Nog 8 - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Nog 8 - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Nog 8

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

15 Februari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Morgenvroeg mogen we weer afreizen naar Nijmegen. Dan wordt er weer gestart met een nieuw blok van drie weken. Nog 8 van deze blokken te gaan, nog 24 weken en dan is het 2 augustus 2011. Het is nu al een datum die dagelijks door onze hoofden gaat, al weten we maar al te goed dat we er nog niet zijn. We zullen best nog tegenslagen krijgen, maar we hopen ook nog mooie dingen te beleven. Het vertrouwen dat er ook mooie dingen kunnen gebeuren in een vreselijke #@&**#$^#!@#$#% periode van twee jaar krijgen we beetje bij beetje terug en daar heeft vorige week zondag zeer zeker aan bijgedragen.
Wat daar ook aan bijgedragen heeft is het verslag van mijn ambulant begeleider heeft geschreven naar aanleiding van afgelopen maandag. Voor weinige zal het een verrassing zijn, maar ik ben niet echt een normale leerling op school. Ik kom maar halve dagen, op woensdag ben ik er helemaal niet of maar een paar uurtjes en als het een beetje tegenzit, zoals een paar weken geleden, dan kom ik een hele week niet op school. Dat vraagt veel flexibiliteit van iedereen. Van ons gezin, maar wij zijn inmiddels wel wat gewend. Zeker vraagt het veel flexibiliteit van mijn juffen en mijn klasgenootjes. Om dit alles in goede banen te leiden en om ervoor te zorgen dat ik geen of zo min mogelijk achterstand op loop, heb ik dus een ambulant begeleider. Zij komt mij dan observeren in de klas en stuurt daar waar nodig is bij. Ook brengt zij dan verslag uit over wat zij gezien heeft en haar openingszin wil ik hier graag herhalen: “Wat doet ze het goed!!!” Ook dat geeft ons natuurlijk vertrouwen voor de toekomst.
Wat ze ook aangaf is dat ik overal aan mee doe en dat ze daarom wel begrijpt dat ik ’s middags moet slapen. Nou, daar heeft ze ook helemaal gelijk in, want gisteren heb ’s middags echt heel lang geslapen. Misschien wel iets te lang, want toen ik hoorde dat papa naar bed ging riep ik hem. Ik wilde graag bij hun in bed komen liggen en dat was geen probleem. Toen wist papa nog niet dat ik hem tot half vier zou wakker houden. Het was wel gezellig hoor, maar vanmorgen toen de wekker afliep was het toch wel even zwaar. Ach ja, dat is dan ook meteen een goede oefening voor over een jaar of 14. Met de stapvriendjes lekker op stap, laat thuis komen en er ’s morgens weer vroeg uit. Je kunt het niet vroeg genoeg oefenen. Dit kost wel veel energie, dus vanmorgen heb ik dan ook heel goed gegeten.
Vanmiddag heb ik dan ook een stuk korter geslapen. Dat merkte ik dan wel weer aan het einde van de dag, want ik begon toch wel heel moe te worden. Hierdoor begon ik om bijna alles te huilen. Dat was wel vervelend dat dat vandaag al gebeurde, want morgen begint de Dexa en dan is het maar weer afwachten wat de draak met mij doet. Ook hierbij kunnen we zeggen dat we al veel ervaring hebben en er daardoor beter mee om kunnen gaan, maar wennen doet het nooit.
Als laatste wil ik jullie nog wijzen op de foto’s van vandaag, want Lieke had gisteren voor ons vieren een valentijnskaart gemaakt. Lief he!

Groetjes Janske

  • 15 Februari 2011 - 23:28

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie.

    Ik denk dat heel veel mensen dat zeggen over jou: Janske wat doe je het goed.
    En dan bedoelen we niet alleen school, maar alles.
    Je bent echt een Superjanske.
    Wat lief van Lieke om een valentijnskaart te maken voor jullie.
    Lieke, super gedaan, hij is hartstikke mooi, en heel goed geschreven.
    Janske, morgen weer succes in Nijmegen.
    En heel veel succes met de volgende dexa-periode.
    Schop de draak maar meteen buiten als hij vervelend word.
    Maar ik hoop dat hij zich rustig houd, en jij hem onder controle kunt houden.
    Veel succes.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx

  • 16 Februari 2011 - 05:10

    DORRY:

    HOI WERELDWONDER EN ALLE MENSEN.
    NOU DAT HET GOED GAAT OP SCHOOL WIST IK AL, MAAR ZO SUPER DAT NIET.
    LIEKE WAT BEN JIJ AL GOED IN SCHRIJVEN REKENEN EN NU OOK NOG EENS EEN MOOIE KAART ERG GOED MEISJE.
    JANSKE IK HEB ZO'N VERMOEDEN DAT DEXA WAT RUSTIGER IS WANT HIJ WEET DAT HIJ OVER 8 KEER ZIJN ONTSLAG KRIJGT ,EN IK HEB AL VOORIUT GEFIKT .
    BEST EEN LEUK ZINNETJE EN DE KAARS BLEEF AAN DUS EEN GOED GEVOEL MEID ,JIJ ZULT HET WEL WEER KOUD KRIJGEN HUILERIG ZIJN ,EN JE EIGEN EENZAAM VOELEN ,MAAR IK DENK IN MINDERE MATE HUMMEL .
    NU PROBEER UIT DEZE DAG ZONDER DEXA ALLES UIT TE HALEN WAT ER TE HALEN IS MEIS.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 16 Februari 2011 - 06:38

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Wat een mooie kaart van Lieke
    En wat kan ze al goed schrijven.......je kunt het al goed lezen.

    Succes vandaag maar weer.
    En kop op de komende dagen........ Lekker aftellen.

    Groetjes uit Leende

  • 16 Februari 2011 - 07:01

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,

    Voor vandaag wordt het weer een zware dag. Je moet die gemene draak weer langzaam maar zeker je kleine lichaampje binnenlaten. Hopelijk wordt hij niet al te vervelend en kun jij hem deze week goed de baas blijven.

    Wat knap dat je zo goed het tempo van jouw klas kunt bijhouden. En dat terwijl je af en toe zo veel moet missen en zo ziek bent. Maar ja, Superjanske is niet voor niets Superjanske en doet nu eenmaal altijd alles anders als je zou verwachten. Hartstikke fijn hoor.

    En wat heeft Lieke mooie hartjes getekend en al zo knap wat opgeschreven!
    Ons oma en opahart staat bol van trots met zulke kleinkinderen! Wauw.......

  • 16 Februari 2011 - 07:04

    Judith, Ron, Wout, ?:

    Dag valentijntjes!

    Wat leuk zo´n post! Mooi hoor, Lieke!
    Janske, knapperd op school, heel goed!
    Heerlijk zo'n positieve dingen van de meiden, daar zullen jullie zeker extra kracht van krijgen!
    Veel succes vandaag en wij denken aan jullie!

    Zet 'm op!

  • 16 Februari 2011 - 07:50

    Tante Angela:

    Hoi Super Janske,

    Veel succes vandaag in Nijmegen en aftellen maar...
    Wat kan Lieke al goed tekenen en schrijven, goed voorbeeld doet goed volgen, dat zie je aan jou resultaten op school.

    Groetjes tante Angela

  • 16 Februari 2011 - 10:16

    Janny:

    Hallo Super Janske en Familie,
    n
    Zo'n valentijskaart zegt genoeg, en wat kan Lieke al goed schrijven, wij wensen jullie
    heel veel succes vandaag in Nijmegen,

    Heel veel Groetjes van ons allen

  • 16 Februari 2011 - 16:04

    Lambert En Tineke:

    Hoi Janske!!

    En daar issie dan weer, dat stomme draakje. Ik hoop dat hij zich een beetje gedeisd houdt komende week!!
    Wat lees ik daar? Krijgen jullie nu wel twéé kampioenen in de familie?? Een fietskampioen én een zwemkampioene??? En er ís al zo'n Superjanske. Jullie zijn wel een héél bijzonder gezin zo met zijn allen.
    Zet hem op allemaal! Het moet gaan lukken, zeker met de súper-supporting van de rest -Joke en Meike - !!!!

    groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 2269250

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: