Lieke was al een beetje jarig - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Lieke was al een beetje jarig - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Lieke was al een beetje jarig

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

28 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zo, ik ben weer helemaal op kracht gekomen, na de inspannende, maar supergave dag bij de Efteling. Nog steeds praten we bijna nergens anders over en regelmatig hoor je in huis: “Tatatatatatata, tatatatatatata, tatatatatata, tatatatata” enzovoort. Jullie kennen dat liedje vast ook allemaal van het Carnaval Festival en waarschijnlijk zit het na het lezen van dit bericht ook in jullie hoofd en ik kan jullie garanderen, daar blijft het ook wel even.
Het weer was van het weekend heerlijk en dus zijn we lekker veel buiten geweest. Lekker een beetje in de tuin werken en spelen. Echt wel fijn. Gisteren kregen we ook nog visite van Angelique, Chris en Jip. Wat een feest was dat, want ik was direct helemaal weg van Jip. Ik vond hem zo ontzettend lief, dat ik heel goed op hem heb gepast. Ik heb drinken voor hem gehaald en we hebben ook een hele poos in de zandbak gespeeld. Ook heeft hij bij mij achter in de tractor mogen zitten, zodat hij de hele tuin kon bewonderen. Jip kan namelijk nog niet zo heel lang lopen en dan is de tuin toch wel een beetje groot voor hem. Na enkele pasjes viel hij steeds op zijn bips, maar dapper krabbelde hij telkens overeind en ging weer verder. Het was super gezellig en papa en mama hebben weer gezellig kunnen bijkletsen.
Ook ome Renier kwam nog op visite. Lieke wordt op 16 april alweer 6 jaar, maar dan is ome Renier niet thuis. Hij gaat namelijk op vakantie, al kun je dit waarschijnlijk geen vakantie noemen. Hij gaat namelijk met een stel vrienden naar Marokko. Ze hebben zelf wat auto’s/busjes omgebouwd tot camper en daarmee rijden ze dan naar Marokko en daar gaan ze rondtrekken. Het wordt dus een heel avontuur.
Dat was dus de reden dat hij gisteren al op Lieke’s verjaardag kwam. Hij heeft met ons meegegeten en had ook al een cadeau voor Lieke bij. Dat was een heel leuk, maar ook moeilijk spel. Nou, daar zien wij dan wel weer een uitdaging in en dus zijn we meteen begonnen met spelen. Ook heeft ome Renier ons nog mee in bed gelegd en we zijn allemaal weer als een blok in slaap gevallen. Helaas lukt het me nog lang niet altijd om in mijn eigen bed te blijven liggen, dus ook vannacht ben ik weer verhuisd naar het bed van papa en mama.
Vanmorgen was het weer tijd om naar school te gaan. Vandaag mochten de gymschoenen wel mee en dat was maar goed ook, want op maandag hebben we altijd gym in de grote gymzaal. Op school was het allemaal heel goed gegaan, maar ik was wel heel moe toen ik thuis kwam. Na het eten dus heel vlug naar bed en ik heb heerlijk geslapen. Toen Karin mij wakker maakte om Lieke van school te gaan halen, lukte het me dan ook niet om echt wakker te worden. We gingen te voet naar school, dat wil zeggen, Karin liep en Meike en ik zaten in de buggy. Omdat ik nog niet uitgefit was mocht tutje van Karin ook mee en daar was ik heel blij mee.
Lieke heeft vandaag de leestas mee naar huis gekregen. Daar zitten allemaal boekjes, spelletjes en zelfs knuffels in. Deze mag ze nu een week thuis houden. Toen we thuis kwamen zijn we dan ook meteen gaan kijken wat er allemaal inzat en zijn we meteen aan de slag gegaan. Nou, hier vermaken wij ons komende week wel mee.
Ondanks dat het nog heel licht is gaan we nu alweer naar bed. Papa en mama hebben verteld dat we voorlopig niet wachten tot het donker wordt voor wij naar bed moeten. Dat is maar goed ook, want morgen moet ik weer fit zijn. Want in plaats van woensdag moet ik morgen al naar het Nijmegen ziekenhuis. Dit omdat dokter Maroeska, mijn rode draad oncoloog mij weer graag zelf wil zien. Het is inmiddels al 9 weken geleden dat wij elkaar gezien hebben en woensdag is ze er ook niet. Vandaar dat we nu een dagje eerder gaan. Gelukkig hoef ik morgen nog niet te beginnen met de Dexa. Dat hoeft woensdag pas. Anders was het vast en zeker een hele lange schoolweek geworden.

Groetjes Janske

• 28 Maart 2011 - 17:33

Leanne:

Wat leuk dat Lieke nu al haar verjaardag heeft kunnen vieren...
    Ik ben benieuwd naar het spelletje wat Lieke heeft gekregen.
    Misschien kunnen we het morgen even spelen?
    En ik ben morgen natuurlijk ook benieuwd naar alle leuke verhalen over de efteling.
    Ik ga binnenkort ook, kunnen jullie me alvast tips geven, waar ik zeker in moet gaan :).
    Tot morgen,
    Groetjes Leanne

• 28 Maart 2011 - 18:35

Janny:

Ha Super Janske en Familie,

Als wij naar de Efteling gaan dan is Carnaval Festival bij ons ook nog steeds favoriet, als we de kans krijgen gaan we er een paar keer in, is altijd geieten.
    Fijn he dat weertje in het weekend, lekker spelen in de tuin en genieten van de zon.
    Wat gezellig al een feestje voor Lieke haar verjaardag, samen met Ome Reinier, dat is dubbele pret. Wens hem maar veel plezier in Marokko.
    Morgen veel succes in Nijmegen, en sterkte met de dexa woensdag,

Heel veel groetjes van de Familie Vrienten

• 28 Maart 2011 - 18:47

Tante Angela:

Tatatatatatata, dank je wel!
    Wat een leuk weekend hebben jullie gehad, fijn dat jullie zo genoten hebben van het dagje Efteling lekker met zijn vijven als 'gewoon' gezin.
    De foto's zijn weer prachtig. Hebben jullie ook nog prulletjes in holle bolle Gijs gegooit?
    Leuk dat Lieke zich gisteren al jarig voelde, ze moet nu toch wel even wachten op haar echte feestje maar een voorproefje is natuurlijk nooit weg.
    Veel succes morgen in Nijmegen.

Dikke knuffel van tante Angela, ome Tan, Bart, Sietske en Rens

• 28 Maart 2011 - 19:37

Nicole:

Hey Janske

Wat ben jij een goede gids zeg. Ik denk dat Jip het erg gezellig vond.
    Wij zien de bus iedere keer weer een beetje veranderen en we denken dan ook dat het erg mooi gaat worden. Zodat Ome Renier een hele fijne vakantie zal hebben.
    Maar Lieke 2 keer jarig zijn dat is toch ook een feestje of niet dan. Had hij zo te zien een leuk maar idd een moeilijk spel maar die drie knappe meiden van Beks weten zo hoe dat spel gaat.
    Janske voor morgen veel succes in Nijmegen.

X ui De Biestermannen

• 28 Maart 2011 - 21:46

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Jullie hebben optimaal geprofiteerd van het mooie weer dit weekend.
    Heerlijk zo dat zonnetje en weer lekker veel buiten spelen.
    En Lieke heeft vast een voorproefje gehad voor haar verjaardag, ook niet verkeerd.
    Een en al gezelligheid weer bij de Beksjes.
    Ome Renier heel veel plezier onderweg naar en in Marokko.
    Janske veel succes morgen in Nijmegen.

Hou vol en zet "m op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxx

• 29 Maart 2011 - 06:18

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat klinkt het weer alemaal gezellig daar bij jullie in de Heipolderstraat.
    Het lijkt erop dat taxibedrijf Janske Beks het prima doet. De eerste service-ritje voor je kleine vriendje is in ieder geval goed afgelopen.

Wat leuk dat Lieke zich al een beetje jarig voelt. Fijn dat ome Renier nog even voor haar langskomt voor hij naar Marokko afreist.

Voor vandaag veel succes in Nijmegen meisje. We hopen op goede uitslagen.

Liefs en dikke knuffel

• 29 Maart 2011 - 06:55

DORRY:

HOI BEZIGE MENSEN.
    WAT EEN NIEUWS ,WAT EEN KLEUK KINDJE WAAR JIJ MEE RONDREED.
    EN DAN BEZOEK VAN EEN OOM DIE LIEKE'S VERJAARDAG NIET WOU VERGETEN ,LEUK VAN HEM RENIER EEN VETTE VAKANTIE .
    IK DENK DAT JOU RODE DRAAD WEL TEVREDEN IS HUMMEL ,JIJ DOET HET BEST GOED.
    EN DAT JIJ BIJ PAPA EN MAMA IN BED GAAT IS NIET ZO ERG .
    DE PASFOTO WEER ERG MOOI.
    EEN LEUKE DAG EN HOPELIJK GOED NIEUWS VAN JOU ROOD TOUW UIT NIJMEGEN.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 29 Maart 2011 - 07:06

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een leuke verrassing was dat vorige week vrijdag.
    Allemaal naar de Efteling. Dat jullie hebben genoten met een grote G is zichtbaar op de foto's.
    En lekker nagenieten met z'n allen en heerlijk weer in het weekend. Beter kan niet.
    Jij doet het ook super goed als taxichauffeur met je kleine vriendje in de bak.
    Fijn dat jij helpt als zo'n kleintje nog niet zover kan lopen. Heel goed idee van jou!

Leuk voor Lieke dat ze al een beetje jarig is.
    Renier, alvast een fijnen vakantie.

Voor vandaag weer veel succes gewenst in Nijmegen.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.

• 29 Maart 2011 - 08:36

Dorry:

HOI JANSKE IK BEN EEN BELANGRIJKE TIP VERGETEN DOOR TE GEVEN AAN JOU OOM DIE NAAR MAROKKO GAAT.
    REINIER ALS JIJ KAMEEL GAAT RIJDEN LET DAN OP.. KIES NOOIT EEN BEEST MET ONGELIJKE BULTEN WANT DIE ZIJN VALS.
    ZE BIJTEN ZO EEN STUK BEEN AF ,MAAR MET TWEE VOLLE BULTEN DAT ZIJN ECHTE LOBBIS KAMELEN EN HOE GELER HUN GEBIT HOE V RIENDELIJKER ZE ZIJN .
    JANSKE IK VOND DAT DIT WEL EVEN KON,WANT IK ZOU HET MIJN EIGEN NOOIT VERGEVEN ALS ER MET JULLIE OOMPJE WAT GEBEURDE OMDAT IK NALATIG WAS.DE GROETEN DORRY

• 29 Maart 2011 - 16:45

Judith, Ron, Wout, ?:

Hallo allemaal,

Wat een gezelligheid! Alles is verder al geschreven dus houden we het nu bij:
    Goede reis, Renier! Neem het ervan en kom maar weer goed terug!

En dan nog natuurlijk:
    Zet 'm op!

• 02 April 2011 - 20:19

Jip:

Hoi Janske,
    Ik vond het leuk om bij jou op bezoek te komen. We hebben samen fijn gespeeld. Ik vond de zandbak erg leuk, maar bij jou achterop de traktor het allerleukste. Wat kun jij hard trappen zeg en wat ben je lief! Heel veel groetjes, ook aan je papa en mama.
    Jip