Mijn canavals vakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Mijn canavals vakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Mijn canavals vakantie

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

12 Maart 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

De carnavalsvakantie zit er weer bijna op. Nu wordt het dus echt tijd om terug te kijken op de carnaval voordat ik weer met verhalen over school begin. Zoals ik al had verteld ben ik de vrijdag direct na school in het bessumpaleis gaan kijken. Daarna was die plek voor mij verboden terrein. Zaterdagmiddag ben ik samen met mama thuis gebleven maar heb ik wel net zoals mijn zussen mooie verkleedkleren aan gedaan. Als grote verrassing kwam om half 1 de grote prins van de kraaienvangers nog op bezoek. Hij had niet alleen voor mij maar ook voor mijn zusjes een echte onderscheiding bij. Rond 5 uur ’s avond had mama voor ons allemaal een bord bij opa ijsje en oma Tumtum gereserveerd. Opa had lekkere pannenkoeken gebakken maar ik ben niet verder gekomen dan wat lange vingers.
Zondag stond in het teken van de optocht. Een activiteit waar ik ook aan mee mocht doen. Buiten de grote wagen hadden de pappa’s ook een kinderwagen gemaakt waar wij op mochten. Voordat het zover was kregen Lieke en ik eerst nog een ballon om te laten zien dat we bij de Sweet candy van prinses Leanne swingbubbels hoorden. De optocht zelf was erg leuk en onderweg heb ik dan ook naar iedereen gezwaaid die ik maar dacht te kennen. Nadat de optocht was afgelopen was het de beurt aan ome Renier om op te passen. Samen zijn we naar ons huis gegaan waar we gezellig samen veel geknutseld hebben. Voor het warm eten mocht ik weer bij opa ijsje en oma Tumtum aanschuiven en deze keer hadden ze speciaal voor mij gebakken aardappels gemaakt. Helaas viel ook dit niet in de smaak. Inmiddels was ik ook iets meer gaan hoesten maar niets wees toen al in de richting van de verrassing die mijn lijf nog in petto had.
Op maandag ochtend is het altijd ontbijten met iedereen die lid is van de heibessums. Speciaal voor mij hebben ze de zaal flink gelucht waardoor ook ik aanwezig kon zijn. Verder hadden we een extra gast bij want Sietske was blijven logeren. Rens was namelijk die avond ervoor gevallen en Sietske vond het naar om haar broertje zo te zien. Wij vonden het heel zielig voor Rens maar ook wel heel gezellig met Sietske en we hopen dat ze komend jaar ook weer bij ons wil komen logeren met de carnaval. Het ontbijt was super gezellig. Echt even zoals het zou moeten zijn. Samen in de polonaise en natuurlijk samen met de showgroep dansen voor prinses Leanne. Wij hadden een paar cadeaus voor Leanne mee genomen maar zij wist ons ook heel erg te verrassen met een hele mooie foto waarop we alle drie staan op de dag, dat bekend werd dat Leanne prinses was. Na het ontbijt mocht ik mee met Ingeborg en Stef. We zouden samen koekjes gaan bakken maar moesten eerst langs de winkel om een pak uit te zoeken. Eenmaal in de winkel koos ik helemaal niet voor koekjes maar voor een hele taart. Het eindresultaat was heerlijk en ik heb er samen met iedereen lekker van gegeten. Van alle activiteiten was ik inmiddels erg moe geworden, uitrusten op de bank was dan ook de enige optie. Het avond eten hadden we die avond gewoon thuis. Helemaal gewoon was het niet want Sietske mocht nog een nachtje blijven slapen.
Het opstaan dinsdag ochtend ging moeizaam. Papa en mama dachten toen nog dat het kwam door alle activiteiten van de voorgaande dagen. Niets bleek minder waar. Aan het begin van de middag mocht ik gaan slapen bij opa ijsje en oma Tumtum. Eigenlijk ben ik de stoel niet meer uit geweest en vertrouwde oma het om half zes echt niet meer. Ik had het heel koud en voelde heel warm aan. Papa en mama werden gebeld en dit was direct het einde van hun carnaval. Ik bleek 40 graden koorts te hebben en ik moest gezien worden zoals ze dat dan zeggen, in het ziekenhuis. De rest is al beschreven en over de dexa kan ik verder heel kort zijn. Hij is groot. Wel ging het vandaag iets beter dan gister want ik ben even bij Naomi wezen kijken. Zij zijn namelijk weer terug van vakantie. Eigenwijs blijf ik ook. Er is me vandaag verschillende malen verteld dat ik ook tussen de middag moet gaan slapen. Dit wilde ik echter niet. Het gevolg was dat ik om kwart over zes volledig leeg en knock out in bed lag. Wie weet, misschien ben ik wel zo moe dat ik de hele nacht door slaap.

Verder wil ik nog even vol trots vertellen dat Meike na de carnaval ineens weer zin heeft om op de WC te plassen. Soms heeft ze nog wel een klein ongelukje maar voor het eerst vindt ze die zelf ook vervelend als het mis gaat. Mama hoopt dan ook erg dat Meike nu echt op de goede weg is met haar zindelijkheid.

Groetjes Janske

  • 12 Maart 2011 - 22:48

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie

    Ondanks het feit dat je geen carnaval mocht vieren, heb je aardig gefeest, gehost, gedanst, in de polonaise gelopen, en ga zo maar door.
    Met andere woorden je hebt aardig carnaval gevierd.
    En ook nog met de optocht meegedaan en het carnavalsontbijt.
    Laat de dokter het maar niet horen, haha.
    En dan op de laatste dag ziek worden, dat was wel heel erg jammer.
    Die taart ziet er trouwens wel heel lekker uit, er is zeker niks van over, helemaal opgesnoept.
    De foto's zijn geweldig.
    En het enigste wat ik over die vervelende draak zal zeggen is: nog maar 1 dag.

    Meike, hou vol en plas op de wc, dan ben je een super grote meid, die natte broeken zijn echt niet fijn.

    Rens, hoe is het met je hoofdje, gaat het alweer een beetje beter?

    Voor iedereen nog een fijne zondag.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxx

  • 13 Maart 2011 - 07:28

    Rob, Jolanda En Tom:

    Janske het was hartstikke gezellig dat je erbij was.
    veel plezier weer op school

  • 13 Maart 2011 - 09:04

    Inge :

    Hey Hey,

    De vakantie zit er helaas weer bijna op. De lente lijkt nu toch echt te zijn begonnen.
    dus fluit maar lekker met de vogels mee en veel plezier op school.

    groeten Inge.


  • 13 Maart 2011 - 10:30

    Janny:

    Ha super Janske en familie,

    Wat fijn dat je toch nog leuke dingen meegemaakt hebt met de carnaval, en zo lekker snoepen vaan zo'n mooie taart.
    Minder fijn dat je toch nog onverwacht naar het ziekenhuis moest en dan die vervevelende draak.
    Wij hopen dat je hem bijna de baas bent. En dat je morgen toch weer naar school toe kan.
    Genieten van het mooie weer, weer lekker buiten spelen en genieten van het zonnetje.
    Hoe is het met Rens? Gaat het weer een beetje beter met hem? Veel beterschap van ons allemaal.
    Meike je bent echt een grote meid, hou het droog ha, ha................
    Veel sterkte voor jullie allemaal,

    Groetjes van ons allen

  • 13 Maart 2011 - 11:30

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,

    Die vervelende draak was wel weer heel erg aanwezig deze week.
    Gelukkig kun je hem weer bijna wegjagen en krijg je weer wat rust.

    Wat zijn de foto's weer schitterend en dat koppie van jou spreekt weer boekdelen.........
    Het enthousiasme van de carnaval (kleine Super(s)Janske), maar ook het ziekzijn naderhand zijn van je gezichtje af te lezen.
    We hopen maar dat je het morgen weer aan kunt en weer kunt genieten van het naar school gaan.
    Lieve, dappere meid, wij hopen dat je vandaag nog een fijne dag krijgt en lekker kunt slapen vannacht.

    Grote knuffel en dikke kus

  • 13 Maart 2011 - 18:46

    Judith, Ron, Wout, ?:

    Lief meisje,

    Poehee, Wat weer een week heb je achter de rug. Jullie hebben deze klus toch maar weer goed geklaard.
    Wat zijn papa, mama, Lieke en Meike mooi in hun carnavalskleren, ziet er gezellig uit hoor!
    Dat boevenpakkie vinden we wel goed bij je snoetje passen; boefie!!

    Ook wij zijn benieuwd hoe het met Rens is, hopelijk al ietsje minder hoofdpijn?

    Zet ´m op!

    ps. We hebben het boekje en de cd ontvangen van de Super Janske Club (Waarvoor super bedankt, Angela)
    We zijn er erg van onder de indruk, heel erg mooi!

  • 14 Maart 2011 - 07:19

    DORRY:

    HOI JANSKE FAM. EN DE REST.
    IK WAS UIT DE LUCHT PROBLEMEN MET VERZENDEN EN ONTVANGEN.
    WAT HEBBEN JULLIE VEEL MEEGEMAAKT.
    IK HOOP DAT HET NU VERDER GOED GAAT MET IEDEREEN .
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 14 Maart 2011 - 08:26

    Gerda:

    Hey Miss Super Janske fideranske,

    De vakantieweek zit er weer op. En wat is er weer veel gebeurd.
    Ik hoop dat jij het drakenbeest weg kunt sturen en weer een beetje plezier kan maken.
    Hij was deze keer wel erg aanwezig en heeft het jou moeilijk gemaakt.
    Misschien ga jij vandaag al weer naar school?

    Hou je taai kleine guit en familie.

    Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

  • 14 Maart 2011 - 18:58

    Rens:

    Hoi lieve mensen,

    Ik wil even laten weten dat het al stukken beter met me gaat, ik mag van de dokter ook weer alles doen waarvan ik denk dat ik dat wel kan, als ik er maar geen hoofdpijn van krijg en als ik moe ben dat ik dan ga rusten.
    Hoofdpijn heb ik bijna geen meer maar aan het eind van de dag (rond 18.00 uur) ben ik wel heel moe alleen geef ik dat nog niet toe (familie van Janske he).
    Ik weet wel dat ik zo snel ben opgeknapt omdat ik van die mooie beterschapskaarten en -wensen heb gehad. Dank je wel allemaal!!

    groetjes Rens

  • 14 Maart 2011 - 19:32

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Wat een boel foto's en zulke mooie , het zit er weer op en vandaag gaat ook dat lastige draakje weer verdwijnen.
    slaap ze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 2266863

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: