Oorpijn - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Oorpijn - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Oorpijn

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

14 Januari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag even een verhaal om het allemaal nog even lastiger te maken. Het is namelijk moeilijk te begrijpen en nog moeilijker om uit te leggen, maar ik ga gewoon mijn best doen. En als je het dan nog niet begrijpt, dat geeft helemaal niets, want het gaat nu om hoe ik me voel en voor later over het eindresultaat.
Vannacht of eigenlijk gisterenavond ben ik weer tussen papa en mama ingekropen. Na een goede nacht stond ik vanmorgen op met oorpijn. Maandag wilde ik nog niet naar school, maar nu moeten er toch ergere dingen zijn wil ik niet naar school gaan. Natuurlijk werd de juffrouw door mama ingelicht en de juffrouw heeft dan ook heel goed opgelet. Als de juffrouw dan vroeg of ik oorpijn had, dan was mijn antwoord: "Dat had ik vanmorgen ook al en als het erger wordt dan belt papa of mama met de dokter". Daarmee wilde ik dan aangeven dat de pijn wel hanteerbaar en stabiel was.
Het nadeel van school is dat je daar heel veel energie verbruikt. Als je dan weer wat moe wordt, dan worden de kwaaltjes meestal ook erger. Zo ook bij mij en toen ik thuis kwam uit school werd dan ook meteen de dokter gebeld.
Ik mocht nog even lekker thuis eten en daarna ben ik met papa naar het Eindhoven ziekenhuis gegaan. De dokter keek eerst naar mijn oren en ik kan jullie vertellen dat ik een rood linkeroor heb. Ik snap niet hoe de dokter dit ziet, want ik zie er in de spiegel niets van. Ik heb dan ook niet zo'n mooi lampje zoals de dokter heeft. Dat was al reden genoeg om weer bloed af te nemen en de bloedwaardes te bepalen. Ook moest ik getemperatuurd worden. De thermometer was nog niet klaar en hij gaf 38,1 aan. Toen ben ik vlug wat frisse lucht gaan inademen, want toen de thermometer piepte, gaf hij 37,9 aan. Keurig onder de 38 zou ik zeggen. Ook mijn knieën waren behoorlijk blauw. Zoals jullie weten kruip ik voortaan als ik te moe ben om te lopen. Als je dat met redelijk lage trombo's doet, dan krijg je dus blauwe plekken op je knieën.
Na even gespeeld te hebben kwam de dokter met de verrassende uitslagen. Het is me zelf gelukt om mijn Hb te verhogen van 4,8 naar 5,9. Dat scheelt dus weer een bloedtransfusie. Ook de trombo's waren gestegen van 65 naar 160, dus ik kan weer een stootje hebben. Alleen mijn leukocyten zijn wat gedaald van 1,7 naar 1,4. Mijn weerstand is nog wat harder gedaald van 1,1 naar 0,68 en dat betekend dat ik weer richting de "dip" ga. De "dip" in combinatie met een hoge temperatuur betekent een opname van 5 dagen in het ziekenhuis. Gelukkig waren de ontstekingswaardes in mijn bloed laag dat aangeeft dat ik te maken heb met een virus en niet met een bacterie.
Al met al betekent dit, dat ik weer naar huis mocht. Zonder medicijnen, want antibiotica werkt niet tegen een virus. Daarnaast kon de dokter mij nu niets voorschrijven en ik mag ook geen paracetamol tegen de pijn vanwege mijn lever. Het is dus gewoon afwachten en als de pijn niet meer te houden is, de temperatuur boven de 38,5 komt of ik lichamelijk zieker word, dat moet ik weer terug naar het ziekenhuis.
Weer een spannende tijd dus en dat op het moment dat ome Tan morgen zijn grote feest heeft omdat hij 40 is geworden. Ik ga er dus alles aan doen om daar toch weer even bij te zijn. Tot nu toe is dat gelukt, want mijn temperatuur voor het slapen was 37,7. Nu ga ik dus heel goed uitrusten, zodat ik morgen fit ben. Dus als het goed is ook geen verhaal van mij morgen, want dan ben ik aan het feesten bij ome Tan.

Groetjes Janske

  • 14 Januari 2011 - 19:46

    Lambert En Tineke:

    Hoi Janske!!

    Nou dan hopen we maar dat er morgen geen verhaal te lezen is omdat je aan het feesten bent bij je ome Tan! Gaan de beentjes dan ook weer van de vloer, zoals op de foto in de keuken?? Jullie hebben in
    ieder geval al goed geoefend!! Hopelijk is je oorpijn weer snel voorbij! En blijf je uit de dip, zodat je lekker mee kunt doen?? Feest ze morgen hé!!

    liefs van Lambert en Tineke

  • 14 Januari 2011 - 21:00

    Inge:

    Hoi meisje,

    Uien....
    Terug naar een middel van vroeger ? Lijkt je dat wat. Ten eerste helpt een kusje van mama en papa.
    Maar weet je wat misschien ook nog wel iets goed kan doen?
    Uien... wat en hoe?

    Fruit fijn gesneden uien au bain marie (bakje warm water en daarin een schaaltje, zodat uien er glazig van worden. Glazig.... niet wazig, misschien klink het nu zo, maar er zijn al vele beter van geworden....
    Doe die glazige uien in een dun doekje en hou dit tegen je oortje. (maak er dus een compres van)
    Of een halve ring achter je oorschelp plakken, leggen... Misschien dat een muts daaroverheen de boel bij elkaar kan houden.
    Heb je geen mooie oorwarmers ?

    De zwavel in de uit doet ontsteking van het oor verminderen.

    Nou meisje, komt goed, heb vertrouwen, beterschap en succes.
    Knuf Inge.

  • 14 Januari 2011 - 21:25

    Ineke En Peter:

    Slaap maar lekker beter Janske! We hopen, dat die oorpijn morgen veel minder is en dat er ook verder niets meer tussen komt, zodat jullie morgen met zijn allen naar het feest van ome Tan kunnen. Jullie waren vast in de keuken bezig met de generale repetitie van de dans, die jullie voor ome Tan gaan opvoeren. In elk geval een héél fijn feest gewenst en we hopen dus morgen geen verhaal van jou te lezen. Groetjes van ons

  • 14 Januari 2011 - 21:34

    DORRY:

    HOI KANJERS.
    NONDE JU WEER TE HARD GEROEPEN.
    MAAR JOU WAARDES ZEG IK DAT GOED WAREN BETER ALLEEN EEN HEEL BELANGRIJKE NIET.
    INGE TYPT UIEN, DAT WEET IK NIET .KAN BEST EEN WONDERMIDDEL ZIJN.
    WAT IK WEL WEET DAT MIJN OPA TOEN IK OORPIJN HAD IN IEDER OOR EEN GERANIUM BLAD DEED .
    WEL EVEN OPROLLEN OF HET HIELP WEET IK NIET MEER ,TOEN WAS IK NOG ZO JONG.
    MEISJE IK VOORSPEL DAT JIJ GEEN HOGE KOORTS KRIJGT EN DAT DE OORPIJN VLUG WEG GAAT NONDE JU.
    JIJ MOET KUNNEN FEESTEN BIJ OME TAN EN NIET ZIEK WORDEN .
    DAT MOET HUMMEL ,IK GA WEER FIKKEN VOOR JOU OORTJES EN DE REST.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 14 Januari 2011 - 21:53

    H & H & I:

    Hoi SUPER Janske,

    Kom op meid zodat we morgen samen kunnen dansen op ome Toine zijn feest !

    Wel SUPER goed van je dat je de HB weer zo opgekrikt hebt. Wat ben je toch een kanjer.
    Fijn slapen zodat je morgen goed uitgerust bent. Dan voor de middag nog ff rustig aan doen en na de middag lekker knallen.
    Tot morgen !

    Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

  • 14 Januari 2011 - 22:38

    Ome Tan:

    Lieve Janske

    Tis alweer een tijdje geleden maar nu presteer je het toch weer om je redelijk rustig dagboek een spannende wending te geven. In goed overleg met jou hebben we besloten om mijn feest niet te houden op een van de draken-dagen en dus hebben we de 15e als datum geprikt.
    Nu we hier alles klaar hebben om te gaan knallen wordt het toch nog even spannend maar ik heb er het volste vertrouwen in dat ik jouw als feestbeest hier morgen in Bart's disco zie rond dansen, samen je zusjes, neven en nicht(jes).

    nog even één van mijn betere wan-liners :

    "Joe kiep it koel wie doe de rest"

    Tot straks

    Ome Tan


  • 14 Januari 2011 - 23:01

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    Eerst Ome Tan ,
    Wij komen ook , maar dat ronddansen van ons zal wel wat minder zijn ,maar dan genieten we maar van de jeugd , net zoals jij bent , je bent toch pas 40 geworden , en de de forties gooien de beentjes ook nog altijd van de vloer. of niet dan H & H.
    Heb je genoeg soorten bier in huis ?

    Jah en dan jij Janske.
    Hé , het ging zo (redelijk) goed de laatste tijd ,hou vol hé , dat jij dat probeert weten we als geen ander , vechtersbaasje.
    Slaap lekker en dat je oortje maar weer snel pijnloos zal zijn en je koorts niet oploopt , want niks is fijner dan je eigen bedje en je eigen thuis.

    Tot morgen

  • 14 Januari 2011 - 23:01

    Opa Ijsje:

    Vandaag heeft Opa zijn ronde in Heeze - Someren- Sterksel gedaan en op diverse plaatsen mocht hij de posters van de CD/boekje presentatie ophangen , ook bij winkels en andere adresssen die normaal geen algemene posters ophangen , maakte zij voor jou en alle andere leukemie patienten een uitzondering.
    Ik wil langs deze weg al die mensen die medewerking hebben gegeven hiervoor hartelijk dank zeggen.

  • 14 Januari 2011 - 23:41

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie

    Hier nog een paardenmiddeltje van mijn mama, lauwe slaolie op eem watje druppelen en dat in je pijnlijke oor doen, dat verzacht het trommelvlies zodat de spanning daarop minder word.
    Daardoor doet het minder pijn.
    Maar je bent wel een bikkel hoor, dat je met oorpijn gewoon naar school gaat.
    Goed dat je in het ziekenhuis even nagekeken bent, want dat gaf toch ook goed nieuws.
    Ik hoop dat de koorts niet oploopt en je oorpijn minder word, want voor een ziekenhuisopname heb jij helemaal geen tijd.
    Jij moet morgen gaan dansen en snoepen en nog vanalles meer op het feestje van ome Tan.
    Dus voor nu goed slapen, morgenvroeg nog goed rusten en voor morgenmiddag veel plezier

    Familie Prinsen, veel plezier morgen op het grote feest.

    Voor deze ene keer hoop ik op geen verhaal morgen.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxxx

  • 14 Januari 2011 - 23:44

    Joli Claes:

    Opa ijsje

    Ik heb nog geen posters zien hangen in Geldrop.
    Anders mag er op de Hazelaar wel op het raam geplakt worden hoor

    Groetjes Joli

  • 15 Januari 2011 - 06:31

    Tante Angela:

    Goede ? morgen allemaal,

    Een beetje goed geslapen?
    Heb je het ook een beetje 'cool' gehouden vanacht?
    Hopelijk wel en is de oorpijn ook wat minder.
    We horen het straks wel.
    Ik ga nu met Rens naar de Tongelreep, hij moet proefzwemmen voor zijn A diploma, als hij dat goed doet mag hij volgende week op voor zijn A-diploma.

    Tot straks!

    Groetjes tante Angela en Rens

  • 15 Januari 2011 - 07:26

    Judith & Ron, Wout,?:

    Jeetje, wat spannend, Janske!
    Is het gelukt om lekker koel te blijven? Wij duimen voor je!
    Alle tips; geweldig; Klazien uut Zalk zou trots zijn....

    Ook wij hopen voor 1 keer op geen bericht.
    Veel plezier allemaal vandaag, fijn feest en tot morgen!

    Zet 'm op!

  • 15 Januari 2011 - 09:30

    Fam Van Bree:

    Hé Janske

    Alles goed gegaan vannacht, hopelijk wel. We zien je straks misschien wel even dansen op ome Toine zijn feest. Bart moet de muziek misschien niet te hard zetten zodat dat in ieder geval geen pijn kan doen. Nou kanjer tot straks
    groetjes fam van Bree

  • 15 Januari 2011 - 21:33

    Janny:

    Hallo Super Janske en Familie,

    Ik hoop dat je oorpijn minder geworden is en dat je een SUPER FEESTJE hebt gehad bij ome Tan,
    en lekker hebt kunnen dansen,

    Heel veel groetjes Fam.Vrienten


  • 16 Januari 2011 - 00:54

    Ome Tan:

    Lieve Janske

    Zojuist de laatste gasten uitgezwaaid, wat een feest !!!!
    en............... het feest was compleet want jij was erbij.

    Iedereen die is geweest bedankt voor de gezelligheid en de rest bedankt voor de felicitaties via dit dagboek.

    groetjes

    Ome Tan

  • 16 Januari 2011 - 07:55

    DORRY:

    HOI JANSKE EN DE REST.
    JIJ BENT OP HET FEEST VAN OME TAN GEWEEST LAS IK GOED VAN OME TAN DAT HIJ DAT EVEN TYPT EEN SLIMME JONGEN IS DAT.
    EN NU MAAR HOPEN DAT JULLIE GENOTEN HEBBEN HUMMEL MAAR DAT VERNEEM IK NOG WEL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 16 Januari 2011 - 08:46

    Judith & Ron, Wout,?:

    Gelukt! SUPER!!

  • 16 Januari 2011 - 12:46

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie

    Jippie, naar het feest van Ome Tan geweest.
    Ik hoop dat je {jullie} genoten hebben.
    Ik kijk uit naar het feestelijke verslag.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxx


  • 16 Januari 2011 - 16:40

    Herman En Willemiek:

    Hallo Janske,
    Wat ja weer een verhalen. Ik hoop dat je oorpijn weer over is en je snel de virus te boven bent.
    Heerlijk dat je naar het feestje van oom Tan bent geweest. Ik hoop dat jullie allemaal hebben genoten.

    Groetjes Willemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 1180
Totaal aantal bezoekers 2284525

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: