Ik ben een puzzel - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Ik ben een puzzel - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Ik ben een puzzel

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

03 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vandaag was weer de dag om naar Nijmegen te gaan. We werden om kwart voor tien verwacht en dan begint het ziekenhuis verhaal. Eerst is er de vingerprik. Vandaag was het de eer aan Theo om die te mogen uitvoeren bij mij. Theo zit ook altijd vol verrassingen en vandaag heeft hij na de prik mijn vinger zo verbonden dat het leek alsof hij gebroken was. Nadat dat was gebeurd moesten we een drie kwartier wachten tot de uitslag bekend was. Voor mij tijd om in de grote hal te spelen. Papa en mama komen daar ook vaak bekende mensen tegen. Vandaag kwamen ze een oncoloog tegen die we bij al mijn diepte punten van het afgelopen jaar steeds weer als eerste troffen in Nijmegen. Ze was zeer onder de indruk van hoe ik eruit zag en hoe ik er weer bij liep. Zoals ze het zelf zei " ik krijg er rillingen van op mijn lijf". Kort daarop was het tijd voor de poli. Mijn bloeduitslagen waren bekend en de puzzel kon beginnen. Mijn rode bloedcellen doen het prima. Ook mijn bloedplaatjes zitten keurig binnen de marge. De grote puzzel zat hem vandaag in de hoge leukocyten, lage lymfocyten en prima granulocyten. Omdat onze eigen oncoloog deze week in het buitenland zit mocht een andere oncoloog nadenken over hoeveel chemo caspers ik mocht gaan krijgen. Na veel wikken en wegen was de eindconclusie dat de 6MP van 35mg teruggaat naar 25mg. Verder heb ik maar de halve dosering MTX gekregen en de volle dosering vincristine. Nadat we hiermee klaar waren mocht ik op de dagbehandeling nog wat weerstand uit een potje krijgen. Daar heb ik eerst nog even TV gekeken. Erg leuk want het zijn nieuwe TV's die je kunt bedienen door met je hand het scherm aan te raken. Iets wat we thuis juist niet mogen met de TV. Daarna was het voor mama en mij tijd voor ons schoonheidsslaapje. Al met al duurde de dag langer dan verwacht want we waren pas om kwart voor zes weer thuis. Vlug een klein beetje eten en daarna toch nog even door naar de showgroep. Echt zo leuk. Nu het einde van de eerste dexadag erop zit begin ik ook wel te merken dat de draak aardig aan het groeien is. Ben erg benieuwd wat de dag van morgen met mijn humeur zal doen.

Groetjes Janske

• 03 November 2010 - 21:37

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Heb je ze weer eens aan het denken gezet in Nijmegen ?!?! Dat moet je toch maar niet te veel doen.

En met je handen aan de tv komen is natuurlijk een feest.

Zet hem op deze week en hopelijk houd het draakje zich een beetje rustig en kun jij (en de rest van de familie) hem weer aan.

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 03 November 2010 - 21:49

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Je hebt de oncoloog weer wat gegeven om te puzzelen.
    Dat is goed voor ze, zo blijven ze goed bij de les.
    Maar het is allemaal weer goed gekomen vandaag
    Was het leuk bij de showgroep?
    De dexadraak laat je deze week maar mooi buiten staan.
    Misschien waait of spoelt hij wel weg.
    Veel succes deze week.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 03 November 2010 - 21:52

Nicole Van Gaal :

Hey Stoere meid

Je moet ze maar niet te vaak aan het puzzelen zetten daar in Nijmegen!! Of het moet een moeilijke leg puzzel zijn
    En wat een feest zal dat zijn geweest met je vingers aan de tv zitten.
    Ik vind het leuk dat ik je vandaag weer even heb gezien. En ja ook even met je papa heb kunnen kletsen. En wat zei jij vol trots dat papa al goed kan fietsen. Dat moet voor papa erg fijn zijn om te horen!!!!!!!!!! Maar ik denk dat hij nog wel heel veel moet oefenen. Ik zeg de fiets in de auto en papa terug laten fietsen vanuit Eindhoven en als hij dat goed kan vanuit Nijmegen.
    Waren jullie nog op tijd thuis????

Hopelijk groeit de draak niet tot een verschrikkelijk monster. IS dit wel het geval hoop ik dat jij hem de baas kan.

• 03 November 2010 - 22:00

Herman & Willemieke:

Lieve Janske,
    Ik hoop dat het draakje niet zo heel erg groot wordt morgen...
    En anders veel praprika chips...Dat helpt volgens mij...
    Ps:
    Wat sta je toch weer prachtig op de foto met zulke mooie haartjes...

Groetjes Herman en Willemieke

• 03 November 2010 - 22:37

Tante Angela:

Puzzel

Stukjes, stukjes, nog eens stukjes
    en die horen aan elkaar
    en leg jij het laatste stukje
    is de puzzel ook weer klaar

Is het moeilijk of eenvoudig
    lukt het wel of lukt het niet?
    dat kun je alleen maar zeggen
    als je straks het plaatje ziet

Dikke knuffel van tante Angela

• 04 November 2010 - 06:12

DORRY:

DAG HUMMEL EN DE HELE MIKMAK.
    NIET SLECHT JANSKE DACHT DEZE GELEERDE,EN DE PUZZEL KOMT STEEDS VERDER AF, HOE HOGER JIJ KLIMT.
    MOEST DIE ONCOLOOG DE RILLINGEN KRIJGEN OMDAT JIJ HET ZO GOED DOET? EN ER ZO GOED UITZIET OP DIT MOMENT.IK HEB EEN GROOT PROBLEEM, IK LEES MOOIE FOTO'S MAAR IK HEB GEEN FOTO'S GEKREGEN.
    EN OP DIE VAN GISTEREN LIJK JIJ NET SUGER LEE IK WEET NIET OF IK HET GOED TYP MAAR DIE FOTO MET JOU KANJERKRALEN DAAROP LIJK JIJ NET OP DAT MENS WEL MET HAREN MAAR HEEL PLAT EN DIK.
    NOU SUGER WAS NIET PLAT MAAR IK BEDOEL EEN RARA FOTO.
    BEN IK VERGETEN OM TE VRAGEN AAN MIJN OPPERHOOFD WAT DAT KAN ZIJN.
    OJANSKE DIE HAREN OM JALOERS OP TE ZIJN ,JIJ STEELT DE SCHOW HOOR .
    NOU IK HOOP DAT DEXA DEZE KEER RUSTIGER IS, MAAR ALS ZIJN DEKSELS MEDICIJN WEER ZO GOED HELPT DAN KAN DIE KLIER EEN HEEL KLEIN POTJE BREKEN BIJ MIJ ,MAAR JIJ ZIT MET DIE DEXA KUREN OPGESCHEPT SCHATJE DUS MAKKELIJK PRATEN EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY STERKTE FAM BEKS MET DEXZA

• 04 November 2010 - 07:25

Judith & Ron, Wout:

Dag knappertje!

Wat geweldig weer! Deze dag is alweer voorbij, die puzzel komt wel af, en goed ook.

Zet 'm op!

• 04 November 2010 - 08:39

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Dus nu weer de eerste drakendag.
    Maar weer aftellen naar de laatste.
    En zo word het iedere keer eentje minder.
    Makkelijk gezegt dat besef ik, maar verder dan sterkte allemaal de komende dagen kom ik ook niet.

Groetjes uit Leende

• 04 November 2010 - 12:43

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Alweer een nieuw dexa-kuurtje. Hopelijk valt het een beetje mee maar als dat beestje heel erg vervelend wordt zet je hem gewoon buiten.
    Als het regent wordt hij lekker nat en met deze wind waait alles lekker weg.

Maar voor jou is het nu op tijd rust en op tijd een zakje praprikachips om deze dagen door te komen.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 04 November 2010 - 19:00

Cor En Diny.:

Hoi super Janske.

Zo Janske, je mag best trots zijn op die mooie foto van jou met die haartjes.{ ze groeie goed} zo te zien.

Janske, als het draakje jou weer komt vervelen pak hem bij zijn oren en zeg tegen het draakje dat hij vlug weg moet gaan omdat je anders heel erg boos zal worden.

Had Theo soms te veel verband over omdat hij jou vinger zo dik had ingepakt.
    Fijn hoor Janske dat het goed is gegaan in het ziekenhuis, en nou is het afwachten hoe het deze week zal gaan en dat je niet teveel last zal krijgen van dat draakje.
    Nou Janske en familie zet 'm op en hou vol allemaal.
    Knuffels en de lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny Houdoe he.