Komt Janske bij de koelkast - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Komt Janske bij de koelkast - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Komt Janske bij de koelkast

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

18 Februari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Iedereen kent die mop wel van het konijn dat bij de bakker kwam. Telkens vroeg en hij om worteltaart en de bakker had het niet. Op een gegeven moment kwam het konijn weer bij de bakker en de bakker had wel worteltaart………..
Volgens mij is die mop al eeuwen oud, dus vond ik het vandaag tijd voor een nieuwe, waargebeurde mop. Op zich gaat het allemaal redelijk met de Dexa. Ik slaap bij papa en mama en lig dan de hele nacht heel erg dicht tegen papa. Papa heeft dan ongeveer 30 cm van het matras om op te slapen en ondertussen leg ik dan nog even een been over hem heen. Ik zal hem nu vast leren wat afzien is, zodat het straks op de berg meevalt. Daarnaast hebben Lieke en ik vandaag wel af en toe van klas gewisseld, zodat Lieke goed in de gaten kon houden hoe het met me ging.
Mijn eetpatroon is momenteel wel weer heel overzichtelijk. ’s Morgens eet ik als ontbijt stroopwafels. ’s Middags bij de lunch is het heerlijk om stroopwafels te eten. Bij het drinken ’s middags gaat er ook nog wel een stroopwafel in en terwijl de rest ’s avonds lekker aan de frietjes zit, knabbel ik lekker op een stroopwafel. Tussendoor zorg ik er nog wel voor dat ik voldoende fruit eet, want vanmorgen op school heb ik fruit gegeten en vanmiddag bij oma Tumtum had ik gewoon twee appels gegeten.
Vanavond zaten wij dus aan tafel en de borden begonnen aardig leeg te raken. Langzaam maar zeker gingen de gesprekken over naar het onderwerp toetje. Opeens zag ik mama stralen, maar wist nog niet wat er aan de hand was. Toen Lieke naar de koelkast liep, vertelde mama tegen mij dat ik ook maar moest gaan kijken. Zo gezegd, zo gedaan. Er zou een heel speciaal toetje in de koelkast staan. En ja hoor, er stond een speciaal toetje in de koelkast. Mona heeft namelijk zo’n omkeertoetje in de smaak van stroopwafels en mama dacht dat ik daar heel blij van zou worden. Lieke werd ook helemaal enthousiast en pakte het toetje uit de koelkast. Ze zei: “Kijk Janske, stroopwafeltoetje!” Mijn antwoord daarop was kort en bondig: “Vies he!” Ik heb dan ook helemaal niet omgekeken naar het toetje en al zeker niet geproefd. Zo gebeurde het dus dat vanavond iedereen aan het stroopwafeltoetje zat en ik aan de ….Yoghurt.
Zoals gezegd gaat het echt wel goed met het draakje, maar het voorbeeld hierboven geeft toch maar weer aan hoe onberekenbaar het draakje blijft. De beste bedoelingen worden nu door mij, lees het draakje, keihard afgestraft en de meest verrassende dingen vind ik ineens leuk of lekker. Nog een paar dagen en dan ben ik weer de oude vertrouwde Janske en dat is toch voor iedereen het makkelijkst.

Groetjes Janske

• 18 Februari 2011 - 22:30

H & H & I:

Hoi Super Janske,

Mama speciaal stroopwafeltoetje gehaald, helemaal blij dat Mona dat in zijn assortiment heeft en dan wil het draakje yochurt............je snapt toch niks van dat beest.
    Nog een paar dagen en dan verdwijnt hij weer en kun je er weer 1 aftellen.
    Hou vol en papa ook, want 30cm om goed te kunnen slapen is wel heel weinig.

Dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 18 Februari 2011 - 23:10

Joli Claes:

Ha Janske en familie.

Nou zeg, dat is een mooie, die draak van jou.
    Wil hij alleen maar srtoopwafels, komt er een verrassing van stroopwafels, wil die draak hem niet.
    Maar ja, als dat alles is wat hij doet deze keer, dan valt het mee.
    Je hebt hem redelijk goed onder controle.
    Nog 2 dagen en hij is weer foetsie, gelukkig.
    Wat fijn dat Lieke je vandaag goed in de gaten heeft gehouden op school.
    En kan papa een beetje slapen op zijn 30 cm ?
    Hoe is het met het trainen van papa, is hij al fanatiek aan het fietsen ?
    Maak er een leuk weekend van met z'n allen.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxx

• 19 Februari 2011 - 06:10

DORRY:

HOI JANSKE EN ALLE MENSEN.
    EEN BEETJE ZIELIG VOOR JOU MAMA, MAAR DAT DOET DEXA .
    VERDER GAAT HET RUSTIGER MET DEXA SCHRIJF JIJ
    JANSKE IK KON DIE MOP VAN DE WORTELTAART NIET HOOR, DUS DE AFLOOP.
    FERRIE DAT IS EEN KLEIN PLEKJE WAAR JIJ OP LIGT ,MAAR NOG TWEE DAGEN EN JE KUNT WEER LANGUIT KEREL.VERDER IS LIEKE WEER GOED AAN HET ZORGEN VOOR JOU ,EN DOKTER MEIKE LOOPT OOK NOG EENS ROND ,DUS HET IS WEL IN ORDE IN DE POLDER.
    JANSKE EN FAM IK WENS JULLIE EEN KEI FIJN WEEKEND ,MET HEEL WEINIG GEKLIER .
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 19 Februari 2011 - 11:39

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een rare dagen voor je. Maar goed eentje weer eentje minder.
    En zo tel je lekker af.
    En tja het kan maar wat zijn Chips ...Stroopwafels ..... en nu ben ik benieuwd of je nog een keertje veranderd voor dat je de laatste krijgt. Misschien lekekr appeltaart of gevulde koeken.

Nou succes het komend weekend.

Groetjes uit Leende

• 19 Februari 2011 - 11:58

Janny,:

Hallo Super Janske en Familie,

Na een paar daagjes Zee en zonder computer, thuis aangekomen vlug weer de computer opgestart om te kijken hoe het met Super Janske gaat.
    Gelukkig zijn de bloedwaardes goed, en ben je begonnen aan de volgende kuur, jullie hebben er wel een gezellig dagje van gemaakt door af te sluiten bij Ikea, en gezellig samen in de bus.
    Allemaal volop stickers verdienen voor een mooie blokfluit, heerlijk samen muziek maken.
    De stroopwafeltjes gaan er goed in Janske, Ik moest wel lachen om het verhaal van het mona toetje, en dan yogurt eten, ha , ha, dat draakje toch.
    Wij zijn blij dat het redelijk goed met je gaat, hou vol ,

Fijn weekend,

Gr. van ons allemaal