Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

06 Januari 2011 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisteren was het dan zover, het aftellen is officieel begonnen. Niet omdat we toen nog 18.144.000 secondes te gaan hadden, want dat is niet af te tellen. Ook niet vanwege het feit dat het nog 302.400 minuten waren. Zelfs niet omdat het nog 5.040 uur was. Ook 210 dagen is voor mij te moeilijk en aftellen vanaf 30 weken lukt me ook niet. Wat me wel lukt, is aftellen van 10 naar 0. Gisteren, toen ik in Nijmegen was is er weer begonnen met een kuur blok van 3 weken. Bij het ingaan van dit kuur blok heb ik nog 10 blokken van 3 weken te gaan. Dat betekent ook nog 10 keer een Dexa week en dat maakt aftellen wel heel makkelijk. Inmiddels heb ik er al weer 2/5 van de Dexa week opzitten, dus nog 9 3/5, maar als ik zo ga aftellen wordt het toch weer te moeilijk, dus houden het gewoon bij 10 en over drie weken mag ik dus zeggen: “nog 9!”.
Vannacht hebben we best lekker geslapen. Papa en mama hebben genoten van hoe Lieke en ik geslapen hebben. Helaas werd ik in de nacht toch nog wakker. Iets wat nog wel kan gebeuren in de Dexa week. Toen ben ik bij papa en mama in bed gekropen.
Doordat we in de vakantie zo goed met zijn drieën op 1 kamer hebben geslapen en wij alle drie wilden dat we dit gingen voortzetten, heeft er vandaag bij ons thuis een kleine verbouwing plaatsgevonden. Mijn bed is nu officieel verhuisd naar onze kamer. Vanmorgen was het nog Lieke en Meike’s kamer, maar nu dus onze kamer. Wat voorheen Janske’s kamer was is nu de speelkamer geworden. Dat is dus super gaaf, een mooie speelkamer tot onze beschikking en ’s nachts lekker met zijn drieën slapen. Ik ben dan ook heel blij dat dat nu weer kan. Ik hoef bijna nooit meer te spugen en ik heb ook geen pomp meer die ’s nachts begint te piepen. Ik word steeds minder wakker van pijn, nare dromen of om wat voor reden dan ook, dus ik verstoor nu ook Lieke en Meike’s nachtrust niet meer. Het is als Janske Beks een kleine stap om te maken, maar voor de familie Beks een hele grote stap vooruit.
Vandaag waren mijn zusjes naar Joepie en voor mij is dat heerlijk in de Dexa week. Ik kan dan doen wat ik in mijn hoofd heb. Ik heb geen last van andere geluiden en zodoende ben ik de dag dan ook heel rustig, maar heel goed doorgekomen. Zo goed zelfs, dat ik vanmiddag niet ben gaan slapen. Of dat verstandig was, weet ik niet, want toen mijn zusjes thuiskwamen werd het mij allemaal even te veel. Ik heb alleen nog maar gelegen en gehangen en was niet echt gezellig voor mijn zusjes. Gelukkig heb ik zo’n lieve zusjes dat ze het begrijpen, want het draakje hangt weer op de koelkast en aan de achterdeur. Toen ik ze na het avondeten mee naar boven nam en hun liet zien dat mijn bed ook op onze kamer staat, waren ze helemaal happy. Wat zijn het toch schatten. We zijn dan ook vlug gaan slapen.
Het eten gaat vandaag niet zo goed. Al met al heb ik niet heel veel op en zelfs de zakjes chips vliegen er niet doorheen. Er wordt wel van gegeten, maar niet echt heel veel. Daardoor heb ik het dan ook weer moeilijker om mijn kacheltje goed warm te stoken. Maakt niet zoveel uit, want we stoken de kachel in huis gewoon aan, een dekentje over mij heen en een muts op en ik kan heerlijk televisie kijken. Als ik naar buiten ga, dan heb ik het minder koud, want dan blijf ik gewoon steeds bezig. Het probleem zit vooral in het stilzitten.
Als laatste voor vandaag zou ik graag vragen of jullie 6 februari in jullie agenda willen opzoeken. Als je dan nog niets te doen hebt, dan kun je er bij de middag inzetten: “Vrijhouden voor Super Janske”. Over hoe en wat kan ik nu nog niet meer vertellen, maar verdere berichtgeving volgt zo spoedig mogelijk. Ik kan wel zeggen dat het heel speciaal is en zeker de moeite waard om er een gaatje in de agenda voor vrij te houden. Zijn jullie ook zo benieuwd?

Groetjes Janske

• 06 Januari 2011 - 21:41

Goofie:

Ha die Janske, ik had een heel verhaaltje geschreven, maar mijn computer deed gek en toen was alles weg!
    Maar wat er in stond was dat ik je kanjerketting erg mooi en lang vind. En wat een gezellige kamer met zn allen. Jammer dat je het zo koud hebt. Met je muts binnen. En toch nog even bij papa en mama gelegen.

Die 6 feb, je maakt het wel heel spannend. Ik ben benieuwd hoor. Ik zou eigenlijk 18 km gaan hardlopen, maar heb nu een super goede reden om het niet te doen.

Slaap lekker warm.

Bye bye Goofie

• 06 Januari 2011 - 21:53

Opa Ijsje Oma Tumtum:

6 februari staat genoteerd !!
    Even een vraagje hierover ...mag iedereen komen ?

nou nou dat is leuk met 3 grieten op 1 kamer.

Janske
    we kijken nu met veel belangstelling naar de kanjerketting , wat een joekel van een ketting.
    en dan te weten dat elk kraaltje wel een behandeling is geweest voor jou.... tjonge jonge nog.
    Opa en Oma zijn allebij al zo oud ,dat zij van Drees trekken (we leggen je dat nog wel is uit) ,maar wij samen zijn in ons hele leven nog niet zoveel bij een dokter geweest en daarbij een prik - onderzoek - bloed afname - kuren - enz enz gehad.
    En dat voor een meiske van nog geen 4,5 jaar.
    En dat willen wij toch wel iedereen laten weten , als jij bij ons bent en we vragen , waar moet jij zo meteen naar toe ,,,, klinkt het opgewekt ....Naar het ziekenhuis .....

Je blijft een Kanjer

• 06 Januari 2011 - 22:14

Bertie En Berke.:

Hoi Hallo Janske.

Nou dat is gezellig zeg met 3 meisjes op een kamer slapen,Jullie zullen op dit uur wel slapen(t is te hopen voor jullie en Mamma en Pappa. tante Liny zei dat het vroeger bij hen thuis ook zo was,maar toen was het gezin groter.
    We zijn benieuwd naar 6 Februari wat voor een verrassing dat er dan is.
    Nou kruipen we ook lekker in ons warme nestje welterusten en Hou d'oe en Hoie.
    Groetjes uit Ospel.

• 06 Januari 2011 - 22:14

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wowh........ wat een ketting, en aan iedere kraal zit een verhaal, 6 februari staat in mijn agenda genoteerd, ben erg benieuwd.

Janske wat een gezellige meidenkamer hebben jullie, daar kan je lekker genieten.

Probeer goed te eten, daar krijg je energie van en dan blijf je lekker warm.

Welterusten, groetjes Fam.Vrienten

• 06 Januari 2011 - 22:28

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Ik ben wel heel nieuwsgierig wat er op 6 februari te gebeuren staat.
    Ik heb het in mijn agenda gezet, en als ik mag komen [?] dan zal ik zeker proberen om er bij te zijn.
    Wat gezellig ziet die meiden-slaapkamer eruit.
    Hebben jullie wel tijd om te slapen.
    De foto van de ketting vind ik toch wel heftig.
    Ik word er even stil van als ik eraan denk dat elke kraal staat voor een behandeling.
    Maar ik ben erg blij dat het aftellen nu begonnen is.
    Nog 10 [9.5] dexaweken, je zult zien hoe snel je bij 1 bent.
    Probeer goed te eten en te drinken zodat je kacheltje blijft branden.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 07 Januari 2011 - 07:25

Judith & Ron, Wout,?:

Dag lieve allemaal,

Wat een slim plan, die meidenkamer!
    Dat ziet er inderdaad heel gezellig uit, zo'n extra speelkamer is ook nooit te veel met 3 meiden in huis..
    Wij vinden jullie alle 3 (en papa en mama ook) heel dapper. Dat Lieke en Meike al zo goed rekening met de draak kunnen houden en dat jullie elkaar opzoeken wanneer het even wat moeilijker is dat is toch geweldig!
    Dat het slapen in de drakentijd even minder goed gaat oin je eigen bed vinden wij eigenlijk alleen maar goed. Hè, da's gek, denken jullie misschien maar wij denken dat als je je niet lekker voelt de beste plek voor een kindje bij papa en mama is. De rest komt daarna wel weer, je hebt immers allang laten zien dat je het kunt en wilt en dat is gewoon TOP. Weet zeker dat papa en mama in de Dexa week graag een kontje voor je opschuiven!
    In Wout z'n wereldje komt dat ook wel voor, laatst flink de griep gehad, ook lekker bij ons gelegen, nu de griep weer voorbij is kunnen we weer prima stickers plakken.

6 februari....hmmm...spannend....is dat voor allemaal? We hebben in ieder geval de datum genoteerd.
    Spannend en ja, wij zijn ook heel erg benieuwd....

Ik straal vandaag wel wat kachel van mij naar jou, Janke, voel je het al?

Zet 'm op!

• 07 Januari 2011 - 07:43

DORRY:

HOI JANSKE EN HEEL DE KUDDE.
    WAT EEN KETTING HEB JIJ .
    EN DAN DAT SLAPEN DAT MOET TOCH WEL HEEL GEWELDIG ZIJN VOOR JULLIE.NOG 10 KEER MEDICIJNEN EN ALLE TOETERS EN BELLEN ,DAT IS TE OVERZIEN .VOOR IEDEREEN.
    IK DENK GEWOON DAT JIJ DE DAG ERVOO RWOENSDAG DUS WEL VOOR DRIE DAGEN ETEN OP HEBT HUMMEL.
    6FEBRUARI HEBBEN WIJ EEN FEEST ,MAAR IK PROBEER ER IETS AAN TE DOEN IK BEN STIK NIEUWSCHIERIG .
    EN NU OOK NOG EEN SPEELKAMER ?NONDE KNOL WAT EEN WEELDE JANSKE.
    DE LAATSTE SNIPPERDAG OF VAKANTIEDAG PROBEER ER VAN TE GENIETEN MET ZIJN ALLEN.
    JANSKE IS OMA TUM TUM BETER?
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 07 Januari 2011 - 08:56

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Wat een gezellige kamer hebben jullie zo met nijn drietjes, fijn dat je zo'n Super lieve zusjes hebt, maar ja jij bent natuurlijk ook erg lief.
    Die ketting is wel heeel erg lang, en je hebt alle kralen dik en dubbel verdiend.
    Ook wij houden 6 februari natuurlijk vrij en zijn zo benieuwd wat er gaat komen.

Keep it warm!!!

Groetjes tante Angela en de rest van de familie

• 07 Januari 2011 - 09:33

DORRY:

HOI JANSKE.
    IK HEB OOK VET NIEUWS.KAN IK WEL MAILEN HET GAAT REDELIJK MET JOU MEISJE.
    IK KRIJG VANDAAG EEN NIEUWE ROLSTOEL.
    DIE SLOME SLAK DIE IK HEB IS EEN BINNENSTOEL ZEI DE MONTEUR .
    WIST IK VEEL TOEN IK DIE STOEL KREEG WAS IK ALLEEN AAN HET OVERLEVEN, EN WAT GEEF JE DAN OM ZO'N STOEL.
    NU HEB IK VOORWIELAANDRIJVING ,EN KRIJG NU ACHTERWIELAAND.
    HET IS VERGELIJKBAAR MET EEN DAFJE EN EEN S.U.V.
    OMDAT DIE STOEL ZO LICHT WAS KWAM IK OOK IN DE MODDER VAST TE ZITTEN VANDAAR.IK HAD ER NATUURLIJK NIET BIJ VERMELD DAT IK VAN DE PAD ONDER EEN BOOM WAS GAAN SCHIULEN,DE NIEUWE LOOPT 10 KM. PER UUR ,EN DIE SLOME DIE IK NOU HEB NOG GEEN 6.
    NOU WOU COR TEGEN DE MONTEUR ZEGGEN DAT HIJ HEM AF MOET STELLEN.
    WANT IK BEN VOLGENS COR EEN GEVAAR OP DE WEG.
    IK ZEI DURF DAT MAAR EENS .
    GROOT NIEUWS HE''
    IK MOET WEL EEN HELM OP EN EEN MOTERPAK AAN. DORRY

• 07 Januari 2011 - 12:38

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Wat gezellig zo met zijn drietjes op 1 kamer. En dan een speelkamer erbij geweldig !
    Chips, chips, chips 6 februari zijn wij in Oostenrijk.
    BALEN

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 07 Januari 2011 - 13:21

FAM SOMMERS:

hoi hoi SUPER JANSKE heb je het draakje in geruild voor casper?
    dat is toch ook n klein vervelend spookje ?
    maar je ben t ZZZZZZOOOOONNNNNNNN KANJER
    die wordt je ook de baas
    wat gezellig jullie kleine verbouwing
    je maakt het wel spannend wat er 6 febr gaat gebeuren
    ik hoop voor jou iets heel leuks
    dat heb je verdient
    N DIKKE KNUFFEL VAN FAM SOMMERS

• 07 Januari 2011 - 13:55

Renee (kovjoepie):

Vandaag heb ik met je zusje mogen spelen. Ze was weer een dagje op Joepie en zo te lezen was dat goed voor jou! wat fijn dat je weer bij je zussen op een kamer kan slapen.. zo beginnen die voornemens van 2011 al weer wat beter.. ik hoop voor jullie alle dan ook dat dat zo mag blijven.. Jammer dat je het zo koud hebt, wat vervelend zeg! rottig.. ik hoop voor je dat je kacheltje het snel weer gaat doen...
    Helaas kan ik er de 6e niet bij zijn. Daar baal ik wel enorm van!! maarja helaas kun je niet altijd op 2 plaatsen zijn. Ik wens jullie dan alle een super leuke dag toe en ik hoop dat het een succes word!

Veel liefs namens alle joepies

Renee