Het leek vandaag wel Sinterklaas - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Het leek vandaag wel Sinterklaas - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Het leek vandaag wel Sinterklaas

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

30 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Toen wij gisteren al in bed lagen, kregen papa en mama nog visite van ome Nol en tante Door. Ze hebben samen een heerlijk avondje gekletst. Vanmorgen toen wij opstonden leek het wel Sinterklaas, want op de tafel lagen allemaal kadootjes voor ons. We waren wel heel erg nieuwsgierig wat er in zat, maar we hebben toch besloten om te wachten tot vanmiddag met uitpakken. Anders moesten wij vanmorgen vlug uitpakken en even naar kijken en dan meteen naar school. Vanmiddag hebben we dan ook op ons gemak de kadootjes uitgepakt en er al meteen mee gespeeld. Vanaf nu zullen jullie ons regelmatig zien stuiteren of springen, want we hebben allemaal een springtouw en een skippybal gekregen. Helemaal te gek dus.
Vanmorgen op school is het ook goed gegaan. Het was voor mij een grote uitzondering dat ik de hele ochtend op woensdag naar school ben gegaan. Tijdens de keuze les heb ik koken gedaan, net als Lieke. Zoals jullie allemaal kunnen lezen ging het vanmorgen nog best goed, ondanks dat ik weer met de drakendrank ben begonnen.
Nadat de kadootjes waren uitgepakt ben ik naar bed gegaan. Ik heb heerlijk geslapen. Wat zeg ik, ik heb heel erg vast geslapen. Om 3 uur kregen we weer visite van Ilse en Sharon. Dat wist ik en dus wist ik ook dat ik wakker gemaakt zou worden. Toch lukte het mij niet om wakker te worden. Papa heeft van alles geprobeerd, maar zonder succes. Ook Rens was vanmiddag bij ons en normaal als papa dat verteld word ik toch echt wel wakker. Vandaag dus niet.
Papa is eerst Meike uit bed gaan halen en daarna heeft Meike geprobeerd om mij wakker te krijgen. Het heeft nog een hele poos geduurd, maar uiteindelijk is het wel gelukt. Nu kwamen Ilse en Sharon niet zomaar langs. De mensen uit Heeze hebben de afgelopen weken/maanden vast wel in diverse winkels spaarpotjes zien staan met een brief daarbij. Ilse en Sharon vonden namelijk dat ze iets moesten doen en hebben dus een actie voor de Super Janske Club op touw gezet. Al die tijd hebben dus een aantal ondernemers in Heeze een plaatsje vrijgemaakt op hun toonbank en zo hebben Ilse en Sharon dus geld opgehaald. Dat kwamen ze vandaag overhandigen.
Ze hadden het geld heel mooi verpakt in een houten hart. Dat hart hadden ze zelf versierd. Toen ik het hartje, wat tevens een kistje is, open maakte zag ik het geld. Ik hoefde niet te tellen, want dat hadden ze ook al voor mij gedaan en dat hadden ze keurig op een kaartje geschreven. Ze hebben maar liefst € 360,92 opgehaald. Dat is natuurlijk fantastisch. Fantastisch van de ondernemers, fantastisch van het winkelend publiek in Heeze, maar natuurlijk vooral fantastisch van Ilse en Sharon. Geweldig gewoon dat jullie dit initiatief hebben opgepakt en natuurlijk helemaal geweldig dat dit met zo’n groot bedrag beloond wordt. Wij zijn er stil van.
Lieke, Meike en ik kregen ook alle drie nog een spaarpot, dus het was vandaag echt Sinterklaas. Papa, mama, Lieke en Meike hebben Ilse en Sharon dan ook van harte bedankt. Helaas begint het Dexa draakje zijn werk al weer te doen, dus mij lukte het niet meer om nog heel vrolijk te zijn. Gelukkig schrikte dat niet af en hebben Rens, Ilse en Sharon nog de hele middag bij ons gespeeld.

Groetjes Janske

• 30 Maart 2011 - 22:14

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Het lijkt inderdaad wel sinterklaas bij jullie.
    Of was het de paashaas.
    Wat een verwennerij toch weer.
    Dat zijn wel hele leuke speeltjes om mee buiten te spelen, die zullen wel veel gebruikt worden in die grote tuin van jullie.
    En wat lief van die meiden om zo veel geld op te halen voor de Super Janske Club.
    Je lijkt wel een wijze schooljuf met die bril op.
    Hou die draak onder controle, althans probeer het.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxx

• 31 Maart 2011 - 05:00

DORRY:

HOI BOFKONTJES.
    WAT EEN FEEST CADEAUS EN DIE GELDKIST IN DE VORM VAN EEN HART, WAT HEB JIJ VEEL LICHTJES OM JOU HEEN NET ALS IK.
    JANSKE DAN MAG JE VAN GELUK SPREKEN HOOR.
    JIJ LIJKT WEL EEN PROF. MET DIE LEUKE BRIL.
    NU IS DEXA WEER VOOR EEN PAAR DAGEN OP BEZOEK EN DAN IS HET MOEILIJKER OM DE DAG EN NACHT DOOR TE KOMEN ,MAAR DAN NOG MAAR 7KEER DIE KLIERKOP ALS IK HET GOED HEB HUMMEL.
    WAT TOEVAL IS IK HEB VAN DE WEEK OOK VOOR SEM EN SAMIJN EEN BUTSBAL GEKOCHT VIEL OOK IN GOEDE AARDE.
    NOU GA IK EVEN KIJKEN OF IN DE SINT JAN DE KAARSJES NOG IN DE FIK STAAN?WANT VOOR DEXA
    MOET IK OOK FIKKEN.
    TOCH PROBEREN ER HET BESTE VAN TE MAKEN JANSKE EN FAM,EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 31 Maart 2011 - 06:02

Frank En Heidi:

Hallo Super (mario) Janske

Wat zijn jullie weer bofkonten. Zo zie je maar ieder nadeel heeft zijn voordeel.
    Nu maar te hopen dat al dat boffen je een beetje helpt om die $%^%&*draak te baas te kunnen.
    p.s. Staat je niet slecht die bril ;-)

Succes allemaal.
    Groetjes uit Leende

• 31 Maart 2011 - 06:56

Tante Angela:

Hoi Wijsneusje,

Wat een leuke dag hebben jullie gisteren gehad, met zoveel kado's en bezoek.
    Misschien heb je met de bril van Ilse het draakje een beetje afgeschrikt en houdt hij zich deze keer een beetje rustig. Zet hem op!
    Wat goed van Ilse en Sharon om geld op te halen voor de Super Janske Club, wat een toffe meiden zijn dat!
    Rens vond het erg leuk gistermiddag bij jullie, hij heeft niks van jouw draakje gemerkt zei hij, dus je hebt het goed verborgen kunnen houden, SUPERRRRRRRRRRRR!!!!!!!
    En smaken de stroopwafels weer zo goed???

Ondanks de draak, een hele fijne dag voor iedereen!

Groetjes tante Angela

• 31 Maart 2011 - 06:59

Wilma Van De Vin:

Weet je wat zo moeilijk was de laatste tijd? Om stil te houden dat Ilse en Sháron zo veel geld voor jullie hadden opgehaald! Niet alleen zijn jullie onder de indruk, dat zijn wij ook. Ik wil dan ook al het winkelend publiek bedanken voor de bijdragen!

Het begon met een telefoontje van Ben van de Leur. Hij vond het zo'n leuk initiatief van die meiden en hij wilde wel € 25.-- geven, maar hoe??? Dus toen zijn ze de spaarpotten gaan zoeken, hebben zelf spaarpotten gemaakt en hebben de 3 spaarpotten gekocht die Janske, Lieke en Meike gisteren kregen.

De spaarpotten gingen toen naar de volgende winkels: Ben van de Leur, Flowers, DA, Arena kappers, H en M haarmode, de Houtloods (die al de fooien er ook nog in deden; en dat was veel!), Sphinx (1 week al hun fooi gegeven, was ook veel!) en natuurlijk bij het bedrijf van de ouders van Sháron; Digitel en Ilse; autobedrijf Mathé van de Vin.

Leuke reacties hebben we gekregen. Bijvoorbeeld van die vriendelijke postbode op het Ginderover die naast een boekje te kopen ook nog een groot bedrag in het geldbakje deed bij de Houtloods.

Heel veel groetjes,

Wilma

• 31 Maart 2011 - 16:47

Judith, Ron, Wout, ?:

Wauw, wat een geweldige meiden, die Ilse en Sharon; echt heel goed!
    Ook wel heel lief van ome Nol en tante Door om zoveel leuke kadoos achter te laten. Dat wordt lekker spelen dit weekend!
    Hopelijk laat de draak dat dit keer ook toe, wij duimen!

Zet 'm op!

• 31 Maart 2011 - 21:10

Opa Ijsje Oma Tumtum:

wan schon foto mi die bril

• 01 April 2011 - 06:45

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Inderdaad, het lijkt wel Sinterklaas in maart!
    Wat een leuke kadootjes voor jullie.
    En wat goed van Ilse en Sharon om zoveel geld op te halen. Supermeiden!

Gaat het nog een beetje met dat drakenbeestje?
    Geen hem maar flink frisse lucht misschien houdt dat beestje daar niet van.
    Het wordt heel lekker buitenweer.

Succes vandaag op school en alvast een fijn weekend allemaal.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 01 April 2011 - 07:45

DORRY:

HOI JANSKE FAM EN VOLGELINGEN.
    HOE GAAT HET HUMMEL MET DEXA?????????????
    HET ZAL WEL WEER LASTIG ZIJN MAAR IK HEB HET IDEE DAT JIJ ER BETER MEE OM KAN GAAN ?MAAR HET BLIJFT EEN ZWARE DOBBER HUMMEL MAAR GOED DATHET LENTE IS EN MORGEN KOMT DE ZON OOK WEER SCHIJNEN DUS GENIET MAAR FLINK ALLEMAAL MAAR NU EERST VANDAAG.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY