Opa Jan's geboortedag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Opa Jan's geboortedag - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Opa Jan's geboortedag

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

04 September 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

4 September is de dag waarop opa Jan is geboren. Opa Jan is de papa van mama en helaas is hij al ruim twee jaar dood en woont hij sinds die tijd op de maan. Om 4 september niet zomaar voorbij te laten gaan zijn wij samen met oma Hanny, Frans en ome Renier gaan eten bij De Clown in Leende. Dat is een pannenkoekenhuis, dus jullie weten nu al wat we gegeten hebben.
We zijn op tijd gegaan, zodat er vooraf door de ouwtjes nog wat gedronken kon worden op het terras en wij (de kinderen) nog even konden spelen in het speeltuintje. Dat was keileuk, want ze hadden een springkussen en een aantal speeltoestellen met glijbanen. Het weer zat ook mee, dus we hebben ons goed vermaakt. Het is sowieso een voordeel om bij een pannekoekenhuis met kinderen te gaan eten, want die zijn er op voorbereid dat er kinderen komen.
Uiteindelijk zijn we binnen aan een tafel gaan zitten en hebben we de bestelling doorgegeven. Net voordat wij de bestelling doorgaven, was er een grote bus met kinderen en volwassenen binnengekomen. Hierdoor hadden we een lang verblijf in De Clown. We hebben ons prima vermaakt en hebben nog binnen en buiten gespeeld.
De ouwtjes hadden een voorgerecht, dus wij moesten nog langer wachten op onze pannenkoek. Op zich maakte dat niet uit, want bij het voorgerecht zaten ook broodjes met kruidenboter en dat vind ik heerlijk. Ik had er dan ook echt zin in en ben er aan gaan snoepen. Nu lukt het me niet om het broodje in 1 keer weg te werken, dus tussendoor ben ik nog gaan spelen. Tussendoor werd de tafel afgeruimd en in een onbewaakt ogenblik was ook mijn broodje weg. Daar baalde ik wel ontzettend van. Sterker nog, vanavond onder de douche moest ik weer huilen, omdat mijn broodje was weggehaald. Gelukkig heeft mama nu beloofd om morgen ook broodjes te bakken in de oven, dus dat gaat alsnog goed komen.
Uiteindelijk kwam daar dan ook de pannenkoek voor mij en de poffertjes voor mijn zusjes. Ik heb lekker suiker op de pannenkoek gedaan, de pannenkoek opgerold en er een stukje vanaf gesneden. Daar is het verder bij gebleven. Ik was heel tevreden en heb nog een hele tijd naar de pannenkoek gekeken. Meike daarintegen was een stuk gulziger. Bij poffertjes doen ze altijd een klontje boter. De poffertjes waren nog warm, dus Meike vond zichzelf heel slim. Iedereen was met zijn eten bezig en toen papa op het bord van Meike keek, was het klontje (zeg maar gerust klont) boter weg. We vroegen waar Meike het gelaten had en ze begon te lachen en zei heel trots: "Buik". Voordeel hiervan was dan wel weer dat de poffertjes daarna lekker makkelijk naar binnen gleden. Meike had verder goed gegeten en Lieke had zelfs al haar poffertjes op.
Als toetje was er nog ijs. Lieke kreeg een eigen schatkistje en Meike en ik zouden met papa en mama delen. Mama had geluk, want ik deelde haar Dame Blanche en ook daar heb ik naar gekeken en een klein hapje van geproefd. Toen had ik alweer genoeg gehad. Meike daarintegen vond het heerlijk. Ik geloof dat papa toch nog een paar hapjes heeft gekregen, maar daar hield het voor hem dan toch echt mee op.
We zijn nog met zijn alle naar ons toe gegaan. Daar heeft iedereen meegeholpen om ons in bed te leggen. Het was wel druk, maar binnen de kortste keren zijn we onder de douche geweest en lagen we in onze bedjes. Het gaan slapen was weer wat moeilijker voor mij, want ik heb natuurlijk weer veel indrukken opgedaan. Het heeft ondanks de melatonine bijna een uur geduurd voor ik de slaap kreeg te pakken. Nu maar hopen dat de rest van de nacht rustig gaat verlopen.

Groetjes Janske

• 04 September 2010 - 21:23

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Wat goed van jullie dat jullie op een of andere manier samen met z'n allen de geboortedag van Opa Jan blijven gedenken.
    Jullie hebben het fijn gehad zo te lezen en dat doet goed.
    Wat betreft jou broodje Janske , ik las dat jou Mama zondagmorgen broodjes doet bakken , maar heeft zij ook kruidenboter in huis?
    Wat Meike betreft , zet het kuipje boter voortaan maar van haar weg , die lust ook werkelijk alles.
    Fijne zondag met z'n allen en houdoe he

• 04 September 2010 - 23:28

Geertje:

Leuk om zo'n dag van gemis ook te vieren met het leven, drank en pannenkoeken. Ja, ik ben weer terug van weggeweest en wilde even reageren. Morgen ga ik jullie verslagen verder lezen en volgende week willen Nikki en ik graag langs komen maar daar bellen we nog effe voor. Groetjes....

• 05 September 2010 - 07:38

Lambert En Tineke:

Hoi Janske,

Wat een mooie dag hebben jullie van opa's verjaardag gemaakt! En inderdaad, dan is een pannenkoekenhuis wel het állerleukst!

Nog een fijne en zonnige zondag.

groetjes van lambert en tineke

• 05 September 2010 - 08:06

Fam Van Gaal:

Hey Super Janske

Wat goed zeg dat jullie zo denken aan de geboortedag van Opa Jan.
    En als we de foto's zien hebben jullie het erg gezellig gehad!!!!
    En Meike is dat nu lekker die boter zo te eten. Wij denken dat het lekkerder is als je het over de poffertjes had laten smelten.
    En wat een leuke foto van papa en mama zeg. Ze vonden het wel erg gezellig zo.
    Had mama vanmorgen lekkere broodjes gebakken???

X Gijs Renske Bram en Nicole

• 05 September 2010 - 08:31

Judith & Ron, Wout:

Hallo allemaal,

Zijn mama's broodjes al op? Of zitten jullie nog lekker te eten?

Fijn dat jullie op deze manier de verjaardag van opa Jan hebben gevierd.

Wat een mooie foto van Janske met oma Hanny; de trots glimt van de foto af!

Nog 1 dagje en dan begint de school weer, is Lieke er al klaar voor?
    Janske, ook jij zal dit jaar op de 1 of andere manier je eerste stapjes gaan zetten in het schoolleven. We zijn o, zo blij dat dit allemaal kan.
    Een dikke succesknuffel voor jullie!

Zet 'm op!

• 05 September 2010 - 10:36

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Een heel goed idee om een geboortedag zo te vieren. Ziet er heel gezellig uit.
    Ook al heb jij niet zoveel gegeten het meegenieten en spelen is ook heel fijn.

En wat zie jij er weer geweldig mooi uit met jou haartjes. Elke week beter.
    Ik ga voor jou duimen dat jij op jouw verjaardag speldjes in je haar hebt.
    Jij bent en blijft mijn Miss nummer 1!

En, is het gelukt met de broodjes van Mama?
    Gezellige zondag nog en voor morgen weer veel succes, ook voor Lieke als ze weer naar school gaat.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda

• 05 September 2010 - 11:47

DORRY:

HOIJANSKE FAM EN DE REST.
    IK KON DE HELE MORGEN NIET OP INTERNET, BALEN DUS.
    WAT LEUK ZOU OPA JAN DAT HEBBEN GEVONDEN, DAT JULLIE PANNENKOEKEN GINGEN ETEN VOOR ZIJN GEBOORTEDAG.
    EN JANSKE JIJ HEBT TOCH MAAR MOOI WAT HAPJES EN SLOKJES BINNEN, GOED ZO HUMMEL.
    MORGEN BEGINNEN DE SCHOLEN WEER ,DE VAKANTIE ZIT ER OP TOCH EEN MOOIE GEWEEST ZONDER OPNAMEN MEISJE.
    EN DAN DIE HAREN VAN JOU, DIE GROEIEN WEL ERG HARD VIND IK.ZO'N MOOI KOPJE MET OF ZONDER HAREN HOOR PLUIS.
    NET ONZE HEIDI MET HAAR GEZIN OP BEZOEK HEERLIJK IS DAT,SEM WIL OOK STEEDS OP MIJN SCHOOTMAAR HIJ WEET OOK AL HOE HIJ MOET GAAN STAAN, ZODAT IK HEM MET EEN HAND OP KAN TILLEN.
    EN DAN ZITTEN WIJ MET DRIEEN KNUS IN MIJN ROLSTOEL WAT EEN GENOT KLEINKINDEREN GEWELDIG WAT EEN BOFKONT BEN IK.
    MEIKE EN LIEKE SUCCES OP SCHOOL ,EN JANSKE PANSKE KEVERTJE LEKKER SPELEN HUMMEL EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 05 September 2010 - 16:58

Frank En Heidi :

Hallo Super Janske

We zijn terug van vakantie, dus hebben we een hoop verslagen gemist van je.
    Die gaan we wel inhalen maar ..... het voornaamste is dat het in je laatste verslag goed met je gaat.
    En wat goed van jullie om zo'n dag in ons mooie Leende door te brengen.

Nou we kunnen nog ff vooruit met het lezen van je verhaaltjes

Weer de groetjes uit Leende ;-)

• 06 September 2010 - 21:53

Joli Claes:

Ha Janske en familie.
    Wat een mooie manier om zo'n beladen dag te vieren.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx