Steun papa en Léon - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Steun papa en Léon - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Steun papa en Léon

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

24 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag wil ik jullie even aandacht vragen voor het volgende. Zoals ik jullie al eerder verteld heb, gaat papa deelnemen aan de Alpe d’Huzes. Hieronder van de site www.opgevenisgeenoptie.nl een uitleg over wat Alpe d’Huzes nu eigenlijk is.

Op 9 juni 2011 fietsen we voor de 20 miljoen!

Alpe d'HuZes is het wielerevenement waarbij de deelnemers individueel of in teamverband minimaal zes maal op één dag de Alpe d'Huez beklimmen. Niet zomaar, maar om geld op te halen voor het Alpe d'HuZes onderzoeksfonds bij KWF Kankerbestrijding. De eerste editie van de actie in 2006 zorgde al voor een opbrengst van ruim 370.000 euro. In 2007 fietsten we meer dan 1 miljoen euro bij elkaar. In 2008 werd het recordbedrag van ruim 3,6 miljoen euro opgehaald en in 2009 bijna 6 miljoen. Maar liefst 12,1 miljoen was het eindbedrag in 2010.

De Stichting Alpe d'HuZes hanteert een strikt anti-strijkstokbeleid: alle giften gaan voor 100% naar ons onderzoeksfonds. Afgelopen jaren werd met dit geld het onderzoeks- en revalidatieprogramma A-CaRe gestart, waarmee kankerpatiënten beter en sneller kunnen herstellen. Een belangrijk en uniek onderzoek dat revalidatie voor alle kankerpatiënten binnen handbereik moet brengen.

Want onze missie is:
Anderen faciliteren en inspireren om Goed, Gezond en Gelukkig te kunnen leven met kanker.

Opgeven is geen optie!

In oktober vorig jaar heeft papa, na een uitnodiging van Léon van Aubel, besloten om deel te gaan nemen aan dit evenement. In 2010 heeft Léon voor mij al 6 keer de Alpe d’Huez op 1 dag opgefietst. Dat is natuurlijk een mega prestatie.
Op het moment dat ik jullie vertelde dat papa hieraan ging deelnemen, kreeg hij grote steun van jullie. Omdat papa nooit heeft gefietst, moest er veel materiaal worden aangeschaft en ook is de begeleiding naar zo’n evenement van groot belang. Gelukkig stonden en staan er veel mensen voor hem klaar, zodat hij zich op een goede manier kan voorbereiden. Nog even voor de duidelijkheid. Papa gaat de Alpe d’Huez geen 6 keer op 1 dag beklimmen. Dat is echt veel te hoog gegrepen en alleen voor de echte mannen weggelegd.
De eerste paar maanden heeft papa op Jorg zijn fiets gereden. Het was het begin en er werden nog korte stukjes gefietst. Ook de wielerkleding was afkomstig van Jorg, aangevuld met warme kleren van Geertje. Eind vorig jaar kwam Pieter-Jan met een geheel fietstenue voor Papa. Ik heb jullie toen al eens verteld dat hij als een ei ging rondrijden. Hij is helemaal in het nieuw gestoken door Vencomatic uit Eersel.
De laatste paar weken heeft papa de fiets gehad van Erik, want papa moest nog wachten op zijn eigen fiets. Inmiddels heeft papa zijn eigen fiets en zoals de fietsenmaker vertelde: “Aan de fiets zal het niet liggen!” Nou, dat legt natuurlijk wel weer wat druk op papa, maar dat komt goed.
Ook heeft Erik met papa een trainingsschema doorgesproken en uitleg gegeven over voeding tijdens trainingen. Daarnaast is er nog een aanvulling gekomen op de kleding, zodat papa iets ruimer in de fietskleding zit.
Natuurlijk spreekt papa regelmatig met Léon over het fietsen en ze zijn ook naar twee bijeenkomsten geweest van de Alpe d’Huzes. Daarnaast krijgt papa regelmatig een massage van Nathalie Fredzess.
Ik weet hoe gevaarlijk het is om namen te noemen, want ik vergeet er vast weer een paar. Wat ik eigenlijk wil aangeven is dat er inmiddels een heel team is ontstaan rondom het fietsen van papa. Ook de steun en interesse is geweldig om te ervaren. Bij deze wil ik iedereen, namens papa, alvast bedanken voor wat er al gedaan is.
In al die tijd heeft papa met diverse mensen gesproken die graag een keer met hem wilde fietsen. Ook is er regelmatig gesproken over koffie-adressen. Graag wil ik vragen of mensen die nog interesse hebben een keer mee te gaan fietsen, te reageren op deze site of even een mailtje te sturen. Het is nog zo’n 10 weken tot papa vertrekt en het trainingsschema is strak. Graag wil papa daarom een planning maken. Dit geldt natuurlijk ook voor de koffie-adressen.
Voor papa heeft het bereiken van de top meerdere doelen. Het klimmen vanuit een heel diep dal naar de top, vat zo’n beetje alles samen. Natuurlijk gaat het ook om geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding. Daarom wil ik jullie oproepen om Léon en/of papa te ondersteunen. Klik op onderstaande link om op hun actiepagina te komen.

Alvast bedankt voor de extra motivatie en ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

Groetjes Janske

• 24 Maart 2011 - 22:00

Janske Beks:

Helaas zijn de Links te lang, dus graag even knippen en plakken of de link aanklikken en op naam zoeken.

• 24 Maart 2011 - 22:31

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Ik zei gisteren nog dat die berg sneller voor zijn neus zou staan als hij dacht.
    Het ziet er wel heel professioneel uit.
    Een prachtige fiets en fietstenue.
    Nu nog flink trainen, een goede voeding, en op tijd rusten.
    Dan gaat dat op 9 juni helemaal goed komen.
    Succes met trainen papa Ferry.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxx

• 25 Maart 2011 - 07:40

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag sportman van het jaar,

Ziet er gestroomlijnt uit....die site van de alpe....nee, geintje, inderdaad aan fiets, kleding, harem en doorzettingsvermogen zal het niet liggen.
    We weten zeker dat je het kunt en hebben onze donatie gedaan. (ALLEMAAL DOEN!!)
    Succes met al het trainen, uiteraard staat hier de koffie klaar, laat maar weten en het is geregeld, zo niet, is het ook goed!
    Zet 'm op, ook voor Leon!

• 25 Maart 2011 - 07:51

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Hierbij ook een koffieadresje het is niet zover weg. Maar wel goed om dan de laatste eindsprint in te zetten.
    En het gaat hem wel lukken hoor. Net als bij jou. De eindstreep is nu zo dichtbij..........

Dus tot ziens dan maar.

Groetjes uit Leende

• 25 Maart 2011 - 08:13

DORRY:

HOI JANSKE FAM EN DE REST.
    ALS JE JULLIE VADER ZO ZIET DAN WORDT HIJ WEL DE STER VAN DE BERGKLIM DAAR IS JOOP S DE KAMPIOEN VAN JAREN TERUG MAAR EEN DOETJE BIJ.
    FERRIE EEN UI IN JE RECHTERZAK SCHIJNT OOK TE HELPEN,DAT LAS IK IN FIETSBLADEN,EN EEN SUIKERBIET LINKS DAT KOMT VAN KLAZIEN UIT ZALK.
    MAAR HET IS ALLEEN MAAR GEWELDIG DAT JIJ ER VOOR GAAT KNAP HOOR.
    NU VEEL OEFENEN EN SCHIETGEBEDEN OP ZEGGEN.
    WEER EEN MOOIE LENTE DAG DUS ALLEMAAL NAAR BUITEN JANSKE LEKKER SPELEN GILLEN EN KLIEREN.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 25 Maart 2011 - 16:34

Harry Mennen:

Ferry en Janske, als papa wil dan ga ik mee trainen, ben net bij Tour club Heeze gegaan, maar ik maak graag een dagje vrij om met jou/papa te gaan trainen. We spreken elkaar nog ok? Grjz harry

• 25 Maart 2011 - 21:46

Pieter-Jan & Lonneke:

Hey Jankse, we willen dat "peksku" geer ennu keer zien in Limburg, in Venray. Als pappa goed getraind is, en de afslag mist, is ie natuurlijk ook altijd welkom voor koffie of een pilske in Cuxhaven (hij kent de weg daar nog wel...). Ik zal zorgen voor een droog (wieler)pakje aldaar.
    groeten, Lonneke en Pietje
    ps jullie zijn ook van harte welkom natuurlijk

• 25 Maart 2011 - 22:54

Ineke En Peter:

Janske, wat ziet je vader er flitsend uit. Dat moet wel en succes worden. Als alles naar wens gaat zal hij dan de top van de berg net iets eerder bereiken dan jij, maar jij hoeft dan ook niet zo ver meer en het zal jullie zeker kracht geven voor die allerlaatste loodjes.
    Ferry, natuurlijk sponseren we je. Ik heb gezien, dat er al twee koffieadressen in Venray en omgeving zijn aangeboden, maar natuurlijk ben je bij ons ook van harte welkom.
    Nog héél veel succes met de trainingen de komende weken.
    Groetjes van ons.

• 26 Maart 2011 - 11:02

DORRY:

HOI HUMMEL EN FAM. EN DE REST.
    NET KWAM MIJN ZOON DENNIS BINNEN MET OOK ZO'N PAK ALS JOU PAPA MET HELM EN NIEUWE WIELERFIETS HELEMAAL IUT EINDHOVEN BEST VER HOOR .
    WAT KAN EEN MOEDER TOCH TROTS ZIJN VOORAL DEZE MUTS.
    HOE DOET PAPA HET MET FIETSEN?????????????????????????????????????
    OF GAAT HIJ ALLEEN DE KOFFIE PUNTEN AF.?????????????????????????????
    FERRIE DIE TIP VAN KLAZIEN UIT ZALK VAN DIE SUIKERBIET, DAAR MOET NOG EEN VERMELDING BIJ .
    ZO'N BIET KRIJG JIJ NOOIT IN JOU WIELRENNERSBROEKJE OF BEN JIJ DAAR AL ACHTER GEKOMEN?
    JIJ MOET ER EERST PETAZZIE VAN KOKEN SORRY DAT IK HET MAAR HALF DOOR GAF.IK ZIE HET AL VOOR MIJ ,HOE JIJ ZIT TE DUWEN AAN DIE BIET HA HA
    FIETS ZE EN ALLEMAAL EEN KNOER FIJN WEEKEND .
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY