Naar ome Tan en ook naar Dorry - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Naar ome Tan en ook naar Dorry - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Naar ome Tan en ook naar Dorry

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

16 Januari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vraag me niet hoe ik het doe, het belangrijkste is dat ik het hem telkens maar weer flik. Als er iets belangrijks op het programma staat, dan zorg ik dat ik er bij ben. Zo ook op het grote feest van ome Tan. Gisteren was het zover en werd het groots gevierd dat ome Tan 50 – 10 is geworden. De aanloop ernaartoe was niet echt heel spannend vanwege mijn temperatuur. Gisteren was die ’s morgens en ’s middags nog ergens in de 37 en inmiddels is die weer teruggezakt naar ergens in de 36. Dat gaat dus de goede kant op. Helaas is mijn oorpijn nog niet weg, maar omdat de dokter heeft gezegd dat het kan dat ik oorpijn heb, zeur ik er helemaal niet over. Soms pak ik even bij mijn oor of als het gevraagd wordt zeg ik wel dat het pijn doet, maar jammeren over iets waar toch niets aan gedaan wordt heeft helemaal geen zin. Naast mijn oorpijn voel ik me ook niet fit. ’s Middags slaap ik veel en ook vannacht heb ik zelfs keurig in mijn eigen bed geslapen. Ook gisteren aan het eind van de middag/begin van de avond, gaf ik aan dat ik naar bed wilde omdat ik moe was. Waarschijnlijk zit ik nu echt in de dip, want dat kan verklaren waarom ik me niet helemaal fit voel. Dit alles heeft niet kunnen voorkomen dat ik een heel leuk weekend heb gehad.
Gisteren dus het feest van ome Tan. Heel het huis hadden ze omgebouwd. Ze hadden diverse zalen gemaakt en er was voor ieder wat wils. Er was een loungehoek, een grote biertafel, een presentatieruimte, een tap en overige dranken ruimte en een hapjesruimte. Daarnaast was er in de grote zaal ook nog een echte DJ en dat was natuurlijk niemand minder dan DJ Boom Boom Bart. Het fijne van deze DJ was ook nog eens dat hij rekening hield met het feit dat er iemand rondliep die last had van haar oren, want de muziek stond zeker niet te hard. Hier waren de ouderen onder ons natuurlijk ook heel blij mee. Opa had ook nog liedjes voorgedragen voor ome Tan. Dit deed hij samen met de nichtjes van ome Tan. Lieke, Meike en Imke stonden bij opa. Ik voelde me niet zo fit, dus ik lag bij mama op schoot, maar als ik het liedje herkende zong ik natuurlijk gewoon mee. Ook heb ik lekker gekletst met mensen en van alles geproefd. Tijdens die proeverij bleek wel dat ik momenteel niet heel veel lust, dus jullie zullen begrijpen dat Meike telkens dicht in mijn buurt bleef om de restantjes dan maar op te eten. Altijd fijn zo’n zusje die zich dan voor jou opoffert. Aan het einde kregen we ook nog soep en broodjes te eten en toen was het tijd voor ons om naar huis te gaan. Zuster Els heeft bij ons opgepast, zodat papa en mama nog naar het grote mensen feest zijn geweest. Al met al weer een top feest en zoals ze dat hier dan zeggen: Fijnfisjenie
Vandaag stond in het teken van weer een bezoek aan een heel speciaal persoon. Het is iemand die jullie allemaal wel kennen, want zij reageert elke dag op mijn site. Inderdaad vanmiddag zijn we naar Dorry geweest. En natuurlijk naar Cor, haar man en Paco, hun hond. We hadden ons goed voorbereid met wat knutselwerken en natuurlijk de prijs voor Dorry. Die had ze al heel lang geleden gewonnen, maar het was er gewoon niet eerder van gekomen. Vandaag dus wel. Ik was natuurlijk ook heel benieuwd wie Dorry was, want ik kende haar nog niet. Papa en mama natuurlijk wel. Ook Lieke en Meike wilden wel eens weten wie Dorry was, dus we hadden er ook heel veel zin in. We werden letterlijk met open armen ontvangen en Lieke, Meike en ik hebben dan ook een groepsknuffel met Dorry gedaan. Daarna was het tijd om de cadeaus aan Dorry te overhandigen. We werden goed verwend met apfelstrudel, ijs, slagroom, drinken, snoepjes en chips. Daarnaast hadden ze heel veel speelgoed, dus we hebben ook nog eens heel fijn kunnen spelen en papa en mama hebben lekker kunnen kletsen met Dorry en Cor. Toen we weggingen had Dorry ook nog eens cadeautjes voor ons. We kregen alle drie stickers. We vonden het dus heel geslaagd en heel gezellig en vooral helemaal geweldig om eens kennis te maken met Dorry, Cor en Paco.
Vanavond kwam ome Renier ook nog eens bij ons eten, dus dat was ook weer dikke pret. Na het eten kwamen oma Hanny en Frans ook nog even aan. Oma Hanny, Renier en mama hebben ons in bed gelegd en zo kwam er weer een eind aan wederom een geslaagd weekend.

Groetjes Janske

• 16 Januari 2011 - 22:47

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Dat heb jij weer heel knap gedaan.
    Die temperatuur omlaag en met oorpijn gaan feesten.
    En zo te lezen was het weer een echt knalfeest, Prinsenbeksjes waardig.
    Wat lief van dj Bart dat hij rekening hield met jou pijnlijke oor.
    Je zal inderdaad wel heerlijk geslapen hebben.
    En vandaag ook nog naar Dorry geweest, die jullie flink verwend hebben met kadootjes, en andersom.
    Het was een druk, gezellig, vermoeiend weekend.
    Je zal nu wel lekker slapen om energie op te doen voor school morgen.
    Ik ben blij dat je ondanks je oorpijn zo'n fijn weekend hebt gehad.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 17 Januari 2011 - 05:18

DORRY:

HOI JANSKE FAM EN DE HELE MIKMAK.
    GISTEREN WAS VOOR MIJ EEN HELE BELANGRIJKE DAG.
    ROND 3.3. KWAMEN JANSKE LIEKE EN MEIKE EN HUN OUDERS .
    NU WEET IK HOE ZE ER ECHT UITZIEN HET WAS HEEL GEZELLIG .
    IK KREEG VAN MEIKE EEN ARMBAND DIE ZE GEMAAKT HAD EN VAN JANSKE EEN MOOI FOTOLIJSTJE MET EEN FOTO VAN HAAR ERIN, TOEN SCHOOT IK WEL EVEN VOL ,ZO MOOI WAS DAT.
    DE MEISJES SPEELDE HEEL FIJN ,EN HET IJS WAS DIRECT GEBROKEN MET EEN KNUFFEL.
    WISTEN JULLIE DAT DIE SLIMME LIEKE MET HAARVIJF 5 JAAR AL KAN REKENEN ?DAT IS ECHT EEN SLIM KIND HOOR.
    WAT MIJ OPVIEL WAS DAT DE ZUSJES HET ZO GOED MET ELKAAR KUNNEN VINDEN.
    AL MET AL EEN KNOER FIJNE MIDDAG HAD IK. OOK MET JOKE EN FERRIE WIJ HEBBEN LEKKER ZITTEN KLETSEN NU WEET IK WIE ZE ALLEMAAL ERUIT ZIEN, EENDRIETAL OM TROTS OP TE ZIJN .
    BEDANKT VOOR JULLIE BEZOEK EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 17 Januari 2011 - 07:42

Judith & Ron, Wout,?:

Dag feestnummers!

Dat is nog eens een feestelijk verslag, allemaal leuke dingen gedaan terwijl je in een dip zit; ongelooflijk maar wel echt Janske-stijl!
    Wij vinden het heel leuk dat we nu ook weten hoe Dorry eruit ziet. Bovndien, als iemand zo'n bezoekje verdient dan is zij het wel!
    Succes vandaag en...

Zet 'm op!

• 17 Januari 2011 - 07:45

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske,

Kijk eens aan...........wat een leuk weekend gehad.
    Een super feest bij Ome Tan en ook nog Dorry Live

Maar het belangrijkste blijft dat je je goed houd.
    Nou gooi die oorpijn maar de deur uit zodat je lekker naar school kunt.

Groetjes uit Leende

• 17 Januari 2011 - 07:49

DORRY:

HOI JANSKE .
    EVEN REAGEREN OP DE MAIL VAN JUDITH.
    JUDITH IK VERDIEN HET NIET MEER ALS ANDEREN HOOR.
    OM ZO'N HOOG BEZOEK TE KRIJGEN.
    NU KENT IEDEREEN MIJ INDERDAAD VALT HET MEE????????????????????????????????????????????????
    WERK EN SPEEL ZE ALLEMAAL VANDAAG EN GENIET VAN ALLES DORRY

• 17 Januari 2011 - 08:48

Laatste Nieuws:

Omdat Janske vanmorgen boven de 38graden koors had , zijn ze naar het ziekenhuis
    hoe het verder gaat lees je later wel.

Opa ijsje

• 17 Januari 2011 - 09:12

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Wat vervelend dat de koorts weer omhoog aan het klimmen is. En zeker na die gezellige dagen.
    Hopelijk mag je snel weer naar heeze. Renske heeft net een kaarsje voor je aangemaakt.

Zet hem op en we duimen dat je weer naar huis mag

X Ons 4tjes

• 17 Januari 2011 - 12:36

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Ik had zo gehoopt dat je een prachtig verhaal over het weekend zou mogen vertellen op school.
    En nu ben je naar het ziekenhuis.
    Misschien toch te druk geweest dit weekend.
    Ik hoop dat het meevalt en je vlug weer thuis bent.
    Succes

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxx

• 17 Januari 2011 - 12:45

Wilma Van De Vin:

Wat een weekend! Ome Tan, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Bij wie staat die mooie taart voor de vogels, want die is echt super mooi!
    Wat leuk dat jullie Dorry nu ontmoet hebben! Weet je wat het voordeel is van zo'n fotoboek. Nu weten wij ook meteen hoe zij eruit ziet!

Janske, rustig aan met je dip. Je zult nu wel lekker aan het rusten zijn. Is goed voor je en fijn dat je weer gewoon in je bed geslapen hebt. Zou je dat misschien gewoon vol kunnen houden????
    Gelukkig heeft Dorry weer voor stickers gezorgd die jij dan op kunt plakken.

Rust ze goed uit en succes met alles. Ik hoop dat je a.s. woensdag weer fijn bij me in de auto kunt zitten.

Groetjes,
    Wilma van de Vin

• 17 Januari 2011 - 12:47

Wilma Van De Vin:

Hopelijk valt het inderdaad mee in het ziekenhuis! Ik lees het net. Ik dacht dat je lekker aan het rusten zou zijn, maar niets is minder waar helaas.

Heel veel strerkte!!!!!!!!!!!!

Wilma

• 17 Januari 2011 - 19:26

B & B Uit Someren:

hallo janske alweer ups en downs
    daarom dit gedichtje ook voor papa en mama
    GROEI OP
    HET LEVEN IS DE MOEITE WAARD
    MET N HANDJE VOL ZON
    IN DE VEILIGE GEBORGENHEID
    VAN JE LIEVE MAMA EN PAPA

he wat vervelend dat je weer koorts hebt
    we zullen het kaarsje laten branden dat je snel
    weer wat beter voelt

groetjes en n DIKKE KNUFFEL
    ome broer en tante bertha