Wilde haren kwijt - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Wilde haren kwijt - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Wilde haren kwijt

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

08 December 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Ik heb afgelopen nacht weer doorgebracht in het bed van papa en mama. Het eerste deel van de nacht met heel veel en hele lange hoestbuien. Het tweede deel van de nacht hebben we alle drie redelijk geslapen. Door dit korte nachtje ging het opstarten vanmorgen moeizaam. Ben nog even lekker in bed blijven liggen om wat TV te kijken. Inmiddels was Leanne beneden met Meike aan het spelen en dit klonk zo gezellig dat het me niet langer lukte om te blijven liggen. Omdat naar school gaan er zeker nog niet in zat heb ik een rustige pyjama ochtend gehad. Beetje kleuren en TV kijken.
Om kwart voor twaalf werden we in het Eindhoven ziekenhuis verwacht. Ik heb namelijk rond die tijd een vaste afspraak met de cliniclowns Kees en Gigi. Gigi had me vorige week beloofd dat ze goed zou gaan oefenen met skippyballen. Daar begon de voorstelling dan ook mee. Ik moet zeggen het ging wel iets beter maar ze kan het nog steeds lang niet zo goed als ikzelf. Daarna was het tijd om afscheid te nemen van cliniclown Kees. Ze gaat in het theater werken en haar zal ik dus niet meer zien in Eindhoven. Als aandenken kreeg ik een boekenlegger met haar foto erop. Super gaaf en ik ga er heel zuinig op zijn.
Omdat ik gisteren al bloed had laten prikken hoefde dat vandaag niet. De dokter was blij te horen dat ik niet zieker was geworden en dus mocht ik alle bestelden chemo kaspers krijgen. Zo stoer als ik ben, heb ik het weer helemaal alleen gedaan zonder ook maar papa of mama vast te houden. Nadat dit klaar was hebben papa en mama nog even met de oncoloog gesproken over mijn haren. Deze zijn erg droog, piekerig en dof. De dokter had dat ook al gezien en vertelde dat ze verwachten dat het er de komende weken zeker niet mooier op zou gaan worden. Daarom hebben we met zijn 3 besloten om er de te langen punten uit te halen. Eenmaal thuis hebben we de tondeuse gepakt en is mama aan de slag gegaan. Toch best indrukwekkend wat je er dan weer af haalt aan haren. Het eindresultaat is dat ik weer een kort en fris koppie heb en we hebben het geprobeerd er kan nog altijd gel in. De rest van de middag en avond rustig aan gedaan en nu lekker slapen. Ik had het wel koud toen ik zojuist in mijn bed ging liggen. Maar dan hebben we altijd nog de droomdeken. Lekker warm en mooi roze. Wat wil je nog meer.

Groetjes Janske

• 08 December 2010 - 20:37

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Fijn om te horen dat je je niet zieker bent gaan voelen en dat de chemo vandaag gewoon door kon gaan.
    Wat een lekker stoer koppie heb je nu weer !! Vet cool.

Hopelijk heb je het inmiddels al wat warmer want slapen als je het koud hebt valt niet mee.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 08 December 2010 - 21:38

Ome Tan:

Lieve Janske

Ook al zijn je wilde haren eraf geschoren, de streken blijf je houden.

Denk zelf om eens hair-extensions te nemen, wat vindt jij ?

groetjes

ome Tan

• 08 December 2010 - 21:40

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Wat fijn dat het redelijk goed blijft gaan, en dat je niet zieker bent geworden.
    En wat stoer toch weer dat je je behandeling ondergaat zonder dat je iemands hand vast houd.
    Het slapen in je eigen bedje ga je gewoon weer doen als je je weer wat beter voelt.
    Dat korte koppie met haar staat je prachtig.
    En het groeit vanzelf weer langer.
    Als je het nog koud hebt in bed, neem je lekker een warme kruik mee naar bed.
    Dan kun je vast lekker slapen.
    Snel weer beter worden hoor.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxx

• 08 December 2010 - 21:52

Tante Angela:

Hoi Stoere Meid,

Wat heb je het weer goed gedaan vandaag en dan dat ondeugende snoetje toen je haren eraf gingen!
    Misschien komt het omdat je er nu Vet COOL uitziet dat je het koud hebt.

Ik wens je een goede 'warme' nacht!

Dikke knuffel van tante Angela

• 08 December 2010 - 22:20

Oma Hanny En Frans:

Lieve Janske,

Wat ben je toch een geweldig stoere meid! Al die sores aan je lijf en dan toch niet mokken maar braaf meewerken met de dokter.

En nu alweer je haren knippen!
    Het nieuwe kapsel staat je ook erg goed.Maar mama kan nog zo goed je haren knippen............, je streken verlies je lekker toch niet, ha ha.

Hopelijk ga ja vannacht je derde sticker verdienen. We zijn erg benieuwd....

Dikke knuffel en slaap lekker.

• 08 December 2010 - 23:09

Ellen:

Hallo Super Janske!

Staat je goed, dat stoere korte koppie!
    En wat ben je toch ook weer een stoere meid met de chemo caspers.

Voor nu welterusten, ik ga ook lekker slapen, in mijn eigen bedje! Ik hoop jij ook!

Liefs

• 09 December 2010 - 05:01

DORRY:

HOI ALLEMAAL.
    JANSKE WAT FIJN DAT HET NIET ERGER IS GEWORDEN MET ZIEK ZIJN.
    \E ER FLINK EN FIJN DAT JE DE CHEMO GEWOON KREEG, ANDERS GA JIJ ER NOG LANGER OVER DOEN.
    JOU KAPSEL IS ERG LEUK HUMMEL.
    EN DAN WEER EEN BOEKENLEGGER, HET BLIJFT AAN DE GANG MET CADEAUTJES ,WEL ERG LEUK DAT JE HET KOUD HEBT IS MINDER, MAAR ER IS EN BLIJFT ALTIJD IETS WAT VERVELEND IS , MAAR DE CHEMO ZONDER PAPA OF MAMA VAST TE HOUDEN STOER GRIETJE
    DAT JIJ WEER UIT JE BED KWAM DAT KOMT DOOR HET HOESTEN,LIJKT MIJ OOK BETER OM DAN TUSSEN TWEE VEILIGE PERSONEN TE LIGGEN PROBEER ER WAT VAN TE MAKEN VANDAAG JANSKE EN DE HELE MIK MAK, JULLIE KRIJGEN VANDAAG VAST EEN LEUKE DAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY HOE ZIT HET MET DE HOND LANGS DE KACHEL BIJ OPA EN OMA????????????????

• 09 December 2010 - 06:09

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Gelukkig niet heel ziek geworden....pff da's een opluchting!
    In een stoere houding, hup, die Chemo Kaspers er in en gaan maar weer!
    Daarna nog naar Mama (Leco Zadelhof) Joke en wauw Heibessems next top model is er weer klaar voor!
    Je bent een stoere meid!

Zet 'm op!

• 09 December 2010 - 06:37

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat fijn dat jij niet zieker bent geworden. Dat hoesten is niet leuk maar met het drankje gaat het misschien wel snel beter. Dat jij dan niet in je eigen bedje blijft is heel logisch, ik zou ook de warmte van Papa en Mama opzoeken.

In het ziekenhuis is het allemaal goed gegaan lees ik en jij hebt je in de make-over gestort.
    Helemaal te gek met je nieuwe kapsel. Staat je geweldig goed.

Vandaag nog maar rustig aan. 't Heeft hier weer gesneeuwd dus het is misschien toch niet fijn om de deur uit te gaan.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 09 December 2010 - 07:49

Willemieke, Herman:

Gelukkig ben je niet zieker geworden.
    Ik heb even je foto's bekeken en ik vind echt dat je een beetje op polletje piekhaar begon te lijken
    Zo ziet het er inderdaad wat frisser uit.
    Ik hoop dat je vanacht fijn gedroomd hebt onder je deken. Ik zelf was ook een beetje ziek
    en had het koud. Ik heb mijn zak met een soort tarwekiemen (of zo iets) erin in de magnetron gelegd en mijn voeten waren in sneltrein tempo weer warm... Misschien ook wel wat voor je..
    Renske staat hier ook te kijken en ze wil ook wel een keertje de cliniclowns zien.. lijkt haar leuk..

Groetjes Willemieke en Renske

• 09 December 2010 - 08:39

Lambert En Tineke:

Hé die Janske!

Wat een heerlijke stoere foto waar jij ligt te wachten op die chemo caspers. Dat doe jij daar toch maar dapper!! Hebben die extra medicijnen voor je longontsteking hun werk al gedaan? Dan kun je misschien binnenkort weer naar school, ofschoon een paar dagen lekker thuis hangen en wat uitrusten van de afgelopen drukke weken jou toch óók wel goed zal doen!!!
    Je ziet er weer prachtig uit met je nieuwe kapsel!
    Liefs van ons

• 09 December 2010 - 19:14

L & H Bergmans.:

Hoi Hallo Stoere Janske.

Ja stoer ben je zoals je daar op het bed ligt en lijkt te zeggen,
    nou kom maar op met die chemo caspers. En dan nog van een ondeugend
    naar een lief Kopke met je korte haartjes.
    Ook die super gave boekenlegger voor in je leesboekje is erg handig.
    Janske geniet en slaap maar lekker onder je fijne warme deken.
    De groetjes voor jou en je zusjes en natuurlijk ook aan je Mamma en Pappa, van tante Liny en ome Harrie ook van tante Anneke (Ohe en Laak). Hoi-e en Hou d'oe.