen opgegeten, maar toen ik nog wat extra drinken wilde pakken, zag ik daar toch maar van af. Ik had weer last van buikpijn. Ik ben wel naar school gegaan, maar ook dat ging niet van harte. Ik heb zelf niet gelopen en heb als een klein aapje om papa’s nek gehangen. Van papa’s nek ben ik naar de juffrouw geslingerd en ben aan haar nek verder gaan hangen. Nu hebben we de afspraak gemaakt dat de juffrouw belt als het echt niet gaat en dat stelt me dan wel weer gerust.
Zo, nu ga ik beginnen met het verhaal wat ik gisteren wilde schrijven en dat was een stuk positiever. Gisteren mocht ik me namelijk weer melden in het Eindhoven ziekenhuis. Helaas waren de CliniClowns nog steeds ziek. Gelukkig hadden Leanne, Lieke en Meike een hele mooie tekening voor de CliniClowns gemaakt, zodat ze weer vlug beter worden. Mijn tekening was nog niet af, dus die neem ik volgende week mee. Het grappige was dat Gigi het ook heel jammer vond dat ze mij zo lang niet had gezien. Daarom had ze een kaart voor mij gestuurd met een hele lieve tekst erop. Het is dan toch wel weer heel toevallig dat we er allebei hetzelfde over denken.
Ook de speelkamer stond helemaal overhoop, of eigenlijk juist niet. De speelkamer kreeg deze week een grote schoonmaakbeurt, dus hij was helemaal leeg. Ze waren net begonnen om de eerste spulletjes weer in de speelkamer te zetten, dus daar heb ik mee gespeeld. Ik heb Yahtzee gespeeld. Ik mocht dobbelen en papa schreef de punten op. Ik had heel veel punten en heb zelfs 1 keer Yahtzee gegooid.
Ondertussen waren de Chemo’s op de afdeling aangekomen. Mijn bloedbeeld was echter zo goed, dat na overleg werd besloten dat ik nog meer Chemo Kaspers zou gaan krijgen. Er was 100% besteld, maar mijn bloedbeeld liet zien dat ik nog best iets meer aan kan. Er werd dus 125% besteld en daar moesten we weer op wachten. We zijn onder in het restaurant gaan eten en hebben in de Kiosk nog even de ‘Frits’ gekocht. In de ‘Frits’ stond namelijk een stukje over het CD/boekje ‘Super Janske’. Het is echt heel leuk dat daar aandacht aan is besteed.
Op de afdeling teruggekomen zijn we nog wat gaan spelen en toen de Chemo Kaspers waren aangekomen, was het zo gepiept. Er was ook nog een andere dokter bij en dat was dokter Lieke. Dat vond ik wel erg grappig. Dokter Natasja heeft me onderzocht, goedgekeurd, het lijntje aangeprikt, de Chemo Kaspers gegeven, het lijntje er weer uit gehaald en een pleister geplakt. Daarna mochten we naar huis en van het lekkere weer gaan genieten. Hoe het verder is verlopen, dat hebben jullie al gelezen.

Groetjes Janske

• 07 April 2011 - 07:38

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Dat je bloedwaardes zo super goed zijn is natuurlijk heel erg fijn !!
    Dat ze je lijfje dan weer meteen met 125% chemo gaan belasten zal misschien ook wel de oorzaak van de buikpijn kunnen zijn ? Jouw lichaampje moet dat toch ook maar weer verwerken.

Hopelijk voel je je de rest van de dag beter dan vannacht en maak je nog veel plezier.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 07 April 2011 - 07:53

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat raar dat je meer kunt krijgen dan 100 %.
    Je kunt je eigen toch ook niet meer dan voor de 100 % inzetten.
    Maar ze verwachten wel dat je voor 125 % verwerkt.

Het zal toch wel het beste zijn anders hadden de dokters en je vader dat wel niet goed gevonden.
    Nu dan maar weer voor de volle 100 % plezier.
    Het weer werkt wel mee vandaag (#)

Groetjes uit Leende

• 07 April 2011 - 08:12

Tante Angela:

Hoi Janske,

Hopelijk zit je nu nog op school en gaat het weer wat beter met je en zoals hierboven al beschreven; het valt natuurlijk niet mee voor jouw lijfje om 125% chemo te verwerken.
    Heel veel kracht en sterkte daarmee.
    Wat leuk dat het cd/boekje in de Frits stond. (daar wisten wij niks van..)

Het is weer lekker weer vandaag dus hopelijk kun je daar vandaag nog van genieten.

groetjes tante Angela

• 07 April 2011 - 08:54

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Nou, nou, ze vragen nogal wat van dat kleine lijfje van jou.
    Geen wonder dat dat nu even tegen-sputterd.
    Wel knap van je dat je toch naar school bent gegaan.
    Hopelijk gaat dat goed en voel je je al een stuk beter.
    Ga je vanmiddag lekker even slapen en dan spelen in het zonnetje.
    En dan komt alles vast weer goed.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxx

• 07 April 2011 - 09:41

DORRY:

HOI JANSKE FAM. EN ALLE MENSEN.
    125PROCENT DAT IS EEN HELE BOEL MAAR HET WIL WEL ZEGGEN DAT JIJ HET KUNT VERDRAGEN, ANDERS GAVEN ZE NIET ZO VEEL HUMMEL.
    MAAR JOU LIJFJE ZAL NOG WEL MOETEN WENNEN AAN DEZE DOSERING DENKT DEZE DOKTER, MAAR WEL EEN HEEL GOED BERICHT VIND IK.
    IK HAD OOK GEFIKT VOOR JOU BLOEDWAARDES ,DUS IK DENK DAT HET VRUCHTEN AFWERPT HOPELIJK.
    EN DAT JIJ NAAR SCHOOL GING IS OOK KEI GOED VAN JOU MEISJE.
    EN DAT JIJ BIJ PAPA EN MAMA IN BED WIL SNAP IK WEL OOK AL KRIJGEN JOU OUDERS WEINIG RUST.
    MAAR ALS EEN KIND NIET LEKKER IS WIL DAT KIND VEILIGHEID, EN VEILIGHEID BIEDEN JOU OUDERS JOU HET MEEST DUS JOKE EN FERRIE JULLIE ZIJN VEILIGE MENSEN MET EEN GEBREK AAN SLAAP EN RUSTMAAR WEL VEILIG.
    DIT GAAT OOK WEER OV ER HOOR.
    NOU HUMMEL HET BESTE EEN KNOER DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY.

• 07 April 2011 - 10:56

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat een vreemd verhaal van die 125%.Ik begrijp er helemaal niets van, maar dat kunnen we denk ik ook maar beter aan de artsen overlaten.
    Een ding: het gaat kennelijk heel erg goed met je en dat is fijn om te horen.
    Frustrerend is wel dat ze je onmiddellijk afstraffen en je weer ziek maken. Maar dat hoort nu eenmaal bij het behandelingsproces. (of begrijp ik het helemáál niet)
    Lieverd, nog een paar maandjes. ( o, wat klinkt dit nu lang!)
    Hopelijk gaan de buikpijn en oorpijn vlug over en kun je van het mooie weer gaan genieten.

Grote, dikke, vette knuffel van ons

• 07 April 2011 - 15:22

Judith, Ron, Wout, ?:

Lieve Janske,

Jeetje, ze zijn daar ook niet snel tevreden, kun je de 100%, dan toch maar weer een scheppie erbij! Gelukkig weten zij waar ze mee bezig zijn en jullie ook!

Dat in bed slapen is moeilijk, hè? Kijk, nu zegt de dokter wel dat je dat moet kunnen maar voordat papa en mama weerstand kunnen bieden aan van alles en nog wat en kunnen vertrouwen op dat je het kunt en dus dat zij mogen "bepalen" dat zal vast nog even duren en is vast ook voor hen heel moeilijk! Wij duimen voor jullie!

Zet 'm op!

• 07 April 2011 - 18:51

Inge :

Hoi Hoi,

afgelopen zondag heb ik een cursus gehad bij Leny van Eersel. Bij jullie in het dorp.
    Ik zag daar een foto aan de muur hangen van een baby met een flinke bos haar en dat had ik nog maar een keer eerder gezien en dat was tijdens jouw middag van de cd/boek presentatie.
    Kort had ik toen met de moeder gespoken over haar kleine en natuurlijk de bos haar.
    Nu blijkt dat het dezelfde baby is en Leny kent jullie ook. Die kleine was hun kleinkind.
    Wat is de wereld toch klein, helemaal in zo'n dorp.

Nou meisje ontvang de warmte en het licht van de zon of van iedereen om je heen.
    knufje Inge.

• 07 April 2011 - 21:09

Janny:

Ha Super Janske en Familie,

Wat vervelend van de oorpijn en de buikpijn, erg lastig dat je dan niet in je eigen bed kunt slapen.
    Wel erg goed van je dat je toch naar school gegaan bent. Super.
    Dat je bloedwaardes zo goed zijn is erg fijn, hopelijk kan je vanavond lekker slapen en morgen weer genieten van het mooie weer.

Heel veel groetjes van de familie Vrienten.

• 08 April 2011 - 07:13

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM. EN DE REST.
    HOE IS HET MET JOU OORPIJN ?EN BUIKPIJN?
    ZIT JE NOG OP 125 PROCENT?
    ALWEER VRIJDAG BIJNA WEEKEND.
    MAAR VOOR MIJ LIJKT HET IEDERE DAG WEEKEND NU WE IN DE VUT ZIJN .
    HET IS ERG FIJN OM MIJN COR THUIS TE HEBBEN, EN NIET MEER OM 5.30 UIT BED TE STAPPEN.
    EN NU IS HET MOOIE WEER OP KOMST EN SOMS AL AANWEZIG DAT IS GENIETEN HOOR.
    NU MEISJE IK HOOP DAT ALLES MEE ZIT .
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 08 April 2011 - 20:00

Nikki En Jannie:

Hee Janske,

Het valt ook niet altijd mee om in je eigen bed te slapen.
    Bij papa en mama slapen is een goed medicijn en gevoel dat je dan hebt.
    In het ziekenhuis weer goed je best gedaan.
    Nu op naar een lekker zonnig en speel weekend.

groetjes van ons

• 08 April 2011 - 20:44

Annick:

Lieve Super Janske,

Ik ben natuurlijk wel benieuwd hoe dat gaat met die 125%. Maar ik denk dan maar, geen nieuws is goed nieuws.
    Grappig dat dokter Lieke erbij was, want dat is dan weer een vriendin van mij! Wat is het toch een kleine wereld Maar ik weet zeker dat ze goed voor je gezorgd heeft.
    Nu lekker van het weekend genieten. Volgens mij wordt het mooi weer dus hopelijk kun je lekker buiten spelen!

• 09 April 2011 - 06:14

DORRY:

HOI HUMMEL EN FAM. EN DE REST.
    NOG ALLES REDELIJK MEISJE?
    NOG PLANNEN VOOR HET WEEKEND?
    GROEIEN JULLIE TUINSPULLEN GOED ?.ET DIT GEWELDIG WEER?
    BIJ ONS WEL MAAR DE VERKEERDE SOORT WAT JE WEER OM MOET SCHOFFELEN MAAR ZO BLIJF JE WEL BEZIG
    EEN FIJN WEEKEND EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 10 April 2011 - 07:20

DORRY:

HOI HUMMEL FAM.EN DE REST.
    WEER DE ZON DAT IS FIJN .
    \MAAR HOE ZOU HET MET JOU GAAN EN MET JOU ZUSJES?????????????????
    HOPELIJK BEN JIJ NOG OP DE BEEN NU ER 125 PROCENT BINNEN KOMT?
    LIEKE IS AL JARIG GEWEEST DACHT IK LIEKE HARTELIJK GEFELICITEERD EN EEN FIJN NIEUW LEVENSJAAR KANJER ZUSJE.
    NU GA IK ER EEN PUNT ACHTER TYPEN..
    EEN DIKKE VETTE FIJNE ZONDAG HIFIVE LOWFIVE DORRY