Meer dan 1 miljoen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Meer dan 1 miljoen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Meer dan 1 miljoen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

08 Februari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Meer dan 1 miljoen. Ik moet eerlijk zeggen dat we over de verkoop van het cd/boekje tot op dusver niet te klagen hebben, maar die meer dan 1 miljoen gaat niet over de verkoop van het boekje. Over belangstelling heb ik op dit moment zeker niet te klagen. Zondag was het volle bak in de Hooizolder en vandaag zijn we de 1 miljoen pageviews gepasseerd. Het is echt ongelofelijk dat zoveel mensen mijn reisverslag naar een kankervrij bestaan volgen. Nadat er afgelopen week zoveel publiciteit is geweest rondom mijn persoontje heb ik er dan ook weer vele volgers bij. Ik hoop van harte dat dit alles ook bijdraagt aan meer aandacht voor kanker in het algemeen en kinderkanker in het bijzonder. Zoals ik al eerder vermeld heb, het overlevingspercentage MOET omhoog en daar is aandacht en geld voor nodig.
Voor mij begon het, voor mij, normale leven zondagavond weer. Nadat we van de eerste indrukken waren bijgekomen en we lekker hadden nagetafeld, was het weer tijd voor de medicijnen. Drie pilletjes om goed te kunnen slapen en 1 capsule chemo. Ondanks alle indrukken ging het slapen prima. Dat wil natuurlijk wel zeggen vanaf het moment dat ik bij papa en mama in bed lag. ’s Morgens was het gedaan met Super Janske en was ik weer gewoon Janske Beks die zich keurig om vijf voor half negen op school moest melden. Net als alle andere kinderen van mijn leeftijd. Al was het natuurlijk nog niet helemaal gewoon, want er waren verschillende klasgenootjes die “mijn” boekje hadden meegenomen naar school en ik er werd zelfs gevraagd of ik mijn handtekening in sommige boekjes wilde zetten. Natuurlijk deed ik dat met plezier, alleen weet ik niet wat een handtekening is. Daarom heb ik maar gewoon geprobeerd om mijn naam te schrijven, al moet ik zeggen dat dat ook nog niet meevalt. Ook in de klas werd er nog aandacht besteed aan mijn boekje. Het werd voorgelezen en de cd werd beluisterd. Daarna was het echt tijd om weer gewoon te doen. Zoals op elke maandagochtend zijn we gaan gymmen en toen ik thuis kwam was ik dan ook moe genoeg om ’s middags lekker in mijn bed te gaan……keten. Meike en ik hadden afgesproken dat we wel op 1 kamer zouden gaan slapen, maar van dat slapen is niet veel gekomen. ’s Middags is ons buurmeisje Naomi ook nog bij ons komen spelen en dat was kei gezellig. Het was allemaal zo leuk en inspannend geweest dat ik ’s avonds al sliep voordat Meike en Lieke in bed lagen. Ik was zo moe, maar natuurlijk niet moe genoeg om ’s nachts toch nog een keer te gaan verhuizen.
Vanmorgen bleek dat Lieke koorts had. Gisteren was ze al niet fit en bij haar in de klas zijn er al best veel kinderen ziek. Het is voor mij dan ook weer een spannende tijd, maar het is geen reden voor mij om nu thuis te blijven. Vandaar dat het vandaag weer een bijzondere dag was, want voor het eerst ging ik zonder mijn grote zus naar school. Ik vond het heel even spannend, maar gelukkig zit ik alweer lang genoeg op school om al heel veel lieve kindjes te kennen. Ik heb me dan ook prima vermaakt op school. Vanmiddag was ik wel heel moe en heb dan ook heel lang op de bank liggen slapen. Meike lag in haar eigen bed en Lieke lag in papa en mama’s bed. Iedereen lag dus lekker rustig en kon zo goed slapen. Aan het eind van de dag heb ik nog fijn buiten gespeeld, want het weer was best lekker vandaag. Van alle indrukken en het buitenspelen ben ik toch wel heel moe geworden, dus ik ben vandaag maar weer vroeg onder de wol gekropen. Morgen eerst een paar uurtjes naar school en dan moet ik me weer melden in het Eindhoven ziekenhuis. Even kijken of mijn bloedwaardes zich een beetje goed hebben kunnen houden tijdens deze indrukwekkende dagen en als dat is, dan krijg ik morgen weer de Chinese Chemo Kaspers.

Groetjes Janske

• 08 Februari 2011 - 22:33

Joli Claes:

Ha Janske en familie

1 Miljoen, het is niet te geloven.
    Ik kan niet eens zover tellen denk ik.
    Het leventje van jou bestaat op dit moment alleen maar uit bijzondere gebeurtenissen.
    Wat gaaf dat je handtekeningen moet zetten in je boekjes, dus toch al een echte BN[H]er geworden.
    Maar ook wel weer fijn dat het 'gewone' leven weer begonnen is.
    Fijn naar school en met vriendjes spelen, en op tijd rusten natuurlijk.
    Je hebt trouwens wel een prachtige nieuwe beer, hij is wel groot.
    Heeft hij of zij ook al een naam?
    Veel plezier op school morgen.
    En succes in het ziekenhuis.

Lieke, van harte beterschap.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx

• 08 Februari 2011 - 22:46

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat een mooie lieve beer heb jij.
    En alleen naar school gegaan nu Lieke ziek is.
    Lieke, van harte beterschap.
    En jouw pasfoto is weer heel mooi.
    Klopt de weektelling nog wel, ik heb toch gelezen dat er al 84 weken voorbij zijn?

Voor morgen in het ziekenhuis wens ik je weer veel succes.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 08 Februari 2011 - 22:52

Leontien:

dappere Janske ! Zonder grote zus naar school! Goed hoor. Sterkte morgen met de Chinese chemo. Ps wat heb je een mooie dag beleefd zondag. Ik ga snel je leuke boekje bestellen!
    Leontien

• 09 Februari 2011 - 00:07

Opa Ijsje:

Iedereen heeft mij verrast , nooit verwacht dat vandaag al de 1 miljoen gepasseerd zou worden
    Op 1 februari stonden we nog "maar" op 961818 ... dus 38.182 van de miljoen af.
    Zo zie je toch maar wat de 6e februari teweeg heeft gebracht. Fijn zoveel nieuwe kijkers en dat is goed voor de aandacht die de leukemie ziekte nodig heeft.
    Jij bent mijns inziens een beetje het gezicht aan het worden van de leukemie ziekte.

Allemaal mooi ....................maar we gaan er voor dat je beter wordt .... de top van de berg haalt... de vlag neerzet ,met de tekst Janske is Leukemie Vrij.

Ik wil schommelen Ik wil schommelen Ik wil schommelen met jou !!
    (wat is dat liedje toch mooi)
    op een grote familie schommel

slaap ze en tot ziens op de summerseweg

• 09 Februari 2011 - 05:13

DORRY:

HOI JANSKE FAM. EN Alle anderen.
    WAT EEN GROTE BEER LIEF HOOR.
    EN DAN DIE PASFOTO, OOK EEN LEUKE MEID DIE ER OP STAAT.
    IMILJOEN NONDE KNOL WAT VEEL.
    SPELEN NAAR SCHOOL KETEN LEES IK GRAAG
    LIEKE BETERSCHAP MEISJE.
    NU MOET JIJ WEER EEN BEZOEK BRENGEN AAN HET ZIEKENHUIS IN EINDHOVEN,IK DENK OF HOOP DAT DE BLOEDWAARDES VOLDOEN, MAAR HEB GOEDE HOOP.
    JIJ BLIJFT S'NACHTS NOG AAN HET VERHUIZEN HE'HUMMEL?
    HOE GAAT HET MET HET ETEN VAN JOU?
    NU EEN FIJNE DAG ALLEMAAL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 09 Februari 2011 - 07:30

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Je mag gerust zeggen dat je een BNer aan het worden bent.
    Er stond ook al een mooi stuk van je in het pareltje op de voorpagina.
    Wanneer hou je een handtekening sessie? Of kunnen we ook boekjes met handtekening aanvragen?

Fijn dat het goed gaat met de verkoop.
    Nog fijner dat het goed gaat met jou. Dat je geen dip hebt gekregen na al die spanningen.
    En als ze nu in Eindhoven ook nog tevreden zijn.....dan is alles goed verlopen.

Groetjes uit Leende

• 09 Februari 2011 - 07:35

Wout:

Lieve Janske,

Vandaag voel ik me weer beter alleen ben ik nu een beetje verdrietig.
    Ik had zo graag naar jou toe willen komen en jouw liedjes willen horen.
    Papa en mama hadden zondag maar niet verteld dat het die dag was....
    Ja, goed bedoeld maar ik vergeet zoiets natuurlijk niet.
    Vanmorgen vroeg ik dus of het nu eindelijk Janske-dag was.
    Nu heb ik met mama naar de foto's gekeken en zei: Janske is aan het lachen! Dat is fijn, hè mama!!

Mama had ook nog voorgelezen dat je nog niet altijd in je eigen bedje blijft slapen. Ik vind dat soms ook nog wel moeilijk, het lukt me nu bijna altijd! Weet je, ik heb een shirt van papa en het kussen van mama in mijn bed. Als ik wakker word dan knuffel ik daarmee dan is het net alsof ik bij papa en mama ben!

Zet 'm op!

• 09 Februari 2011 - 07:51

Ymke:

Hey Janske,

wat moet dat een bijzondere dag zijn geweest afgelopen zondag. Ik heb de foto's en het filmpje bekeken en ik vond het geweldig om jou en je familie zo blij te zien. Daar kunnen jullie vast nog even op teren.
    En 1 miljoen pageviews, dat is echt heel veel. Ikzelf heb toch ook wel voor een aantal views gezorgd want ook al laat ik niet elke dag een reactie achter, ik kijk toch bijna elke dag even op je site om te zien hoe het met je gaat. Ik hoop ook dat er op deze manier meer aandacht komt voor Kinder Kanker. Dat is echt nodig.

Succes vandaag in het ziekenuis en zet 'em op de komende tijd!

Groetjes Ymke

• 09 Februari 2011 - 08:30

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Dat was wel even raar om te horen van jouw mama: "Janske is naar school en Lieke en Meike zijn allebei thuis".
    Wat fijn dat het daar zo goed gaat en dat je het daar zo naar je zin hebt. Je hebt dan ook wel heel lieve juffen hoor en ook met alle kinderen in de klas heb je geboft.

He ennuh....................... wel met die beide beentjes van jou op de grond blijven staan he! Tjé wat een publiciteit krijg jij als klein meisje al. Maar je hebt het wél verdiend hoor. je bent een heel dapper meisje; een kanjer!

Lieverd, een dikke knuffel!!!!!!

• 09 Februari 2011 - 15:54

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske en familie.

Wat was het gezellig afgelopen Zondag {6 Februari} bij de Hooizolder waar jou boekje en de cd werden aangeboden.
    Wij hebben de cd al verschillende keren beluisterd en vinden de liedjes heel erg mooi, als je er naar luisterd met je ogen dicht dan zie je Janske weer voor je zo vrolijk als jij Zondag was geweldig. blijf van deze mooie momenten genieten.
    Maar nou gaat het leven weer zijn gangetje, je medicijnen innemen en op tijd rusten in bed slapen of op de bank dat maakt niks uit je hebt je rust hard nodig en heel goed van jou dat je dat ook doet.
    Nou meiske hou vol en dan zal de vlag zeker op die hoge berg wapperen voor jou.

Het is niet te geloven dat er al 1 miljoen mensen jou hebben gevolgd op de site, zo zie je maar dat ze jou zeker niet veregeten
    Het allerbeste allemaal en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny en dikke knuffels en Houdoe he.