Ijs, sneeuw en Sinterklaas pret - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ijs, sneeuw en Sinterklaas pret - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ijs, sneeuw en Sinterklaas pret

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

04 December 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Om eerst maar even een vraag te beantwoorden die vele van jullie hebben, nee ik heb helaas nog geen sticker verdiend. Ik begin goed in mijn eigen bed maar kom toch iedere nacht weer bij papa en mama in bed uit. Afgelopen 2 nachten heb ik ook weer heel de nacht papa vast gehouden. We zullen maar zeggen dat het de gezonde spanningen zijn van Sinterklaas. Gisteren was namelijk de grote dag dat de goed heiligman bij mij op school langs kwam. Ik had een tekening voor hem gemaakt die ik graag persoonlijk aan hem wilde geven. Lieke dacht het slimmer te doen. We hadden namelijk van donderdag op vrijdag onze schoen mogen zetten en zij had toen de tekening al in haar schoen gedaan. Toen we echter vrijdag ochtend beneden kwamen was het brood weg maar de tekening van Lieke lag er nog. Samen met een brief. In die brief stond dat de Piet een foutje had gemaakt want de cadeaus lagen namlijk in het verkeerde huis. Hij had ze per ongeluk bij oma Hanny en Frans achter gelaten. Verder stond er in de brief dat hij de tekening van Lieke graag op school van haar kreeg. Om half negen was het dan zo ver. Met tekening naar school en in de aula met de klas wachten totdat Sint en Piet er waren. Na wat liedjes gezongen te hebben kwam Sinterklaas dan echt binnen. Nadat hij had vertelt hoe blij hij was weer op de Dirk Hezius school te zijn mochten alle kinderen op het podium komen die iets voor de Sint hadden gemaakt. Dat laat ik me geen twee keer zeggen. Samen met Lieke en nog wat andere kinderen op het podium. Sinterklaas vond mijn tekening zo mooi dat hij hem omhoog heeft gehouden zodat iedereen hem kon zien. Daarna mochten we per klas in de gymzaal naar Sinterklaas. Daar hebben we voor hem gezongen en gedanst. Hij vroeg of de jongste van de klas naar voren wilde komen. Dat ben ik dacht ik maar zo waren er nog drie meer. We moesten laten zien hoe slim we al waren en of we al tot tien konden tellen. Makkie, de beloning was een paar pepernoten. Aan het einde van het bezoek kregen we allemaal nog een cadeautje. Deze mochten we in onze eigen klas uitpakken. Daarna was de klas van Lieke aan de beurt. Omdat ik op dat moment mijn fruit moest halen op de gang kon ik het niet laten om toch even door de raam te kijken om te zien hoe het met Lieke was. Uiteindelijk werd ik mijn klas weer in geroepen anders denk ik dat ik ook heel die viering had afgekeken.
Eenmaal thuis was het dan eindelijk zo ver. We mochten het ijs op. Ik had met Mara afgesproken om bij mij te komen spelen. Zij had toch wel veel schrik voor het ijs iets waar ik totaal geen last van had. Samen met de poppenwagen heb ik vele rondjes gemaakt. Een feest waar ik geen genoeg van kon krijgen. Helaas werd van het vallen mijn broek uiteindelijk zo nat dat ik samen met Mara naar binnen ben gegaan. Lieke en papa konden daarna nog een lang potje ijshockey doen. Binnen zijn Mara en ik rustig een spelletje gaan spelen. Het was zo gezellig dat we hebben afgesproken binnenkort bij haar te gaan spelen. Rond 17.00 uur was het tijd om te gaan kijken naar de pakjes die bij oma Hanny en Frans waren achtergelaten. Het was een volle zak maar we mochten ze pas open maken als ook ome Renier er was. Gelukkig kwam die niet heel veel later. Wat zijn we verwend. Ik heb een pocketloco en een gewone loco gekregen. Verder weet ik inmiddels weer dat chocolade en schuimpjes erg lekker zijn. Pepernoten zijn iets minder maar als dat het enige is wat op tafel staat eet ik die ook graag op. Voor de grote mensen waren er allemaal kleine hapjes. Ook wij mochten hier van mee eten maar ik ben niet verder gekomen dan wat komkommer. Over Meike wil ik alleen maar zeggen dat ze niet bij de tafel weg is geweest. Rond 20.00 uur was de batterij toch echt wel leeg. Ik mocht samen met Meike boven slapen. We hebben daar heerlijk met zijn tweeen geslapen totdat het tijd was om naar huis te gaan. Eenmaal thuis heb ik nog even in mijn eigen bed geslapen maar ben vlug genoeg bij papa en mama gaan liggen.
Vanmorgen mocht ik Pleun op bellen om te vragen of ze zin had om op het ijs te komen spelen. Uiteindelijk zijn Pleun en Janske samen met hun mama een uur geweest en wat hebben we gelachen. Steeds maar weer vallen en opstaan. Gelukkig had ik deze keer mijn skipak aan dus van de koude wind had ik niet zo veel last. Van al dat buiten spelen word je wel moe. Alleen echt slapen tussen de middag zit er niet meer in. Tegenwoordig is het uitrusten op de bank voldoende. Omdat papa en mama het wel belangrijk vinden dat ik voldoende rust krijg moest ik op de bank blijven totdat de familie Prinsen er was. Toen ik hun binnen hoorde komen wist ik niet hoe vlug ik mijn kleren aan moest doen om weer naar buiten te kunnen. Daar heb ik samen met Rens, Sietske, Bart, tante Angela en papa weer heel wat rondjes gemaakt. Deze keer niet meer met poppenwagen maar gewoon los. Ik heb zelfs een poging gewaagd om te gaan ijshockeyen maar dat was toch nog iets te hoog gegrepen. Ome Tan had inmiddels de warme chocomel klaar. Deze heb ik deels buiten en deels binnen opgedronken. Niets smaakt zo lekker als chocomel met dit weer dus ook voor een twee volle beker had ik wel oren. Om de dag dan op een voor mij zo goed mogelijke manier af te sluiten waren en frietjes met een frikandel. En je kon aan de borden zien dat we veel buiten waren geweest want alles was vlug leeg. Daarna nog even lekker in bad en nu in bed. Ik ben inmiddels al weer wakker geweest om te vragen wanneer papa gaat slapen. Ik wil namelijk graag even met hem overleggen hoe ik de nacht zie.

Groetjes Janske

• 05 December 2010 - 00:16

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Wauw, wat gaaf zo'n Sinterklaasfeest op school.
    En daarna feest op de ijsbaan, Helemaal geweldig.
    Dat heeft jouw Papa goed gemaakt.
    Als jij zo doorgaat schaats jij dadelijk als de beste.

En Sint-cadeautjes bij Oma Hanny en Frans, dat is helemaal een verrassing.
    Wat een verwennerij voor jullie allemaal.
    En over verwennerij gesproken: ik ben vanavond bij nog een familie geweest waar alle kindertjes helemaal verwend zijn met veel cadeautjes. De Sint heeft die verkeerd bezorgd.
    Vanmiddag werd er bij mij aangebeld en toen ik ging kijken stond er niemand voor de deur, maar er stonden wel veel pakketjes. Die heb ik maar even binnengezet omdat het zo sneeuwde en het is jammer als alles nat wordt.
    En jawel hoor, het was ook niet voor mij, klein foutje van de Sint of van zijn Pieten, ik weet het niet, maar het was echt niet voor mij bestemd.
    Ik heb later bij mijn buurtjes aangebeld en verteld dat er zo iets raars was gebeurd bij mij, allemaal cadeautjes maar niet voor mij!
    Bleek het allemaal voor de buurtjes te zijn, en ja, die waren niet thuis vanmiddag dus heeft Sint en zijn Pieten alles maar bij mijn deur geparkeerd.
    Hij weet natuurlijk dat het helemaal goed komt en ik heb genoten van het uitpakken.
    Wat een feest was dat!
    Die Sinterklaas is geweldig, hij weet precies wat iedereen wenst.

Veel plezier allemaal met de cadeautjes en bijf genieten met z'n allen.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 05 December 2010 - 06:11

Judith & Ron, Wout:

Tsja, met zoveel leuke dingen op het programma en ook nog een dutje bij oma Hanny dan wordt het ook wel heeeeeeeeel moeilijk om in je eigen bed te blijven slapen!
    Iedere dag weer een nieuwe kans!

Wat een geweldige foto's en leuke dingen hebben jullie allemaal gedaan, heerlijk genoten, zo te zien!
    Misschien vandaag nog meer Sinterklaas?

Veel plezier in ieder geval ennuh...

Zet 'm op!

• 05 December 2010 - 07:31

DORRY:

HOI GENIETERS.
    WAT EEN LEUKE DINGEN,EN IK LEES OOK NOG EENS DAT JIJ WEL CHOCOLADEMELK DRINKT EN EET ,GOED MEISJE.
    EN DAN DE CADEAUTJES BIJ OMA HANNY EN FRANS GAAF HOOR,EN DIE IJSPRET IS OOK GEWELDIG OP JULLIE LANDGOED.
    IK FIK IN DEN BOSCH DAT JIJ KUNT SLAPEN, MAAR IK HAD ER NIET BIJ GEZET IN JE EIGEN BED, MAAR PAPA IS OOK ZO'N VEILIG PERSOON EN MAMA HUMMELIK ZOU DAT OOK DOEN HOOR.
    HAD PAPA WEER IETS ROZE AAN? MET DIE LENIGE BEESTJES EROP JANSKE'
    WAT SLIM VAN JOU OM MET DE POPPENWAGEN OP HET IJS TE GAAN .EEN KEI FIJNE DAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 05 December 2010 - 08:00

Vera:

Hee Janske!

Wat was het gezellig met Sinterklaas op school he?
    En wauw, wat hou je dat goed vol! Die tekening van jullie was inderdaad erg mooi.

Die ijsbaan van jullie ziet er ook supertof uit!
    Hopelijk vriest het nog even, dan komen Reza en Ravi ook nog een keer schaatsen.
    Geniet van het Sinterklaasfeest en tot snel weer!

Groetjes!

• 05 December 2010 - 09:14

Mara Wanders:

Hoi Janske,
    Wat vond ik het gezellig bij jullie!!Ik had ook helemaal geen zin om met mama mee naar huis te gaan, dit heb ik ook nog meerdere keren gezegd toen we thuis waren.
    Jullie zijn ook goed verwend door de sint! Bij ons was er ook al zo iets raars met de pakjes aan de hand. Ze lagen bij opa en oma......wat zijn die pieten toch aan het doen?
    Ik vertel tegen iedereen die het maar horen wil dat ik heb geschaatst, ook al vond ik het vreselijk eng. Ik hoop dat jullie nog een keer een schaatsbaan hebben want dan kom ik mijn angst overwinnen.Gisteren was Luuk mij zo aan het pesten dat het mama niet zo'n goed idee leek om te komen schaatsen. Het is dat we geen behang hebben, maar anders.....
    Ik hoop dat je snel bij ons komt spelen, Ik heb er zin in!

Groetjes Mara

• 05 December 2010 - 11:10

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat is het toch genieten om te lezen wat jullie allemaal beleven, een gezellige sinterklaas op school, bij oma Hanny en Frans. Dan het heerlijke buiten spelen met de vriendinnetjes/vriendjes, lekker op de schaatsen en met de slee, geweldig allemaal.
    Janske probeer ook lekker te slapen zodat je 's morgens weer uitgerust naar school toe kan gaan.
    En knuffel papa overdag maar heel veel, maar laat hem 's nachts maar slapen anders wordt hij veel te moe, en kan hij niet meer met jullie spelen.
    Jullie hebben ook weer hele mooie foto's geplaatst,

Heel veel pleziet met de kadootjes van de Sint,

Groetjes de Fam.Vrienten

• 05 December 2010 - 11:42

Marleen:

He Janske

Wat een gave ijsbaan, en die ligt gewoon in jullie eigen tuin. Wauw, dat is zeker dolle pret.
    Ik lees weer een hoop leuke dingen, en wat worden jullie verwend door Sinterklaas, jullie zijn zeker en vast heel lief geweest. En wat fijn dat Sinterklaas je tekening zo mooi vond, ik denk dat hij hem boven z'n bed gaat hangen. Nog een hele fijne zondag, en morgen weer lekker naar school!

groetjes Marleen

• 05 December 2010 - 11:42

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Ik geloof dat er op dit moment alleen nog maar leuke dingen gebeuren bij jullie.
    Wat fantastisch allemaal.
    De Sint op school, bij oma Hanny en Frans.
    Vriendinnetjes die komen spelen en schaatsen,
    en de familie natuurlijk.
    Dat ijsparadijs ziet er weer geweldig uit.
    Dat heeft die papa van jou weer mooi voor elkaar.
    Geniet nog van het schaatsen.
    En van het Sinterklaasfeest natuurlijk.
    Heel veel plezier.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxxx

• 06 December 2010 - 06:26

DORRY:

HOI JANSKE FAM. EN DE HELE KUDDE.
    WAS HET SINTFEEST GAAF?????
    BIJ ONS WEL ,IK HEB ZO GENOTEN EN HEB WEER ENERGIE EXTRA VOOR VELE UREN.
    SEM ZAT IN DE ZWARTE PIETTAS HIJ SNAPTE MET ZIJN DIK EEN JAAR ,DAT DIE CADEAUTJES IN DIE TAS VAN HEM WAREN ,EN SAMIJN HAD DE SINT TAS WIST HIJ.
    DIE OOGJES VAN HUN DAT GEEFT ZO'N WARM GEVOEL.
    IK GENIET OOK VAN MIJN KINDEREN ,MET HUN PARTNERS IK HEB HET GETROFFEN MET MIJN KINDEREN KLEINKINDEREN, EN COR OP DE EERSTE PLAATS. MAAR JANSKE JIJ HEBT OOK ZO'N FIJNE FAM.EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 06 December 2010 - 18:15

Nikki En Jannie:

wouw! die schaatbaan.
    En leuk dat mara janske en pleun zijn komen schaatsen.
    En dan heerlijk afsluiten voor de kachel..
    heerlijk dat wintergevoel!

dikke kus vanuit joepie