Afsluiting van de vakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Afsluiting van de vakantie - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Afsluiting van de vakantie

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

05 September 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Een rustige nacht is het niet geweest. 1 Keer in de drie weken krijg ik Vincristine, zo ook afgelopen maandag. Vincristine: Een celdeling-remmend medicijn (cytostaticum) met als belangrijkste bijwerkingen obstipatie (verstopping) en irritatie van zenuwbanen, met als gevolg tintelende vingers en tenen, pijn in de kaken en verminderde spierkracht in de onderbenen en handen.
Gelukkig heb ik niet zoveel last (tot nu toe) van de irritatie van de zenuwbanen. Ook de verminderde spierkracht is niet dusdanig dat ik er echt last van heb. Waar ik wel telkens last van heb is de obstipatie, met andere woorden, ik kan niet poepen. Dit is meestal twee tot drie dagen na de gift. Dit doet dan heel veel pijn en ik zit dan huilend op de wc. Ook vaak voor niets. Gelukkig hebben ze middeltjes tegen de obstipatie en hierdoor komt het telkens toch wel weer op gang. Nadeel van dit middeltje is dat ik ook hier weer heel heftig op reageer. Eerst kun je niet poepen en jullie raden het al, daarna kan ik beter in het kleinste kamertje van het huis gaan wonen. Gisteren heb ik een aantal ongelukjes gehad en ook vannacht was de luier weer veel te klein. Voordeel van dit alles was dat ik vanmorgen weer in papa en mama's bed wakker werd. Ook vanmiddag had ik nog zo'n ongelukje. Ondanks dat ik een luier aan had, was er geen houden aan. Ik zat helemaal onder. Dat was weer een douchebeurt waard en toen was het tijd voor vertrek naar.....
Dat vertel ik jullie nog even niet, want ik moet jullie eerst vertellen dat mama haar belofte vanmorgen keurig is nagekomen. Het rook heerlijk in huis, want mama had heerlijke harde broodjes gebakken. Ze had zelfs kruidenboter in huis, maar die hoefde ik niet, want ik had vanmorgen liever smeerkaas. Ook van dit broodje heb ik lekker gesnoept. Opa IJsje en oma Tumtum zijn vanmorgen nog op de koffie geweest en van oma hebben Lieke en ik nog tekenles gehad. We hebben er veel van geleerd en ook nog eens een schilderijtje overgehouden. Ook voor Meike was er een schilderijtje. Nu is het aan ons om van de tekening een mooi ingekleurd plaatje te maken.
Zoals eerder gezegd, gingen we vanmiddag weg. We gingen naar Arcen. Imke, tante Hariette en ome Hans hadden ons namelijk uitgenodigd voor een BBQ om de vakantie mee af te sluiten. Ook de familie Prinsen was aanwezig. Opa en oma hadden andere verplichtingen en konden er dus niet bij zijn.
Het was er echt super gezellig. Het weer werkte goed mee en we hebben er heerlijk gespeeld. Imke had een nieuw speelhuisje en dat was super gaaf. Ook de trampoline deed het natuurlijk weer heel goed. Met ome Hans als chefkok werden de lekkerste dingen van de BBQ afgehaald, maar het mijne zat er niet bij. Ik ben even naar ome Hans gegaan en heb hem gevraagd of hij ook een frikandel op de BBQ kon klaarmaken. Dat kon hij wel en die heb ik dan toch wel weer lekker opgesmikkeld. Daarnaast was er nog vanalles te eten, het was dus prima verzorgd.
Nadat ieder zijn buikje rond had van het eten en het drinken, werd het tijd om alles een beetje te gaan verteren. Een wandeling maken is dan altijd heel goed. Dat idee hebben we dan ook meteen opgepakt. We zijn lekker een rondje door Arcen gaan wandelen. Tenminste, ik weet niet of ik het wandelen kan noemen. Het paard dat voor de huifkar stond heeft "gewandeld" en wij hebben het vooral heel gezellig gehad in de huifkar. Ook voor ome Hans was het een apart ritje. Ditmaal zat hij niet op de bok, maar Marga en hierdoor kon ome Hans ook op zijn gemak een pilsje drinken.
We trokken midden door Arcen en dat was wel heel speciaal. Vandaag was de Ride for the Roses Venlo. Dat is een fietstocht om geld op te halen voor het KWF kankerbestrijding. De cycletour kwam ook daar Arcen en er hingen veel vlaggen van KWF in Arcen. Ook de ondernemers in Arcen hadden diverse acties om geld in te zamelen voor het KWF. Puur toeval, maar wel heel speciaal om te zien.
Midden in Arcen werd ons gevraagd om uit te stappen en de huifkar ging zonder ons verder. Je kunt een paard nu eenmaal niet even parkeren en midden in Arcen zit een ijscozaak met hele lekkere ijsco's. Daar hadden we allemaal wel trek in, dus vandaar dat we even zijn gestopt. Helaas mag ik alleen verpakte ijsjes, dus ik ben nog even de weg overgestoken om een K3-ijsje te gaan halen. De rest heeft lekker gesmuld van ijsjes met de lekkerste smaken. Gelukkig kwam de huifkar ons weer halen en met een tocht langs de watermolen, het kasteel en de kasteeltuinen gingen we weer richting de Boerenweg. Het laatste stuk nog even off the road, zodat we precies op het erf van familie v.d. Berg uitkwamen. Het was een supergave afsluiting van de vakantie. Daarna was het tijd om naar huis te gaan, zodat we op tijd in bed lagen en we morgen fit zijn om het "normale" leven weer op te pakken.
Lieke gaat morgen weer naar school, wij gaan naar Nijmegen, Leanne komt oppassen en Karin komt poetsen.

Groetjes Janske

• 05 September 2010 - 21:29

Tante Angela:

Hoi Super Janske,

Nou dat was inderdaad een super laatste vakantiedag in Arcen.
    Alles was zeer goed verzorgt en dan het huifkartochtje met ijsje na was de kers op de taart.
    Hier liggen de kinderen inmiddels te slapen na wat gewoel omdat ze morgen weer naar school moeten.
    Kon Lieke de slaap wel goed vatten?
    En jij, lig jij alweer lekker te slapen van al je belevenissen van vandaag?

In ieder geval wens ik iedereen een rustige nacht en veel succes morgen!

Dikke knuffel van tante Angela

• 06 September 2010 - 06:29

DORRY:

HOI GELUKSVOGELS.
    ZO MAG IK JULLIE WEL NOEMEN NU ,NA ZO;N AFSLUITING, EEN BBQ EN OOK NOG EENS EEN HUIFKARTOCHT MET IJS EN WEET IK VEEL.
    MAAR NU JOU GROTE ZUS WEER NAAR SCHOOL MEIKE BIJ JOU OF BIJ JOEPIE DAT WEET IK NIET MEER.JANSKE DAT JIJ AAN VERSTOPPING OF DIAREE LIJDT IS MINDER MAAR HET MOET ER UIT HOE DAN OOK HUMMEL.JIJ HEBT WEER WAT HAPJES EN SLOKJES BINNEN GEWELDIG GRIETJE.
    VANDAAG IS HET WEER NOG GOED. DUS GENIET, VANMORGEN OM 7UUR TOEN IK NAAR HET BOS GING WAS HET BEST FRIS, MAAR DAAR KNAPT EEN MENS EN HOND VAN OP HOOR,VORAL ALS JE ER EEN BIJ EEN VENNETJE ZIT TE PAFFEN HEERLIJK .
    IK HOOP DAT JIJ GEEN ZENUWPIJNEN KRIJGT VAN DAT MOEILIJKE NAAM SPUL.
    EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 06 September 2010 - 07:39

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Tjonge jonge jonge , wat een feest wat een mooie afsluiting van de vakantie.
    Jah helaas konden wij niet omdat opa en oma met oud vriendinnen van oma (volgend jaar kennen ze elkaar al 50jr van de avond huishoudschool)de bijeenkomst de 3 maandelijke bijklets middag hadden en die stond al lang gepland.
    Maar wij genieten van de foto's.
    Enne die ene foto van grote mensen tafel , waar Bart ook bij aanzit klopt echt wel helemaal , want Bart gaat vandaag voor het eerst naar het voortgezet onderwijs , een nieuwe school .. nieuwe stap. Heel veel succes daar Bart ,
    N
    et als andere die vandaag nieuwe jufrouwen of leraren krijgen .
    Zet hem op dit jaar !
    En binnen kort ga jij Janske ook een nieuwe stap maken , jij gaat ook les krijgen maar voorlopig op een iets andere manier.
    Nou nogmaals Zet hem op met z'n allen

Opa en Oma

• 06 September 2010 - 09:12

Inge:

Hoi allemaal,

Nou dat zag er gezellig uit in die huifkar.

We hebben afgelopen zaterdag zelf een grote
    BBQ gehad, ik geloof dat iedereen zich goed vermaakt had. Ook dankzij het weer.

Vandaag nog een fijne zonnige dag.

toedeloe en succes.
    gr. Inge

• 06 September 2010 - 09:12

H & H & I:

Hoi SUPER Janske,

Ook wij hebben genoten van de heerlijke dag gisteren !
    Imke was gisterenavond nog behoorlijk druk toen ze naar bed moest, maar ik denk idd dat tante Angela gelijk heeft en dat dat komt omdat ze vandaag voor het eerst na de vakantie weer naar school ging. Maar ze vond het vanmorgen wel weer heel erg leuk om op school te zijn.

Hopelijk gaat het bij jou vandaag in Nijmegen ook allemaal goed en kun je nog een beetje genieten van het lekkere weer van vandaag.

Dikke knuffel en kusjes ome Hans, tante Hariètte en Imke XXX

• 06 September 2010 - 21:35

Joli Claes:

Ha Janske en familie
    Dat ziet er allemaal gezellig uit, dat lijkt wel weer een Beksfeestje.
    Wel een hele leuke manier om de vakantie af te sluiten.
    Iedereen weer veel succes en plezier op school dit jaar.
    Janske, is er al iets bekend over jouw "les".
    Hou vol en zet 'm op. Dikke kus van ons.xxxxxxx