Snelle poli maar toch lang van huis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Snelle poli maar toch lang van huis - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Snelle poli maar toch lang van huis

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

16 Februari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen was Leanne om 8 uur in huis zodat wij op tijd naar Nijmegen konden. Papa had een drinkfles met ranja gevuld voor de heen en terug reis. Maar halverwege de heenweg melde ik dat deze al helemaal leeg was. Ik was alleen even vergeten dat je van veel drinken ook veel gaat plassen. Nog geen 5 minuten later was dan ook mijn blaas vol en moest ik heel nodig naar de WC. We hebben dus een pitstop gemaakt waarbij ik weer een lege blaas had en de auto weer een volle tank kreeg. Eenmaal in Nijmegen ging het allemaal heel vlot. Ik kon bijna direct door voor de vingerprik en daarna was het wachten in de grote hal. Het wachten was vandaag geen straf want er waren allemaal mensen en kinderen die uitleg kregen over dingen die er in het ziekenhuis gebeuren. Alle kinderen hadden een eigen knuffel meegenomen die voor patiënt mocht spelen. Na een minuut of 20 mocht ik de poli kamer in en al vlug was de dokter ook aanwezig. Niet mijn eigen dokter maar een meneer die ik nog niet eerder heb gezien. Hij deed erg zijn best om het me naar de zin te maken maar mijn dexa draak had geen zin om gezellig mee te doen. Uiteindelijk heeft hij het dan ook opgegeven en zijn we over gegaan tot de orde van de dag. De bloeduitslagen zijn goed. Dit betekent dus weer de volle dosering MTX en Vincristine. Verder ga ik nu thuis ook weer over op de volle dosering 6MP. Iets wat niet zo heel vaak gebeurd. Verder was het lichamelijk onderzoek prima. Daarna was het mijn beurt om in actie te komen. Aan de zuster heb ik mijn Super Janske boekje gegeven al was het enthousiasme hierover niet heel groot (dexa zat in de weg). Daarna zijn we naar de dagbehandeling gegaan. Inmiddels was dexa wat kleiner en van het zien van zuster Marleen krijg ik altijd goede zin. Haar heb ik dan ook vol trots het boekje laten zien. Verder alle plaatjes en de CD. Ze was erg onder de indruk van alles en ging het op haar gemak nog eens lezen. Onze ronde door het ziekenhuis zat er nog niet op. Door naar afdeling de Zee. Ik had namelijk ook een boekje bij voor Agmar mijn PM-er. Zij was er helaas niet want ze is op vakantie. Daarom hebben we het boekje bij haar collega achtergelaten. Zuster Kim heeft voor de afdeling het boekje in ontvangst genomen. Zuster Kim en ik zijn al even lang bekend met de afdeling. De start van haar opleiding begon tegelijk met mijn behandeling. We zijn ook bijna tegelijk weer klaar met alles. Daarna konden we aan de terugreis beginnen.
In de auto kwam het idee om bij de IKEA te gaan eten in Eindhoven. Nu zijn ze daar aan het verbouwen en dat waren papa en mama even vergeten. Eenmaal daar aangekomen moesten we aan de andere kant van de snelweg parkeren. Van daaruit reden er bussen naar de IKEA zelf. Het leek voor mij wel een uitstapje. Ik heb nog nooit in een bus gezeten of ben het vergeten. Ik vond het dan ook erg spannend om zo zonder gordel te gaan rijden. Gelukkig waren Purk en Tut erbij die me altijd gerust stellen. Na een rit van 4 minuten waren we er. Ik vond het zo gaaf in de bus dat ik na het eten direct weer wilde gaan. Mijn middag eten bestond uit het aflikken van de poedersuiker van de poffertjes en een flesje Fristi. Onder het genot van mijn eten heb ik ook weer een oude hobby opgepakt. Kijken naar Bob de Bouwers die bezig zijn. We zaten namelijk op een plaats waar we de verbouwing prima in de gaten konden houden. Terug in de bus was weer net zo’n feest. Nu wist ik wat er ging gebeuren maar even goed erg leuk.
Na het eten stond het dansen nog op het programma. Eenmaal thuis daarvan was de energie op. Vlug naar bed en een sticker verdienen. Ik ben vandaag namelijk aan een nieuwe rij begonnen. Doordat ik afgelopen nacht in mijn eigen bed heb geslapen was de vorige rij vol en dat betekent maar een ding, een kadootje kopen. Ik het als beloning een blokfluit uitgekozen en ben daar erg blij mee. Het is wel nog even oefenen om er goed geluid uit te krijgen maar geluid komt er in ieder geval wel uit.

Groetjes Janske

• 16 Februari 2011 - 23:05

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Fijn dat in NIjmegen alles goed was en is gegaan.
    De zusters waren zeker erg onder de indruk van jou boekje met cd.
    Eten bij de ikea, gaat dat ook al ?
    En dan vanaf de parkeerplaats nog met de bus moeten, dat was wel spannend zeker.
    En waren er nog knappe Bob de Bouwers bij of kon je dat niet goed zien.
    Knap van je dat je sticker-rijtje weer vol is.
    En met een blokfluit is er heel de dag muziek in huis, goed oefenen dan kun je straks je eigen liedjes van je cd fluiten.
    Na zo'n lange dag ook nog gaan dansen, dan zul je nu wel lekker slapen in je eigen bedje.
    Houd het draakje onder de duim deze week.
    Veel plezier op school morgen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx

• 16 Februari 2011 - 23:21

H & H & I:

Hoi Super Janske,

De behandeling ging lekker snel vandaag en dan ook nog goede bloedwaardes. Top meisie.
    In de bus zitten en daarna naar Bob de Bouwers gaan kijken is wel erg leuk. En deden ze goed hun best ?
    Jammer dat je niet veel gegeten hebt, zeker als je zo'n lekkere poffertjes krijgt.

Fijn slapen en dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 17 Februari 2011 - 05:10

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM EN AALE MENSEN.
    WAT HEERLIJK DAT HET IN HET ZIEKENHUIS GOED WAS, EN DAN GOEDE34 BLOEDWAARDES.
    NU DUS DE HELE MEDICIJNEN ALLEMAAL, IK BEGRIJP ALS JE ZE ALLEMAAL IN MAG NEMEN DAT JOULIJFJE HET AAN KAN, EN DAT JE HET MAAR GEHAD KUNT HEBBEN ,DAN BEN JE ER EERDER VAN AF.
    EN DAN OOK NOG EENS ETEN BIJ DIE GROTE ZAAK ,IN DE BUS DANSEN EN IN JE BED BLIJVEN NONDE KNOL TE VEEL OM OP TE NOEMEN.
    IK HOOP DAT DEXA RUSTIG AANDOET, WANT ALS HIJ GAAT KWALLEN IS DAT NIET ZO LEUK VOOR JOU MAAR OOK NIET VOOR JOU OUDERS EN ZUSJES.
    NOU MEID GEEF HEM VAN JETJE VANDAAG DAN DOEN WIJ DAT ALLEMAAL.
    EEN FIJNE DAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY