Super Mario - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Super Mario - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Super Mario

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

29 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag een keer op dinsdag naar Nijmegen. Ach, het is weer een keer wat anders, al merk je daar weinig van. In het ziekenhuis is het op dinsdag nagenoeg hetzelfde als op woensdag. Vandaag was alleen het grote verschil dat ik zo’n beetje alle oncologen in de gang ben tegengekomen. Wel gezellig hoor. Ik heb me van mijn beste kant laten zien en heb vooral laten zien hoeveel energie dat ik inmiddels heb. Ik heb daar dan ook op iedereen een positieve indruk achtergelaten. Ik kreeg regelmatig een aai over mijn bol. Of dat was omdat ze er inmiddels makkelijker bij kunnen weet ik niet. Ze kunnen er namelijk makkelijker bij, omdat ik inmiddels toch wel iets aan het groeien ben. Ik ben al ruim 97 centimeter. Nog even en dan kunnen we het 1 meter Janske feest vieren.
Het deed me ook wel goed om mijn eigen rode draad oncoloog weer eens te zien. Dokter Maroeska vond het ook fijn dat ze mij weer zag en ze was vooral blij dat ze kon zien dat het zo goed met me gaat. Natuurlijk was er heel veel te bespreken, dus het was een best wel lange Poli. Er is uitvoerig besproken hoe het nu met me gaat en de dokter is heel tevreden. Even terugkijkend vanaf de koortspiek met carnaval. Mijn afweer heeft daar goed op gereageerd, waardoor ik de koorts vlug onder controle kreeg. Logisch gevolg was dat mijn afweer wel wat moe was geworden en ik een week later in een dip terecht kwam. Omdat mijn beenmerg alweer zo sterk is, lukte het me om vorige week een hoog aantal witte bloedlichaampjes te hebben en deze week waren ze weer hoger. Dit ondanks de verhoogde dosering chemo. Dit alles stemde dokter Maroeska zeer tevreden. Zo tevreden dat de chemo maar weer eens wordt opgehoogd. Nu sta ik met alles weer op de volle 100% en het zal de dokter niet verbazen als ik in de volgende periodes zelfs meer dan 100% ga krijgen. Ter compensatie, zullen we dat dan maar noemen.
Ook hebben we het nog over het verleden gehad, want ik heb jullie al eens verteld over de vele onderzoeken die er gaande zijn omtrent mijn persoontje. Dat ik en mijn papa en mama al DNA hebben afgestaan en dat ze vorige keer heel veel bloed hebben afgenomen. Nu lijkt het erop dat ze iets gevonden hebben, wat heel interessant kan zijn. Helaas kan ik hier verder nog niets over zeggen, maar op het moment dat dat mag, zal ik jullie hier zeker meer over vertellen.
Ook hebben we het vandaag al over de toekomst gehad. Over de tijd na 2 augustus. Heel voorzichtig mogen we daar al aan gaan denken en worden wij al voorbereid op wat er mij dan nog allemaal te wachten staat. Sommige dingen vielen mee, andere dingen zijn dan toch weer schrikken. Al met al is de conclusie dat we er op 2 augustus zeker nog niet zijn. Hoe zal ik het eens omschrijven? De top halen is al moeilijk, maar aan de top blijven is zeker zo moeilijk. Het is natuurlijk heel anders en vooral onzeker. Nu weten we dat ik elke dag moet kuren, bepaalde medicijnen moet krijgen, ik wekelijks naar het ziekenhuis moet en ga zo maar door. Het is toch een bepaalde vorm van structuur. Straks, na 2 augustus is er een stuk minder duidelijkheid, maar we worden wel al een beetje gewaarschuwd voor de effecten van 2 jaar chemotherapie. Al is dat bij ieder kind anders. Daarnaast is er natuurlijk de onzekerheid over het wegblijven van de leukemie.
Al met al een best wel een zware ochtend en daarom hebben wij ons daarna verwend met een heerlijke lunch aan het water. Het is en blijft toch een heel speciaal stekje waar wij zo af en toe nog eens neerstrijken. Het is de plek waar ik eind juli 2009 tegen papa en mama zei: “Wat ben ik toch een bofkont”. Weet je wat het is, nu ruim anderhalf jaar en zeer veel levenservaring later, denk ik daar nog net zo over. Ik sta nog steeds aan diezelfde oever. De zon begint weer dagelijks te schijnen, de vogeltjes beginnen te fluiten en de bloemetjes beginnen weer te bloeien. Heel voorzichtig komen de eerste blaadjes al aan de bomen en ik mag dat allemaal meemaken. Ik snuif het op en geniet er met volle teugen van.
Vandaag had ik mijn tuinbroek aan en ik had zelf een pet gepakt. Daar aan de waterkant zagen papa en mama dat ik niet alleen Super Janske ben, maar zo ook op Super Mario lijk. Ik heb gesprongen, want ik had mijn springschoenen aan en weet je wat ik hoorde? …..Pling

Groetjes Janske

• 29 Maart 2011 - 22:00

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Iedereen tevreden over jou.
    En alle medicatie weer op de volle 100%.
    Het gaat de goede kant op met Janske Beks.
    En dan komt de toekomst weer in zicht, en die is toch nog een beetje onzeker.
    Maar daar moet je nu nog niet te veel aan denken.
    Geniet van elk moment, elke zonnestraal, alles wat groeit en bloeit.
    En vooral van iedereen om je heen.
    Ik blijf zeggen en geloven,: alles komt goed lieve schat.
    En de foto's zijn absoluut prachtig.
    Een zonnestraaltje in het zonnetje, dat ben jij.
    Morgen weer veel plezier op school.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxx

• 30 Maart 2011 - 05:45

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag Janske,

Bedankt weer voor je mooie verhaal. Wat een emoties in een dag.
    Wij sniffen de lente ook maar eens extra op en genieten met je mee.
    Wat mooi dat je dit allemaal kunt zien, dat je weer op dezelfde plek mag staan en Super Mario kunt zijn. Veel zorgen van vandaag zijn morgen de zorgen van gisteren en morgen zijn de zorgen er weer voor de dag erna. Vandaag is vandaag en de weg van morgen kent niemand precies....

Zet 'm op!

• 30 Maart 2011 - 06:13

Ina:

ha die Janske,

Met een glimlach heb ik je verhaal gelezen.
    Wat fijn dat de doktoren zo tevreden zijn. Het gaat jou lukken hoor om de top van de berg te bereiken!! Ik wil je vader ook heel veel sterkte toewensen met de voorbereidingen voor de fietstocht. Het gaat hem ook lukken, dat weet ik zeker.
    Succes op school hoor meiske.
    Wat kijk je toch lekker ondeugend op de foto's! Ze zijn echt heel mooi.

groetjes van Ina

• 30 Maart 2011 - 06:52

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat fijn dat er zo'n goede berichten over jou zijn.
    En wat een leuke foto's van jou daar aan het water.
    Dat je ervan geniet straalt van dat smoeltje van je af.
    Het is wel een heel bijzondere plek voor jullie geworden.

En Janske......., niemand weet hoe zijn of haar leven er uit gaat zien.
    Natuurlijk is bij jou op dit moment het risico groter, maar pluk de dag en
    geniet zoveel mogelijk van de goede dingen die hopelijk komen gaan!
    Over een jaartje of wat weer een nieuwe foto van jou op diezelfde plaats he?
    Dat spreken we hierbij af.

Liefs en dikke knuffel

• 30 Maart 2011 - 07:05

Tante Angela:

Pling Super Mario,

Wat ben je toch een kanjer, logisch dat iedereen je over je bolletje wil aaien, je hebt een groot aaibaarheidsfactor.
    Wat een gave foto's aan de waterkant! Krijg direct zin om ook naar het water te gaan.
    Ene dat 1 meter feestje zie ik ook wel zitten, dus zet hem op!

Fijne dag!

groetjes tante Angela

• 30 Maart 2011 - 07:13

Ymke:

Hey Janske,

ik vond het een prachtig verhaal. En ik ben echt heel blij dat het op dit moment zo goed met je gaat. Hoe moeilijk dat soms ook is, capre diem! Pluk de dag. En ik zal voor je blijven duimen in de toekomst.

Die foto's van de efteling waren echt prachting. Ik vond en vind het ook een super leuk park voor jong en oud. Ik snap dat jullie daar met z'n allen zo van genoten hebben. Heel gewoon.

Ga zo door Super Janske!

Groetjes Ymke

• 30 Maart 2011 - 07:15

DORRY:

HOI FILMSTER.
    WAT EEN FOTO'S WAT EEN GRIETJE.NET SISKE DE RAT
    NATUURLIJK STRIJKT IEDEREEN JOU OVER JOU BOL, JIJ BEN OOK EEN WERELDWONDER DAT DE SCHOW KAN STELEN .
    NU DUS DE VOLLE MEP WAT MEDICIJNEN AANGAAT.
    WEL EEN HEFTIGE MORGEN, MET FIJNE UITSPRAKEN MAAR OOK MET UITSPRAKEN DIE JE HET LIEFST DIEP WEGSTOPT HUMMEL.
    MAAR JE BENT NU TOCH ECHT WEL OP DE GOEDE WEG EN JIJ MOET INDERDAAD NA 2AUG IN VORM BLIJVEN ,MAAR NIEMAND KAN JOU OF MIJ DE TOEKOMST VOORSPELLEN MEID.
    MAAR IK KAN JOU WEL ZEGGEN DAT ALLES GOEDKOMT EN DAT IK JOU BLIJ FBEKOPGELEN MET ENERGIE ,EN FIKKEN BLIJF IK OOK DOEN SCHAT.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 30 Maart 2011 - 07:53

Willeke:

Hallo Super Mario ala Janske

Wat een mooi stukje heb je weer geschreven, en als je dan die foto s ziet dan moet ik toch wel lachen, dan komt bij het liedje van de radio ophoog van Begin de dag met een dansje en een lach wie vrolijkt kijkt in demorgen lacht de hele dag!! Met zo''n mooi weer!! Lukt dat wel woh!!
    Maar zeg tegen papa de de koffie klaar staat in Swolgen, dus hij kan komen en jullie natuurlijk ook.

Zet en op en tot gauw Groetjes Willeke

• 30 Maart 2011 - 09:01

FAM SOMMERS :

hoi hoi JANSKE wat fijn dat alles weer even op
    rolletjes loopt en zeker als super mario
    maar jij ben toch de echte SUPER JANSKE
    IK WENS JE N LEVEN VOL LIEFDE
    GEEN TRANEN,GEEN ZORGEN ,GEEN PIJN
    DAT IEDERE DAG HIER OP AARDE
    VOOR JOU N CADEAUTJE MOET ZIJN

groetjes en n dukke knuffel fam sommers

• 30 Maart 2011 - 09:04

Lambert En Tineke:

Hé, die Janske!!!

Met dit verhaal heb je toch wel een "gouden"kraal verdiend hoor, aan die hele lange ketting van jou!!! Ook al geniet je van elke dag, er blijven altijd van die éxtra geluksmomenten ( en gedenkwaardige geluksplekjes ) die jij én jouw papa en mama nog lang zullen onthouden. En dan nu...... de kortst mogelijke weg naar boven graag!!! Laat je je niet te veel dwarszitten door die nare Dexa!!

Liefs uit Hilversum

• 30 Maart 2011 - 09:28

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske (alias Mario),

Wat een mooie foto's op een voor jullie zo bijzondere plek.
    Jij bent nog steeds een bofkont!
    Fijn dat iedereen tevreden is over jou en dat je zoveel energie hebt.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 30 Maart 2011 - 09:59

Krisna Reinders:

Hoi,

Fijn om te lezen dat het nu goed met je gaat! Het goede weer, de vogeltjes die fluiten, de blaadjes aan de bomen werken dan ook goed mee aan een goed gevoel!

Wat een leuke foto's weer. Je ziet er ook echt stralend en goed uit! En op de laatste foto haal je de 1 meter denk ik al wel ; ).

Geniet van het mooie weer samen!

Liefs Krisna

• 30 Maart 2011 - 14:47

Asmara:

Lieve allemaal.

Wat fijn dat iedereen tevreden is over hoe het nu met je gaat. Ik kan me die woorden nog goed herinneren dat je die zei. Wat ben ik toch een bofkont. Fijn dat jullie nog regelmatig naar de maas toegaan om bootjes te kijken. Geniet ervan.

Veel liefs en tot later.

• 30 Maart 2011 - 16:27

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Dit is en verhaal om een paar keer over te lezen en dat hebben we dan ook gedaan. Er is van alles in verwerkt en het roept vele soorten emoties op! Geweldig. Wat een schrijftalent (die papa).
    En dan die foto's, om van te smullen. Volgens mij is er geen kind dat later kan terugkijken naar zo veel foto's.
    Deze week weer de draak, hè. Spring er maar lekker boven op.
    Heel veel sterkte ermee, vooral ook voor Lieke en Meike.
    Dikke kus voor jullie alle 5.