Dank u Sinterklaasje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Dank u Sinterklaasje - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Dank u Sinterklaasje

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

06 December 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Wat een Sinterklaasperiode hebben wij gehad en wat zijn wij verwend! Het begon al een dag voor Sinterklaas officieel in Nederland kwam. Toen was hij overgekomen voor de Super Opkikkerdag. En vanmorgen eindigde het met allemaal cadeau's voor de kachel. Ik durf dan ook bijna niet te vertellen wat wij de afgelopen dagen hebben meegemaakt, maar ik zal het toch kort voor jullie samenvatten.
Zondagmiddag zouden we surprise gaan doen bij opa IJsje en oma Tumtum. Dit met Bart, Sietske, Rens en Imke. We waren op tijd klaar dit jaar, dus we hebben een rustige zondagochtend gehad. De ijsbaan was niet meer goed genoeg om op te schaatsen en ook het weer was niet echt prettig om naar buiten te gaan. We hebben dan ook niet veel gedaan en ik heb geprobeerd om nog wat extra uit te rusten voor de middag. Ineens hoorden we gebonk op de achterdeur. Wie kan dat nu zijn?
Het waren drie zwarte Pieten die ons een bezoek kwamen brengen. Het was helemaal geweldig. Ze hadden een mini-Piet bij, deze moest het nog leren, zeiden de ander Pieten. Ook Snoep-Piet was erbij, dus we moesten alles goed in de gaten houden, want als hij de kans kreeg, dan stopte hij vlug iets te snoepen in zijn mond. Natuurlijk is het eerst wel spannend, ineens drie van die zwarte Pieten in huis. Ze wilden ook nog eens een praatje met ons maken en dan klap je toch echt helemaal dicht. Meike was zelfs niet over te halen met pepernoten. Gelukkig zijn wij inmiddels al heel wat gewend, dus na een paar minuten was het ijs gebroken. Dat was wel jammer van de ijsbaan, maar het maakte het binnen een stuk prettiger.
De Pieten hadden een grote zak met cadeau's bij. Ik zal niet alles opnoemen, maar er waren een paar hele speciale cadeau's bij. Zo mogen wij met het gezin een dagje naar de Winterefteling en we mogen een dagje gaan zwemmen bij CenterParcs. Helemaal gaaf dus. Echter mijn ultieme cadeau moest nog komen. Er zat voor mij een grote zak Lay's praprikachips in. De Pieten begrepen er niets van dat een kind zo blij kon zijn met een zak chips. Ik heb ze nog geprobeerd om uit te leggen dat dit mijn grote hulp is tijdens de Dexaweken om het Dexadraakje te bestrijden, maar daar werd het verhaal voor de Pieten niet duidelijker van. Het is maar goed dat de inpak-Pieten wel goed hebben opgelet en precies weten wat ik graag wil hebben. Ik heb dan ook nog een uur met de zak chips onder mijn arm rondgelopen. Natuurlijk nog niet opengemaakt, want die is voor de Dexaperiode. Ik zie mezelf al zitten op de bank met die grote zak chips. Mmmmmmmmmm......
Op naar opa IJsje en oma Tumtum. Natuurlijk gingen we naar de feestschuur, maar deze was op slot. Dat was gek, want opa had de deur toch echt niet op slot gedaan. Toen opa de sleutel had gevonden, bleek dat er daar ook wat Pieten binnen geweest zijn. Er stonden voor iedereen cadeau's. Voor Lieke, Meike en mij een wel heel speciale fiets. Het is een driewieler met oplegger. Zo kan er 1 zusje op de driewieler fietsen en in de oplegger zit dan weer een bankje waar de andere twee zusjes kunnen zitten. Ondanks het slechte weer wilden we eigenlijk niet meer naar binnen.
Daarna de mooie surprises. Imke had voor mij een hele mooie stoomboot gemaakt. Helaas moest ik hem afbreken, want de cadeautjes zaten in de stoomboot verstopt. Ik had voor Meike een visspel gemaakt en dat ging haar goed af. Ook hadden alle andere neefjes en nichtjes hele mooie surprises voor elkaar gemaakt. Na een vermoeiende dag gingen wij weer naar huis en ik ben meteen in slaap gevallen. Ik merk dan ook wel dat ik heel moe ben na zo'n dagen.
Vanmorgen stonden we op en papa en mama vertelde ons dat hun hun schoen nog hadden gezet. Ze waren benieuwd of ze nog cadeautjes zouden krijgen en Lieke concludeerde meteen dat er dan ook vast nog wel iets voor ons zou bij zitten. Vol spanning naar beneden en wachten voor de deur tot we er allemaal waren. En ja hoor, allemaal cadeau's voor de kachel. De meeste voor Lieke, Meike en mij, maar gelukkig ook voor de vogels, de konijnen en papa en mama. Ik heb een hele mooie kinderwagen gekregen die ik mee mag nemen naar het ziekenhuis. Dan kan ik tutje en Purk daar inzetten en hoeven we niet meer met de grote buggy door het ziekenhuis. Ik heb vandaag dan ook meerdere keren gevraagd wanneer we weer naar het ziekenhuis gaan.
Rest mij nog om Sinterklaas en zijn Pieten te bedanken voor de fantastische dagen en cadeau's die wij hebben gehad. Eigenlijk is de Sinterklaasperiode 1 grote Super Opkikkerperiode geweest. Nogmaals bedankt!!!
Dan wil ik het nog even hebben over mijn wel en wee. Momenteel gaat het eten weer bijzonder slecht. Nu zal dat wel bij meer kinderen zijn in deze periode, maar niets eten is toch echt wel erg weinig. Vandaag heb ik kikkerfruit, een manderijn en een paar hapjes boterham op. Dat is natuurlijk niet genoeg om de Chemo Kaspers voldoende hun werk te laten doen. Dat ik niet goed eet komt ook wel doordat ik last heb van wat ongemakken. Zo is er natuurlijk nog de schimmel (niet Amerigo) en ik hoest ontzettend veel. We hopen maar dat dit niet te veel doorzet en dat ik toch weer goed ga eten.
Ik wil dan toch wel eindigen met super goed nieuws, want ik heb al twee stickers verdient. Zowel gisteren als eergisteren heb ik in mijn eigen bed geslapen. Wel heb ik 's nachts nog een keer overleg met papa, maar ik blijf in mijn eigen bed en er komt ook niemand bij mij op de kamer slapen. Dat gaat dus de goede kant. Ik ga nu ook vlug slapen, want morgen moet ik weer naar school. Vandaag waren we vrij ivm met een studiedag en zo konden wij mooi met onze cadeau's spelen.

Groetjes Janske

• 06 December 2010 - 22:13

Sinterklaas:

Je hoeft me echt niet te bedanken, als je zo braaf bent en ondeugend tegelijk krijg je wat je verdiend en dat geldt ook voor je grote en kleine zus en de rest van de beestenboel.

groetjes en tot volgend jaar

Sint en al zijn Pieten

• 06 December 2010 - 22:34

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Eerst wil ik zeggen Janske super-gefeliciteerd met je 2 slaapstickers.
    Wat vind ik dat super-knap van jouw, zeker in deze spannende tijd.
    Ga zo door meisje, je kan het.
    En wat hebben jullie veel Sinterklaasfeestjes gevierd .
    En ook nog overal kadootjes gekregen, wat een verwennerij.
    Nu de ijsbaan er niet meer zo goed bij ligt op dit moment, heb je mooi tijd om met al die prachtige kadootjes te spelen.
    Tutje en Purk zullen wel blij zijn dat ze in zo'n mooie poppenwagen mogen zitten.
    En die zak paprikachips zal ook wel goed van pas komen de volgende dexaweek.
    En dan nog die prachtige fiets met aanhanger bij opa en oma zal ook nog veel plezier gaan opleveren denk ik.
    Geniet van al dat moois.
    Heb je morgen wel veel te vertellen op school, na zo'n weekend.
    Dus nu lekker slapen in je eigen heerlijke bedje.
    Slaap lekker.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxxx

• 06 December 2010 - 23:06

Opa Ijsje:

Hé Janske en de rest.
    Het hondje mag van Oma dag en nacht binnenblijven , bij de kachel.
    goed hé

• 07 December 2010 - 05:07

DORRY:

HOI BROEDERS EN ZUSTERS.
    WAT EEN BOEL LEUKE DINGEN.
    BIJ OPA IJSJE LEES IK DAT ER EEN HONDJE BIJ DE KACHEL MAG LIGGEN EEN ECHT?OF SUPRISE?
    EN DAN DIE STOERE FIETS KINDERWAGEN EN CHIPS EN TE VEEL OM OP TE NOEMEN.
    JANSKE KNAP VAN HET SLAPEN,DUS JOU NAAM EN EIGEN BED BIJ DE NOVEENKAARS IN DEN BOSCH HELPT.
    MAAR IK DACHT DAT HET ETEN WEER REDELIJK GING DAAR HAD IK OOK VOOR GEFILKT, DOE IK NOG WEL EEN KEER.
    EN DE FOTO'S UIT DE KUNST.
    NA HET WEEKEND GAAT HET WEER VRIESWEER WORDEN DUS MET DE KERSTVAKANTIE SCHAATSEN HUMMEL.EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 07 December 2010 - 08:22

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske,

Wat een mooie tijd heb je weer gehad. Wat zal het spannend geweest zijn voor je.
    Wat een kadootjes ............. het lijkt wel of ze alleen bij jullie zijn geweest.
    Nou nu maar lekker spelen met alles wat je hebt gekregen en je zusjes ook natuurlijk.
    Veel plezier op school

Groetjes uit Leende

• 07 December 2010 - 09:22

H & H & I:

Hoi Super Janske,

Het was weer SUPER gezellig met alle kadootjes en surprises.
    En dan ook thuis nog heerlijk verwend.
    Geniet maar van al je nieuwe kadootjes.

Imke was ook helemaal moe en viel ook als een blok in slaap thuis. Zelfs al een kilometer voordat we thuis waren en dat wil wat zeggen !

Heel goed van jou dat je al 2 stickers hebt verdiend. Ga zo door.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 07 December 2010 - 09:25

Leanne:

Al twee stickers.. Knap hoor! En nu nog volhouden he!
    En wat heeft Sint jullie verwend zeg! Echte bofkonten..
    Maar zoals Sinterklaas al typt, je krijgt wat je verdient.
    Ik zie jullie morgen weer.. Dan zal ik jullie cadeaus eens komen bewonderen :).

Groetjes,
    Leanne

• 07 December 2010 - 09:51

Wout:

Hallo Janske,

Ik wil jou een kusje geven voor jouw slaapstickers.
    Jij bent een knapperd!

Vanacht weer? Doe ik dat ook!

• 07 December 2010 - 10:41

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat super gaaf twee slaapstickers, ga zo door Janske het gaat de goede kant op, en nu ook nog maar hopen dat het een beetje gaat lukken met eten.
    Wat een verwennerij allemaal door de Sint en Pieten, ga er maar heerlijk van genieten.
    (rijmt ook nog ha, ha).
    En die grote zak chips is ook goed bedacht van de Sint.
    De driewieler met aanhanger is een mooi kado zeg voor de drie zusjes, kunnen jullie inderdaad mooi voor taxi spelen, ik weet waar ik moet zijn als ik een taxi nodig heb.
    Janske rust goed uit dan gaat het zeker lukken op school en thuis,

Heel veel groetjes van de Familie Vrienten

• 07 December 2010 - 19:16

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wat kei gaaf dat jij al twee slaapstickers hebt. Ga zo door, wie weet wat voor leuke dingen er nog aan komen!. Super, super, super!
    En wat zijn jullie weer verwend met al die cadeautjes'.
    Sint en Piet weten toch heel goed wat iedereen wenst.

Voor morgen weer een dagje ziekenhuis
    Heel veel succes gewenst voor morgen en hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.