Een bladerige dag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Een bladerige dag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Een bladerige dag

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

04 November 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen kwam ik buiten en had het al vlug in de gaten. Ik hoor papa en mama wel eens over het weer praten en wat voor een dag het dan is. Ik dacht bij mezelf, dat kan ik ook. Ik zeg dus tegen mama: "Het is een bladerige dag!". Natuurlijk had ik daar gelijk in, want afgelopen week was het nationale boombladvalweek en vandaag met die wind erbij, vielen er nog veel bladeren en waaide de bladeren mooi in het rond. Tijd voor mama en mij om alvast het een en ander op te gaan ruimen. Op zich was het niet koud, dus heb ik met een dikke jas, handschoenen en een muts goed mee kunnen helpen.
Ook heb ik nog even met Jan gespeeld. Jullie kennen Jan vast ook wel. Jan de Wind heet hij voluit. Ik had een strandbal en die schoot ik dan tegen de wind in. Jan zorgde er dan voor dat de bal weer keurig bij mij terugkwam.
Werken is voor mij sowieso het beste om het draakje een klein beetje onder de knie te houden. Bij opa en oma heb ik dan ook nog de stallen uitgemest en ben ik twee paarden mee gaan halen. Ik ben wel heel blij dat opa en oma van die lieve paarden hebben, want ze moesten zich vandaag wel echt aan mij aanpassen. Door de Vincristine en de Dexamethason loop ik op dit moment niet zo heel vlug. Eigenlijk is het meer een slakkengangetje en aangezien paarden vier benen heb en ik maar twee, willen en kunnen de paarden veel harder dan ik. In dit geval moest papa dan ook niet de paarden aansporen, maar vooral mij. Na twee paarden was het dan ook wel weer welletjes voor mij.
Over de rest zwijg ik maar, want ik heb al heel veel ruzie gehad met de draak. De spanning hier thuis is nu al de tweede dag om te snijden. Lieke en Meike krijgen ook steeds beter in de gaten wat ze in de Dexaperiode te wachten staan en dat is niet iets waar ze altijd zin in hebben. Omdat ik gisteren niet mee zou mogen naar het dansen als het draakje al te groot was geworden, heb ik er gisteren alles aan gedaan om het draakje klein te houden. Dat is goed gelukt, maar blijkt achteraf niet zo'n groot succes. Toen ik thuis kwam van het dansen kwam het draakje los en heeft mij nog veel verdriet gedaan. Gelukkig heb ik mijn grote vriend, de Praprika chips, dicht bij me en knabbel ik al het verdriet zoveel mogelijk weg.
Ik hoop dat ontspanning ook goed helpt, want we gaan er een paar dagen tussen uit. Samen met opa IJsje en oma Tumtum hebben we een verwenweekend aangeboden gekregen door VerwenEvent (www.verwenevent.nl). Morgenmiddag vertrekken we naar recreatiepark Prinsenmeer in Asten/Ommel. Zondag komen we dan weer thuis. Waarschijnlijk schrijf ik dus zondag of maandag weer. We zijn benieuwd wat ons te wachten staat en vooral benieuwd hoe alles te combineren is met het Dexa draakje. Stel dat het heel goed gaat, dan moeten we er elke Dexaperiode op uit en dat is na deze periode nog 12 keer.......
Nog even een mededeling van huishoudelijke aard. Er waren wat probleempjes met de site. Gelukkig is bijna alles verholpen. Vandaar dat jullie een andere bovenkant van de site zagen en er ook geen foto's bij het bericht zaten. De foto's heb ik alsnog bij het vorige bericht geplaatst.

Groetjes Janske

• 04 November 2010 - 23:03

Fam Kessels Ospel:

Hoi Janske en familie. Na hard werken is het goed rusten en dat gaan jullie maar eens lekker doen in Prinsenmeer. Want met zo'n draakje in je lijf is het keihard werken Janske. Geniet ervan met z'n allen, het is jullie allemaal van harte gegund. Groetjes en dikke knuffels uit een waaierige Peel. Tanja Paul Manou en Jorn.

• 04 November 2010 - 23:28

Joli Claes:

Ha Janske en familie

Je hebt weer hard gewerkt vandaag.
    Dus je hebt wel een korte vakantie verdiend.
    Laat die vervelende draak maar thuis, of zet 'm in de wind zodat hij weg waait.
    Ik wens jullie heel veel plezier met z'n allen.
    Geniet ervan.

Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 05 November 2010 - 05:13

DORRY:

HOI MEISJE EN GROTE MENSEN.
    WAT HEBBEN JULLIE HARD GEWERKT ALLEMAAL.
    EN DEXA IS WEER OP KLIERPAD ,MAAR HOPELIJK KUNNEN JULLIE MET OPA EN OMA HEM ZIJN DRAKENNEK OMDRAAIEN.
    GENIET MAAR LEKKER ,EN ALS HET EEN KEER MINDER GAAT MOETEN JULLIE MAAR DENKEN ,HOU MOEILIJK HET OOK IS HET IS DIE KLIER DIE VOOROP WIL STAAN.
    JANSKE DIEREN ZIJN HEEL FIJNGEVOELIG DUS WETEN ZE DAT JIJ EEN ROTWEEK HEBT MET JULLIE GEZIN, AAN EEN DIER KUN JE VEEL VERDRIET KWIJT DAT WEET IK UIT ERVARING ECHT WAAR HOOR, GEEN FANTA.
    DUS MET DE FOTO'S HADDEN MEER MENSEN LAST ?HET IS OOK EEN RAAR GEZICHT OM VAN DIE PLATTE FOTO'S TE ZIEN.
    NOU MEID EN FAM PROBEER TE GENIETEN VAN EEN MOOI WEEKEND EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 05 November 2010 - 05:47

Judith & Ron, Wout:

Dag grote, kleine meid,

Wat een werk, zeg, al die bladeren! Geen wonder dat je af en toe even uitrust. Wij zouden willen dat we de Dexa even van jullie over zouden kunnen nemen... Wat een energieverslindend beest is dat toch!
    Heel veel plezier dit weekend, fijn dat jullie even van omgeving kunnen veranderen.

Zet 'm op!

• 05 November 2010 - 07:38

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

Heeeel veeeel plezier het komend weekend.
    En wie weet helpt het tegen de draak.
    Heb je zoveel plezier dat de draak niet weet hoe hij daar om moet reageren en blijft ie koest.
    We lezen het maandag wel.

Groetjes uit Leende

• 05 November 2010 - 07:46

Oma Blijham:

Lieve Janske, ja,dat draakje is maar lastig! Fijn dat je een paar dagen weg gaat, mischien gaat het dan wel wat beter en is de draakellende snel weer over. veel plezier! Een dikke kus voor de hele familie van oma.

• 05 November 2010 - 07:55

Fam Van Gaal:

Hey super Janske

Wat een stoere meid ben je toch. Samen met papa mama opa en oma zo hard werken. En dat ook in de periode dat die vervelende draak je zo nu en dan aan het pesten is.
    En nu lekker gaan genieten van jullie verwen dagen. Geniet samen met Opa en Oma lekker van deze dagen!
    En zorg er maar voor dat de draak een klein draakje blijft!

X Renske Bram Gijs en Nicole

Ps wij willen Lieke en alle andere kids van Sweet Candy veel succes wensen!!!

• 05 November 2010 - 08:18

Elles:

Hai Janske,

Dat ziet er fijn uit op de foto's..werken met mama in de tuin. Het was inderdaad niet koud maar het waaide wel heel hard he? Uitwaaien kan zoveel goed doen...deed het dat ook voor jou? En dan dit weekend er even tussen uit, geniet van je familie die dichtbij je is!

Liefs Elles

• 05 November 2010 - 12:43

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Jij hebt goed in de tuin gewerkt met Mama. Kon je de blaadjes wel bij elkaar houden met dat bladerige weer?

Leuk dat jullie een paar daagjes erop uit gaan.
    Heel veel plezier met z'n allen in Prinsenmeer en ik hoop dat het Dexa-beestje weer gauw verdwijnt.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 05 November 2010 - 21:10

Inge :

Hoi lief ding,

Mijn draakje, mijn draakje, ik ben het maar.
    Als je in me zit, dan voel ik me zo raar.
    Maar ik krijg je er wel uit.
    En dan pak ik je bij je snuit.
    Dan gooi ik je in de lucht.
    En neem ik een diepe zucht.
    Dan vraag ik aan Jan de Wind.
    Wat hij ervan vindt.
    Jan zegt vast: "ik blaas die draak er wel uit".
    En daarna maak ik muziek met mijn fluit.
    Is dat nou niet lief, van Jan de wind?
    Want ook hij is zeker weten een goede vri(e)nd.

Veel plezier, waai allemaal maar lekker uit.

Veel liefs Inge.

• 05 November 2010 - 23:37

Ineke En Peter:

Nou Janske, fijn als je met werken dat draakje er een beetje onder kunt houden. En als je zo hard gewerkt hebt, moet je natuurlijk ook uitrusten. We hopen, dat het draakje niet van verwenweekends houdt en zich de komende dagen rustig houdt, zodat jullie je allemaal heerlijk kunnen laten verwennen. Dat hebben jullie echt wel verdiend.
    Dus veel plezier allemaal.
    Liefs van ons

• 06 November 2010 - 06:18

HOI VAKANTIE GANGERS.
    HIER REGEN, IK HOOP BIJ JULLIE NIET?,MAAR ANDERS KUN JIJ BINNEN WEL IETS DOEN JULLIE ZIJN MET MAN GENOEG.
    IS DEXA RUSTIG??OF WIL HIJ WEER VOOROP STAAN HUMMEL?IK HOOP DAT JIJ JE EIGEN NIET TE ERG TERUGTREKT EN VEEL VERDRIET HEHT?
    DOE JIJ JOU FAM DE DIKKE VETTE GROETEN PROBEER TE GENIETEN MEISJE OVER EEN PAAR DAAGJES VERTREKT DIE KLIER WEER .
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 07 November 2010 - 07:24

HOI ALLEMAAL.
    HET ZIT ER WEER BIJNA OP.
    IK HOOP DAT JULLIE NU WEER KEI VEEL ENERGIE HEBBEN OPGEDAAN
    NOG MAAR EEN PAAR DAGEN DEXA MEDICIJN ,MAAR EERLIJK IS EERLIJK ONDANKS ZIJN ROT GEDRAG HEEFT HET MEDICIJN VAN HEM ,AL TWEE KEER ZIJN WERK GOED GEDAAN ALS IK HET ZO LEES.
    MORGEN WEER PRIVE'LES JIJ ,JOU ZUSJES WEER NAAR SCHOOL, DAN GAAT ALLES WEER ZIJN GANGETJE
    JULLIE ZULLEN WEL MOOIE FOTO'S HEBBEN????????????????
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY.

• 07 November 2010 - 12:28

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Wat kan jij goed helpen met bladeren opruimen Janske, mama (of papa)heeft mooie foto's van je gemaakt, ik hoop dat het goed met je gaat en je niet teveel last hebt van het draakje, eet dan maar lekker wat paprika chips.

Ga je vanmiddag nog even naar de kindermiddag? Feliciteer Leanne ook maar van ons, erg leuk dat Leanne de prinses van de Heibessems is geworden "Hei of geen Hei, Bessem............"

Heel veel groetjes van ons, Fam.Vrienten

• 07 November 2010 - 16:52

HOI ALLEMAAL.
    IK LEES NET DAT LEANNE HEIPRINSES IS GEWORDEN GEFELICITEERD MEISJE DAT IS WEL ERG LEUK DORRY