Janske vecht terug - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Janske vecht terug - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Janske vecht terug

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

17 December 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zoals jullie al aan de titel kunnen zien is het gevecht zwaar en zeker niet makkelijk. Toch lukt het me om weer terug te vechten. Het mooiste voorbeeld hiervan is school. Gisteren ben ik een half uurtje op school geweest. Er werd zelfs een verjaardag in mijn klas gevierd, dus dat was zeker een feestje waard. Ik heb alleen maar voor me uit zitten staren. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik niet langer op school kon blijven. Eigenlijk heb ik dat niet duidelijk gemaakt, maar heeft het draakje dat voor mij duidelijk gemaakt. Het ging gewoon niet, wat er ook geprobeerd werd.
Vanmorgen was het anders. Gisteren hadden we al goed doorgesproken, zelfs in overleg met de kinderpsycholoog in Nijmegen, hoe we hier nu mee om moeten gaan. Uiteindelijk was de conclusie dat we het toch gingen proberen, maar dan met de juiste begeleiding. Vanmorgen keek de juf dan ook blij verrast toen ik op school kwam en dat ik zelfs wat begon te praten. Ik heb met momenten zelfs kunnen lachen en liedjes meezingen was vandaag ook geen probleem voor mij. Natuurlijk allemaal niet te uitbundig, maar het lukte. Dat was natuurlijk een hele overwinning voor mij, want ik had er geen vertrouwen meer in om met het draakje naar school te gaan. Ik hoop op deze manier het vertrouwen te krijgen en dat ik over 1 of 2 kuurblokken zeg: "Draakje, ik ga nu naar school, je mag best mee, maar je moet je wel gedragen."
Natuurlijk kost het me wel heel veel energie en vanmiddag lag ik dan ook uitgeteld op de bank. Lekker slapen, want dan heb ik ook niet zoveel last van het draakje. Ook mijn kamer is ingericht op lekker slapen, want de matras ligt weer op mijn kamer en als ik dan 's nachts wakker wordt, dan ga ik papa halen en dan komt hij bij mij op de kamer slapen. Daarna kan ik heerlijk verder slapen en vanmorgen vroeg ik aan papa of we meteen moesten opstaan of dat ik hem nog een knuffel mocht komen geven. Knuffelen in drakentijd, het leek gisteren ondenkbaar.
Het draakje plaagt me nog wel hoor, want eten is een groot probleem, gelukkig is er altijd nog de praprika chips. Al moet ik wel zeggen dat ik op school ook netjes mijn druiven heb opgegeten. Vanavond de frietjes en zelfs de frikandel niet. Nee, het draakje had liever praprika chips en omdat het draakje het vandaag zo zwaar had, heb ik daar maar aan toegegeven.
Het kan niet anders dat het draakje het zwaar had, want gisteren dacht hij gewonnen te hebben. Vandaag stond hij daar raar van op te kijken. Door alle steun en gedachten van jullie heeft hij waarschijnlijk wel schrik gekregen. Nu plaagt hij me op andere manieren. Zo zorgt hij ervoor dat ik het ontzettend koud heb. Jullie weten nog wel dat het van de zomer meer dan 20 graden was, maar dat ik het toch koud had. Jullie kunnen je dan voorstellen hoe koud ik het nu heb. Bij ons thuis wordt dan ook de kachel de hele dag opgestookt en dan lig ik nog onder een dekentje met een dikke trui aan. Ook een vervelend iets van het draakje, ik ga pulken. Pulken aan velletejs, nagels en dat soort zaken. Gevolg is pijn aan de handen. Inmiddels heb ik mijn handschoenen voor in bed weer aan, zodat ik niet kan pulken. Ik kan hier wel chips mee eten, wat weer als gevolg heeft dat mijn handschoenen oranje uitslaan. Al met al kan ik zeggen dat het vandaag al veel beter ging, maar het verlangen naar volgende week blijft.

Groetjes Janske

• 17 December 2010 - 22:51

Ineke En Peter:

Harstikke knap Janske, zoals jij dat vandaag gedaan hebt. Probeer die draak er maar onder te krijgen. Maar nog fijner is, als je hem weer uit kunt zwaaien en daarna met goede moed aan, hopelijk, fijne kerstdagen kunt beginnen. Nog even volhouden, maar we vinden je héél erg dapper.
    Nog sterkte, ook voor de rest van de familie, en lieve groeten uit Venray

• 17 December 2010 - 22:57

Tante Angela:

Hoi Vechtertje,

Nou dat heb je goed gedaan, weerstand bieden tegen dat vervelende draakje.
    Misschien is het iets om bij ons te komen oefenen met boksen om het draakje k.o. te slaan zodat hij nog banger wordt van jou en jou nog meer met rust laat.

Dikke warme knuffel van tante Angela

• 18 December 2010 - 07:39

Judith & Ron, Wout:

Dag dappere meid!

Wat goed van jou, knap hoor!
    Wij duimen dat het weer langzaam beter gaat!

Zet 'm op!

• 18 December 2010 - 08:26

DORRY:

HOI DAPPER MEISJE.
    WAT EEN VECHTLUST TEGEN DIE KLIER JIJ GAAT WI9NNEN ,DAT WEET IK ZEKER.
    WAT IK OOK HEEL KNAP VIND IS DAT JIJ GEWOON STEEDS OPNIEUW DE STRIJD MET KLIERKOP AANGAAT KNAP HOOR HEEL KNAP.
    EN DAN NOG EENS DRUIVEN ETEN ,EN MEEZINGEN OP SCHOOL.
    MEISJE IK VOELDE MIJ OOK DIKWIJLS NET ALS JOU NU.EN DAT EEN HELE TIJD NA MIJN INFARCT, MAAR JIJ GAAT WINNEN DAAT DURF IK MIJN ROLSTOEL OP TE VERWEDDEN.
    IK WEET NIET MEER OF IK HET GOED GETYPT HEB ,MAAR DAT MAAKT OOK GEEN SOK UIT.NONDE JU
    WAT KUNNEN WIJ BEDENKEN VOOR DIE KOU VAN JOU? DIE ZIT VANBINNEN DAAR HELPT GEEN KRUIK TEGEN HUMMEL,MAAR NU NOG TWEE DAGEN EN JIJ BENT WEER EEN PAAR WEKEN DEXA VRIJ.
    STERKTE JANSKE GEZIN BEKS IK STUUR WEL EEN KLODDER ENERGIE EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 18 December 2010 - 09:34

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat goed van jou dat je zo vecht tegen dat drakenbeestje. En helemaal als je straks kunt zeggen: je mag mee maar je moet je wel goed gedragen .....! Keigoed van jou.
    Na vandaag nog 1 dagje en dan ben je weer even drakenvrij!

Geniet van het weekend met z'n allen.

Opa IJsje, sterkte met het vloeibare vanwege het gebit.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 18 December 2010 - 10:01

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Het is niet Joris die de Draak aan het verslaan is maar Super Janske. Hopelijk heb je vandaag weer een dag dat jij sterker bent dat die vervelende draak!!!
    Maar het is al vaker gezegd wat fijn dat die draak zijn koffers heeft gepakt als het kerst is.
    Zorgt hij er nu nog steeds voor dat jij het zo koud hebt??
    Kanjer vecht maar door zodat hij nu weer bang voor je is. En hij je niets meer kan maken

We weten niet wat we moeten antwoorden op de vraag van opa, kan hij geen hint geven.
    En wij krijgen van iedereen om ons heen postzegels. Dus wij moeten toch wel een paar euro voor de Ronald MC Donaldhuizen binnen krijgen vinden jullie ook niet

We wensen jullie allemaal een hele fijne dag
    Dikke knuffel van Bram Renske Gijs Nicole

• 18 December 2010 - 10:05

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat ben je toch een vechter, we zijn zo ongelofelijk trots op jou, je slaat je er erg goed doorheen.
    Het is bijna voorbij, gelukkig nog even volhouden,

Heel veel sterkte Gr.Fam.Vrienten

• 18 December 2010 - 15:10

Opa Ijsje:

meer als 869050 , dat is de stand nu

• 18 December 2010 - 15:12

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Al is hij nog zo vervelend, hij krijgt jou niet klein.
    Jij bent gewoon sterker dan die vervelende draak.
    Al is het nog zo moeilijk en zwaar, jij [jullie] winnen.
    Nog even en dan is het weer voorbij, en kun je deze dexaweek weer afstrepen van de lijst en is de top weer een stukje dichterbij.
    Ik wens je een warm en rustig weekend.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxx