Een wisselende oogst - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Een wisselende oogst - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Een wisselende oogst

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

17 Februari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Volgens mij ben ik best een slim kind. Niet om over mezelf op te scheppen, maar ik heb ergens dat gevoel. Zo weet ik dat als ik straks elke nacht in mijn eigen bed ga slapen, ik geen stickers meer mag plakken en ik dus geen kadootjes meer mag uitzoeken. Zolang het slapen nog wisselend is, gaat dit natuurlijk wel door. Vandaar dat de oogst heel wisselend is. Afgelopen nacht heb ik keurig in mijn eigen bed geslapen en dus weer een sticker verdient. Toen ik vanavond ging slapen vertelde ik al tegen mama dat ik vandaag geen sticker ga verdienen. Op dat moment wist mama al genoeg en inderdaad ik lig nu al in papa en mama’s bed. En dat terwijl ik dit stuk aan het schrijven ben. Knap he!
Dat ik dat expres doe is natuurlijk niet waar. Het gaat gewoon over hoe ik me voel en nu de Dexa er weer is en iets groter aan het worden is, heb ik toch meer geborgenheid bij papa en mama in bed. Ik zeg bewust iets groter, want tot op dit moment valt het eigenlijk allemaal nog wel mee met het draakje. Ik hoop dat jullie nu allemaal een stukje hout hebben om dit af te kloppen.
Vanmorgen was ik heel moe en heb slecht gegeten met het ontbijt. Onderweg naar school vroeg Lieke of ze weer bij mij in de klas moest komen vanwege het draakje. Op dat moment was ik er alweer overheen en vertelde dat ik het wel alleen kon. Dat klopte ook helemaal, want Lieke heeft zelfs niet hoeven komen kijken. Wel lief van haar dat ze wel altijd voor me klaar staat als het nodig is. Op school is het heel goed gegaan en daarna heb ik vlug een boterham gegeten. Als ik de boterham op had mocht ik namelijk over op de stroopwafels en die gaan er momenteel in als koek. Van die stroopwafels krijg je een heerlijk voldaan gevoel en dus was het tijd voor mijn schoonheidsslaapje. Ik heb vanmiddag heerlijk een paar uur op de bank liggen slapen.
Na het slapen had ik weer volop energie. Eerst ben ik met oma Tumtum gaan werken in het boek van Paultje en de draak. Buiten scheen lekker het zonnetje, dus ben ik even later samen met mama naar buiten gegaan. Daar hebben we het verblijf van de kip verplaatst en nog meer leuke dingen gedaan. Ik heb zelf ook veel gefietst en op de schommel blokfluit gespeeld. Vandaag ging het dus allemaal best goed.
Dat we elkaar stimuleren met stickers verzamelen blijkt wel uit het feit dat Meike ook fanatiek begonnen is. Nadat Lieke haar blokfluit als cadeau had uitgezocht wilde ik die ook en heb hem nu dus. Nu wil Meike hem natuurlijk ook hebben en dat betekent dat ze de hele dag “droog” moet zijn. De laatste tijd gooide Meike er een beetje met haar pet naar, dit terwijl ze het best goed kan. Nu ze een blokfluit kan verdienen doet ze weer super goed haar best. Vandaag is ze naar Joepie geweest en ondanks dat ze het heel druk had met spelen is het haar toch gelukt om droog te blijven. Dus heeft ze een sticker verdiend. Daarnaast hebben ze in de keuken van Joepie een hele mooie schommel met kralenketting gemaakt. Dit heeft Nikki met een aantal kinderen gemaakt en vandaag heb ik de foto’s gezien en ik vind het echt kei gaaf. Dit naar aanleiding van het cd/boekje ‘Super Janske’. Kei gaaf dat jullie hier zo mee om gaan.
Ik hoop dat de lijn van het draakje zich zo doorzet, want dan is het al voorbij voor we er erg in hebben. Dus allemaal een stuk hout zoeken en afkloppen maar.

Groetjes Janske

• 18 Februari 2011 - 05:10

Dorry:

hoi superJANSKEen alle lichtbakens.
    Weer in jou bed leuk cadeautje .
    LIEKE WAT BEN JIJ TOCH EEN SCHAT OM ZO OVER JANSKE TE MOEDEREN.
    DUS TOT OP HEDEN LUKT HET DEXA NOG OM ZICH EEN BEETJE IN TE HOUDEN ,IK FIK DAT HET ZO BLIJFT MEIS.
    WAT HEB JIJ EEN FIJNE KNUTSELOMA. IS ZE ALTIJD AL ZO GEWEEST?
    MEIKE NOU JIJ NOG EEN BLOFFLUIT ,GAAT OOK LUKKEN HOOR.
    FERRIE BEN JIJ DOOR DE KEURING GEKOMEN?
    DE LAATSTE DAG ,EN DAN WEER WEEKEND DAT IS FIJN .
    EN DAN NOG EEN WEEK EN WIJ ZIJN IN DE VUT WAT ZAL DAT FIJN ZIJN .
    NU ALLEMAAL DOE DEZE LAATSTE DAG GOED JULLIE BEST VOORAL MET LACHEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 18 Februari 2011 - 06:20

DORRY:

HOI JANSKE.
    DEZE MUTS HEEFT WEER EEN FOUT GEMAAKT.
    IK VROEG FERRIE BEN JIJ DOOR DE KEURING MAAR DAT WAS HIJ VORIGE WEEK AL.
    MAAR AF EN TOE BEN IK SMORGENS DE KLUTS WAT KWIJT ,MAAR IK VIND DE KLUTS ALTIJD TERUG .
    VANDAAR DEZE EXTRA MAIL.
    DAG HUMMEL LEKKER NAAR SCHOOL ,EN DEXA HOUDT ZICH WEL RUSTIG HOOP IK DORRY

• 18 Februari 2011 - 07:15

Judith, Ron, Wout, ?:

Dag lieve meiden,

Jeetje wat gaan jullie goed! Allemaal stickers verdienen en dan een kadootje uitzoeken+ echt heel knap van jullie alle 3!!
    We hebben snel nog even op een stukje hout geklopt, dus we hebben goede hoop dat ook dat gaat lukken met die Dexa!

Wout gaat ook als en speer, dag en nacht geen luier meer aan en redelijk goed slapen in zijn eigen bed. Papa en mama zijn super trots op hem, net zoals papa en mama zeker weten super trots zijn op jullie!

In de weg naar nieuw leven nog een nieuwtje, de baby laat al merken dat íe ook meedoet, het getrappel is begonnen! Daar zit het doorzettingsvermogen dus ook wel goed.
    Nog ruim een week en dan kunnen we weer even spieken hoe het in die dikke buik allemaal gaat. Dan staat de 20 weken echo op de planning.

Ga zo door, meiden!
    Zet ´m op!

• 18 Februari 2011 - 08:21

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat gaaf een eigen hoekje bij Joepie
    En wat een mooie schommel
    Het lijkt wel een schommel voor purk.

Dus je bent nu over op de stroopwafels. En in tussen staat de chips maar een beetje in de weg. Of was je al een beetje door de voorraad heen?
    Wel fijn dat je minder last hebt van de Draak. Of kun je er gewoon beter mee omgaan ?

Groetjes uit Leende

• 18 Februari 2011 - 08:43

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

We hebben hier met zijn allen flink op het hout afgeklopt dus met dat draakje komt het wel goed.
    En voor Dorry; Ja oma Tumtum is altijd al creatief geweest. En probeert ons dat allemaal een beetje bij te brengen, wat volgens mij aardig lukt en gelukt is.
    De schommel bij Joepie ziet er erg mooi uit. Goed gedaan allemaal.

Hopelijk een fijne dag met een kleine draak.

Groetjes tante Angela en de rest van de familie.

• 18 Februari 2011 - 12:25

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Nog even en er zijn 3 blokfluiten in de familie, dat zal een vrolijke boel worden met zoveel muziek in huis.
    Wat een leuke Janskehoek bij Joepie, met kralenketting en schommel, dus helemaal Janske-waardig.
    En Lieke die weer goed voor jou zorgt, het kan niet beter.
    Fijn dat je toch genoeg energie hebt om te knutselen en te spelen.
    Als je nu alleen in de dexaweek bij papa en mama slaapt en de andere 3 weken in je eigen bedje, verdien je dan nog wel stickers.
    Lijkt me een goede deal om te maken met papa en mama.
    Ik klop me suf dus ik hoop dat het draakje zich rustig houd.
    Laatste schooldag van deze week zit er weer op voor jou.
    Kan ik dus alleen nog maar zeggen "" prettig weekend".

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxx

• 18 Februari 2011 - 14:23

Cor Enn Diny.:

Hoi Super Janske.

Zo Janske dat is nog eens goei bericht om te lezen dat het goed is gegaan in Nijmegen, en de uitslag van bloedwaarde ook nog eens goed is.Super Janske ga zo door!!!!!!.

Wat hebben zo voor jou bij joepie een mooie schommel gemaakt van kralen, de schommel is bijna het zelfde {alleen een beetje kleiner} waar jou boekje met de cd bij de Hooizolder hebben binnen gebracht.
    Het sticker plakken gaat wel goed he want je hebt alweer een blokfluit uit mogen zoeken wat zal het bij jullie thuis gezellig zijn als jij en Lieke samen proberen om te fluiten, nou Meike nog en dan is het helemaal kompleet nou Meike goed je best blijven doen om droog te blijven dan mag jij ook een blokfluit uitzoeken en kunnen jullie oeffenen om samen de liedjes te spelen die op de cd van Janske staan

Spannend he Janske om in zo'n grote bus zitten bij Ika en dan ook nog eens lekker eten en kijken naar Bob de Bouwer wat toevallig dat Bob daar ook aan het werken was.

Gelukkig is het draakje wat rustiger voor jou, misschien heeft hij toch zijn oren goed open gezet toen jij tegen hem zei dat hij niet meer bij jou mag komen laat hem maar lekker buiten in de kou staan.
    Een heel fijn weekend allemaal en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny,
    voor straks lekker slapen en het allerbeste. Knuffels en houdoe he.

• 18 Februari 2011 - 21:39

Nikki En Jannie:

Hee Janske,

Leuk dat je de foto op je site hebt staan.
    De kinderen hebben erg hun best erop gedaan. en JA het resultaat mag er wezen.
    sticker ze nog en een fijn weekend

groetjes ons