De draak huilt om alles. - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu De draak huilt om alles. - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

De draak huilt om alles.

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

18 December 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gelukkig zit de dag er weer op. Ook al begon de dag later dan gebruikelijk, ik heb uitgeslapen tot half negen, leuk was hij niet. Aan het einde van de ochtend zijn we samen met oma Tumtum naar Arcen gegaan. Lieke mocht daar namelijk gaan logeren. In de auto was ik stil en wilde vooral met rust gelaten worden. Eenmaal bij Imke thuis heb ik even met de rest mee gespeeld. Al vlug was de koek op en ben ik bij mama op schoot gekropen. Tante Hariette had gelukkig chips in huis en hier heb ik wat troost uit gehaald. Toen die op was duurde het, vooral voor mijn gevoel, lang voordat we weer naar huis gingen. Op de terugreis ben ik in slaap gevallen en eenmaal thuis hoefde ik niet meer naar bed. Lekker rustig voor de TV mijn zakje chips opeten. Aan het einde van de middag kwam ome Renier op de koffie. Ik of eigenlijk mijn draakje was heel duidelijk. Ik wil samen met je puzzelen. Omdat ook ome Renier weet dat er geen tegenspraak mogelijk is bij de draak heeft hij keurig ruim een uur meegedaan met het puzzelen. Daarna was er heel even de lach doordat ikzelf ging dansen. Helaas was de draak na 5 minuten weer sterker en dus was toen mijn lach weer weg. De rest van de middag en avond heb ik zo'n beetje om alles moeten huilen. Niets ging zoals ik het wilden en alles duurde te lang. Met papa heb ik weer afgesproken dat hij vanavond bij me komt slapen. Morgen nog een dag en dan zit er weer een dexa week op.
Er was nog een vraag of de dexa er voor zorgt dat ik het zo koud heb. Ja, door de dexa heb ik een temperatuur van tussen de 35 en 36 graden. Normaal eten kinderen dan heel veel om de kachel flink te laten branden. Ik eet in die week alleen maar praprika chips en dit is onvoldoende om me warm te houden.

Groetjes Janske

• 18 December 2010 - 19:56

Tante Angela:

Hoi Lieve Janske,

Hehe wat een verdriet, maar de vrijdagavond snack ziet er wel heel gezellig uit al zal jij dat misschien niet zo gevoeld hebben.
    En kon ome Renier een beetje puzzelen of moest jij hem helpen?
    Nou nog een dag doorworstelen en we kunnen weer een dexa periode afstrepen!
    Heel veel succes daarmee en misschien kunnen wij jullie morgen een beetje opvrolijken?!

Dikke warme knuffel van ons allemaal,

Tante Angela en de rest van de bende.

• 18 December 2010 - 22:01

H & H & I & L:

Hoi SUPER Janske,

Het valt idd niet helemaal mee deze keer. Ook bij ons deed je je uiterste best om toch even te spelen maar het was van korte duur.
    Lieke ligt heerlijk te slapen, dat hebben we net nog even gecontroleerd.
    Imke en Lieke hebben vanmiddag heerlijk in de sneeuw gespeeld en met zijn vieren hebben we Mega Mindy spel een paar keer gespeeld. Ook hebben de dames zich kostelijk vermaakt in bad. En heeft Lieke goed gegeten. En wat ons heel erg meeviel is dat de dames om half 8 keurig zijn gaan slapen. Zonder al te lang geklets, hooguit 2 minuten.

Hopelijk heb je morgen een betere dag dan vandaag en zet hem op met zijn allen !!!

Dikke knuffels van ome Hans, tante Hariètte, Imke en Lieke XXX

• 18 December 2010 - 23:40

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Gelukkig, nog maar een dag.
    En dan op weg naar een vrolijke kerst.
    Slaap lekker.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 19 December 2010 - 00:24

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Het is weer zo'n hartverscheurend verhaal waarbij de brok in mijn keel op komt borrelen.
    We weten dat de chemo moet om alle kansen te benutten om je beter te maken, maar wat het allemaal met je doet is vaak moeilijk om aan te zien en te accepteren.
    Toch gaan we de moed erin houden en proberen om zo positief mogelijk te blijven.

Vandaag is het glazen huis in Eindhoven van start gegaan. Het goede doel is HIV besmette kinderen in de derde wereld met geld te gaan helpen. Ook daar is veel leed bij kindjes, net als bij jou.
    Symbolisch gaan Frans en ik het nummer van Bloff dat bij jouw pasfoto geprogrammeerd staat aanvragen. Want ook deze kinderen hebben hulp nodig. Voor ons een erg emotioneel nummer, dus dubbele bodem.

Lieverd we wensen je de laatste dag van de Dexa nog heel veel sterkte.

Dikke knuffel voor allemaal!

• 19 December 2010 - 08:47

Zet 'm op!

• 19 December 2010 - 08:49

Inge:

Hoi lieve Janske,

Ik heb even een paar dagen de computer aan gehad. Dat kan eigenlijk niet hè?
    Maar dat wil niet zeggen dat ik niet aan je denk hoor.

Nu lees ik dat je draakje weer flink bezig is geweest. Misschien dat je Sint Joris om raad moet vragen. Die weet wel raad met draken.

Draken zijn toch vuurspuwend? Kan hij tewijl hij, nu hij er toch is, jou niet een beetje warm stoken met zijn vlammetje?

Ik zal met een warme gedachten aan je denken, misschien helpt dat.
    Veel liefs van Inge.

• 19 December 2010 - 09:45

DORRY:

HOI DAPPER HUMMELTJE EN FAM.
    IK WEET EVEN NIET HOE IK NU MET DE SITUATIE OM MOET GAANMAAR DAAR HEB JIJ GEEN SOK AAN NONDE JU.
    WAT EEN MEGA KLIER DEZE RONDE.
    MAAR HET ZIT ER BIJNA OP.
    EN DE CHIPS ZIJN NOG STEEDS EEN GOED MEDICIJN.
    MAAR DAT VERLATEN GEVOEL MEISJE HELPT FIKKEN OOK NIET ?IK HAD ER NOG WEL A.U.B. BIJGEZET NOPPES.
    MAAR JIJ BENT BIJNA DEXA VRIJ.
    HUMMEL DE KLODDER ENERGIE GOOI IK VANDAAG WEER DE RUIMTE IN JE WEET MAAR NOOIT EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY JANSKE EN FAM HOU VOL. WAT DENKEN JULLIE?JIJ HEBT GOED KLETSENMAAR IK HEB JAMMER GENOEG GEEN GOEDE RAAD.
    STERKTE EN NOG EENS STERKTE DORRY

• 19 December 2010 - 12:42

Ome Renier:

Ha Super Janske,

Gelukkig kon jij zo goed puzzelen want ik kon er niet zoveel van! Ik was trouwens nog vergeten te vertellen tegen je dat ik je ook nog op TV had gezien. Het PSV bezoek in het ziekenhuis was namelijk ook op omroep brabant te zien.

Gelukkig is het dexa draakje bijna weer weg.
    Liefs,
    Ome Renier