Ik weet het echt niet meer - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ik weet het echt niet meer - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ik weet het echt niet meer

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

05 Januari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Van morgen was het tijd om naar Nijmegen te gaan. Onderweg heb ik gezellig met Purk enTut gespeeld. Verder ben ik in de auto altijd al bezig met waar we de auto in Nijmegen gaan parkeren. Het leukste vind ik het als hij buiten langs de weg staat. Dit zeg ik dan ook altijd als eerste als het gaat over de parkeermogelijkheden. Verder vertel ik dan altijd dat als daar geen plaats is hij ook in de parkeergarage mag. Vandaag heeft de auto dan ook weer (zoals bijna altijd) binnen gestaan.
Eenmaal op de poli was het eerst tijd voor bloedprikken. Dit werd vandaag gedaan op de polikamer waar ik daarna ook moest blijven. De reden was dat er ook redelijk vlug begonnen zou worden met de voorbereidingen voor de ruggeprik. Na veel overleg buiten de kamer werd duidelijk dat ik toch direct door mocht naar de dagbehandeling omdat er op de poli niet voldoende zusters voorradig waren om te helpen met de prik. Verder was er geen pedagogisch medewerkster en moest er ook nog voor dat probleem een oplossing worden gezocht. Omdat mijn eigen dokter op de afdeling dienst had was het professor Hoogerbrugge die vandaag de poli deed. Hij zou en het gesprek voeren met papa en mama en daarna de chemo geven. Eenmaal op de afdeling bleek dat de zuster na met papa gesproken te hebben Agmar had geregeld voor de voorbereidingen. Zij was boven op de afdeling altijd mijn vaste PM-er en samen met haar heb ik menig uur doorgebracht. Ik vond het dan ook heel erg leuk om haar weer terug te zien. Na de uitleg was het tijd voor het echte werk. Er werd begonnen met het drankje in mijn billen. Al vlug werd ik giebelig en wiebelig. Daarna weet ik eigenlijk niet meer zo veel. Na verloop van tijd werd het voor mij weer iets helderder en vroeg ik wanneer ik in een bolletje moest gaan liggen. Papa vertelde me dat ik dat al had gedaan. Na 5 minuten vroeg ik het nog maar een keer aan mama en ook zij vertelde dat het al klaar was. Op mijn vraag wanneer ik een slangetje aan mijn buik kreeg was ook het antwoord dat dit al klaar was. Voor mij allemaal heel raar maar papa en mama waren echt zeker van hun zaak. Sterker nog ik heb ook inderdaad wel een pleister op mijn rug en op mijn kastje zitten. Toch iets wat het verhaal van ze ondersteunde. Ook wisten papa en mama te vertellen dat de professor het heel knap van me vond dat ik zo goed stil kon liggen. Toch jammer dat ik dat niet meer weet want complimentjes krijgen is altijd leuk. Nu zijn jullie natuurlijk ook nieuwsgierig naar het gesprek met de professor. Zoals ik het heb begrepen is de MRI goed. Er is te zien dat ik geopereerd ben maar van een schimmelgroei is niets te zien. Verder is mijn bloedbeeld flink gestegen. Ik heb daarom de volledige dosering chemo gekregen en ben ook thuis weer over op de 100% dosering. Nadat mijn roesje helemaal weg was mocht ik weer eten. Nu denken de meeste van jullie natuurlijk dat zal dan wel praprika chips zijn maar niets is minder waar. Ik heb in het ziekenhuis 4 boterhammen met jam op. Verder heb ik ook nog 2 pakjes met appelsap leeg gedronken. Reden genoeg om me naar huis te laten gaan. In de auto terug heb ik lekker geslapen. Er stond me thuis namelijk nog iets te wachten waar ik fit voor moest zijn. Mijn paard moest namelijk nog geschilderd worden. Dit heb ik bij thuiskomst dan ook direct gedaan. Daarna sloeg de honger opnieuw toe. Tijd voor een koekje en 2 blokjes kaas. Aan tafel wilde ik wel mijn chips maar na een paar hapjes zag de macaroni in de pan er toch lekkerder uit. Gevolg een bord met macaroni helemaal leeg en nog plaats voor 2 danoontje toetjes. Van al dat eten en de nieuwe chemo word je wel moe. Ik was om 7 uur dan ook helemaal op. Helaas lukte het niet om te gaan slapen. Mijn rug deed te veel zeer ik daar werd ik erg verdrietig van. Nadat papa even bij me had gelegen ging hij naar beneden. Ik kon nog steeds niet slapen en werd opnieuw verdrietig. Lieke kreeg toen een heel goed idee. Zij wilde als grote zus wel bij en in bed komen liggen. Dat liet ik me geen twee keer vertellen. Meike voelde zich door dit voorstel wel aan de kant gezet, iets wat niet onze bedoeling was. Daarom mocht Meike in Lieke haar bed heel dicht bij ons in de buurt liggen. Inmiddels liggen we arm in arm samen te slapen. Ik geloof dat het hart van papa en mama is gesmolten nadat ze dat lieve plaatje gezien hadden.

Groetjes Janske

• 05 Januari 2011 - 22:03

Goofie:

Hoi Super super super Janske, Wat een dag heb jij weer achter de rug en wat een superkanjer ben je toch weer.
    En dat je dan ook nog zo goed kon eten en dat je ook je kunstwerk kon afmaken. Mooi is hij geworden hoor. Of is het een zij??
    En wat een superzus heb jij zeg, die bij je komt liggen. En ook Meike die lekker bij je in de buurt wil zijn. Wat een mooie, lieve foto van jullie 3tjes. Ik begrijp dat papa en mama een gesmolten hart hebben, mijn hart lijkt ook bijna te gaan smelten.
    Ik hoop dat ik morgen kan lezen dat je heerlijk en lang geslapen hebt.
    Droom lekker.

Lieve groetjes Goofie

• 05 Januari 2011 - 22:31

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Erg ontroerend die foto's van de 3 "bekskes"
    Wat een lieve zussen heb je . maar dat heb je ook aan je zlef te danken Janske.

Oh jah , gisteren had Opa het met Papa over de dexa en de nawerking ervan o.a. met die praprika chips ,of dat alle leukemie patienten dat deden , nee zei Papa en zijn er bij die niks doen als eten eten eten , zelfs 's nachts het bed aan gaan om te eten.!

Lijkt erop dat deze keer ,althans de eerste dag het bij jou ook is..

Goed eten is goed voor het kacheltje

Opa en Oma

• 05 Januari 2011 - 23:06

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Dat is nu eens échte zusterliefde. Die Lieke zorgt altijd weer voor iedereen.
    Toen ze bij ons logeerde was Meike plotseling wat bangerig. Ook toen deed ze het voorstel

• 05 Januari 2011 - 23:15

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Dat is nu nog eens échte zusterliefde! Die Liekezus van jou is altijd maar weer in de weer met iedereen. Ben daar maar zuinig op.
    Toen jullie hier alledrie logeerden werd Meike even wat bangerig. Ook toen sprong ze hier onmiddellijk op in en vroeg Meike om dan maar aan het voeteneinde van het bed te kruipen. Als ze dan bang zou worden, kon ze altijd nog Lieke met haar tenen aanraken. Ze was dan niet alleen. ook toen hebben de kleintjes heerlijk geslapen.

Knap van jou hoor Janske, dat je alles weer zonder tegenstribbelen hebt doorstaan. Gelukkig zijn de berichten van de doktoren erg goed. We gaan verder op het glibberige pad vol hindernissen naar de top op de berg.
    Hopelijk houdt het draakje zich komende week wat rustig.
    Ga vooral zo door met eten. Dat kan jouw kleine lichaampje goed gebruiken.

Liefs en goede nacht.
    Dikke knuffel voor allemaal.

• 05 Januari 2011 - 23:23

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat ben je toch een supermeid.
    Je hebt het weer geweldig gedaan in Nijmegen.
    En dan ook nog zoveel eten, ik viel bijna van mijn stoel toen ik dat las.
    Dat is lang geleden dat je dat gedaan hebt, ik hoop dat je dat een beetje vol kunt houden.
    En wat een geweldig mooi paard heb je gemaakt, hij is echt heel mooi geworden.
    De foto waar jullie liggen te slapen is om in te lijsten zo schattig.
    Wat geweldig lief van je zusjes om je zo te helpen om in slaap te vallen.
    Ik wens jullie dan ook een hele rustige nacht toe.
    Slaap lekker.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxx

• 06 Januari 2011 - 08:25

DORRY:

HOI JANSKE EN ZUSJES EN DE HELE BENDE.
    WAT EEN VOORBEELDIG GEDRAG VAN JOU HUMMEL
    IN NIJMEGEN ALLES GOED .
    JIJ EET INEENS ZOVEEL, EN DAN IS ER LIEKE EN MEIKE DIE JOU BESCHERMEN.
    NONDE KNOL WAT EEN HEFTIGE FOTO SCHATJE.
    EN DAN SCHILDER JIJ OOK NOG EENS EEN PAARD NA HET BEZOEK IN NIJMEGEN, IK KAN HET EVEN NIET VOLGEN.
    LIEKE JIJ BENT OOK SUPER DE SUUP MEID EN MEIKE KLEINE BOEF JIJ OOK .
    MAAR ZO'N FOTO OP NUCHTERE MAAG HAKT ER IN BIJ DEZE MUTSIN HOOR, GEWELDIG ALLEMAAL .
    NU WEER AAN DE KLIM MET ZIJN ALLEN.
    EEN FIJNE DAG ALLEMAAL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 06 Januari 2011 - 10:10

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Kei goed van jou, een cadeautje omdat jij in je eigen bedje hebt geslapen en stickers hebt verdiend. En dan direct plannen maken om te schilderen!
    En gisteren in Nijmegen ook alles goed gegaan, zelfs zo goed dat jij het amper weet.
    Weet je, Janske, misschien kan Dexa-draakje er wel niet tegen als jij heel veel eet.
    Dan heb je weer meer weerstand en krijgt dat beestje geen voet aan de grond om jou te vervelen.
    Misschien ook eens proberen!
    En een heel mooi paardje heb jij gemaakt en gisteren ook nog geschilderd, ziet er super uit.

De foto's zijn super, vooral de slaapfoto!

Nu regent het buiten, weer eens iets anders dan sneeuw, dus lekker binnen spelen.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 06 Januari 2011 - 11:16

Ome Gijs Tante Nelly:

hoi janske
    je verhaal over een dagje nijmegen hebben wij met bewondering gelezen.
    hoe ontzettend knap van jouw om zo'n dag door te komen,met alle dingen die je moet
    ondergaan,dat is super goed .
    en als afsluiting van zo'n dag met je zussen lekker slapen in een kamer, dat is toch
    helemaal het einde de foto's zeggen genoeg .
    allemaal lieve groeten

ome gijs tante nelly

• 06 Januari 2011 - 15:33

Judith & Ron, Wout,?:

Hallo zusjes Beks,

Wat zijn jullie toch 3 schatjes bij elkaar. Geweldig zo'n foto, wij smelten er ook een beetje van!

Wat een pracht paard, mooi hoor, dat rose-rode hoofd en dat gele hooi, goed gedaan!

Deze etappe-dag hebben jullie echt fantastisch doorstaan; geeft goede moed voor de komende dagen, wij duimen.

Zet 'm op!

• 06 Januari 2011 - 16:18

Marijke:

Hoi Janske,
    Wat ben ik blij voor je dat alles gisteren zo goed gegaan is! En wat een leuke foto,s bij je reisverslag,super. Heel leuk ook om te lezen dat jullie het zo gezellig hadden met oudjaar/nieuwjaar.
    Tot gauw weer,dan gaan we weer samen werken. Ook de groetjes aan je zusjes en papa en mama.

• 06 Januari 2011 - 20:44

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat super 4 boterhammen eten en dan 's avonds ook nog macaroni en danoontjes, echt goed van je.
    Na zo'n zware dag in Nijmegen toch nog de energie hebben om je kunstwerk af te maken, heel erg mooi is het geworden. Fijn dat het in Nijmege goed gegaan is.
    Wat een vertederende foto van de drie zusjes, heel erg mooi, super.
    Ik hoop dat je het draakje de baas kunt blijven.
    Hou je taai en hou vol, SUPER JANSKE,

Heel veel groetjes van de Familie Vrienten

• 06 Januari 2011 - 21:19

Inge:

Hoi hoi,

Weer super gedaan meisje.

zusterliefde:
    Niet alleen papa en mama's hart is gesmolten... wij worden ook warm, wat ....heel nederland smelt van jullie liefde.
    (er is bijna geen sneeuw meer te zien!

Een liefdevolle groet terug.
    gr. Inge