Naar de (winter) Efteling - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Naar de (winter) Efteling - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Naar de (winter) Efteling

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

26 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Toen wij gisteren met zijn alle aan het ontbijt zaten, kwamen papa en mama ineens met idee. Ze vroegen aan ons of wij het leuk zouden vinden als Meike, papa en mama samen Lieke en mij naar school zouden brengen. Natuurlijk vonden wij dat wel een goed idee. Om Meike dan ook een beetje te laten oefenen werd er voor haar een fles drinken klaar gemaakt en kreeg ze ook een rugzak. Dat vonden we wel een beetje raar, want het is wel heel vroeg voor Meike om al met oefenen te beginnen. Toch vonden we dit geen probleem. Donderdag had ik mijn gymschoenen mee naar huis genomen en gisteren wilde ik die dus weer meenemen naar school. “Dat komt maandag wel” zeiden papa en mama, maar ik wilde ze toch al meenemen, dus die gingen ook de auto in.
Normaal zet papa altijd de auto achter de school, maar nu nam hij op de rotonde de verkeerde afslag. Hij vertelde dat hij de auto voor het gemeentehuis wilde parkeren. Toen we daar voorbij kwamen vertelde hij dat die parkeerplaats vol was en dat hij op zoek ging naar een andere parkeerplaats. Toen we bijna het dorp uit reden vonden we het wel heel raar. Wij vroegen waarom papa zover doorreed en hij vertelde dat zijn navigatie een andere parkeerplaats aangaf. Deze parkeerplaats was in Kaatsheuvel bij de Efteling. Nou, jullie zullen begrijpen dat de auto te klein was. Het was eindelijk zo ver, we gingen naar de (winter)Efteling! Natuurlijk hadden Lieke en ik nog wel wat zorgen of op school wel alles goed geregeld was, maar de juffen wisten er van en mijn gymschoenen mag ik gewoon maandag mee naar school nemen. We konden dus met een gerust hart gaan.
Ja, daar sta je dan rond een uur of tien voor de gigantische ingang van de Efteling. Jeetje, wat vonden wij het spannend en wat hadden we er veel zin in. Het weer was prima. Helemaal niet koud en ook niet de hele dag de zon op onze huid. Het was gelukkig niet druk en dus hadden wij zo de kans om heel veel te zien en te doen. We hebben dan ook in heel veel attracties gezeten en we hebben alle sprookjes van het sprookjesbos gezien. We hebben op tijd gezeten voor wat te drinken en/of te eten. Ik heb mijn energie goed verdeeld door regelmatig in de buggy te gaan zitten. In het sprookjesbos heb ik zelf gelopen, maar telkens als we van de ene naar de andere attractie gingen heb ik in de buggy gezeten. Zo lukte het mij en Meike om het de hele dag vol te houden en we zijn dan ook pas naar huis gegaan toen de poorten om zes uur ’s avonds sloten. Lieke heeft de hele dag gelopen en dat vond ze geen enkel probleem, maar ja, ze is dan ook bijna 6.
Weet je wat eigenlijk het allermooiste aan deze dag was. We waren na een hele lange periode weer eens een gewoon gezin dat een dagje naar de Efteling ging. We hadden er voor gezorgd dat de medicijnen ’s morgens en ’s avonds thuis gegeven konden worden, dus daar hadden we geen omkijken naar. Het enige dat de mensen misschien hebben gedacht is dat we een familie zijn met smetvrees, want natuurlijk hadden we wel onze handdesinfectie bij en daar werd natuurlijk wel eens gebruik van gemaakt. Ach, als dat alles is. Helemaal gewoon was het natuurlijk ook weer niet, want we hadden de kaartjes gekregen van Sinterklaas en zwarte Piet, waarvoor natuurlijk onze grote dank, maar voor de rest waren wij gewoon een gezin. Niks geen kankerpatiëntje, niks geen uitzonderingspositie, gewoon gewoon. Heerlijk was dat. Ik heb dan ook lekker de hele dag mijn pet opgehouden, zodat ze mijn kaal bolletje niet konden zien en voor de rest hebben we vooral genoten. Genoten met de hoofdletter G. Genoten van de Efteling, maar vooral genoten van elkaar.
Natuurlijk gingen we na de Efteling nog even eten op de plaats waar ik altijd mag komen, de McDonald’s. Daarna gingen we moe maar zeer voldaan naar huis van een zeer geslaagde dag voor ons allemaal.
Dat de dag van gisteren geslaagd is, blijkt wel uit ons humeur van vandaag. We stonden vanmorgen met zeer veel plezier op en iedereen heeft vandaag de hele dag gelachen. We hebben wel rustig aan gedaan, want het heeft wel de nodige fysieke energie gekost, maar mentaal heeft deze dag ons een echte boost gegeven. Vanmiddag hebben Meike en ik dan ook een hele poos geslapen en nog moest mama ons wakker maken. Ze was bang dat we anders vanavond niet zouden slapen. Nu hebben we de komende nacht ook nog een uur minder, maar daar zullen wij niets van merken, denk ik. Dat maandag de school een uur eerder begint, zal wel even raar zijn.

Groetjes Janske

PS Het zal voor iedereen raar zijn, maar voor mij was dit gewoon de winter Efteling, ook al is het lente.

• 26 Maart 2011 - 19:36

DORRY:

HOI JANSKE FAM. EN DE REST.
    WAT EEN VETTE MAIL.
    ZOMAAR EEN SNIPPERDAG ,EN DAN NAAR DE EFTELING GEWELDIG JANSKE LIEKE MEIKE EN AUWLUI.
    ZOMAAR EEN GEWOON NEDERLANDS GEZIN WAT EEN DAGJE OP STAP GAAT.
    NU BEN JIJ NOG EEN KLEINE 5MAANDEN ONDERWEG SCHATJE ,MAAR LUKKEN GAAT HET .
    MORGEN ZONDAG MET GOEI WEER DUS LACH GENIET EN BEWONDER ,DE REST IS NIET BIJZONDER .
    EEN KEI DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 26 Maart 2011 - 23:04

Ineke En Peter:

Oh, Janske, wat heerlijk voor jullie allemaal, dat dit nu weer kan. We kunnen ons voorstellen, dat jullie volop genoten hebben en we hopen, dat jullie dit weekend nog heerlijk kunnen nagenieten.
    In elk geval een fijn weekend gewenst met veel zon.
    Lieve groetjes van ons

• 26 Maart 2011 - 23:32

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske

Wat een super verrassing is dat. En die had je nog tegoed.
    Het plezier straalt van jullie gezichtjes af.

Fijne zondag nog

Groetjes uit Leende

• 27 Maart 2011 - 06:20

Lambert En Tineke:

Hoi Janske!!

Wat een heerlijk verhaal om te lezen!! Wij genieten er óók van, van jullie geweldige dag in de Efteling!! Het is geen wonder dat jullie de volgende dag nog lopen te glunderen!! En met het lekkere weer van dit weekend is er in jullie fijne tuin vast wel weer van alles te beleven, dus.....veel plezier met z'n allen!!!

groetjes van ons

• 27 Maart 2011 - 09:43

Fam. Kessels Ospel:

Wat leuk dat jullie naar de Efteling zijn geweest! Wat een verrassing van jullie pap en mam. Een hele dag gewoon lekker genieten van alle attracties, elkaar en het lekkere weer. En daarna nog lekker naar de Mac. Fijn te horen dat jullie het zo gezellig hebben gehad! Groetjes van Paul, Tanja, Manou en Jorn (en Tarina (paardje van opa Frans), want daar heeft Manou gisteren weer mee geoefend in de wei).

• 27 Maart 2011 - 09:48

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat een geweldig leuke verrassing voor jullie. Heerlijk dat jullie zo genoten hebben en dat is idd van de foto's af te lezen.
    De foto op de reuze schildpad vinden wij heel erg mooi en leuk.
    Ook wij genieten van dit verhaal en de foto's met een grote G !

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 27 Maart 2011 - 10:52

Ellen:

Hallo Super Janske!

Wat een geweldig verhaal, doet mij ook echt goed! En dat jullie er allemaal van genoten hebben dat is inderdaad van de foto's af te lezen! Veel succes morgen op school!!

Veel liefs

• 27 Maart 2011 - 17:55

Bertie En Berke:

Hoi, Hallo Janske en Familie

FIJN ZEG OM SAMEN MET ZIJN ALLEN NAAR DE WINTEREFTELING TE GAAN, EEN HELE VERRASSING HOOR! WE KUNNEN WEL ZIEN OP DE MOOIE FOTO"S DAT JULLIE GENOTEN HEBBEN .OOK AL IS HET LENTE, DAN KUN JE ER DUBBEL VAN PROFITEREN.
    jANSKE ZEG MAAR TEGEN PAPPA DAT HIJ HIER IN OSPEL IN DE SIEBENSTRAAT OOK ALTIJD OP DE KOFFIE KAN KOMEN . ALS HIJ ZIJN TRAININGSRONDJES MAAKT.
    NOU JANSKE HOUDOE EN HOIE EN VEEL KNUSSEN VAN
    BERTIE EN BERKE, EN OME HARRIE EN TANTE LINY..

• 27 Maart 2011 - 20:18

Nicole:

Hey Super Janske

Wat een feestje zeg samen naar de Efteling. En wat zagen jullie er stralend uit zeg.
    En ik denk dat je vandaag heerlijk van het Heezer zonnetje hebt genoten of niet dan.
    Hier wel

Ik zeg voor morgen een hele fijne dag op school
    X Nicole en co

• 27 Maart 2011 - 22:30

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Zo wil ik de dag ook wel beginnen.
    Met de hele familie zogenaamd naar school, en dan in plaats van naar school doorrijden naar de Efteling.
    Wat een geweldige leuke verrassing.
    En optimaal genoten van opening-tot sluitingstijd, dat is op de foto's goed te zien.
    Een hele dag een gewoon gezinnetje zijn dat een dagje op stap is, hoe heerlijk is dat.
    En dan ook nog gaan eten bij de Mac.
    Jullie zullen geslapen hebben als roosjes, denk ik.
    En natuurlijk hebben jullie heel het weekend nog nagenoten.
    Wat zal zullen jij en Lieke morgen veel te vertellen hebben op school.
    Veel plezier.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxx

• 28 Maart 2011 - 07:35

DORRY:

HOI HUMMEL FAM EN DE REST.
    WAT EEN WEERTJE IS EN WAS HET.
    JULLIE ZULLEN WEL ERG GENIETEN ALLEMAAL NET ALS IK.
    VANDAAG WEER SCHOOL?
    IK KRIJG DADELIJK MIJN VRIENDINNEN OP DE KOFFIE IEDERE MAANDAGMORGEN AL BIJNA 40 JAAR.
    JANSKE BEN JIJ HELEMAAL DIPVRIJ????
    EN HEEFT PAPA NOG WAT GEFIETST?
    NU GA IK KOFFIE ZETTEN DAG MEISJE EEN KEI FIJNE DAG .
    OOK NOG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 28 Maart 2011 - 07:58

Judith, Ron, Wout, ?:

Hallo allemaal,

Met een glimlach op ons gezicht jullie avontuur gelezen; heerlijk!

Zet 'm op!

• 28 Maart 2011 - 17:54

Janny:

Ha Super Janske en Familie,

Wat een pret in de Efteling, daar is het altijd genieten, maar dat kan je wel zien aan jullie gezichtjes (een grote glimlach), en dan samen met jullie eigen gezinnetje, geweldig.

Heel veel groetjes van de Familie Vrienten