Verrassende uitslagen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Verrassende uitslagen - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Verrassende uitslagen

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

13 September 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Vanmorgen waren we al op tijd in Nijmegen. Om 9.00 uur had mama een afspraak in het ziekenhuis, dus we hebben haar bij de voordeur afgezet. Daarna hebben papa en ik de auto geparkeerd en zijn naar de Poli gelopen. Ik ben met name druk geweest om te vertellen dat ik geen slangetje meer in mijn neus had. Tenminste, dat wilde ik vooraf. Op het moment dat ik dan echt iemand tegen kwam werd ik verlegen en kon ik niets meer zeggen. Toch was iedereen trots op mij en moedigde mij aan om dit vol te houden. Of ik dit ga doen is maar de vraag. Vandaag heb ik echt veel te weinig gegeten. Zelf weet ik gewoon dat ik dat doe om woensdag, op mijn verjaardag, meer plaats over te hebben voor de taart. Papa en mama vinden dat niet zo'n goed idee en vinden toch dat ik morgen weer beter moet gaan eten. Ik hoop dat ik me dan iets beter voel, zodat het me ook lukt om beter te eten. Vanavond mochten we zelfs bij opa IJsje en oma Tumtum eten en oma had heerlijk gekookt. Toch heb ik niet meer dan een paar kleine stukjes worst gegeten. Tussen de middag hebben papa, mama en ik gegeten in het vestigingsplaatsje Ravenstein. Het is een heel mooi en oud plaatsje en wij zaten in de dorpsherberg die meer dan 200 jaar oud was. Er zijn dus al veel mensen geweest die daar gegeten hebben. Ook ik heb een paar hapjes van mijn tosti gehad. Toen hield dat ook weer op. Wel heb ik een grote beker melk op. Ik moet ook wel goed gaan eten, want ten opzichte van vorige week ben ik een halve kilo lichter geworden. Iedereen die het zelfde dieet wil volgen, kan zich bij mij melden. Op zich is dit niet raar, want sondevoeding is natuurlijk wel zo geoptimaliseerd, dat je dat met normale voeding niet kunt bereiken. Ik mag ook nog wel iets meer afvallen, maar daarna is het toch echt zaak om zelf voldoende te eten.
Na het bloedprikken moesten we weer een poosje wachten. Samen met papa heb ik verschillende spelletjes gespeeld in de grote hal. Vooral verstoppertje hebben we lang vol gehouden. Inmiddels ken ik dan ook wel alle betere verstopplekjes van de grote hal.
Inmiddels had mama zich ook weer bij ons aangesloten en zijn we naar de Polikamer gegaan, waar Vivian even later ook kwam. Ik had weer voor veel gespreksstof gezorgd. Mijn bloedwaardes waren zeker niet wat er verwacht was. Mijn weerstand is zelfs weer zover onderuit gegaan, dat ik technisch gesproken weer in de dip zit. Dat betekent een afweer van 0,3. Gelukkig konden ze wel in het bloed zien, dat ik weer veel cellen aan het aanmaken ben en verwachten ze dan ook dat ik vlug weer uit de dip ben. Waarschijnlijk heeft mijn beenmerg zich drukker gemaakt over mijn bloedplaatjes en is daarbij mijn weerstand even vergeten.
Als zo'n bloeduitslag tevoorschijn komt, moet er weer overlegd worden over hoe verder. Het was eigenlijk de bedoeling om de 6-MP iets op te hogen. Besloten is om deze gelijk te houden en zelfs de MTX iets te verlagen. Het rare is gewoon de onvoorspelbaarheid van mijn bloed. Op een of andere manier blijf ik anders reageren op de medicijnen en dat blijft heel moeilijk te verklaren. Ook voor de toekomst valt niet te zeggen wat dit betekent voor mijn genezing. Vooralsnog blijven de prognoses gelijk.
Ook hebben we het nog even gehad over de virussen in mijn lijf. Dit wordt in ieder geval goed in de gaten gehouden, zodat de virussen niet de overhand kunnen nemen. Daarnaast blijft mijn kleur een punt van aandacht. Ook hier wordt nog bekeken wat de oorzaak hiervan kan zijn. Al met al weer genoeg zaken om de oncologen de komende week bezig te houden en dan kan ik me ondertussen bezig houden met de feestjes die eraan zitten te komen.
Ook in het ziekenhuis wisten ze dat ik bijna jarig was, want de zusters en dokters hadden ook een kadootje voor mij. Of eigenlijk twee. In eerste instantie wilde ik het kadootje pas uitpakken op mijn verjaardag, maar ineens won mijn nieuwsgierigheid het en ben ik het toch maar gaan uitpakken. Het was een leuk kado om lekker mee te knutselen. Ze weten in het ziekenhuis ook wel wat ik leuk vind.
Vanmiddag heb ik dan ook samen met mijn zusjes en Leanne al flink geknutseld en gestempeld. Het is helemaal goedgekeurd. Met Leanne heb ik besproken wat de stempels voorstellen en ik moet zeggen dat ik wel merk dat Leanne's gedachte soms bij iemand anders zijn. Dat mag natuurlijk ook best hoor.
Morgen zullen we alle voorbereidingen gaan treffen voor woensdag, want dan gaat het toch echt gebeuren. Janske Beks wordt 4 jaar!!!!

Groetjes Janske

• 13 September 2010 - 21:11

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Probeer uit de dip te komen Janske, zet hem op, en ook goed eten he? Daar wordt je alleen maar sterker van.
    Veel plezier met de voorbereidingen voor je 4e verjaardag,

Heel veel groetjes van de Familie Vrienten

• 13 September 2010 - 22:16

Joli CLaes:

Ha Janske en familie.
    Je moet wel goed eten en rusten, maar vooral goed eten.
    Want je moet wel vlug uit dat dipje komen.
    Woensdag moet je wel superfit zijn, om die prachtige vierde verjaardag te vieren.
    Die taart gaat er dan toch wel in,[in jouw buikje] bedoel ik dan.
    Nog 2 nachtjes slapen, dus doe je best.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 14 September 2010 - 04:03

DORRY:

HOI JANSKE FAM, EN DE REST
    WAT EEN SUPER FOTO'S.
    DAT BLOED VAN JOU HEEFT RARE KUREN,MINDER WEERSTAND EN DAN DIE GROTE BEKER MELK ,DAT IS EEN JOEKEL.,IK GA ECHT NIET TYPEN GOED ETEN, WANT IK DENK ALS HET JOU LUKT ,DOE JIJ HET ECHT, WEL JIJ ZIT LEKKER BIJ JOU VADER IN ZIJN NEK, JULLIE LIJKEN BEST VEEL OP ELKAAR HUMMEL. EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 14 September 2010 - 06:41

Judith & Ron, Wout:

Hallo Janske,

Oehoe, die verjaardag; die komt dichtbij!
    Maak alles maar lekker in de feeststemming voor morgen. 4 jaar; SUPER!

Wat een gek bloed heb jij! Misschien dat de dip wel invloed heeft op jouw eten.
    Wij gaan mee met Dorry want ook wij denken te weten dat jij alles doet wat je kan!

zet 'm op!

• 14 September 2010 - 07:13

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

En vandaag natuurlijk al weer een stuk beter gegeten, want jij bent vast zo verstandig om dat te doen en iedereen weer versteld te doen staan.

Leuk dat de zusters aan jou verjaardag gedacht hebben en voor jou het perfecte kadootje gekocht hebben. Want jij bent een echte knutselgenie.

Veel plezier vandaag met de voorbereidingen voor je verjaardag morgen. Wel op tijd rusten zodat je er morgen flink tegenaan kunt !! We zullen er met zijn allen een SUPER feest van maken.

Tot morgen !!

Dikke knuffels en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 14 September 2010 - 08:15

Frank En Heidi:

Hallo Super Janske

Zo weer een dagje ziekenhuis gehad. En wat zal je morgen allemaal gaan krijgen.
    Spannend ;-)
    Nou lekker eten vandaag en lekker slapen dan kun je er morgen echt een feestdag van maken.
    Want eigenlijk mogen ze er wel gewoon een nationale feestdag van maken.

Groetjes uit Leende

• 14 September 2010 - 18:00

Bertie En Berke:

Hiep Hoi, Groot Feest! Janske wordt Woensdag 15 September !! 4 !! Jaar.
    We wensen jou een heel fijne dag,veel Kadootjes veel Taart en veel bezoek. Dat zal wel lukken met zoveel familie en vriendjes.
    Heel veel plezier en de beste felicitaties van;Bertie en Berke.
    Natuurlijk ook van tante Liny en ome Harrie uit Ospel.
    Tante Anneke uit Ohe en Laak wenst jou ook een heel fijne dag.