Aan een elastiekje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Aan een elastiekje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Aan een elastiekje

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

10 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Nu weet ik hoe het zit. Als ik me best lekker in mijn vel voel zitten en de Dexa komt eraan, dan kan ik de draak prima onder controle houden. Als ik me minder fit voel en ik krijg dan Dexa, dan is het 1 grote ellende. Zoals jullie weten ben ik dinsdag naar het ziekenhuis gemoeten met hoge koorts en woensdag is de Dexa begonnen. Jullie kunnen je dan misschien een beetje voorstellen hoe groot de draak deze keer is. Het is 1 grote doffe ellende.
Vandaag had ik nog geluk dat ik alleen thuis was met papa. Mama was werken en mijn zusjes naar Joepie. Papa had gedacht dat hij vandaag vanalles kon doen, maar dat was dus niet zo. Ik hing vandaag aan een elastiekje bij hem. Als hij links ging, dan ging ik ook naar links en als hij naar rechts ging, dan ging ik ook naar rechts. Als hij naar boven ging, dan ging ik ook naar boven. Telkens liet ik het elastiekje niet langer worden dan een meter of vier. Als het verschil groter werd, dan liep ik even iets harder om het verschil weer kleiner te laten worden. En soms als papa een kant op wilde die ik niet wilde, dan trok ik gewoon heel hard aan het elastiek en dan kwam papa vanzelf terug. Dat trekken deed ik dan door middel van huilen en heel boos worden. Na vanmorgen zo'n twee uur wakker te zijn geweest had ik zo'n beetje al papa zijn energie al opgebruikt. Hij ging even proberen of het bij opa IJsje en oma Tumtum beter zou gaan, dus daar zijn we op de koffie geweest.
Ook daar ging het precies hetzelfde. Ik wil drinken, ik wil een koekje, ik wil een ander koekje, ik wil bij jullie zitten, ik wil dat jullie bij mij komen zitten.
Ook toen mama thuis kwam van het werk was het verhaal precies hetzelfde. Mama was het op een gegeven moment zo beu dat ze met mij naar de winkel is gereden om mij koekjes uit te laten zoeken, zodat ik daar daarna niet meer om kon zeuren. Het zijn overigens stroopwafels geworden. Toen mijn zusjes thuis kwamen van Joepie was het hek helemaal van de dam, want toen was niets of niemand meer goed. Om 19.00 uur lag ik dan ook al in mijn bed, want als ik slaap dan houdt het draakje zich wel rustig. Dat is ook de ervaring van vanmiddag, dus toen heb ik ook ruim 3 uur geslapen.
Dat ik, Janske, het draakje ook niet fijn vind, blijkt wel uit het feit dat ik vanmiddag tijdens de boterhammen ook boos ben geworden op het draakje. Het draakje deed heel flauw over dat een boterham verkeerd gesneden was en ik merkte dat papa dat flauw vond van het draakje. Toen heb ik zelf het draakje maar eens flink toegesproken. Het heeft overigens niet geholpen. Daarnaast kietelen de Chemo Kaspers mij vandaag heel veel en heb ik ook nog eens een flinke snotneus. Nu maar hopen dat het maar weer vlug beter gaat.

Groetjes Janske

• 10 Maart 2011 - 22:50

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Bah, bah, wat een vervelende dag door die vervelende draak.
    Als je lekker in je vel zit, heb je ook meer energie, en heb je goede zin.
    En daar houd het draakje niet van, dus houd hij zich rustig want dan ben jij de baas.
    En nu lukt dat even niet, omdat je je niet fit voelt.
    Maar jou kennende sla jij je wel door deze periode heen, en dan kun je er weer een afstrepen.
    Ga maar lekker veel rusten en slapen, dan houd hij zich rustiger, en slapen is goed voor jou.
    Ik hoop dat het morgen al wat beter gaat.
    En dat het elastiek weer een stuk langer is voor papa en mama en je zussen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxx

• 11 Maart 2011 - 05:13

Dorry:

hoi janske fam en de rest
    Ik begin flink nonde ju wat een dag en nacht voor jullie .
    Dexa jij gedroeg e redelijk de laatste paar keren ,en nu haal jij dat zeker in ?
    Maar meisje niemand kan jou helpen, en dat is ook moeilijk voor anderen we staan met de rug tegen de berg aan.
    Maar wij wisten dat het laatste stuk erg zwaar zou zijn .
    HET IS WEER VERSE FIKDAG IN DE SINT JAN DUS DAT GA IK DOEN HUMMEL .
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 11 Maart 2011 - 09:09

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske

Tsjonge Tsjonge toch.
    Wat een vervelende draak deze keer.
    Het is maar goed dat je kunt aftellen.
    Tja en verder kan ik niet veel meer doen dan je sterkte en succes wensen de komende dagen.
    En dat natuurlijk ook voor je zusjes en je papa en mama

Groetjes uit Leende

• 11 Maart 2011 - 09:33

Marleen:

He Janke

Wat een verveldende rot draak, ik snap dat dat allemaal heel vervelend is voor jullie allemaal, en heel veel energie kost. Ik ben bang dat ik ook niet weet hoe de draak weer een zwelgje wordt, gelukkig gaat de draak vanzelf weer weg, maar daar hebben jullie nu niet zoveel aan. Dus ik hoop dat er nog veel stroopwafels in de kast liggen, en jij lekker lang kan slapen, zodat de draak de schade beperkt kan houden en weer snel weg is.

Hoop dat jullie allemaal toch een heel fijn weekend zullen hebben.
    groetjes Marleen

• 11 Maart 2011 - 10:02

Anne:

Hey Janske en de rest van de familie!!

Wat vervelend dat de draak zich nu niet zo rustig houdt als de vorige keer... En nog vervelender dat je er niets tegen kunt doen... gelukkig kun je wel aftellen, maar ja... dat is natuurlijk een schrale troost!

Sterkte ermee en ik hoop dat je lekker veel kunt slapen zodat 't draakje zich even niet met je kan bemoeien!!

• 11 Maart 2011 - 10:05

Cor En Diny.:

Hoi Super Janske.

Wat een gedoe allemaal met dat stoute draakje dat jou weer aan het vervelen is, het aftellen is begonnen nog een paar dagen en dan moet het draakje weg zijn bij jou.
    En Janske Maandag beginnen de scholen weer misschien dat het dan met jou wat mekkelijker gaat als je je vriendjes en vriendinnetjes weer ziet op school.
    Hou vol Meiske de week is bijna om. heel veel succes en zet 'm op. Het is voor Papa, Mama en jou zusjes ook niet fijn als jij soms boos op hen bent, maar jij kan daar ook niets aan doen. Dat doet dat stomme draakje van jou.
    Zet 'm op en succes , de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny. Knuffels en het gaat jullie allen goed. Houdoe he.

• 11 Maart 2011 - 18:19

Nikki En Jannie:

hoi super janske

we wilde dat we dat draakje eens konden opsluiten en dat je je wat fitter voelde.
    ik hoop dat je vannacht wat beter hebt geslapen.
    we wensen je een fijn weekend met wat meer goede zin en weer
    flink wat energie!

dikke kus vanuit joepie

• 11 Maart 2011 - 21:53

Janny:

Ha Super Janske en Familie,

Wat vervelend is het draakje zeg, dat is niet fijn, probeer maar lekker te slapen
    dan heb je teminste rust, en laat de stroopwafeltjes je lekker smaken, Janske en de rest heel veel sterkte,

Gr. van ons allemaal