EEN DRAAK VAN EEN DRAAK! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu EEN DRAAK VAN EEN DRAAK! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

EEN DRAAK VAN EEN DRAAK!

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

11 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Over vandaag kan ik eigenlijk heel kort zijn. Veel, heel veel huilen, me ellendig voelen en dit afreageren op iedereen die dicht bij mij in de buurt komt. Vanmorgen heb ik een uurtje gehad dat ik me nog heb kunnen vermaken met strijkkralen, maar de rest van de dag was ...! Ik geloof dat volwassenen daar een drieletterwoord voor hebben.
Soms heb ik een opleving en dan kom ik overeind, want het grootste deel van de dag lig ik. Als ik dan bijvoorbeeld aan tafel lig, terwijl de rest zit te eten, dan kom ik even overeind. Dan lach ik heel even en zak dan weer in elkaar als een ballon die je leeg laat lopen. Dan duurt het weer een poosje voor die ballon is opgeblazen. Helaas loopt hij telkens weer heel hard leeg. Vandaar dat ik vandaag weer de nodige uurtjes heb geslapen en samen met Lieke en mama heb ik nog boodschappen gedaan. Ik heb in het winkelwagentje gezeten en dat ging best goed.
Vanavond toen we gingen slapen kregen mijn zusjes weer de schuld van alles. Het was hun schuld dat ik niet kon slapen. Mama had daar een oplossing voor en heeft mij op de speelkamer gelegd. Dan kan ik niemand anders de schuld geven en dus ben ik goed gaan slapen. Dat zal wel niet lang duren, want deze nachten slaap ik toch het liefste dicht bij papa en mama.
Lieke had het vanavond ook moeilijk, want dit is natuurlijk niet hoe je als vijfjarige een vakantiedag voorsteld. Gelukkig is ze vanmorgen nog bij Tijn gaan spelen, zodat ze er toch even uit is geweest. Lieke vindt het heel vervelend dat ik het drakendrankje krijg en is daar dan ook heel verdrietig over. Ze vind het niet alleen zielig voor haar, maar zo'n beetje voor de hele wereld. Zo kregen ook Blub de vis en Blob extra aandacht van haar, omdat ik het draakje heb. Ook voor mij vindt ze het heel erg zielig en samen hebben we dan ook uitgebreid geknuffeld. Dit omdat we allebei weten dat ik er zelf niets aan kan doen. Toch doe ik nu soms vervelende uitspraken, waar ik volgende week weer veel spijt van heb. Gelukkig begrijpen mijn zussen dat, want ook Meike gaat er zo goed als mogelijk is mee om. Nog twee dagen Dexa en dan zit deze periode er weer op. Voor ons kunnen deze twee dagen niet vlug genoeg voorbij zijn.

Groetjes Janske

• 11 Maart 2011 - 22:41

H & H & I:

Hoi Super Janske,

Dit is voor jullie allemaal.
    Zet hem op en hou vol !!!
    Nog 2 dagen en dan kunnen jullie er weer 1 aftellen.
    Deze keer is de draak echt enorm vervelend en dat na 2 x redelijk rustig te zijn geweest.
    Erg jammer, maar wie weet is hij nu al zijn energie voor de volgende keren wel kwijt.

Hopelijk een rustig nachtje zodat jullie ook weer wat bij kunnen tanken.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 11 Maart 2011 - 22:46

Fam. Vrienten:

Lieve FAMILIE
    Want het zit jullie ALLEMAAL helemaal niet mee deze periode.
    Het moet vreselijk zijn, voor jullie allemaal!
    We hopen dan ook dat je goed slaapt vannacht en dat de tijd vliegt!
    Toi toi.....
    Groetjes de Fam. Vrienten

• 11 Maart 2011 - 23:16

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Het zit niet mee deze dexaperiode.
    Morgen is het lekker weer, misschien kun je dan buiten lekker in je schommel gaan liggen, in het zonnetje.
    Een beetje liggen doezelen, misschien word hij daar wel iets rustiger van.
    Ik hoop dat je vanacht in ieder geval goed kunt slapen.
    Ik wens je toch een fijn weekend samen met papa en mama en je zusjes.
    Probeer er toch iets van te maken.
    Na het weekend is de draak weer weg, en kun jij weer een dexa-periode van de lijst afstrepen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxx

• 12 Maart 2011 - 06:20

DORRY:

HOI JANSKE FAM. EN ALLE MENSEN.
    DIE KLIER MAAKT DEZE KEER WEL HEEL ERG JULLIE LEVEN ZUUR NONDE JU LAFBEK.
    MAAR HUMMEL IK WEET NIET HOE IK JULLIE DAARMEE KAN HELPEN?
    NOG EEN PAAR DAGEN ,MAAR DIE PAAR DAGEN KUNNEN AANVOELEN ALS WEKEN.
    IK KAN JULLIE ALLEEN HEEL VEEL KRACHT VOLHARDING EN LIEFDE WENSEN, IK SMIJT OOK NOG EEN KLODDER ENERGIE DE RIUMTE IN.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 12 Maart 2011 - 13:49

Lambert En Tineke:

Hallo Janske,

Wat een "gevecht" deze keer weer tegen de DRAAK. En het hele gezin mag mee genieten!! Maar wat een bewondering hebben we voor jullie allemaal!! Zoals je dat gevecht maar weer aangaat met zijn allen. En ook al 'begrijp' je het hé Lieke, leuk is het toch niet!! Maar je bent een geweldige zus!!
    Nog maar een paar dagen, en nét als iedereen op zijn tandvlees loopt, komt daar gelukkig de oude Janske weer tevoorschijn. Tot dan, veel sterkte voor jullie!!

groetjes uit een zonnig Hilversum

• 12 Maart 2011 - 18:02

Judith, Ron, Wout, ?:

Lieve allemaal,

Jemig, wat een heftige draakdagen! Wat naar voor jullie allemaal.
    We denken aan jullie, zet 'm op!

• 12 Maart 2011 - 18:50

Wijnand En Janneke:

Lieve super Janske en familie,

Zo wat een berichten van de afgelopen week. Dat is niet echt een rustig vakantieweekje.

Kom op Janske geef die draak van katoen! Maar wij snappen ook wel dat het niet altijd lukt. Want jij doet altijd je best. We kennen jou niet anders. Nog een paar dagen en dan moet toch een keer rustig worden voor jullie.

En Rens..heel veel beterschap jongen! Doe rustig aan en wij hopen dat jij snel weer beter bent!

Heel veel groeten uit Eindhoven en wij denken aan jullie.

• 12 Maart 2011 - 19:10

Tante Angela:

Hoi Super Janske, Lieke, Meike, Ferry en Joke,

Jeetje mieneetje wat is die draak vervelend zeg!
    We kijken hem met zijn allen maar heel snel weg!
    Die draak is een vervelende klier,
    en dat in de vakantie die eigenlijk bedoelt is voor veel plezier.
    Het begrip van jou Lieke en Meike vind ik erg knap,
    nog een dikke dag en op naar de volgende stap.
    Dat de draak maar snel wag mag zijn,
    dat is voor iedereen heel fijn.

Welterusten voor vanacht voor iedereen!!!

Dikke knuffel van tante Angela

p.s. namens Rens bedankt voor de mooie kaart en knutselwerken, daar wordt hij snel beter van!!!