Belevenissen rondom Brabantsedag 2010 - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu Belevenissen rondom Brabantsedag 2010 - Reisverslag uit Heeze, Nederland van Janske Beks - WaarBenJij.nu

Belevenissen rondom Brabantsedag 2010

Door: Janske

Blijf op de hoogte en volg Janske

30 Augustus 2010 | Nederland, Heeze

Dag lieve mensen,

Zaterdag had ik jullie laten weten wat voor een super fijne dag we hadden gehad op de kindermiddag. Helaas eindigde de dag voor mij iets minder voorspoedig. De voeding zat er bijna in en ik lag heerlijk te slapen. Ineens werd ik wakker en op hetzelfde moment was ik al aan het spugen. Het was ook serieus spugen, want heel het bed en de muren zaten weer onder. Ook mijn sonde had ik uitgespuugd. Ik ben een hele poos in bad onder de douche gaan zitten. Ondertussen werd mijn kamer weer netjes gekuisd. Op het moment dat alles weer spik en span was heb ik mijn pyama aangedaan en ben weer lekker gaan slapen.
Papa en mama hadden heel even de hoop dat dit meteen het einde van de sonde zou betekenen, maar 's morgens bij het ontbijt liet ik al blijken dat dat feest niet doorging. De sonde moest er opnieuw in en ik kreeg direct een portie voeding. Dat moest ook wel, want ik wilde 's middags wel naar de optocht kijken. Ik ben nog vlug een dutje gaan doen en daarna gingen we op weg naar Fred en Janneke. Zij hadden namelijk tegen oma Hanny en Frans gezegd dat wij weer van harte welkom waren om daar de optocht te komen kijken. Daar hoefden wij niet lang over na te denken. Vorig jaar vonden we het daar super en ook dit jaar was alles weer tot in de puntjes geregeld. Helemaal super dus en onze grote dank daarvoor. Ook de journalist van het Eindhovens Dagblad was het opgevallen dat wij bij hele gastvrije mensen te gast waren, want toen wij vanmorgen de krant lazen, stond er een interview in met Fred en Janneke over hoe hun de optocht beleven.
Vooraf zijn we nog even over het industrieterrein gelopen, waar de wagens opgesteld stonden. Zo konden we al een eerste inspectie doen en tevens flink kletsen, want we kwamen natuurlijk heel veel bekende tegen. Ook de stapvriendjes kwam ik tegen. Ik herkende ze bijna niet, want het waren zandmannetjes geworden, maar ze moeten toch nog beter hun best doen wil ik die knappe jongens niet herkennen. We hebben ook meteen een afspraakje met hun gemaakt.
We hebben daarna op ons gemak de optocht bekeken. Voor ons gevoel zaten we op de eretrubine. Heerlijk in de bakfiets, geen wind in de rug en een hapje en een drankje erbij. Ook de wagens hielden ons warm, want er trokken weer prachtige wagens voorbij, waarbij wij prima vermaakt werden door het spel wat rondom de wagens werd gespeeld. Aan het einde van de dag werd ons gevraagd wat wij het mooiste vonden. We konden niet kiezen, zo mooi vonden we alles. We zijn dan ook blij dat wij niet in de jury zitten, want dan kreeg iedereen een eerste prijs.
Na het eten kwam zuster Els. Zij kwam oppassen, zodat papa en mama nog "eventjes" naar de tent konden voor de prijsuitreiking en een "klein" feestje. Mijn zusjes waren al zo moe dat toen ik ze een kusje wilde gaan geven, ze allebei al heerlijk lagen te slapen. Ook ik ben lekker gaan slapen en heb nog heerlijk gedroomd over alles wat ik dit weekend heb meegemaakt.
Vanmorgen kroop ik bij papa en mama in bed, samen met mijn zusjes. Ik vertelde ze over het kusje en dat ik daarom had moeten huilen. Ik vroeg ze of ik ze alsnog een kusje mocht geven en dat mocht natuurlijk. Papa en mama zeiden niet, maar volgens mij vonden ze dit toch wel een heel gaaf moment.
Ook na zo'n weekend is het toch weer tijd voor de keiharde realiteit. Vanmorgen kreeg ik weer het drakendrankje en daarna moest ik naar Nijmegen. Vandaag voor een ruggenprik en een gift Vincristine via het pac. Dat betekende dus tweemaal toverzalf en tweemaal een televisiepleister. Mijn leukocyten waren wel hoger dan verwacht, maar doordat de lymfocyten keurig waren, wordt er niets veranderd aan het schema. Vooraf had ik al met beer geoefend, want het was alweer eventjes geleden dat ik een ruggenprik heb gehad. Het grappige is dan dat ik me er ook bijna niets van kan herinneren. Dat komt natuurlijk door de Dormicum. Dat kreeg ik vandaag weer en dan heb je toch wel een hele leuke kijk op het leven. Ongeveer dezelfde kijk die papa gisterenavond had.
Het aanprikken van de PAC, het geven van de Vincristine en de ruggenprik verliepen voorspoedig. Ik moest nog wel even blijven om mijn roes uit te slapen. Ik vertrok weer naar mijn bed en het was de bedoeling dat ik zou gaan slapen. Gelukkig mocht ik rondom de ruggenprik weer gebruik maken van de snoezelkar en ook na afloop mocht deze nog even op mijn kamer staan. Papa en mama hebben nog even gegeten en ik heb vooral gezellig gedaan met de lichtjes van de snoezelkar. Daarna is mama in de luie stoel gaan zitten en papa is bij mij in bed komen liggen. Het was de bedoeling dat het zo rustig zou zijn op de kamer en dat ik zou gaan slapen. Het was wel rustig op de kamer, want papa en mama sliepen. Ik daarintegen heb gezellig gekletst met puppy, tutje en de snoezelkar. Daarnaast heb ik papa nog af en toe geplaagd tijdens het slapen.
Op het moment dat papa en mama wakker waren, mochten we naar huis. De Dormicum was uitgewerkt en ik had inmiddels al weer wat water gedronken. Ik had tijdens het liggen wel wat last van mijn rug. Gelukkig daarna niet meer, waardoor ik letterlijk het ziekenhuis ben uitgerend.
We reden meteen door naar opa IJsje en oma Tumtum om de auto weer om te wisselen. Op hetzelfde moment kwam daar een bekende auto aan. Het was Leanne met mijn zusjes. Ze wisten niet dat wij bij opa en oma waren. Zij kwamen daar omdat ze een verrassing hadden voor opa en oma. Leanne en Lieke hadden namelijk koekjes gebakken en Lieke en Meike hadden deze koekjes versierd. Het zag er heel mooi en feestelijk uit en het waren dan ook lekkere zoete koekjes.
Inmiddels lig ik weer lekker in mijn eigen bedje en heb ik aan het eind van de dag al een aantal keer ruzie gehad met het draakje. Het draakje komt dus van de Dexamethason en dat krijg ik dus 5 dagen per drie weken. Ook zorgt de Dexa ervoor dat ik het heel vlug koud heb. Na het eten liep ik dus al in mijn winterjas en handschoenen buiten. Gelukkig wordt het komende week nog iets warmer, zodat ik het misschien iets minder koud heb.

Groetjes Janske

• 30 Augustus 2010 - 19:30

Janny:

Hallo Super Janske en Familie,

Ook wij hebben dit jaar erg genoten van de Brabantse Dag, maar zo'n VIP plaats als jullie hebben gehad was wel om een beetje jaloers op te worden.
    Ook ik heb vanmorgen in het Eindhovens Dagblad gelezen van de gastvrijheid van Janneke en Fred, erg fijn dat ze dit voor jullie gedaan hebben.

Op de foto's zie ik dat je papa een fijne "knuffelbeer" voor je is, wel handig als je die vervelende chemo kaspers via de ruggeprik krijgt.

Super Janske ik hoop dat het vervelende draakje weg blijft.

Heel veel sterkte,
    Gr.Fam.Vrienten

• 30 Augustus 2010 - 20:50

Opa Ijsje Oma Tumtum:

Hoi Janske , eigenlijk bofte jou papa en mama dat jij vandaag , dag na de brabantsedag , naar nijmegen toe moest ,konden zij mooi daar hun roes doen.

Dan wat betreft de koekjes
    mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
    die zijn me toch lekker en zoet net iets voor Opa.

Deze week maar weer goed door zien te komen met dat draakje , anders kom je maar bij Opa , die zal hem dan is bij zijn oren pakken , als hij ze kan vinden.

De Brabantsedag was weer fantastische , persoonlijk vond ik (Opa)dat het jammer was dat de wagen van de familie schenkels ,zo vroeg in de optocht reed, dat was een mooie afsluiter geweest , een hele mooie.

En jou stapvriendjes hebben wij ook niet ontdekt , maar die zien we over aantal jaren wel met jou bij ons komen.

Nou slaap ze de hele nacht door en net als bij ons vorige week niet te vroeg wakker worden he.

Dag Meidje en groeten aan je zusjes papa en mama

• 30 Augustus 2010 - 20:54

Opa Ijsje:

Oh niks te nadelen van al die andere wagens en deelnemers.
    Jullie waren allemaal fantastische mooi.
    Het was een waardige Brabantsedag Optocht

• 30 Augustus 2010 - 21:25

Sjefke Van Epscheuten:

Hoi Super Kanjer,

Je hebt vandaag weer veel moeten doorstaan, ze blijven je maar vervelen, maar jij slaat je er goed doorheen samen met Tut en Puppy.
    Fijn dat jullie zo van de Brabantse Dag genoten hebben, het was ook een prachtige optocht.
    Sietske en Rens zijn vandaag naar de Doeweek in Dommelen geweest (gaan ze de hele week naar toe) daar hebben ze hutten gebouwd en spelletjes gedaan, ze hebben zich prima vermaakt en sliepen al vroeg als roosjes.
    Hopelijk loopt de temperatuur buiten zo ver op dat jij het niet te koud krijgt.
    Leanne heeft ons ook nog van die lekkere koekjes belooft maar ik weet niet of er nog over zijn, ze zien er zo lekker uit dat ik me voor kan stellen dat jullie ze al allemaal opgegeten hebben.
    Heel veel succes met het draakje (allemaal)

Dikke knuffel van tante Angela

• 30 Augustus 2010 - 21:45

Joli Claes:

Ha Janske en familie.
    Zo te zien op de foto's hebben jullie genoten van de optocht van de brabantse dag.
    En jullie hadden inderdaad ereplaatsen.
    En vandaag in nijmegen heb je je weer gedragen als superjanske, voorbeeldig dus.
    Die koekjes zien er heerlijk uit.
    Als ze net zo smaken als ze er uit zien dan is dat smullen geblazen.
    Het word mooier weer met meer zon, dus ga lekker in het zonnetje zitten dan word je lekker warm.
    Succes met het draakje deze week.
    Hou vol en zet 'm op.
    Dikke kus van ons.xxxxxxx

• 31 Augustus 2010 - 04:11

DORRY:

HOI ALLE KINDEREN EN MENSEN GROTE.
    WAT IS ER WEER IN NIJMEGEN VEEL GEDAAN
    EN NU WEER EEN DAG OF VIJF DIE KWAL OP BEZOEK, IK HOOP VOOR JOU DAT HIJ ZIJN GEMAK HOUDT.
    EN DE FOTO'S ZIJN WEER SUPER WAT EEN HEERLIJKE PLUIS BEN JIJ HUMMEL
    EEN FIJNE DAG EEN DIKKE VETTE HIFIVE LOWFIVE DORRY

• 31 Augustus 2010 - 09:49

Cor En Diny.:

Hallo Super Janske.

Nou Janske jullie boffen met zulke goeie vrienden, want zo te zien zaten jullie echt op de ere tribune en dan ook nog al dat lekkers. {Wat een bofkonten zijn jullie}.Maar jullie verdienen dit ook om af en toe eens extra aandacht te krijgen.

In het zieknhuis is ook alles redelijk goed verlopen, alleen dat draakje komt jou toch weer vervelen dat is wel en beetje jammer maar je kan er verder niks aan doen

Gelukkig gaat het wat warmer worden zodat jij met je zusjes fijn buiten kan spelen, zonder een dikke jas aan te moeten.

Lieke, Janske en meike geniet van deze dagen want volgende week is het op uur en tijd werken en dat is weer even wennen voor iedereen.

Nog veel plezier allemaal en het allerbeste, de Lieve groetjes van Ome Cor en Tante Diny knuffels en Houdoe he.

• 31 Augustus 2010 - 13:59

Gerda:

Hey Miss Super Janske fideranske,

Daar is weer van alles gebeurd in het ziekenhuis. En nu is dat dekselse draakje weer op bezoek bij jou.
    Misschien kan jij weer veel slapen en schommelen zoals de vorige keer dan heb je niet zoveel last van dat klierig beestje.
    Ik hoop dat het snel weer beter met je gaat zodat je weer kunt genieten en spelen.

Hou je taai kleine guit en familie.

Lieve groeten en houdoe.
    Gerda.