Eerste verlet dag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Eerste verlet dag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Eerste verlet dag

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

07 December 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Gisteren avond ben ik om half twaalf bij papa en mama in bed gekropen. Ik voelde me niet lekker en heb fijn de warmte van papa en mama opgezocht. Rond 5.00 werd ik wakker met een enorme dorst. Na mijn eerste beker drinken ben ik lekker boven op papa gaan liggen. Op het moment dat ik dat deed voelde papa mijn hartslag op zijn buik. Hij schrok enorm. Deze was namelijk heel snel. Nadat ook mama mijn pols had geteld en tot dezelfde conclusie kwam wilde ik weer wat drinken. Toen ook die beker leeg was ben ik echt als een blok in slaap gevallen. Dit ging zo snel en ik was zo slap dat ook dit papa en mama niet geruster maakte. Verder viel ze op dat mijn ademhaling vlug was. Vanmorgen was dan ook de conclusie, niet naar school en contact zoeken met het ziekenhuis. Omdat onze rode draad oncoloog uit Nijmegen niet aanwezig was heeft papa gesproken met dokter Dors. Zij is mijn dokter in het Eindhoven ziekenhuis. Nadat ze het hele verhaal had aangehoord was er maar een logische stap, ze wilde me zien in Eindhoven. De afspraak werd gemaakt voor 1 uur en tot die tijd heb ik lekker op de bank gelegen en wat televisie gekeken. Papa had intussen geregeld dat er opvang was voor Lieke en Meike en rond half een zijn we vertrokken. Alleen papa en ik want mama was al in het ziekenhuis omdat ze de ochtend had gewerkt. In de auto ben ik nog even in slaap gevallen. Papa had, op mijn verzoek, de nieuwe poppenwagen meegenomen en nadat ik tut en Purk erin had gezet ben ik zo trots als een pauw door het ziekenhuis gelopen. Een maal op de afdeling kreeg ik weer mijn eigen kamer. Ik mocht niet naar de speelkamer omdat de dokter niet wist of ik in een dip zou zitten. De vingerprik was weer geen enkel probleem en daarna was het lichamelijk onderzoek aan de beurt. Tijdens het luisteren van mijn longen was de dokter niet helemaal tevreden. Niet dat ik het niet goed deed maar de dokter hoorde dingen die ze niet wilde horen, of ze hoorde dingen niet die ze juist wil wilde horen. Duidelijk was in ieder geval dat er een longfoto gemaakt moest gaan worden. Ik dus weer met de poppenwagen door het hele ziekenhuis. Zo'n foto van je longen maken doet geen pijn en dus dufde ik ook wel alleen op de trap de staan om de foto te maken. Het lukte me zelfs om op commando in en uit te ademen. Op de foto was te zien dat er een infectie in mijn rechter long zit. Hiervoor heb ik nu weer een nieuw drankje gekregen wat ik 3 dagen moet hebben. Iets wat ik niet erg vind wat lekker is het niet. Verder hebben papa en mama met de dokter besproken waar ze thuis op moeten letten en daarna mocht ik naar huis. Morgen moet ik weer terug naar het ziekenhuis en als ik niet zieker word krijg ik dan de chemo caspers. Het naar school gaan zit er morgen nog niet in. Ik heb vanavond al besproken dat ik daar nog niet fit genoeg voor ben. We zullen zien wat komende nacht gaat brengen.

Groetjes Janske



PS Mijn pasfotofilmpje is weer bijgewerkt: http://www.youtube.com/watch?v=nTDU-2gxOjY

  • 07 December 2010 - 23:32

    Opa Ijsje Oma Tumtum:

    He he meidje toch , dat was weer schrikken geblazen , dat plaatst ons weer in de realiteit dat je nog niet op de top van de berg bent en er nog menig bochtje en hobbel genomen moet gaan worden door jou ,maar ook door Papa en Mama en je zussen ,want ook die moeten zich weer aanpassen , maar dat doen ze graag voor jou.
    We wensen jou en jullie een rustige goede nacht toe en toi toi toi voor morgen.


  • 08 December 2010 - 05:04

    DORRY:

    HOI MOOIE POPPENMOEDER
    DAT IS NIET ZO GEWELDIG ALLEMAAL, MAAR GELUKKIG WEER THUIS.
    JIJ KUNT NOG LANG GENOEG NAAR SCHOOL OOK AL IS HET NIET LEUK OM DEZE REDEN THUIS TE MORTEN BLIJVEN, MAAR JIJ MOET GAUW WEET SCHONE LONGEN KRIJGEN NONDE JU.
    EN DE PRIK IN JOU RUG KRANIG HOOR IN EINDHOVEN GEVEN ZE TOCH OOK KANJERKRALEN GELOOF IK .IN IEDER ZIEKENHUIS TOCH.???????????????????????????????
    JANSKE BETERSCHAP JOKE EN FERRIE HET KOMT GOED EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

  • 08 December 2010 - 06:20

    Judith & Ron, Wout:

    Hallo Janske,

    Jeetje wat een spannende etappe. Gelukkig letten papa en mama heel goed op jou.
    Laat je longetjes maar gauw beter worden. Wij duimen!

    Zet 'm op!

  • 08 December 2010 - 07:36

    Frank En Heidi :

    Hallo Super Janske

    Nou dat was dan weer schrikken.
    Maar goed dat papa zo goed oplet en Mama zo goed kan tellen.
    Nu maar weer hopen dat het meevalt.
    Succes maar weer.

    Groetjes uit Leende

  • 08 December 2010 - 08:05

    Goofie:

    Haai Janske, Jeetje wat vervelend nou zeg!! Maar ja, beter even rustig aan doen en er komen nog genoeg schooldagen voor jou!! Vandaag ook weer een spannende dag voor je. Jij schiet van de ene spannende dag naar de volgende!! Ik heb nog eens even alle foto's bekeken van de afgelopen dagen. Wat maak jij en je familie veel leuke dingen mee zeg. Schaatsen op je eigen schaatsbaan. Sinterklaas en wat een mooie poppenwagen heb jij. En ook daar ging je meteen het ijs mee op! Ik hoop dat het vandaag goed gaat en dat je re long weer snel de "oude" is. En lekker goed slapen vannacht!!! Doe je de groetjes aan Mama, Papa, Lieke en Meike?

    Bye,bye Liefs Goofie

  • 08 December 2010 - 09:33

    Fam Van Gaal:

    Hey Janske

    Wat een pech zeg. Maar hopelijk helpt het drankje dat je zo weer de oude bent.Wat fijn dat papa en mama altijd meteen door hebben als er iets niet goed met je is.
    Mag je vandaag wel naar school of is het beter dat je thuis blijft nu?
    Maar wat een mooie foto van Mama Janske achter de poppenwagen.
    Wij vroegen ons af hoe het met het fietsen van papa gaat. Hopelijk gaat het steeds beter dat hij volgend jaar die berg zeker 1 keer op en af kan fietsen.

    Als Niels nog een kopje koffie komt drinken doe hem dan maar de groetjes van Renske
    Fijne dag
    X Renske Bram Gijs en Nicole

  • 08 December 2010 - 10:24

    Willemieke, Herman:

    Ha super Janske,
    Wat een schrikken zeg. Gelukkig ben je wel weer thuis. Nu dan snel weer beter worden.
    Wat heb je een prachtige poppenwagen gekregen. Hier vinden ze dat ook een prachtig kado. Vooral fenna is een fantieke poppenmoeder. Nu je niet naar school kan moet je er thuis maar flink mee spelen.....
    Hoe is het met de ijsbaan. Ligt hij er nog goed bij of is hij al weg gedooit..
    Dat zou hier ook wel in de smaak vallen. Je boft maar met zulke creatief denkende ouders!!

    Groetjes Herman Willemieke en kids

  • 08 December 2010 - 11:23

    Wilma Van De Vin:

    Wat vervelend dat je longontsteking hebt, meid. Ik vind het jammer dat je vanavond niet mee naar Sweet Candy kan. Zo gezellig, met jou in de auto. En jij zit dan in het midden, zo trots als een pauw, omdat je alleen in de heupgordel hoeft en niet in een zitje! Dan voel jij je heerlijk groot.

    En Janske, ik zou je een geheimpje vertellen. Jij bent veel groter dan je leeftijdsgenoten. Zo dapper, zo strijdbaar. Kortom een heerlijke meid.

    Vanavond haal ik je zus op en dan zie ik je waarschijnlijk toch nog even.

    Groetjes,
    Wilma

  • 08 December 2010 - 12:30

    DORRY:

    HOI LIEF HUMMELTJE.
    JANSKE JIJ BENT NU GEWOON IN DE VORSTVERLET.
    DAN KRIJG JIJ OOK NOG EENS GEWOON SALARIS SCHAT.
    DOE MAAR EEN KAPJE VOOR ANDERS KRIJGENJOU KINDEREN OOK NOG EEN VIRUS OF IETS .JANSKE HEB JIJ AL OOIT PAPRIKA CORN BUGLES VAN SMITHS GEGETEN, OOK IN KAASSMAAK ,MAIS ZIT ER IN WEER EENS IETS ANDERS DAN AARDAPPEL PAPRIKA CHIPS SEM EN SAMIJN VINDEN ZE HEERLIJK.
    HET IS MAAR EEN VOORSTEL WANT JIJ MOET IN JOU DRAKENWEEK ETEN WAT JIJ LUST EN NIET NAAR MIJN GEZWAM LIUSTEREN DU BERG IS WEER WAT HOBBELIG, EN ERG GAD OP DIT TIJDSTIP.
    IN KENIA VRIEST HET NU WAAR DIE JOEKEL STAAT.
    MAAR IN DE VOLGENDE HUT HEB IK DE KACHEL AL AAN EN IN KERSTSFEER OPGEDIRKT DIE HAAL JIJ OOK MEISJE ER IS VAN ALLES EN NOG WAT ALLEMAAL LKKERE DINGEN DAG JANSKE PANSKE KEVERTJE EEN HELE DIKKE VETTE OF IK DOE ER DRIE OOK VOOR JOU ZUSJES DORRY

  • 08 December 2010 - 12:49

    Ellen:

    Hallo Super Janske!

    He toch, weer even schrikken na al die leuke berichtjes! Ik hoop dat het niet erger is geworden
    en dat je snel weer lekker naar school kunt. Succes!

    Nog even over de cadeautjes, wat zijn jullie lekker verwend! Maar zoals Sinterklaas al had neer gezet,
    bedanken hoeft niet want jullie hebben het verdiend.

    Hou je taai!
    Veel liefs

  • 08 December 2010 - 13:47

    Oma Hanny En Frans:

    Lieve Janske,

    Nou dachten we net: "Het gaat lekker met ons Janske" en dan is het weer mis.
    Goed dat jouw papa en mama zo goed opletten.
    We hopen maar dat de dokter je vlug beter kan maken. Gelukkig mocht je wel naar huis.

    Lieverd, we hopen dat je snel weer opknapt.

    Dikke knuffel!

  • 08 December 2010 - 13:57

    Inge:

    Hoi Janske,

    Je ziet er zo mooi uit op je pasfoto...
    kijk naar jezelf en laat die schoonheid ook naar binnen toe zijn werk doen.
    Dan ben je zo weer opgeknapt.
    Het was allemaal een drukte met Sinterklaas en zijn pieten.

    Hopelijk lukt het om je rust te vinden, vooral snachts. Ik gun het jullie allemaal.
    Je kunt wel met mijn jongens op stap. Tom staat iedere morgen om 6 uur op en Sam is afgelopen week ook bijna iedere nacht bij ons komen liggen. Bij elk hoestje zit ik met hartkloppingen rechtop in mijn bed. Wat is angst toch een lelijk iets...

    Als ik ook een tijdje niet goed geslapen heb door de kids, dan ben ik het al heel gauw zat.
    En heb ik dezelfde tijd bijna nodig om hiervan te herstellen.
    Hoe doen papa en mama dat? Adem in en adem uit. Hou het in de gaten dat ze dit zinnetje niet op hun hand gaan schrijven.
    Het is zo knap wat jou papa en mama presteren... een diepe buiging met respect hiervoor.

    Rust goed uit en heel veel knuffels van Inge.

  • 08 December 2010 - 15:45

    Cor En Diny.:

    Hoi super Janske.
    Wat lezen wij nou weer, het ging de laatste weken toch redelijk goed met jou en nou dit weer.
    Ome Cor en ik {Tante Diny}.hebben afgelopen weekend nog tegen elkaar gezegd, wat fijn
    dat het rustig is met Janske.

    Janske wij hopen dat het drankje zijn werk goed zal doen en dat het allemaal goed komt
    met jou longen TOI TOI TOI .

    Je was zo goed de top van die hoge berg op te klimmen, maar af en toe komen er toch nog opstakels die jij op je weg tegen komt dan moet jij je heel goed vasthouden om niet naar
    beneden te schuiven, probeer aan elk grassprietje vast te houden zodat je niet te ver naar beneden valt.
    In iedergeval blijven wij voor jou duimen en hou vol Mieske!!!!!!!!.

    Ferry,Joke,Lieke en Meike het allerbeste en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny
    een dikkke pakkert voor jullie. Houdoe he.

  • 08 December 2010 - 16:52

    Marian En Maarten:

    Lieve Jankse,

    Hè, meissie toch. Een kleine infectie in je long. Moet je zo hoesten? Tja, de dokters weten er vast wel weer wat op. Hopelijk gaat het vandaag in het ziekenhuis allemaal naar wens, met Tut en Purk erbij. Heb je die namen zelf bedacht?
    En dan je eerste schoolverzuim. "Gewoon" ziek gemeld. Dat kinkt wel weer stoer.
    En al 2 stickers verdiend! Super knap hoor.
    Doe maar rustig aan. Kan je meteen een nieuw woord leren: uitzieken!
    Een dikke kus voor jullie alle vijf.

  • 08 December 2010 - 19:49

    Janny:

    Hallo Super Janske en Familie,

    Dat is niet zo mooi, ik hoop dat het drankje wonderen doet en dat je weer snel beter bent.
    Het staat je goed Janske (poppenmoeder) achter zo'n mooie poppenwagen.
    Hou je taai, (ook papa en mama),

    Heel veel beterschap en de groetjes van de Fam.Vrienten

  • 08 December 2010 - 21:30

    Joli Claes:

    Ha Janske en familie

    Dat zijn we eigenlijk niet meer gewend zo'n berichtje.
    Zo staan we weer met beide benen op de grond.
    Ik hoop dat het drankje snel zijn werk doet, en dat het snel weer beter gaat.
    Een klein oponthoud in de grote klim, zullen we maar hopen.
    Maar je komt beslist boven.
    Lekker uitzieken thuis.
    School komt volgende week wel weer.
    Heel veel beterschap.

    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons. xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heeze

Janske

Een reisverslag van Super Janske (Janske Beks) naar een kankervrij bestaan. Op 6 juli 2009 is bij haar op 2-jarige leeftijd Leukemie (ALL) vastgesteld. Dagelijks brengt zij verslag uit over wat haar die dag bezig heeft gehouden.

Actief sinds 07 Juli 2009
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 2269259

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 31 December 2020

De wereld van Ke3

06 Juli 2009 - 03 Augustus 2011

Mijn reis naar een kankervrij bestaan

Landen bezocht: