Verslag presentatie cd/boek 'Super Janske' - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Verslag presentatie cd/boek 'Super Janske' - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Verslag presentatie cd/boek 'Super Janske'

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

07 Februari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wat was het gisteren een bijzondere dag. Dat dat niet alleen voor ons zo was blijkt wel uit de vele reacties die we krijgen. Wij vonden het in ieder geval heel speciaal dat we deze dag met zoveel mensen hebben mogen delen. Dat er in zo’n rot periode ook zo’n mooie dag zit is onbeschrijfelijk. Toch ga ik proberen om hem toch te beschrijven. Ik zal dit feitelijk doen en niet vanuit mijn gevoel, want dat gevoel is echt niet te beschrijven. We hebben zo’n boost gehad dat we denken dat we de hele wereld weer aankunnen en dat vertaald zich in het feit dat mijn glimlach nog steeds niet van mijn gezicht af is.
Het begon eigenlijk zaterdag al met de verrassing van de familie Prinsen. Zij hadden gezorgd voor een echt Super Janske pak en ik vond dat pak zo gaaf dat ik hem eigenlijk zondag de hele dag aan wilde doen. Nadat verteld was dat ik het pak later op de dag aan mocht vond ik het ook prima en dus gingen we zondag zo laat mogelijk in bad en ik deed dan ook hele mooie roze kleren aan. Ondertussen waren er al broodjes gesmeerd voor diegene die tussen de middag hadden gewerkt in de zaal en met die broodjes gingen wij dus naar de zaal. De Hooizolder in Heeze.
Ik vond de zaal ontzettend groot, maar dat vond ik wel fijn, want zo kon ik mooi met mijn zusjes en neefjes en nichtje rond rennen. Ik had het dan ook prima naar mijn zin. Ondertussen kwamen er allemaal spullen binnen. Dit waren instrumenten van de muzikanten en natuurlijk de apparatuur van het DJ-team. Ik wist toen echt nog niet wat er stond te gebeuren.
Rond de klok van half 1 kwamen de eerste gasten binnen en ik vond dat reuze gezellig. Ik ga niet opnoemen wie ik allemaal binnen heb zien komen, maar ze kwamen uit alle windstreken. Van Groningen tot aan Limburg en van Amsterdam tot aan Ede. Natuurlijk waren er ook heel veel mensen uit Heeze. Om 10 voor 1 besefte ik ineens wat een boel mensen er kwamen. Ik zat zelf nog bij het gastenboek. Dat is natuurlijk wel zo netjes om de gasten zelf te verwelkomen. Helaas ontstond er hierdoor een file en konden de mensen bijna de zaal niet meer in. Gelukkig vertelde Patrick tegen de mensen dat het gastenboek bleef liggen en dat de mensen gerust konden doorlopen. Daardoor is het me helaas niet meer gelukt om iedereen persoonlijk welkom te heetten.
Om 1 uur begon de presentatie. De dansvloer was mooi vrij gelaten en hierdoor kon ik samen met mijn zusjes, mijn neefjes en nichtje, mijn klasgenootjes en al mijn andere vriendjes en vriendinnetjes lekker zitten en hadden we goed zicht op wat er allemaal stond te gebeuren. Na een openingswoord was het tijd voor papa om de mensen te vertellen over mijn ziekte. Over wat er met een gezin gebeurt, maar vooral wat er met een kind van inmiddels 4 in anderhalf jaar kan gebeuren. Dit is natuurlijk niet in woorden samen te vatten, dus werd de kanjerketting tevoorschijn gehaald. Samen met Bart, Sietske, Rens, Lieke en Meike mocht ik de kanjerketting aan het publiek laten zien. Zo kon iedereen zien hoeveel handelingen er afgelopen anderhalf jaar hebben plaatsgevonden. Ook mocht ik ter plekke nog een kraal voor een supergoede dag aan de ketting rijgen. Want dat het gisteren een supergoede dag was, dat kunnen we nu met zekerheid vaststellen.
Na de kralenketting was het tijd om te laten zien hoe ik er de afgelopen anderhalf jaar heb uitgezien. Dit was de welbekende pasfotofilm van inmiddels 84 foto’s, want ik ben 84 weken onderweg in mijn behandeling. Natuurlijk was dit een heftige film, maar helaas is dit wel de werkelijkheid. Het was ook wel fijn dat we dat gehad hadden, want daarna konden we door met allemaal leuke dingen.
Patrick vertelde hoe de CD en het boekje tot stand waren gekomen. Dit kun je nog nalezen op www.superjanske.nl. Onder de poster van de aankondiging staat dit verhaal. Daarna werd de spanning echt opgebouwd, want de speciale gast met het boekje kwamen eraan. De drummer zat al klaar en met een roffel kwam er ineens iemand op het scherm. Het was Agmar, mijn PM-er. Je weet wel mijn Personal Manager oftewel pedagogisch medewerkster van het Nijmegen ziekenhuis. Ze had een hele mooie videoboodschap voor mij gemaakt. Hierna werd de roffel door de drummer opnieuw ingezet en van achter uit de zaal kwam mijn eigen Leanne. Omdat het ook voor Leanne een heel speciaal jaar is als prinses Leanne Swingbubbels 1 van het jubileumjaar van de Heibessums, kwam ze dan ook als prinses. Samen met haar adjudanten Leon en Mike. Dat was maar goed ook dat ze twee van die sterke mannen bijhad, want ze hadden mijn eigen Dexa-schommel meegenomen. Op die schommel zat mijn eigen tut en mijn tut had het eerste exemplaar van het cd/boekje stevig vast. Dit gedeelte van de middag vond ik wel reuze spannend, dus mama en Lieke hebben mij daar gelukkig goed bij geholpen. Het was daarna ook wel heel fijn dat ik tut de hele middag bij me had.
Na de overhandiging werd het boekje voorgelezen. Opa IJsje en Enith Vlooswijk gingen op een stoel voor de kinderen zitten en begonnen voor te lezen uit het boekje. Ondertussen waren de plaatjes op de achtergrond te zien. Er volgde een daverend applaus voor het boekje.
Tijd om de liedjes ten gehore te brengen. Bart de Win en zijn vast mannen speelden de nummers ‘Schommelen’ en ‘Zo benieuwd’ live. Wat was dat gaaf om te horen. Het nummer ‘Zo benieuwd’ hebben ze zelfs twee keer gespeeld, waarbij Lieke en Sietske de tweede keer meezongen. Na het optreden van de muzikanten bleef het publiek maar klappen en terecht, want iedereen wist nu dat het cd/boekje ‘Super Janske’ echt een heel mooi product is geworden.
Na de liedjes moest ik even naar de wc. Dat was niet waar, want ik moest me even omkleden. Zoals gezegd mocht ik mijn Super Janske pak aan. Op die manier heb ik dan ook iedereen die heeft meegewerkt aan dit geweldige product bedankt. Dat was dan ook het einde van het programma. De boekjes konden gekocht worden en er moest natuurlijk nog veel gekletst worden. Het was een hele speciale en gave middag. Nu maar hopen dat er zoveel mogelijk boekjes verkocht gaan worden voor de goede doelen, dus zegt het voort, zegt het voort. Ze zijn te bestellen op: http://www.superjanske.nl
De foto’s bij dit bericht zijn gemaakt door Martin Broekhuysen en zijn ook te zien geweest op Horizon TV.
Vandaag geldt echt: lest best. Ik doe het niet vlug om mensen speciaal te bedanken. Het is altijd gevaarlijk dat je andere mensen vergeet, maar vandaag durf ik dat gerust. Gisteren mocht ik het niet, want ze houden niet zo van in de belangstelling staan. Vandaag doe ik het dan maar op deze manier. Zowel de cd, als het boekje, als de middag waren nooit tot stand gekomen zonder ome Tan, tante Angela, Bart, Sietske en Rens. Als jullie eens wisten hoeveel tijd, bloed, zweet en tranen hun hier afgelopen half jaar in hebben gestoken, dat is echt ongelofelijk. Dus bij deze: ”familie Prinsen, SUPER BEDANKT!!!”

Groetjes Janske

• 07 Februari 2011 - 22:36

Leanne:

Ik begrijp dat jij je glimlach nog steeds niet van je gezicht af hebt kunnen krijgen ;)
    Houd hem maar fijn vast. Want wat was het een mooie dag!
    Een bijzondere en indrukwekkende dag...
    En wat vond ik het een eer om het eerste exemplaar aan je te kunnen overhandigen.
    Het boekje heb ik nog vaak doorgekeken en de cd geluisterd.
    Het blijft erg, nee heel erg, mooi en bijzonder dat dit speciaal voor jou gemaakt is..
    .. door allemaal hele lieve mensen.
    Er valt nog zoveel over deze dag te zeggen, maargoed..
    .. wil alleen nog zeggen dat het een SUPER mooie dag was.
    Een dag waar ik nog vaak aan terug zal denken.

Groetjes, een dikke knuffel en tot woensdag!
    (Prinses) Leanne

• 07 Februari 2011 - 22:45

Ome Tan:

Lieve Mensen

Gisteren heb ik het goed droog kunnen houden, nu alsnog natte ogen. Geen dank, graag gedaan zeg je dan. Blij dat we niet naar voren werden geroepen, dat vinden we maar niks.

Wij zijn gewoon zo blij dat wij kunnen helpen op wat voor manier dan ook. En als het dan wat grotere vormen gaat aannemen gaat het alleen maar makelijker want je helpt er nu niet alleen Janske en familie mee maar wie weet nog meer. Alle reacties maakt ons supertrots dat wij hier onderdeel van mogen zijn, het geeft ons ook een enorme boost.

Vandaag ook beleeft als een fijne roes en heel veel nagepraat over alles wat gebeurd is en nog gaat komen. We hebben met z'n allen iets unieks (mee) gemaakt.

Vandaag is het boekje al voorgelezen en de cd beluisterd bij Rens en Sietske op school en weer hartverwarmende reacties.

Dus nogmaals GEEN dank .......HEEL, HEEL graag gedaan.

grtz

Ome Tan

• 07 Februari 2011 - 23:10

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Ik ben er nog steeds van onder de indruk.
    En eigenlijk, hoe meer ik er over nadenk, hoe stiller ik word.
    Het dringt steeds meer tot me door hoe bijzonder deze dag was.
    Ik weet dan ook niet meer te zeggen dan, het was Super.
    De foto's zijn prachtig.
    En ook ik bedank de familie Prinsen, het was fantastisch.
    Geniet allemaal nog maar lang na.
    Ik denk dat dit iedereen weer een heleboel positieve energie geeft om de klim af te maken.

Slaap lekker.
    Fijne dag morgen [straks]

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx

• 08 Februari 2011 - 05:23

DORRY:

HOI MOOIE MEIDEN EN MENSEN.
    WAT EEN FEEST .
    WAT EEN FOTO'S
    NONDE NONDE KNOL NIETS IS ZO TE ZIEN VOOR JANSKE TE DOL.
    JANSKE JIJ HEBT ZELFS PRETOOGJES OP DE FOTO'S.
    WAT EEN OPPEPPER NU NOG EEN HALF JAAR CHEMO DUS DAT WORDT NOG EVEN AFZIEN ZO NU EN DAN.
    MAAR ER ZULLEN NOG MEER LEUKE FIJNE EN VERVELENDE DINGEN GEBEUREN HUMMEL MAAR ZO'N UITREIKING IS WEL HEEL UNIEK NONDE KNOL GEWOON TE DOL.
    NU KUNNEN JULLIE DE BERG MET GOEDE MOET VERDER BESTIJGEN.
    NIKS IS NU MEER TE GEK MEIS, ALS JIJ GOUD KRIJGT ,OF PLATINA VOOR DEZE C.D. ZOU HET HELEMAAL NIET TE FILMEN ZIJN ,MAAR REKEN DAAR MAAR NIET OP.

EEN KEI DIKKE VETTE OOK VOOR ALLE KANJERS DIE DIT FESTIJN WAAR HEBBEN GEMAAKT HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 08 Februari 2011 - 06:32

GeKkE NEeF BArT:

hoi SUPER JANSKE
    ik vond het een kei gezellige midag

Groetjes : GeKkE nEeF bArT

• 08 Februari 2011 - 07:39

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Wat een mooie dag is het geweest.
    De emotie straalt er nog van af.
    Fam Prinssen goed gedaan ... Super ...

Groetjes uit Leende

• 08 Februari 2011 - 07:58

Lambert En Tineke:

Hoi Janske!!

Na het lezen van alle reacties is het ons wel duidelijk.............. jullie hebben een gewéldige dag gehad. En dat is ook te zien op jouw gezichtje, Janske. Wat heerlijk dat je zo hebt kunnen genieten!!! En voor jouw mama, papa én je zusjes was het óók een feest, een dag om aan terug te denken als het weer eens héél moeilijk gaat!!

Liefs van ons

• 08 Februari 2011 - 08:34

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Ik sluit me zoals gewoonlijk VOLLEDIG aan bij de reactie van ome Tan.
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeel graag gedaan!
    Ik hoop dan ook dat ik nog meer 'werk' krijg en er veel cd/boekjes besteld worden!

Knuffels van tante Angela

• 08 Februari 2011 - 10:51

DORRY:

HOI JANSKE
    EVEN IETS RECHTZETTEN ,IK MAAKTE EEN SPELFOUT ,EN WAT VOOR EEN MUTS DIE IK BEN, MAAR IK ZIT NET TE TYPEN OM 6UUR ,OF IK MOET GAAN HOOIEN ,DUS MET EEN D EN GEEN T.
    INGE WAT KAN JIJ BKLOEMRIJK SCHRIJVEN ERG MOOI DORRY

• 08 Februari 2011 - 12:42

Tonny:

Hallo allemaal.
    SSuper gaaf zeg zo n spannende en mooie middag te mogen meemaken.
    Daar kun je weer heel lang op teren.
    Nog even volhouden zeg, heteinde is bijna in zicht.
    Groeten Ger en Tonny.

• 08 Februari 2011 - 15:07

Judith & Ron, Wout,?:

Hallo Janske,

Nou, bij de feiten blijven en dan het gevoel van het scherm af laten spatten, dat is knap gedaan!
    Wij genieten van de plaatjes en de blije gezichten.
    Hopelijk hebben we snel het boekje en de CD in huis zodat we ook daar over mee kunnen praten.

Fam. Prinsen; fantastisch dat jullie dit allemaal doen, de liefde straalt ervan af.

Zet 'm op!

• 08 Februari 2011 - 18:06

Geertje:

Dat jullie nog lang mogen teren op deze dag enne Janske............ik zie die ondeugende pretoogjes van je op de foto, mooi om te zien. Jij vindt het ook niet leuk om in de belangstelling te staan maar door de foto's kunnen we wel zien dat je het erg gezellig vond. Nu gaan we weer verder met aftellen maar dit pakt niemand af!

• 08 Februari 2011 - 19:15

Opa Ijsje:

Ik was vandaag bij tandarts en ook even over jou gesproken en natuurlijk vertelde Opa alles over afgelopen zondag en natuurlijk over je boekje en CD.
    Wat had (slimme) Opa gedaan , een paar mee naar binnen genomen.
    Hij kocht er meteen 2 . 1 voor hem en 1 gaf hij kado aan zijn assistente. leuk he

• 08 Februari 2011 - 20:29

Wilma Van De Vin:

Ilse en Sháron hebben al zin in a.s. donderdag. Ze zijn wel heel blij dat Karin "vast" bij de boekjes gaat zitten. Daarvoor ook mijn dank aan Karin. Want a.s. donderdag is er zoveel te zien op de Dirk Hezius school! Ilse en Lieke willen alles laten zien, maar de middelste kleuterklas bij Janske is wel heel bijzonder. Daar kun je Super Janske boekjes kopen.

Dus heb je nog geen boekje en heb je a.s. donderdag tijd tussen 18.00 en 19.30 uur.... Op naar de schoolstraat 1 in Heeze.

Groetjes,

Familie van de Vin