Het kon niet goed blijven gaan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Het kon niet goed blijven gaan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Het kon niet goed blijven gaan

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

17 Januari 2011 | Nederland, Eindhoven

Dag lieve mensen,

Het kon ook niet goed blijven gaan en als je dan met je grote mond op de site zet dat je het weer geflikt hebt, dan wordt je daar direct keihard voor afgestraft. Het gevolg is dat ik nu lig opgenomen in het Eindhoven ziekenhuis en ik hier nog wel een paar nachtjes mag blijven.
Zoals jullie gisteren al konden lezen voelde ik me niet helemaal fit. Ik heb dan ook niet lang in mijn eigen bed geslapen en ben al vrij vroeg naar papa en mama’s bed verhuisd. Daar heb ik heerlijk geslapen, maar vanmorgen was het niet prettig om wakker te worden. Dat kwam omdat ik direct veel last had van mijn oorpijn. Daarnaast voelde ik me gewoon niet fit. Reden genoeg voor mama om mijn temperatuur te gaan opnemen. Dat was al een kleine voorbode voor de rest van de dag, want de temperatuur was 38,1. Voor papa en mama was het al duidelijk en ik had ook niet veel twijfels meer. Na anderhalf uur werd mijn temperatuur weer opgenomen en was hij gestegen naar 38,3. Tijd voor een telefoontje naar de oncoloog. Als ervaringsdeskundige weet je dan al genoeg. We moesten direct naar het ziekenhuis komen. Daar werd bloed afgenomen en naar aanleiding van de uitslag zou het beleid bepaald worden.
Toen papa en mama de uitslagen van het bloed zagen, begonnen ze bij mij alvast toverzalf te plakken. Het was wel duidelijk dat ik vast moest aan de paal. Gelukkig had mama de koffers alvast meegenomen, dus we hadden meteen alles bij de hand. De dokter kwam daarna langs om alles nog eens officieel te vertellen. Mijn weerstand is gezakt naar 0,1. De “dip” begint bij een 0,5, dus ik zit, zeker voor dit tijdstip van de behandeling, diep in de dip. Een gezond persoon heeft een weerstand tussen de 1,5 en 9,0. Hiermee werd dus aangegeven dat ik momenteel niet goed in staat ben om de stoute beestjes buiten te houden. Dat er stoute beestjes binnen zitten bleek wel aan mijn temperatuur, want die was gestegen naar 38,6. De PAC is weer aangeprikt en er werd bloed afgenomen om op kweek te zetten. Dit om te kijken welk beestje mij aan het vervelen is. Ook moest er nog een vervelend slangetje in mijn neus om een kweek van mijn snot af te nemen. Ze willen namelijk ook kijken of daar een beestje in zit.
In het bloed was de ontstekingswaarde wel wat gestegen, maar niet heel erg. Hieruit is de verwachtingen dat ik last heb van een 4 rus. Ik vind dat raar dat je last hebt van 1 4 rus. Is het er nu 1 of 4, maakt niet uit als het of hun mijn lichaam maar weer vlug gaan verlaten. Toch is er voor de zekerheid ook gestart met antibiotica, zodat er niet onverwacht ook een bacterie kan blijven vervelen. Daarnaast krijg ik extra hydrocortison, omdat niet helemaal duidelijk is of mijn bijnier wel voldoende werkt. Als dit niet is zou ik te weinig hydrocortison aanmaken en dat zou dan weer betekenen dat ik de stress van de koorts niet goed zou aankunnen. De chemo is tot nader order gestopt.
Zo, dat was het medisch verhaal. De rest van de dag heb ik me prima vermaakt. Ik heb vanmiddag lekker geslapen, maar ook geknutseld, gepuzzeld, gecomputerd, filmpje gekeken en ook nog eens goed gegeten. Prima vermaak dus en het lukt me ook weer goed om met de paal te lopen. Ik kan zelfs alleen naar de wc. Ik hoef dan ook niet ver te lopen, want ik lig natuurlijk weer in isolatie en moet dus op de kamer blijven.
Het is wel raar om nu opgenomen te liggen. Dit heeft twee redenen. De eerste is dat oma Tumtum morgen jarig is en dit de eerste verjaardag is die ik moet missen. Tot nu toe is het me telkens gelukt om er tussendoor te fietsen, maar nu gaat het dus echt niet lukken. Ik wens oma dan vanuit Eindhoven een hele fijne verjaardag toe en ik heb al met haar afgesproken dat ik, als ik weer thuis ben, met haar een feestje ga vieren. Dat gaat dus toch goed komen. Het tweede vreemde is de datum. Vorig jaar vierde oma haar verjaardag op de 17e en vandaar dat ik erbij kon zijn. Op 18 januari 2010 raakte ik namelijk in coma door een ammoniakvergiftiging en op 19 januari ging ik de IC op voor een plasmaferese. Dat zijn toch wel zaken die deze datums als speciaal maken, maar dan op een manier die je niet wilt. Laat ik nu gewoon met jullie afspreken dat ik het dit jaar niet zo spannend ga maken.

Groetjes Janske

• 17 Januari 2011 - 21:15

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Dat vinden wij een hele goede afspraak !

Het ging allemaal zo lekker. Zover dat kan natuurlijk, maar in ieder geval thuis bij het gezin.
    Wij snappen dat deze datums bij jullie vervelende herinneringen naar boven brengen, maar we zijn nu weer een jaar verder en zijn er van overtuigd dat onze SUPER Janske over een paar daagjes weer zo fit is dat ze weer heerlijk naar huis kan.

En oma vind het vast niet erg om met jou nog een speciale verjaardag te houden. Al had ze het natuurlijk fijner gevonden dat je er morgen bij bent, maar belangrijker is om nu zelf weer snel op te knappen.

Heeeeeeeeeeele dikke knuffels en kusjes van ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 17 Januari 2011 - 21:52

Marian En Maarten:

Lieve Janske,

Ja ja meiske, met al die 4-russen in de lucht in deze tijd, heb je er zo eentje te pakken! Met zo weinig weerstand als jij hebt, is dan het ziekenhuis de enige plek om te zijn. Daar kunnen ze je goed in de gaten houden. Wel weer verrassend dat je goed gegeten hebt. Super hoor.
    Wie is er bij je vannacht, mama of papa? Nog een tip: misschien kan je een sticker verdienen, als je in je eigen ziekenhuisbed blijft.
    We vonden het wel heel leuk om alle weekendverhalen te lezen en om eens een foto van Dorry te zien.
    Sterkte en een hele dikke kus voor jullie alle vijf.

• 17 Januari 2011 - 22:00

Ome Renier:

Ha Super Janske,

Tja, hoe kreeg je het ook telkens voor elkaar om er met alle feestjes bij te zijn! Helaas mis je er nu een maar denk dat Oma TumTum hier vast wel mee kan leven. Nu vlug die weerstand weer omhoog krikken zodat je vlug naar huis mag want die taferelen van vorig jaar hoeven we niet nog een keer mee te maken.

Veel sterkte en oma tumtum alvast gefeliciteerd!
    Liefs Ome Renier

• 17 Januari 2011 - 22:25

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Met veel plezier hebben we vanmorgen het verhaal van het weekend gelezen, zoals jij ome Tan zijn feest omschreven hebt lijkt het of we een gigantisch huis hebben, dank daarvoor!
    Het plezier ging helaas snel over door het telefoontje van oma dat jij naar het Eindhoven Ziekenhuis was omdat je koorts had.
    Natuurlijk gaan we ervan uit dat je het niet zo spannend gaat maken als vorig jaar en ben je snel weer opgeknapt.
    Lastig he met die 4-russen en misschien heb je niet 1 maar 2 4 russen.
    Nog even een kleine correctie op de 'primeur' van oma Tumtum dat jij haar verjaardag mist.
    Helemaal in het begin van jou behandeling heb je de verjaardag van Sietske gemist, je was er wel bij dmv Skype, dus helemaal gemist heb je hem niet.
    Ik vond het heel leuk dat jij aan de telefoon nog even tegen mij wilde vertellen dat jij als je weer thuis bent met oma Tumtum een feestje gaat bouwen. Heel veel plezier dan!

Meike doet het weer prima hier, heeft al heel veel geknutseld met Sietske, Rens en Bart.
    Heeft heeeeeeel goed gegeten en ligt heerlijk te slapen.

Succes met opknappen!

Dikke knuffel van tante Angela

• 17 Januari 2011 - 22:38

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Dat is een strak plan Janske, want je maakt het wel heel erg spannend.
    Na zo'n heerlijk weekend met een gezellig feestje en een bezoekje aan Dorry is het wel een domper dat je nu in het ziekenhuis ligt, maar dit is wel de beste plaats als je door de virussen geplaagd wordt, ik hoop wel dat de oorpijn minder wordt, want dat is niet leuk.

Even een vraagje wie heet die mooie taart gemaakt voor de vogeltjes, je zou er zo in happen, zo mooi is die.

Janske goed eten en goed rusten dan komt het goed, heel veel sterkte voor jullie allemaal en een dikke knuffel voor jou Janske.

Oma Tum Tum alvast van Harte gefeliciteerd,

Heel veel groetjes van de Fam.Vrienten

• 17 Januari 2011 - 22:50

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Dat is weer even wennen, Janske in het ziekenhuis opgenomen.
    Het ging naar omstandigheden zo goed, dat ziekenhuis was om op controle te gaan, niet om er te gaan liggen.
    We staan weer even met beide voeten op de grond.
    Maar je vermaakt je prima, zeg je.
    Dus ik hoop dat je ergens nog wat energie hebt zitten om vlug op te knappen, zodat je snel weer naar huis mag.
    2010 is voorbij, we gaan vol goede moed 2011 door.
    Oma Tumtum vind het vast niet erg om met jou nog een privefeestje te vieren.
    Ik hoop dat je lekker slaapt vanacht, en je morgen al wat beter voelt.

Oma Tumtum, van harte proficiat.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxxxxx

• 17 Januari 2011 - 23:08

Annick:

Dat is balen zeg, weer opgenomen in het ziekenhuis. Hopelijk ben je snel weer fit genoeg voor nieuwe feestjes. Jij bent wel een echte bikkel trouwens, ik had vroeger zelf ook heel vaak oorpijn dus ik weet hoe vervelend het is, dat jij er gewoon mee doorloopt en zelfs nog naar feestjes gaat geeft wel aan hoe hoog je pijngrens inmiddels moet zijn en wat een sterke meid je bent!
    Ik vond het begin van het liedje trouwens erg leuk trouwens, dus ik ben erg benieuwd naar de rest!

• 18 Januari 2011 - 05:25

DORRY:

HOI JANSKE EN FAM EN AANHANGERS.
    JANSKE PANSKE KEVERTJE WIJ HEBBEN WEER EENS TE VROEG GEROEPEN DAT HET HEEL REDELIJK GING .
    MAAR EEN 4RUS NONDE JU HEBBEN VEEL MENSEN, ALLEEN GAAT HET BIJ JOU WAT HEFTIGER.
    MAAR ALS JIJ ZOIETS HEBT DAN BEN JIJ TOCH HET BESTE IN HET ZIEKENHUIS HUMMEL.
    IK HEB GISTEREN WEL IK WEET NIET HOEVEEL KEER NAAR JOU FOTO MET JOU ZELFGEMAAKT LIJSTJE GEKEKEN EN DACHT KANJER HET STUK VAN DE BERG IS GLAD ,EN NU BEN JIJ WEER EEN STUKJE NAAR BENEDEN GEGLEDEN JIJ HAD LAST VAN HOOGTE ZIEKTE DAT KAN JE NIET VOORKOMEN.
    ALLEEN RUST EN DE MEDICIJNEN DIE JIJ NU HEBT HELPEN HUMMEL OMA TUM TUM NIET LEUK OP U VERJAARDAG DAT JANSKE ER NIET BIJ KAN ZIJN, MAAR DAT HALEN JULLIE WEL IN.
    JANSKE IK GOOI WEER EEN HELE KWAK ENERGIE IN DE RUIMTE ,TUSSEN ONS LOOPT EEN DRAADJE ,EN DE ENERGIE VOLGT DIE DRAAD EN DAN HOOP IK DAT HET HELPT, IK GA WEL WEER FIKKEN EEN LICHTJE IS NOOIT WEG HUMMELTJE.EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 18 Januari 2011 - 06:00

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Eigenlijk is hierboven alles wel al geschreven.
    Dus rest mij nog ........... heel veel sterkte en zet hem op

Enne .......Oma tum-tum proficiat met je verjaardag

Groetjes uit Leende

• 18 Januari 2011 - 06:41

Opa Ijsje:

Zo .dag Janske en Papa daar in het ziekenhuis.
    Hebben jullie goed geslapen , een nacht met weinig onderbreking ??? Hopelijk wel.
    Nou hier niet zo , ik zal vertellen waarom niet.
    Als jij in het ziekenhuis bent dan logeert Lieke bij ons en je weet dat zij dan , net als alle andere kleinkinderen die dat willen , dan bij Oma in haar bed mag slapen , tja en Opa slaapt dan op de logeer kamer.
    Nou had Opa gisteravond tegen Lieke gezegd , als je morgenvroeg wakker bent kom dan maar naar Opa toe en dan gaan wij voor Oma een verjaarsdag ontbijtje op bed maken en ja hoor. inderdaad.
    Opa werd wakker gemaakt , opa , opa zei ze zachtjes Oma is Jarig we moeten ee ontbijtje maken ,
    Ik zeg hoe laat is het... ik zal effen kijken wat voor cijfers er op de klok staan zei Lieke ,komt ze terug
    4.34
    Dat is beetje tevroeg . nou kruip maar bij mij in bed en dan kijken we straks wel , zei ik.
    Na een tijdje. Opa Opa hoorde ik weer zachtjes ,moeten we nog niet opstaan , Ik zeg hoe laat is het
    5.13
    Nee ook nog tevroeg , kom maar weer bij me liggen , en weer na een tijdje Opa , ik denk dat we op moeten staan , ik zal is gaan kijken wat voor cijfers er op staat ... 6.58 ,
    Oke dan staan we zo op zei ik.
    Opgestaan , komen we onder wat denk je 6.34 , had ze natuurlijk zich vergist met de 2 en 5.
    Dus opa heeft een rustige nacht gehad , maar dat geeft niet , zijn we ook optijd klaar en gaan wij nu naar boven om Oma ontbijt op bed te brengen en te zingen.
    Zing jij vanuit het ziekenhuis mee ...Lang zal ze leven , Lang zal ze leven enzovoort . enz.

Nou meidje rustig aan verder , en wat jij schreef over dat prive feestje met Oma , dat komt eraan zo gauw jij weer thuis bent.
    Dag schat.

• 18 Januari 2011 - 07:03

Oma Tumtum:

Wat kan jij goed en hard zingen , Oma hoorde jou vanuit het ziekenhuis in Eindhoven zingen.
    Goed gedaan en dank je wel.
    groetjes en kusje , oh ja en Oma zal aan Mama de voor jou bestemde traktatie meegeven.
    wat denk je dat het is...

tumtum

Oma

• 18 Januari 2011 - 07:52

De Stapvriendjes:

Dag leive Janske,

Ja je eigen woorden zijn " het kan niet goed blijven gaan"
    Dit is wel een naar toetje op een geweldig feestweekend...
    Maar wij weten ondertussen dat Janske super janske is en we gaan erdan ook vanuit
    dat je over een aantal nachtjes weer lekker thuis bent en de schade inhaalt..

En er dan samen met Oma een super feestje van maakt.......

Wij hebben vandaag ook een feestje want jawel "DAISY" is vandaag 4 geworden.......
    Dat gaan we vanmiddag vieren...........

We wensen jullie voor de komende dagen weer veel sterkte...

Dikke knuffels van Jens,Brent Sven Fenne en de Jarige DAISY.............................

• 18 Januari 2011 - 08:19

Ymke:

Hey Super Janske,

wat balen zeg, opgenomen worden in het ziekenhuis net nu oma Tumtum jarig is. Gefeliciteerd Oma! Wel geweldig dat je het feestje nog mag in komen halen als je weer opgeknapt bent, heb je iets leuks om naar uit te kijken. Zoals mijn zusje (Annick) al zei, je bent een echte bikkel, dus ik heb er alle vertrouwen in dat je snel weer thuis bent bij je zusjes.

Groetjes Ymke

• 18 Januari 2011 - 08:24

Leanne:

Wat vervelend zeg dat je weer in het ziekenhuis ligt.
    Maar daar houden ze in ieder geval goed in de gaten.
    Hopelijk valt het mee en kun je donderdag weer naar huis.
    Vermaak jij je een beetje in het ziekenhuis?
    Fijn aan het kleuren, computeren en met purk en tut aan het spelen?

Oma Tum tum, gefeliciteerd met je verjaardag!
    Heeft het ontbijtje gesmaakt?

• 18 Januari 2011 - 09:25

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske.

Je hebt wel en heel gezellig weekend gehad een beetje druk maar dat geeft niks. Het is alleen jammer dat je vandaag niet bij de verjaardag van Oma Tumtum kan zijn, maar Janske als je uit het ziekhuis komt zal Oma zeker een knal feestje voor jou regelen, Kei goed van jou om voor Oma vanuit het ziekenhuis "Lang zal ze leven"te zingen wat zal Oma daar van genoten hebben.
    Janske zo te lezen vermaak jij je wel in het ziekenhuis maar je moet er niet te lang blijven hoor want het is thuis samen met je zusjes en Papa en Mama veel leuker.
    Wij wensen je heel veel beterschap toe en zet 'm op Janske.

De maand Januari is toch maar een rare maand voor jou, het vorige jaar ook rond de verjaardag van Oma was het niet zo best met jou en was het heel erg spannend, Jij laat aan iedereen zien wie Janske Beks is en dat jij een echt vechtersbaasje bent.
    Wij blijven voor jou duimen, en afgelopen Zondag hebben Melissa en Mellanie nog een kaarsje voor jou aan gestoken in de kerk.
    {Melissa en Mellanie zijn onze kleindochters van Mirjam.}

Oma Cor en ik {Tante Diny} gaan vandaag naar Oma Tumtum om haar te feliciteren en we zullen haar een extra knuffel geven.

Janske, hou vol he Meiske en wij hopen dat wer heel vlug thuis zal zijn.
    Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny een dikke knuffel . Houdoe he Meiske.

• 18 Januari 2011 - 10:00

Fam Van Gaal:

Hey super kanjer!

Ook wij vinden het een strak plan van je. Dat je het nu niet zo spannend gaat maken...
    En wat vervelend zeg dat je na een leuk weekend weer moet gaan logeren in het ziekenhuis.
    Wij gaan er dan ook vanuit dat jij over een paar dagen weer fijn thuis bent. En dat jij dan samen met Oma een leuk feestje gaat vieren.

Natuurlijk willen wij Oma Tum Tum feliciteren met haar verjaardag.
    Die mooie taart voor de vogels hebben jullie die zelf gemaakt of is hij gekocht in de winkel. Wij vinden hem wel heel mooi. En denken dat de vogels er van zullen smullen.
    En zoals Renske het zegt een kaarsje voor Janse mama en dat brand nu dus ook weer voor je.
    Meid zorg er maar voor dat je snel weer naar huis mag.

X Renske Bram Gijs en Nicole

• 18 Januari 2011 - 12:25

Ellen:

Ha Super Janske!

He toch, ook jou lukt het helaas niet altijd om alles te flikken nee!
    Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen, denk niet te veel aan die vervelende datums en zet hem op!
    Veel sterkte & beterschap en natuurlijk een hele dikke proficiat voor oma tumtum!

Veel liefs

• 18 Januari 2011 - 14:46

Judith & Ron, Wout,?:

Hallo lieve dame,

Lig je een beetje lekker met Purk, Tut en Dora?
    Wat een pech, wij duimen voor je en de Jankse- kaars brandt weer hier.
    Ook voor Lieke en Meike, papa en mama een dikke knuffel; zal weer even wennen zijn en dan komt er natuurlijk weer van alles naar boven. Nogmaals we duimen!

Oma Tumtum, van harte gefeliciteerd!
    Zet 'm op!

• 18 Januari 2011 - 19:09

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat fijn dat jij bij het feest van Ome Tan kon zijn.
    En daarna ook nog naar Dorry.
    Leuk om nu te weten wie er bij een naam hoort.

En nu lig jij in het ziekenhuis. Maar ik hoorde van Ome Tan dat het al weer wat beter met je gaat. Misschien mag je deze week al weer naar huis? Dat is leuk om naar uit te kijken.

Oma Tumtum van harte gefeliciteerd!

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 18 Januari 2011 - 19:18

L & H Bergmans:

Hallo Janske.

Vanmiddag zijn we bij oma Tumtum op haar verjaardag geweest,het was heel gezellig, alleen hebben we jou gemist. Jammer dat je weer in het ziekenhuis bent ,we hopen dat je weer snel thuis kunt zijn om samen met Oma (we denken dat Opa er ook wel bij wil zijn,en natuurlijk ook Mamma) haar verjaardag opnieuw te vieren. Dit wordt dan beslist een heel fijn feest voor jullie samen.
    Janske ,dat je weer snel opgeknapt bent van dit vervelende 4rus.
    Heel veel groetjes en de beste wensen van ome Harrie, tante Liny en tante Anneke uit Limburg.