Kei stoer! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Kei stoer! - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Kei stoer!

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

17 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Voor papa en mama was het vandaag een beetje een rare dag. Toen er bij mij op 6 Juli 2009 Leukemie werd geconstateerd was ik precies even oud als Meike is vandaag. Zowel Meike als ik hebben vandaag gedaan zoals we op iedere andere dag van de week gedaan zouden hebben.
Verder stond vandaag weer in het teken van naar het ziekenhuis gaan. Eerst bloedprikken en daarna een bezoek van de Cliniclowns. Daar waar ik vorige week helemaal op ging in de verhaal van Kees en Gigi heb ik het vandaag wat moeilijker gemaakt voor ze. Ik vond bellenblaas en terwijl zij hun best deden mijn aandacht te krijgen ging ik bellenblazen. Heel veel bellen blazen. Omdat hier mijn aandacht lag moesten Kees en Gigi zich hierop aanpassen. Ik moet zeggen erg knap zoals ze dat deden. Uiteindelijk werd ik uitgeroepen tot superbellenblazer. Ik deed het zo goed dat ik het zelfs voor elkaar kreeg om een rode neus te blazen. Vraag me niet hoe maar ineens lag er een op de grond. Nadat ik de clowns de kamer uit had geblazen was het tijd voor de chemo kaspers. Omdat Lieke de afgelopen week zo stoer is geweest leek het mij ook tijd om weer iets stoers te doen. Normaal wil ik altijd de hand van papa of mama vast houden bij het aanprikken. Vandaag ging ik gewoon heel stoer met ontbloot bovenlichaam op bed liggen en deed mijn armen breed. Toen mama vroeg welke hand ik vast wilde houden zei ik, geen. Nu weten jullie inmiddels wel dat wanneer ik iets zeg ik dat ook doe, daarmee heb ik vandaag weer flink indruk gemaakt op iedereen aanwezig in de kamer.
Thuis heb ik weer les gehad van Leanne en fijn gespeeld.
Gisteren hebben we onze schoen bij Karin mogen zetten en vanavond was het tijd om te kijken of er ook wat in gekomen was. Dit was inderdaad het geval en ik kan niet anders zeggen dan dat we echt weer verwend zijn door de sint.

Groetjes Janske

• 17 November 2010 - 21:53

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Dat is zeker stoer Janske zomaar met blood bovenlijf, zo van "wie doet me wat, kom maar op", die rode neus staat je erg goed, jij kan ook zomaar doorgaan voor "clinic clown".
    Geniet van de kadootjes van de Sint en van je bellenblaas ha, ha,

Heel veel groetjes fam.Vrienten

• 17 November 2010 - 23:13

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Hoe doe je dat, een rode neus blazen, ben zeer benieuwd.
    En het is inderdaad superstoer om te gaan liggen bij het aanprikken, en niemands hand vast te houden.
    Super knap.
    En mochten jullie alweer je schoen zetten, bij Karin nog wel, de sint blijft jullie wel verwennen hoor.
    Ik zie op de foto dat jij ook wel in het ziekenhuis kunt gaan werken, namelijk als superbellenblazende cliniclown.
    Prachtige foto's weer.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxxxxxxxxxxx

• 18 November 2010 - 04:28

DORRY:

HOI ALLEMAAL.
    WAT EEN STOER GEDRAG VAN JOU HUMMEL.
    JIJ ALS CLOWN ZIET ER LEUK IUT.
    DUS NIJMEGEN ZIT ER WEER OP.
    NU WEER LES VANDAAG DENK IK.
    IS LIEKE WAT OPGEKNAPT?

VERDER WEINIG TE MELDEN VANDAAG.
    HEB JIJ BETER GESLAPEN JANSKE?
    IK WENS JULLIE EEN GOEDE EN FIJNE DAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 18 November 2010 - 08:52

Tante Angela:

Hoi Super Bellenblazer,

Dat jij stoer bent dat wisten we natuurlijk al wel maar ZO STOER...
    Wauw.
    Sietske moest gisteren ook 2 prikken in haar bovenarm (vaccinatie) en was ook heel stoer, ze gaf geen kik. Ze was wel heel zenuwachtig van te voren .De gedachte dat jij elke week prikken moet krijgen vond ze niet fijn maar daardoor werd het voor haarzelf wel makkelijker. Zo zie je maar dat doordat jij zo STOER bent jij andere mensen ook heel STOER maakt.

Zet 'm op STOERE meid!

Dikke knuffel van tante Angela

• 18 November 2010 - 09:34

Marleen:

He Janske!

Vandaag had ik de tijd om op mijn gemak alle berichten te lezen van de laatste tijd. Wat heb jij weer veel meegemaakt, een verwenweekend, en opkikkerdag geweldig en wat een leuke foto's. Ik was ook ontroerd door het bericht van de berg en de hulptroepen erg mooi geschreven. Ik ben alleen niet tegengekomen hoe het met papa en zijn fietstalent gaat, ik ben erg benieuwd.

groetjes Marleen

• 18 November 2010 - 17:27

Judith & Ron, Wout:

Lief gezin,

We zijn zo ontzettend blij dat we er een beetje kunnen zijn...

Niet te bedenken wat alles met jullie doet, niet te voelen wat er allemaal door jullie heen gaat. We mogen allemaal mee.
    Wij bedanken jullie daarvoor. Voor een kijkje in jullie leven, voor jullie openheid want eerlijk is eerlijk; zonder ontvangers; geen gevers.

Dikke knuffel!